Засідання Школи професійного зростання вчителів зарубіжної літератури
Опубліковано: Лютий 17, 2022
19 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№15 відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів зарубіжної літератури на тему «Формування компетенцій на уроках зарубіжної літератури». Розпочала засідання з цікавого методичного квесту Даньків І.З., завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради. Далі вона представила тему «Використання технологій критичного мислення як засобу створення творчого мікроклімату на уроках зарубіжної літератури». Зокрема розповіла про критичне мислення, розкрила основні тезиси Таксономії Б.Блума. Адже критичне мислення – це модель для навчання і виховання громадян майбутнього. Діти повинні навчатися через діяльність. Також Даньків І.З. розповіла про рівні мислення за Блумом, про піраміду Блума, в основі якої є знання, а на вершині - діяльність. Крім того, учасники використали «Кубик Блума» як метод розвитку критичного мислення і, викоистовуючи його, виконали практичне завдання. Педагоги розглянули й інші методи і прийоми розвитку критичного мислення, які можна використати на уроках зарубіжної літератури.
Продовжила засідання Гулянич С.В., вчитель зарубіжної літератури Ужгородської гімназії №13, яка підготувала презентацію на тему «Формування читацького досвіду та якостей творчого читача, здібності до створення усних і письмових робіт різних жанрів». Вона розповіла про завдання літератури, про роботу з формування читацької компетенції, про типи завдань, які ії розвивають, про те як зацікавити учнів, розвивати інтерес до читання книги, розвивати здібності до створення усних і письмових робіт. Нагадала учасникам про гру як метод навчання на уроках зарубіжної літератури, розповіла про особливості цього методу, які якості в учнів розвиває гра. Також Гулянич С.В. підготувала для учасників цікаве практичне завдання, в якому учасники повинні були використати свою творчу уяву і креативність і на декілька хвилин уявити себе у ролі літературного героя.
Пономарьова В.Г., вчитель-методист теж підготувала для учасників декілька творчих завдань (зустріч з літературним героєм, створення літературного монолога від імені моря до старого Сантьяго тощо), в яких вчителі вчилися писати творчі роботи, виступати в ролі письменника, створювати літературні монологи, висловлювати власні думки і мати власну позицію. Крім того, такі завдання розвивають творче мислення, уяву, формують в учнів читацькі здібності та вміння створювати роботи різних жанрів. Пономарів В.Г. використала твори Кафки, Оскара Уайдла, Хемінгуея, Джека Лондона.
Учасники дуже творчо підійшли до виконання цих завдань, втілилися в образи і письменника і героїв та створили дійсно оригінальні власні твори.
На завершення учні УЗОШ І-ІІІ №15 долучилися до засідання, розіграли костюмовану сценку.
Засідання було пронизано творчістю, педагоги, мали змогу використати свою творчу уяву для створення письмових і усних робіт, вони із задоволенням виконували завдання, спілкувалися, колективно інтерпритували твори і ділилися знаннями і досвідом.