19 лютого 2020 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцею «Лідер» відбулося засідання творчої групи класних керівників. Засідання пройшло у формі тренінгу на теми «Стартап-менеджмент, основні тенденції стартапів в Україні» та «SWOT-аналіз як сучасний інструмент управління процесом».
Засідання розпочалося знайомством учасників. Після вправи на знайомство групи, яку провела методист з виховної роботи Марія Симкович, вчитель історії, керівник творчої групи класних керівників Юрій Клецко ознайомив присутніх із поняттям стартапу як процесу. Саме цей процес перетворює ідею на успішний бізнес. Вчителі мали змогу ознайомитися із прикладами кращих українських стартапів, зокрема учнівських.
Під час практичної частини з елементами тренінгу «Основні платформи стартап-менеджменту. Як створити свій стартап? Використання SWOT-аналізу» класні керівники в групах спробували придумати власні ідеї для стартапів та провести їх детальний аналіз.
Учасники представили три ідеї проектів: «Еко-проект», «Smart Stop» та «E-Test». «Еко-проект» передбачає отримання другого життя старих речей, шляхом створення з них декору, прикрас, торб, косметики, тощо. Метою проекту «SMART STOP» є створення програми-контролю за розпорядком дня учня – контроль використання гаджетів, часу на відпочинок, навчання, нагадування про сон, тощо. Проект «E-TEST» передбачає створення бази тестів для навчання учнів та навчальної платформи для вчителів, яка дозволяє підвищувати кваліфікацію педагога вдома, отримувати учнями дистанційну освіту, складати ДПА у формі тестів, проводити конкурси та олімпіади, тощо.
Методист Марія Симкович закцентувала увагу учасників на проведенні з учнями такого мозкового штурму. Адже навіть ті, у кого нема ідей, спільно з групою із чистого аркуша можуть створити щось нове. Головне, щоб була мотивація і бажання вчитися.
Юрій Клецко підсумував роботу, ознайомивши присутніх із всеукраїнськими та міжнародними конкурсами стартапів, участь в яких можуть прийняти школярі. А Марія Симкович розповіла про краудфандинг в освіті. Якщо відкинути вертикальні методи освітніх змін і акцентувати увагу лише на власних силах, у вчителів та учнів є чимало цікавих варіантів. Одним із них - краудфандинг. Краудфандинг – це співпраця людей, які добровільно об’єднують свої гроші чи інші ресурси, як правило, через інтернет, аби підтримати зусилля інших людей або організацій. Методист розповіла про платформу «GoF», через яку можна подавати на фінансування свої проекти. Кращим прикладом профінансованого стартапу є проект “Компола”. Автор ідеї – школяр з Кєва Нікіта Шульга, який зібрав кошти на встановлення компостеру й залучив до своєї ініціативи близько 500 українських шкіл. Цікаво, що його стартап отримав підтримку Міністерства екології та охорони навколишнього середовища, Міністерства освіти і науки.
Для того, щоби з ідеї вийшов проект, школярі повинні бачити куди треба рухатися, як саме і які етапи треба пройти. SWOT-аналіз - один із найкращих методів, який допоможе їм проаналізувати як зовнішні, так і внутрішні фактори. Тому наступний етап тренінгу був присвячений ознайомленням з даним методом, що дозволяє отримати чітку відповідь на питання: Які у ідеї проекту сильні і слабкі сторони? Які слабкі сторони потребують вдосконалення? Метод такого аналізу настільки простий і зручний, що його можна застосовувати і житті. Педагоги провели аналіз своїх ідей та презентували результати роботи в групі.
Під час засідання також було ознайомлено класних керівників із наказом МОН від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»
Захід закінчився висловленням вражень від тренінгу, адже така робота завжди надихає на творчий пошук та сприяє співпраці.