Засідання методичного об’єднання асистентів інклюзивного навчання

Опубліковано: Лютий 17, 2022

Засідання методичного об’єднання асистентів інклюзивного навчання

26 листопада 2019 року на базі БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст.№11 відбувся круглий стіл асистентів вчителів та асистентів вихователів інклюзивного навчання на тему «Педагог і асистент: роль та відповідальність в інклюзивному середовищі».

Розпочала засідання методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради О. Павлючок-Гогерчак, яка поділилася з присутніми різними методичними цікавинками, зокрема розповіла про інтернет-ресурс, на якому зібраного багато методичної літератури щодо впровадження інклюзивної освіти, потрібна інформація для асистентів вчителів і вихователів, практичні поради як працювати в інклюзивних групах і класах, детально описано роль кожного учасника навчально-виховного процесу.

Асистент вчителя О. Іус-Епп поділилася з присутніми цікавою інформацією, яку отримала на Всеукраїнському форумі «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними?». Зокрема вона відзначила, що головною темою обговорення стали проблеми розвитку інклюзивної освіти в Україні. Розглядалося багато проблемних питань, з якими стикаються начальні заклади, педагоги, асистенти , діти з особливими освітніми проблемами та їх батьки. Велися дискусії навколо пошуків рішення, як усунути перешкоди для інклюзивного навчання на трьох рівнях -  загальнонаціональному, місцевому та шкільному.

Директорка БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст.№11  Н.Макара привітала всіх присутніх і поділилася досвідом роботи команди супроводу навчального закладу в інклюзивному класі, яким чином налагоджена співпраця педагога і асистента. Учасники мали можливість подивитися мультфільм «Кожен бачить світ по-своєму». Після чого зробили висновок, що таку ситуацію ми бачимо сьогодні, коли маємо трикутник «асистент педагога–батьки-діти», чи рівні сторони трикутника?

Практичний психолог Н.Пеньо запропонувала учасниками виконати вправу «Можна, не можна», яка допомогла їм з’ясувати, що можна і не можна робити асистенту педагога, будуючи партнерські відносини з учасниками навчального процесу. Також дуже цікавою була вправа «Фрагмент уроку», під час якої усі присутні мали змогу зіграти роль будь-якого учасника навчально-виховного процесу: вчителя, асистента вчителя, учнів класу, дитини з ООП.

На завершення учасники висловили свої думки щодо виконаної роботи, поділилися враженнями та ідеями, які використають у своїй роботі.