Школа професійного зростання вчителів української мови і літератури
Опубліковано: Лютий 17, 2022
5 січня 2019 року в Лінвістичній гімназії на базі Центру професійного зростання вчителів міста Ужгорода відбулося засідання вчителів української мови і літератури на тему «Професійно-методична підготовка сучасного вчителя». Зустріч підготувала і провела завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Даньків І.З. Вона привітала учасників зі святами, початком нового року та нового семестру і продовжила словами В.Сухомлинського про те, яким повинен бути вчитель, «щоб відкрити перед учнями іскорку знань». Далі завідувач методичного кабінету разом з учасниками розглянула шляхи та засоби підвищення кваліфікації вчителів, звідки сучасний вчитель може почерпнути інформацію, знання. Здійснила екскурс в історію розвитку методичної науки, розповіла про перші спроби класифікувати урок. Також навела декілька прикладів сучасної класифікації уроку різних науковців, зокрема, О Біляєва, О.Пометун, М. Пентилюк.
Даньків І.З. узагальнила сучасний урок рідної мови і те, від чого він залежить, зокрема наголосила, що насамперед, важливу роль відіграє майстерність вчителя-словесника, його творчі здібності, ґрунтовні знання рідної мови і літератури, історії. Що критерії сучасного уроку відбивають ті зміни, що відбуваються в системі освіти та рівень розвитку методичної освіти. Присутні також мали змогу ознайомитися з основними методами, прийомами та допоміжними засобами навчання мови, інноваціями у методиці навчання. Даньків І.З., зокрема, наголосила на необхідності використання інтерактивних форм навчання, прийомів створення позитивної атмосфери навчання, необхідності мотивації учнів, розвитку критичного мислення. Учасники дійшли висновку, що вибір методів і прийомів навчання мови, потрібно здійснювати в процесі підготовки до уроку, враховуючи його дидактичну мету, характер змісту навчального матеріалу та рівень знань учнів.
Даньків І.З. підготувала для учасників перелік сучасної методичної літератури, яка допоможе вчителю в його роботі.
Вцілому зустріч була продуктивною, змістовною, насиченою методичним матеріалом і методичними порадами, які необхідно впроваджувати вчителю в його роботі.