Відкриття Мандрівної фотовиставки «Рівність та права людини» у м. Світ (Словаччина)
Опубліковано: Лютий 17, 2022
У рамках відкриття Мандрівної фотовиставки «Рівність та права людини» у м. Світ (Словаччина)19-21 травня 2019 року відбулася культурно-просвітницька поїздка «Європейський освітній досвід: тенденції, проблеми, перспективи співпраці». Візит організовано управлінням освіти Ужгородської міської ради з метою забезпечення ефективної діяльності у галузі співпраці освітніх установ прикордонних регіонів, формування активної життєвої позиції у молодого покоління. Учасниками стали учні-переможці конкурсу фотографій та творчих робіт «Рівність та права людини», який проходив у рамках ХV Мандрівного фестивалю документального кіно «Docudays ua» у жовтні 2018 року, вчителі, які підготували призерів та керівники закладів освіти.
Програма візиту була дуже насиченою і складалася з відкриття виставки, відвідування занять, круглих столів з обміну досвідом в школі Коменського та екскурсійного туру. Педагоги та школярі мали можливість повністю зануритися у навчально-виховний процес школи сусідньої країни та оглянути красу Карпатських гір по той бік кордону.
Візит розпочався з урочистого відкриття фотовиставки у рамках ХV Мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA «Рівність та права людини», під час якого було вручено учневі школи Коменського Матею Гудаку нагороду за I місце у конкурсі. Подяки вручили директору школи Моніці Дудинській та вчителю, яка підготувала переможця. Ужгородські ж автори світлин розповіли гостям про зміст, який вклали у роботи, розкриваючи тему гендерної, національної та вікової рівності.
Методист з виховної роботи управління освіти Ужгородської міськоі ради М. Симкович провела для словацьких і українських школярів Work-shop на екологічну тему «Мій екологічний слід», під час якого у спільних групах молодь обговорила екологічні проблеми двох країн та шляхи їх вирішення. Зокрема, було виділено проблеми вирубки лісів, забруднення водойм, гір, повітря шкідливими речовинами, відсутність сміттєпереробних заводів, неякісний пластик тощо. Після роботи в групах присутні переглянули документальне кіно Д. Феделя «Край електросміття» — фільм-дослідження про нерегульоване
повторне використання електронного сміття у країнах третього світу. Учні зізналися, що ніколи навіть не замислювалися над тим, що відбувається з електронікою, яка відслужила своє. Спільно молодь прийшла до висновку, що безперервне виробництво та споживання призведуть людство до неминучої екологічної катастрофи. Тому краще ремонтувати побутову техніку, надавати їй друге життя.
Наступного дня учні відвідали уроки відповідно до розкладу та своєї вікової категорії. Вони мали можливість порівняти стилі навчання двох країн, побачити як обладнані шкільні приміщення, які інноваційні засоби використовують словацькі школярі у процесі навчання.
Вчителі відвідали майстер-класи та уроки відповідно до профілю і теж мали нагоду порівняти методи та стилі навчання. Відмітили, що у закладі повністю відсутні паперові журнали, усі записи ведуться в електронному вигляді. Ужгородські педагоги ознайомилися з методичними матеріалами та підручниками, поспілкувалися зі шкільним психологом та обмінялися досвідом інклюзивного навчання.
Як підсумок одноденного занурення в освітній процес Словаччини, було проведено круглий стіл з обміну досвідом на тему «Інновації в освіті. Обговорення спільних міжнародних проектів. Перспективи співпраці», на який було запрошено і міського голову та начальника управління освіти м. Світ. Учасники обговорили подальшу співпрацю між закладами освіти, написання спільних проектів у рамках Європейських грантових програм, проведення кемпів та навчань для учнів.
Екскурсійна програма також була надзвичайно цікавою і різноманітною. Учасники побували на екскурсіях у м. Кошице, Пряшів, відвідали, пам'ятку Світової спадщини ЮНЕСКО «Списький град», а також унікальні природні об’єкти.
Поїздка стала чудовою нагодою для освітян і школярів побачити щось нове, цікаве, поспілкуватися та обмінятися досвідом зі словацькими колегами. А ужгородські школярі швидко знайшли спільну мову зі своїми словацькими однолітками і відмітили, що вони щирі та відкриті до спілкування.