Засідання Школи вчителя-новатора на тему «Лідерство — важливий фактор успіху. Інтегральне лідерство в освіті»

Опубліковано: Лютий 17, 2022

Засідання Школи вчителя-новатора на тему «Лідерство — важливий фактор успіху. Інтегральне лідерство в освіті»

28 лютого 2019 року в БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11 відбулося засідання Школи вчителя-новатора на тему «Лідерство – важливий фактор успіху. Інтегральне лідерство в освіті». Розпочала засідання вчитель початкових класів Цільо Н.І., яка представила учасникам свою презентацію і детально розібрала поняття «лідер», «інтегральне лідерство». Розповіла хто ж такий лідер і якими якостями повинен володіти. Лідер – людина здатна повести за собою, пробудити інтерес до справи, з ним хочеться порадитись, поділитись успіхом, він здатен зрозуміти, поспівчувати, завжди готовий прийти на допомогу. Цільо Н.І. також розповіла про різні стилі лідерства. 

Після теоретичної частини учасники продовжили роботу в двох локаціях. В одній з них педагоги виконували різні практичні завдання на визначення формальних і неформальних лідерів. Одне з таких завдань – тест «Чи маєш ти здатність до організаторської роботи?». Учасники також зіграли в гру, в якій кожен з них побував і в ролі лідера, і в ролі того, хто йде за лідером, отож, учасники активно ділилися своіми враженнями. У грі «Карусель» педагоги визначали ознаки формального і неформального лідера.        

У другій локації вчителі початкових класів БПЛ «Інтелект»-ЗОШ І-ІІІ ст. №11 Симкович В.М. та Шкробинець О.М. провели тренінг «Мотивація до лідерства. Як стати лідером». Почали учасники зі знайомства при цьому кожен називав своі таланти. Хтось гарно малює, хтось співає, танцює, хтось пише вірші, а хтось вишиває бісером. Таким чином, кожен володіє відповідним талантом і вже є лідером у своїй справі. Далі учасники ознайомилися з різними типами лідерства і чим вони відрізняються один від одного, дійшовши висновку, що ні один з типів не є досконалим. Педагоги отримали практичне завдання намалювати лідера, таким, яким, на іх думку, він повинен бути і наділити його відповідними якостями. Виконуючи це завдання, учасники використали свою фантазію, уяву, креативність і розуміння поняття «лідер», тому результат у кожної групи мав різний вигляд, але суть була одна, спільними зусиллями учасники створили свою модель лідерства.

Після роботи в локаціях методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Юрик О. М. представила учасникам тему «Виховання і розвиток лідерів в умовах Нової української школи». Розглянула з учасниками 10 ключових компетентностей для нової української школи, виховання та розвиток лідерів і що для цього потрібно. Також вона розповіла про запропонований С.Кові погляд на лідерство у книзі «7 звичок надзвичайно ефективних людей», в якій автор легко і доступно говорить про правила ефективного лідерства. За С.Кові, лідерство – це здатність настільки чітко і зрозуміло показати іншій людині ії цінність та потенціал, що натхненна цим вона сама в себе повірить. Учасники обговорили 7 звичок лідера за С.Кові та як поєднати лідерство і щастя в Новій українській школі. Серед іншого, методист закцентувала увагу на програмі «Лідер в мені» та можливості ії реалізації в умовах НУШ. Дана програма допомагає учням гармонійно розвиватися, втілювати в життя своі мрії, встановлювати позитивні стосунки з оточенням, почуватися щасливими, а також гуртує усіх учнів і співробітників у єдиний колектив.

На завершення, Юрик О.М. підготувала для учасників тренінгову вправу, використавши казку про 7 звичок лідерів. Педагоги з цікавістю виконали завдання і, крім того, зможуть застосувати його на уроках з найменшими учнями.
В цілому засідання було змістовним, насиченим різною методичною інформацією, практичними завданнями, учасники в доступній формі отримали багато корисних порад, відкрили щось нове та цікаве, а також отримали задоволення від продуктивної роботи та спілкування.