Засідання Школи вчителя НУШ

Опубліковано: Лютий 17, 2022

Засідання Школи вчителя НУШ

14 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№12 відбулося засідання Школи вчителя НУШ та вчителя 4-го класу на тему «Повірити в дитину – як допомагає у навчанні теорія множинного інтелекту». Присутні педагоги об’єдналися у декілька груп і розпочали засідання з інтелектуальної розминки. 

Заступник директора з НВР УЗОШ №12 Нескородяна З.М. представила учасникам свій досвід щодо використання теорії множинного інтелекту в освіті, дала визначення, що таке інтелект за Гарднером, автором класичної теорії множинного інтелекту, пояснила як визначити домінуючий в учня тип інтелекту та обрати ефективні засоби його існування. Розповідаючи про кожен з 9 типів інтелекту, Нескородяна З.М. детально розповіла про ознаки, ефективні засоби навчання, вподобання кожного, а також навела приклади відомих людей, в яких переважав той, чи інший тип інтелекту. Проте зауважила, що кожен володіє усіма видами інтелекту в тій чи іншій мірі й можна розвивати усі види інтелекту. Також вона вказала на переваги і недоліки теорії множинного інтелекту. У процесі ознайомлення з теоретичним матеріалом учасники виконували різні практичні вправи у формі тестів. Педагог наголосила, що найголовніше дати дитині можливість пізнавати, вивчати будь-що тим способом і шляхом, який їй найбільше близький і зручний, і в якому вона почуває себе комфортно.                

У наступній частині засідання розпочалася робота в локаціях, де участники виконували різні вправи, в яких потрібно було проявити креативність, асоціативне мислення, творчу уяву, щоб знайти декілька рішень одного і того самого завдання. Так, в першій локації вчителі початкових класів Ільницька А.М., Костьо В.М. підготували для учасників вправи, метою яких є розвиток креативного мислення і творчої уяви, оскільки креативність є умовою розвитку інноваційної та успішної особистості. Учасники малювали малюнок, побудований на асоціаціях, складали власну казку, використовуючи усі свої творчі здібності.

У другій локації учасники складали інтелект-карту та виконували завдання на розвиток дивергентного мислення, здатності знаходити альтернативи, які підготували для них вчителі початкових класів УЗОШ №12 Кирлик Л.М. та Кульдеркнуп Н.І. Запропоновані вправи також розвивають асоціативне мислення і вчать знаходити декілька нестандартних рішень для розв’язання однієї задачі.
Темою третьої локації була «Мотивація до творчості. Ефективні засоби розвитку домінуючого в учня типу інтелекту». Вчителі початкових класів УЗОШ №12 Пантьо С.В. та Хававка М.Ю. підібрали для учасників вправи, які допомагають учням усвідомити відмінності сприйняття світу різними людьми, розвивають толерантність до інших людей, до їх думок. Учасники з цікавістю виконали вправи «Друдли» та «Малюнок по колу», в яких проявили різні інтелектуальні здібності.
На завершення методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Юрик О.М. розповіла про презумпцію талановитості дитини як базового принципу Нової української школи.
В цілому засідання було змістовним, оптимально поєднана теоретична і практична частини, вчителі УЗОШ №12 вдало підібрали вправи, для виконання яких потрібно було використати різні типи інтелекту, а учасники отримали безліч цікавої інформації, фахові поради, активно працювали в групах та ділилися досвідом.