Засідання методичного об`єднання вчителів біології
Опубліковано: Лютий 17, 2022
14 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №9 відбулось засідання міського методичного об’єднання вчителів біології на тему «Формування життєвих компетентностей на уроках біології». Засідання розпочалося зі знайомства учасників. Продовжила зустріч Шапран О.М., вчитель біології та основ здоров’я УЗОШ №9, яка розповіла присутнім про використання інтерактивних методів та форм навчання на уроках біології: формування життєвої компетентності учнів як базової основи продуктивного навчання. Саме компетентність допомагає вирішувати життєвоважливі проблеми, дозволяє оперувати набутими знаннями, дає можливість застосовувати їх упродовж всього життя і формує активну життєву позицію. Шапран О. М. підготувала для колег практичні вправи з використанням різних методів і прийомів: кластер, плутанина, лови помилку, що зайве? Всі ці прийоми і методи можна застосовувати для подачі будь-якої теми, таким чином учні швидше і охочіше засвоять навчальний матеріал. Крім того, учасники розв’язували біологічні задачі, в яких потрібно було використати знання з математики.
Продовжила засідання голова міського методичного об’єднання вчителів біології Стеців Л.Є., яка проаналізувала підсумки ІІ і ІІІ етапів Всеукраінськоі учнівської олімпіади з біології , І та ІІ етапів МАН.
У засіданні взяла участь психолог УЗОШ №9 Ребрей А.Я., яка підготувала для учасників психологічну вправу, в процесі виконання якоі, вони розслабилися і змогли відновити свої сили та зняти напруження, що значно покращило сприйняття учасниками інформації.
Михайлець М.Ю., вчитель біології та основ здоров’я УЗОШ№9 розповіла про психофізіологічні особливості сприйняття інформації та розвантажувальні вправи для покращення ефективності розумової роботи на уроках біології. Людський мозок – складна система і працює в кожного по різному. В процесі онтогененезу сформувалась певна асиметрія в роботі півкуль мозку, але не домінування однієї з них. Прийнято вважати, що підґрунтям логічного способу мислення є ліва півкуля, а образного – права. Учасники виконали декілька розвантажувальних вправ, які покращують ефективність розумової роботи, знімають емоційну напругу, покращують працездатність, розвивають увагу і мислення. Однією з таких була вправа – «Дзеркальне малювання», в якій потрібно було малювати обома руками одночасно. Вона сприяє розслабленню очей і рук, оскільки одночасна робота двох півкуль покращує ефективність роботи усього мозку.
Вчитель біології УЗОШ№8 Савчин О.Я. поділилася своїм досвідом активізації пізнавальної діяльності через особистісно-орієнтований підхід. Розповіла про структуру особистісно-орієнтованого навчання, використання інтерактивних технологій, наприклад при виготовленні лепбуків, проектів, рольові ігри, біологічні ігри. Вона навела відповідні приклади, учасники виконали вправи: «Слово-магніт», «Складайка», «По-перше порядок» тощо. Адже
Використання різних інтерактивних ігор активізує увагу учнів та інтерес до навчання.
Підвела підсумки методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Павлючок-Гогерчак О.В., яка узагальнила і доповнила вищесказане, обговорила з учасниками план майбутніх засідань тощо.
Отож, засідання було насичене надзвичайно великою кількістю практичних завдань з використанням різних інтерактивних методів і прийомів, завдяки чому учасники побачили практичну значущість їх використання, ознайомилися з інноваційними підходами викладання біології. Крім того, учасники показали активну і результативну роботу в групах.