Засідання вчителів української мови і літератури закладів середньої освіти міста Ужгорода

Опубліковано: Лютий 17, 2022

Засідання вчителів української мови і літератури закладів середньої освіти міста Ужгорода

  27 лютого в Лінгвістичній гімназії м.Ужгород відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури на тему «Професійно-методична підготовка сучасного вчителя», яку представила завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Даньків І.З. Вона розповіла про особливості методики викладання української літератури, нагадала, що література поєднує в собі вид словесного мистецтва і науки літературознавства. Успіх літературної освіти можливий за оптимального методичного організування процесу, який охоплює добір і поєднання форм, методів та прийомів роботи. Разом з учасниками розглянула загальнодидактичні методи навчання літератури за активністю учнів у навчальному процесі, специфічні методи навчання за джерелами знань учнів, пізнавальною активністю учнів та характером спільної діяльності вчителя і учня. Також Даньків І.З. ознайомила учасників з класифікацією уроків літератури за дидактичною метою, типом літературного матеріалу, центральним методом, рівнем інновації, розповіла про інноваційні технології та прийоми навчання української літератури:
- дидактична еврестика;
- інтерактивне навчання;
- сугестопедична технологія;
- концентроване навчання.
       У другій частині засідання Даньків І.З. представила учасникам Таксономію Блума і розповіла як вона працює на уроці. Бенджамін Блум, професор педагогіки Чикагського університету ще в 50-х роках намагався звести до єдиної системи набір розрізнених цілей і завдань створив власну теорію. Як зауважила, Даньків І.З., згідно з таксономією Блума, знання учнів це лише перший найпростіший рівень класифікації. Далі йдуть ще п’ять рівнів (цілей) причому перші три цілі нижчого порядку (знання, розуміння, застосування), а наступні три (аналіз, синтез, оцінювання) – вищого. Крім того, розповіла про прямий зв’язок між рівнями мислення і відповідями на запитання. Запитання є лише одним з механізмів формування критичного мислення. Таким чином, відповідаючи на запитання, учні аналізують, інтерпретують інформацію, будують гіпотези тощо. Тому використання на уроках запитань високого рівня дозволить вчителеві розвивати критичне мислення в учнів.
      Також Даньків І.З. ознайомила учасників з універсальною педагогічною технологією «Кубик Блума» як способом формування шкільного завдання у відповідності з поставленою метою; веб-інструментами, за допомогою яких досягається мета тощо. На завершення, учасники обговорили поняття «Критичне мислення» як тип мислення, яке дає можливість людині здійснювати оцінку і характеризується самостійністю, організованістю і цілеспрямованістю, і яке потрібно всіляко розвивати в учнях.
        Вцілому, засідання було змістовним, учасники отримали багато корисної інформації, яка знадобиться їм в подальшій роботі з учнями та підготовці до уроків.