Засідання методичного об’єднання працівників психологічної служби

Опубліковано: Лютий 17, 2022

Засідання методичного об’єднання працівників психологічної служби

Робота з педагогами є дуже важливим напрямком психологічного супроводу освітнього процесу. Педагогічна діяльність, в цілому, в силу своєї специфіки, припускає підвищений ризик формування синдрому «емоційного вигорання». В умовах реформування освіти, яке відбувається в нашій країні, педагоги потребують ще більшої психологічної підтримки, адже значні зміни, введення широкого спектру інновацій можуть посилювати стрес, емоційними й нервовими перевантаженнями. Саме пошуку оптимальних способів попередження та зниження рівня емоційного вигорання педагогів було присвячене засідання методичного об’єднання працівників психологічної служби закладів освіти міста, яке відбулося 9 жовтня 2019 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. № 7. Практичний психолог закладу Олександра Цигика поділилась своїм досвідом використання методу арт-терапії для профілактики емоційного вигорання. Даний метод  вважається найбільш м’яким і разом з тим глибоким способом впливу на стан людини.

В теоретичній частині увага в основному акцентувалась на особливостях перебігу емоційного вигорання у педагогів, яким чином його симптоми відображаються на професійній діяльності, на важливості засвоєння педагогами принципу трансформації нересурсного стану в ресурсний тощо.

Під час практичної частини учасники мали змогу активізувати свій творчий потенціал, виявити індивідуальні особливості вигорання, актуалізувати та наростити «контейнер» внутрішніх ресурсів. Під час виконання вправи «Наповнення любов’ю – внутрішнє джерело» психологи працювали над створенням і роботою з візуальними образами та одночасно з тим здійснювалась взаємодія з іншими учасниками групи. Наприкінці заходу присутні відмітили ефективність такої роботи з педагогами, адже в результаті використання арт-терапевтичних технік всі відчули на собі такі ефекти як: заспокоєння (усунення емоційної напруженості), відновлення (ослаблення проявів втоми), активізацію (підвищення психофізіологічної реактивності) та позитивні явища.