Засідання Школи професійного зростання вчителів німецької мови
Опубліковано: Лютий 17, 2022
13 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей «Лідер» відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів німецької мови на тему «Навчання молодших школярів: як створити мотиваційне навчальне середовище». Вчитель німецької мови Шевченко М.М. поділилася з учасниками своїм досвідом і представила учасникам інформацію про когнітивні навички молодших школярів і як створити мотиваційне середовище. Вона ознайомила присутніх з поняттям «мотивація», пояснила, що таке зовнішня і внутрішня мотивація навчальної діяльності. Адже мотивація є одним з основних компонентів у процесі навчання. Зовнішня мотивація – коли учень мотивований зовнішніми факторами, така мотивація працює на короткострокову перспективу. Внутрішня мотивація спрямована на саморозвиток, удосконалення, учні працюють заради цілей, які самі для себе визначили, а не нав’язаних іншими. Шевченко М.М. також розповіла про застосування сучасних технологій для розвитку когнітивних здібностей у дітей початкової школи при вивченні іноземної мови, показала різні види роботи, за допомогою яких можна створити мотиваційне середовище.
Вчитель німецької мови Шулла Т.А. розповіла про такий прийом формування мотивації молодших школярів на уроках німецької мови як пісня. Використовуючи пісню, продемонструвала вправу на розвиток уяви та передбачення змісту тексту, яку виконали учасники, об’єднавшись у декілька груп. Далі присутні педагоги прослухали наступну пісню і виконали вправу на встановлення послідовності дій, за допомогою якої можна тренувати з учнями нову лексику та повторювати числівники. Крім того Шулла Т.А. підготувала для учасників вправи для активізації навчальної діяльності учнів, розумової діяльності, для розвитку уяви, комунікативних здібностей та прояву емоцій. Після кожного виду роботи учасники обговорювали те, які когнітивні навички розвиваються в процесі виконання, які методи застосовуються, ділилися своїми ідеями.
Сугоняк В.Б., вчитель німецької мови поділилася з колегами своїм досвідом як підвищити мотивацію ігровими методами на заняттях для початківців. Вона запропонувала учасникам виконати декілька різноманітних вправ, в яких учасники повинні використати різні методи.
Спочатку присутні виконали вправу за допомогою методу вільного спілкування, яка допомагає розвивати емоції, вільно висловлювати свої думки, спілкуватись. Наступну вправу учасники виконали за допомогою методу гри наввипередки, яка стимулює швидко думати, приймати рішення, а також учні повторюють вивчені слова. Крім того, Сугоняк В.Б. підготувала вправи, за допомогою яких учасники повторювали частини тіла, цифри, вчилися розвивати пам`ять, аналізувати, концентруватися, при цьому використовували різні прийоми і методи.
Засідання пройшло у дружній атмосфері, було змістовним, насиченим різними видами роботи, вчителі німецької мови УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» підготували дійсно цікаву інформацію, безліч вправ, учасники в свою чергу активно працювали в групах, спілкувалися німецькою, ділилися досвідом.