День відкритих дверей в учнівському самоврядуванні
Опубліковано: Лютий 17, 2022
5 листопада 2019 року в учнівському врядуванні міста Ужгорода на базі УЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей «Лідер» пройшов День відкритих дверей, на який за попередньою реєстрацією було запрошено півсотні учнів усіх шкіл міста. Такий захід проходить вже вдруге і є суто учнівським проектом за принципом «рівний-рівному».
Програма зустрічі передбачала ознайомлення з системою діяльності учнівського врядування та роботу за напрямками у різних секціях. Учні мали змогу попрацювати у групах на тренінгах «Сторітелінг як мова медіа в ХХІ столітті» (тренерка– учениця УСЗОШ №4, лідерка учнівського врядування Емілія Бровді), «Як «продати» інформацію, аби купити за неї довіру» ( тренерка - студентка УжНУ, голова учнівського врядування «КОРЗО» Наталія Савко), «Мова ворожнечі: торкайся сердець словами» (тренерка - учениця УЗОШ №19, лідерка учнівського врядування «КОРЗО»), «Проект: з чого почати, аби успішно завершити» (тренерка - учениця УЗОШ №19, лідерка учнівського врядування «КОРЗО» Віолетта Прокопчук), «Лідерство без важелів впливу» (тренерка – учениця БПЛ «Інтелект» , голова комітету культури Валерія Попович).
Школярі активно брали участь у дискусіях: хто такий лідер? Риси та завдання лідера? Що робить лідер під час проекту? На тренінгу проектної роботи школярі розібрали основну задачу – створення та реалізацію проектів. Пройшлися за всіма пунктами - від ініціації до оцінки результатів. Розповіді про зреалізовані проекти «КОРЗО» дали дітям зрозуміти напрямки діяльності та його структуру. Отримані знання закріпили практичними завданнями – інціація власного проекту.
На занятті «Сторітелінг як мова медіа в ХХІ столітті» школярі опрацювала приклади сторітелінгу та базові знання з написання історій цим методом. Зрозуміли, що найголовніше – це конфлікт та емоції, які ми хочемо викликати в аудиторії. Тренерка ознайомила учнів з правилом 6 речень, які є базою для будь-якої історії. Також молодь шукала вдалі приклади в соціальних мережах.
Дуже цікавим виявився тренінг щодо мови ворожнечі, на якому учні розібрали декілька понять за темою, види мови ворожнечі, міжнародні документи, що регулюють це поняття. Також учасники дізналися про скандали у медіа, пов’язані з мовою ворожнечі. Разом учні переглянули кілька соціальних роликів, проаналізували велику кількість газетних заголовків та запропонували альтернативні варіанти (без використання мови ворожнечі). Учні виконували творчі завдання, дізнавалися багато нової інформації, доходили до спільної думки.
Після зустрічі всі обмінялися контактами для подальшого спілкування. Результатами роботи стало вираження лідерами глибокого натхнення і бажання щось реалізовувати в своїй школі, що і було метою організованого заходу.