Засідання методичного об`єднання вчителів хімії освітніх закладів міста Ужгорода
Опубліковано: Лютий 17, 2022
28 лютого 2019 року в - УЗОШ І-ІІІ ст. №8 міста відбулося засідання методичного об'єднання вчителів хімії на тему «Експериментально-дослідницька робота на уроках хімії як засіб формування ключових компетентностей учнів».
Хиля С.А., вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №8 презентувала доповідь на тему «Хімічний експеримент в загальноосвітній школі», розповіла які види експериментів можна застосувати на уроках хімії, а також про значення практичних і лабораторних робіт, що дозволяє зробити учня активним учасником навчального процесу.
Вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №8 Смоляр Н.О. ознайомила присутніх з темою «Домашні досліди в системі шкільного хімічного експерименту», а саме:
• як допомогти учням доступно, безпечно та цікаво організувати учнівський хімічний експеримент в домашніх умовах з використанням речовин широкого вжитку;
• як залучити школярів до експериментальної дослідницької діяльності;
• як активізувати пізнавальну діяльність учнів, формувати вміння самостійно здобувати знання;
• як пропагувати необхідність хімічних знань для правильного використання та застосування різних речовин;
• як показати тісний взаємозв'язок теорії та практики, особливо в повсякденному житті;
• як поглибити зв’язок з життям, з повсякденною та майбутньою практичною діяльністю.
Також вчитель навела приклади домашніх хімічних дослідів: «Вирощування кристалів», фарбування природними барвниками, застосування природніх індикаторів.
Дуже цікаво представила присутнім свій досвід вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Васильченко Т.О. на тему: «Хімічний експеримент як засіб розвитку критичного мислення», а саме розповіла, що організація навчання на засадах критичного мислення має свої особливості. У структурі навчального заняття виділяють такі етапи:
- розминка - створення психологічного клімату, налаштування на роботу, розгляд проблемних ситуацій;
- актуалізація - актуалізація опорних знань і способів дій;
усвідомлення змісту - сприйняття нової інформації, аналіз інформації, його перевірка;
- рефлексія - учень викладає своїми словами власне розуміння отриманої інформації.
При впровадженні елементів розвитку критичного мислення у навчальному експерименті потрібно впроваджувати такі принципи:
• зв'язок теорії з практикою при навчанні хімії;
• перетворення знань в осмислені переконання;
• розкриття пізнавального значення кожного досліду;
• поєднання з різними методами й засобами навчання;
• поступове підвищення самостійності учнів.
Також вчитель поділилася з присутніми власно розробленими інструктивними картками, які можна використовувати на уроках хімії.
Вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №20- ліцей «Лідер» Цанько М.Ю. розповіла присутнім про особливості викладання хімії в умовах профілізації, а саме пояснила що для підготовки підростаючого покоління до життя у високотехнологічному конкурентному світі необхідно розвивати інтерес до науково-технічної творчості, техніки та високих технологій. У багатьох розвинутих країнах світу все більшої популярності набуває STEM-освіта, як перетин науки (Science), технології (Technology), інженерії (Engeneering) та математики (Math). Також педагог зауважила, що на профільному рівні вивчення хімії передбачає виконання таких завдань, як розвиток особистості учня, його природних можливостей, пам'яті, інтелекту, здатності до самоосвіти, навчально-пізнавальних і професійних інтересів, формування наукового світогляду; розвиток уявлень про природничо-наукову картину світу, технологічне і практичне застосування найважливіших законів хімії, її роль у розв'язанні сировинної, енергетичної, екологічної, продовольчої проблем. Провела з присутніми практичне завдання на тему «Карбон» із застосуванням крос-дисциплінарного мейкерського підходу.
Далі голова міського методичного об'єднання вчителів хімії Федак-Поштак Н.В. проаналізувала підсумки ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії та І і ІІ етапів МАН.
Отож, присутні дійшли висновку, що за допомогою експериментально-дослідницькоїр роботи на уроках хімії можна зробити учня активним учасником навчального процесу, дозволивши йому відчути красу не тільки теорії та формул, а й експерименту-дослідження, ми зможемо виховати творчу особистість.