Засідання Школи вчителя-новатора

Опубліковано: Лютий 17, 2022

Засідання Школи вчителя-новатора

17 жовтня 2019 року на базі УСЗОШ І-ІІІ ст. №4 відбулося засідання Школи вчителя-новатора. Директор школи М. Фединець привітала учасників та побажала їм цікавої та плідної роботи. Вчителі початкових класів закладу поділилися своїм досвідом на тему «Самоорганізація у навчанні, роль педагога та як навчатись самостійно – методика SOLE». У зв'язку з індивідуалізацією освітнього процесу та його основною метою - допомогти дитині пізнати саму себе, самовизначитися і надати їй можливість для самореалізації - важливого значення набуває теорія множинності інтелекту Гарднера. Саме цій темі була присвячена презентація вчительки початкових класів Е.Дюрошової, в якій вона розповіла про різні типи інтелектуальних здібностей, спираючись на теорію Гарднера про множинний інтелект і як ефективно її можна використовувати на уроках з початківцями. 

В практичній частині учасники об’єдналися в групи, кожна з яких отримала відповідне завдання, проблемне питання, яке потрібно було вирішити, використовуючи різні типи інтелекту (мовний, логіко-математичний, візуально-просторовий, моторно-руховий тощо). Учасники самостійно виконували завдання, шукали рішення, використовуючи різні засоби пошуку інфогрмації, презентували свої відповіді, а керівник групи скеровував їхні дії та давав при необхідності підказки. У першій локації вчитель початкових класів Я.Поханіч підготував для учасників завдання на тему «Космос», в другій - вчителька В.Кізакова разом з учасниками досліджувала таку речовину як вода, а третя група разом з вчителькою початкових класів С. Суровою виконували завдання під символічною назвою «Бджола». Педагоги активно працювали, з інтересом і креативністю вирішували завдання, при цьому використовуючи усі своі здібност, ділилися досвідомі.

На завершення методист методичного кабінету управління освіти О. Юрик розповіла присутнім про методику SOLE, або самоорганізовані навчальні простори, де учні самостійно вирішують завдання, презентують його іншим групам, а потім дискутують. Вона зокрема зауважила, що головною метою даної методики є дати дітям голос, розширити їхні можливості й так само розширити можливості дорослих, які працюють з дітьми щодня. Результатом такого підходу є поступ у розвитку так званих «м’яких навичок» - таких як уміння самоорганізовуватись, брати на себе відповідальність, співпрацювати з іншими, використовувати різні способи для пошуку інформаціі.