19 лютого 2020 року на базі БПЛ «Інтелект» - УЗОШ І-ІІІ ст. №11 відбулося засідання Школи професійного зростання спеціаліста психологічної служби на тему «Мої успіхи й досягнення». Привітала учасників і ознайомила з планом роботи засідання завідувачка ЦППСР Анжеліка Томей.
Практичний психолог закладу Н.Макара представила учасникам інформацію про забезпечення командної взаємодії в контексті психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Вона розповіла про основні нормативні документи, в яких визначено, що інклюзивна освіта передбачає створення рівних можливостей для всіх дітей з ООП і такого освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини для забезпечення її успіху в освітньому процесі та в подальшому житті. Зауважила, що інклюзивне навчання може бути ефективним при створенні адекватних організаційно-педагогічних умов, але кінцевий результат значною мірою залежить і від наполегливої, цілеспрямованої роботи всіх учасників навчально-виховного процесу: вчителів, фахівців, батьків.
Одним з таких фахівців є команда психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП. Наталія Макара розповіла про основні принципи діяльності команди супроводу та функції кожного з учасників. Відмітила, що усі разом члени команди оцінюють стан розвитку дитини, визначають нагальні цілі та їх покрокове досягнення. При необхідності, адаптують освітню програму під особливості розвитку дитини зі складними порушеннями, проводять моніторинг динаміки навчання й розвитку дитини, співпрацюють з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру задля забезпечення дитини з ООП якісною освітою.
Практичний психолог Лінгвістичної гімназії Валерія Скомська представила тему «Психологічний супровід професійної адаптації молодого вчителя». Вона розповіла про напрямки роботи практичного психолога, а це робота з учнями, вчителями, батьками, співпраця з громадськими організаціями таорганами місцевого самоврядування. Назвала основну проблему в діяльностівчителя та її причини. Сказала про те, що таке професійна адаптація - процесвзаємодії особистості й соціального середовища з метою досягнення такихвзаємин, які найбільшою мірою забезпечують ефективність професійної діяльності. Також підготувала декілька порад молодим вчителям, які допоможуть їм адаптуватися, подолати невпевненість та справитися зі щоденними стресами.
Зоряна Соколова, практичний психолог ЗДО №40 поділилася з учасниками своїм досвідом на тему «Вплив пальчикових ігор на пізнавальну сферу дітей дошкільного віку». Вона зокрема пояснила, що таке дрібна моторика, яка її роль у пізнанні дитиною навколишньогосвіту та що відбувається, коли дитина займається пальчиковою гімнастикою. Отож, як зауважила психолог, ігри з пальчиками створюють для дитини сприятливийемоційний фон, дитина вчиться концентрувати свою увагу і правильно її розподіляти, розвивається пам'ять , уява, фантазія, підвищується мовленнєва активність дитини, крім того кисті рук та пальці набувають силу і рухливість. Зоряна Соколова підготувала для учасників низку практичних вправ на розвиток дрібної моторики, використовуючи багато наочного матеріалу, серед якого і виготовлений власноруч.
Виступ завідувача ЦППСР Анжеліки Томей був присвячений проблемі психологічної допомоги дітям, які постраждали внаслідок кризових, травмуючих подій. Подолання дитячої психотравми в діяльності практичного психолога закладу освіти є надзвичайно складним та відповідальним завданням. Психотравма є небезпечною тим, що руйнує уявлення дитини про життя, його цінності та ідеали, в результаті чого в особистості різко змінюється звична картина світу, зникає довіра до нього, деформується система відносин з оточуючими людьми. Тому в таких ситуаціях важлива вчасна і кваліфікована допомога спеціалістів. У своєму виступі А. Томей акцентувала увагу присутніх на засобах психологічної допомоги дітям, які пережили психотравму, визначила мету, завдання, основні етапи психокорекційної роботи з дітьми та підлітками в кризових ситуаціях, після травмуючих подій, Також представила ряд психотерапевтичних методів і технік, які довели свою ефективність на практиці. Наприкінці презентації ознайомила учасників заходу з тематичним планом індивідуальних психокорекційних занять, які вона застосовувала в роботі з дитиною, яка постраждала від домашнього насилля.
Відвідали засідання Ужгородський міський голова Богдан Андріїв та начальник управління освіти Ужгородської міської ради Наталія Мухомедьянова, які відмітили важливість роботи практичних психологів в закладах освіти, наголосили на їх профілактичній ролі, оскільки вони вчасно можуть попередити конфліктні ситуації в родинах, колективах, а також допомогти учням, вчителям, батькам подолати різні кризові ситуації.