пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Cемінар-практикум «На шляху до інклюзій»

27-28 березня 2019 року на базі ЗОШ І-ІІІ ст.№10 проходив семінар-практикум «На шляху до інклюзій», в якому взяли участь керівники, заступники керівників, вихователі-методисти закладів освіти міста Ужгорода. Захід був присвячений впровадженню інклюзивного навчання в закладах освіти. Відкрила семінар-практикум начальник управління освіти Ужгородської міської ради Наталія Мухомедьянова, яка привітала учасників, наголосила на важливості розвтку інклюзивної освіти та побажала учасникам плідної та цікавої роботи. Заступник начальника управління освіти Марина Пуківська відмітила, що інклюзія сьогодні - це створення універсального середовища для розвитку усіх дітей без винятку,, кожна дитина має комфортно почувати себе в учнівському колективі, мати можливість навчатися і розвиватися. Наголосила, що з кожним роком кількість інклюзивних класів збільшується, навела статистичні дані, які свідчать про те, що потреба в інклюзивному навчанні весь час зростає. В концепції Нової української школи вже закладені й концепції інклюзії. Особистісно орієнтоване навчання, індивідуальний підхід до кожної дитини, педагогіка партнерства, це повинно бути середовище, де усі зможуть розвиватися в рівних умовах.
Про нормативно-правові аспекти організації інклюзивного навчання у закладах освіти говорила О.Гаяш, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації УжНУ. Вона пояснила учасникам понятійно-термінологічні визначення інклюзіі, інклюзивної освіти. Докладно розглянула законодавчо-нормативну базу з питань інклюзивного навчання, на яку повинні спиратися керівники закладів, також розповіла про умови його запровадження, в тому числі наявність відповідних кадрів, пояснила завдання і функції кожного з них. Наголосила на важливості взаємодії усіх ланок. Крім того, підготувала для учасників детальну інформацію про модель впровадження інклюзивної освіти, умови та порядок організації, створення інклюзивного освітнього середовища.
Методист ЦППСР О.Патраманська представила учасникам свій досвід роботи в закладі з інклюзивним навчанням. Вона зокрема розповіла про основні завдання психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, розглянула основні напрямки. Назвала алгоритм діяльності практичного психолога і зауважила, що психологічний супровід – цілісна діяльність, командна взаємодія усіх фахівців. 
Далі учасники мали змогу переглянути мультфільм, який мав на меті показати, як допомогти дитині з особливими освітніми потребами.
А. Томей, керівник ЦППСР розповіла присутнім про роботу психолога в дошкільному закладі з інклюзивною освітою. Зокрема вона наголосила на важливості роботи психолога з усіма учасниками навчально-виховного процесу. Не менш важливою є робота з педагогами, психологічна просвіта - формування толерантного ставлення до впровадження інклюзивної освіти, адекватного ставлення до дітей з порушеннями розвитку та їхніх родин. Розповіла про форми і методи роботи психолога з педагогами.
В практичній частині методист методичного кабінету управління О. Павлючок-Гогерчак та керівник ІРЦ І. Кремінська підготували практичні завдання. Учасники працювали в двох групах, в одній вони складали алгоритм дій керівника закладу освіти щодо організації інклюзивного навчання дитини з особливими освітніми потребами, а в другій – індивідуальні програми розвитку. Учасники покроково виконали обидва завдання. Присутні плідно працювали, вели діалог, активно задавали питання, цікавилися порядком впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти, ділилися досвідом, особливо ті учасники, які працюють в закладах, де вже діють інклюзивні класи і групи, висловлювали ідеї та розповідали про труднощі, які виникають в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, отримали фахові рекомендації. 
На завершення учасники поділилися своїми враженнями від участі у семінарі-практикумі: написали на паперових долонях різного кольору, що їм сподобалось, що здивувало, чого бракувало, над чим задумались і що використають, в результаті утворилось різнокольорове сонечко з емоцій, думок і вражень учасників.
При підведені підсумків, присутні наголосили на важливості таких зустрічей, оскільки питання впровадження інклюзивного навчання є на сьогодні надзвичайно актуальним. Проводячи такі зустрічі, учасники мають змогу поділитися своіми ідеями, досягненнями і проблемами на шляху до впровадження інклюзивноі освіти, а також спільними зусиллями спробувати їх вирішити.

  

Засідання методичного об’єднання асистентів вчителів та асистентів вихователів інклюзивного навчання

     28 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ступенів №20-ліцей «Лідер» відбулося засідання методичного об'єднання асистентів вчителів та асистентів вихователів інклюзивного навчання на тему «Форми взаємодії в роботі асистента вчителя та асистента вихователя інклюзивного навчання з вихователями, вчителями, батьками. Проблеми співробітництва». Метою зустрічі було об'єднання зусиль асистентів, педагогів та батьків в організації навчально-виховної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

       Захід розпочала методист методичного кабінету управління освіти Павлючок-Гогерчак О.В., яка розповіла про важливість використання традиційних та інноваційних форм взаємодії в роботі асистента з педагогами та батьками. Заступник директора з НВР УЗОШ І-ІІІ ступенів №20-ліцей «Лідер» Гричка Л.Й. ознайомила всіх присутніх з планом роботи, а також провела цікаву гру-знайомство «Капелюх», яка мала на меті дізнатися один про одного багато цікавого. Потім учасники виконали інтерактивну вправу, що продемонструвала як можна «згладити кути» і побудувати коло довіри навколо дитини.
        Своїм досвідом про співпрацю асистента вчителя з батьками в умовах інклюзивної освіти поділилася голова методичного об’єднання асистентів вчителів та асистентів вихователів інклюзивного навчання Шевченко М.М., запропонувала пам'ятку співпраці педагогів з батьками.
        Учасникам було запропоновано опрацювати анкету для батьків «Для визначення комфортності перебування учнів з особливими освітніми потребами в навчальному закладі в інклюзивних умовах» та попрацювати в групах для виготовлення асоціативного малюнку «Дружня школа».
        Також усі присутні під керівництвом асистента вчителя УЗОШ І-ІІІ ступенів №20-ліцей «Лідер» Павліш Н.В. виконали рухливу вправу на розвиток командного духу «Принцеса, дракон і самурай». Педагоги також мали змогу ознайомитися з трьома основними моделями спільного викладання асистента і педагога на уроці в інклюзивному класі.
На завершення Проць А.А., асистент вчителя УЗОШ І-ІІІ ступенів №20- ліцей «Лідер» запросила переглянути відеоролик «Заплати другому», після перегляду учасникам запропонували написати вільний лист на тему « Чи може одна людина змінити світ?».
        В цілому засідання було цікавим і різноплановим, оптимально поєднана теоретична і практична частини, учасники отримали безліч цікавої інформації, фахові поради, активно працювали в групах та ділилися досвідом.

    

Засідання методичного об`єднання шкільних бібліотекарів

      Цікаво і змістовно пройшло методичне об'єднання шкільних бібліотекарів міста у Дитячій бібліотеці «Казка». Ділилися своїм творчим досвідом директор бібліотеки «Казка» Петрішак А.Д. та завідувач шкільної бібліотеки УЗОШ І-ІІІ ст. № 9 Палійчук Т.М.
      Петрішак А.М. розкрила свої таємниці залучення дітей до читання, розповіла про досвід роботи бібліотеки з Інтернет-ресурсами, показала реальні, діючі технології.
      Палійчук Т.М. не тільки ознайомила бібліотекарів зі своєю роботою, але й надихнула всіх до творчого сприйняття діяльності шкільної бібліотеки, розкрила свій багаторічний досвід вирішення проблемних питань та показала можливості співпраці бібліотеки з колективом освітнього закладу.
      Діалог «Бібліотечний простір – реальний та віртуальний» розкрив перспективи та досягнення шкільних бібліотекарів міста, зачепив кожного і пройшов активно та продуктивно.
      Підсумувала роботу методичного об'єднання методист методичного кабінету управління освіти Гонда Л.А., заохотивши всіх до співпраці та до подальшого творчого зростання шкільних бібліотек як реального та віртуального простору шкіл. Лариса Адальбертівна розповіла про сучасні та передові технології, спонукала до розкриття творчого потенціалу всіх учасників освітнього процесу для створення нового іміджу шкільної бібліотеки.

                          

Засідання колегії управління освіти Ужгородської міської ради

     27 березня 2019 року в актовій залі УЗОШ І-ІІІ ст.№10 з угорською мовою навчання відбулося засідання колегії управління освіти Ужгородської міської ради, на якому були присутні керівники закладів освіти міста. На засіданні розглянули такі питання:

- Про виконання плану заходів щодо реалізації в закладах освіти міста Стратегії захисту та інтеграції в українське суспільство ромської національної меншини на період до 2020 року (доповідала — Шляхта Н.І.);
- Про діяльність ІРЦ щодо розвитку пізнавальних компетентностей дітей з особливими освітніми потребами (доповідала — Кремінська І.М.);
- Про хід виконання рішення колегії управління освіти 29.08.2018 року «Підсумки проведення ЗНО-2018». Про підготовку та проведення державної атестації, зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників закладів освіти у 2019 році. впровадження інклюзивноі освіти в закладах освіти м.Ужгород (доповідала — Шварц О.Г.);
- Різне (доповідали Кирик В.М., Даньків І.З.).
       Начальник управління освіти Ужгородської міської ради Наталія Мухомедьянова доповнила і підсумувала усе вищесказане, відповіла на запитання та обговорила з керівниками закладів освіти нагальні питання господарської та навчальної діяльності закладів.

    

Тренінг з використання он-лайн інструментів

    27 березня в 2019 року на базі Лінгвістичної гімназії методист методичного кабінету управління освіти Пріц О.М. провела тренінг з використання Гугл-інструментів та інших он-лайн-ресурсів для вчителів англійської і німецької мови. Вона відмітила, що на сьогоднішній день існує дуже багато сервісів та інструментів Google, головне навчити школярів правильно і результативно іх використовувати не лише у повсякденному житті, а й у навчанні. Методист представила учасникам декілька Google-інструментів, які можна як використовувати самостійно, так і створювати завдання в GoogleClassroom. Присутні ознайомилися з роботою таких додатків як: GoogleAnswers, GooleArtProject, GoogleDocs, GoogleDrive тощо.  Це інструменти, з якими можна працювати в різних напрямках. Структура навчального матеріалу містить пояснення (лекції, відолекціі), виконання практичних робіт, створення групових чи індивідуальних проектів, тести з метою навчального оцінювання чи контролю. Крім того, показала як працювати з он-лайн ресурсами: Padlet.com та Quizlet.
    Учасники самостійно спробували попрацювати з Google-інструментами, навчалися використовувати Інтернет-ресурси у своїй роботі.

            

Засідання творчої групи вчителів образотворчого мистецтва

     26 березня 2019 року в УСШ І-ІІІ ст. №5 відбулося засідання творчої групи вчителів образотворчого мистецтва. Розпочала засідання методист методичного кабінету управління освіти Пріц О.М., яка привітала учасників і ознайомила з планом роботи педагогічної майстерні.
     Реформування сучасної освіти, спрямоване на формування особистості творчої, емоційно вихованої, ініціативної, здатної до вирішення різноманітних проблем та життєвих ситуацій. Тому дуже важливим є формування в учнів ключових компетентностей, про що учасникам розповіла у своїй презентації вчитель образотворчого мистецтва УСШ №5 Добош Г.М. Вона зокрема відмітила, що важливу роль у становленні особистості відіграє мистецька освіта, від її якості значною мірою залежить культура і окремої особистості, і суспільства загалом. Вона розповіла про мету вивчення образотворчого мистецтва в школі, ознайомила учасників з роллю різних видів мистецтва у формуванні особистості школяра, назвала головні завдання вивчення предмету у школі. А це і розвиток асоціативно-образного мислення, уяви, фантазії, художнього смаку, виховання в учнів потреб самореалізації через продуктивну художню творчість тощо. Також Добош Г.М. розповіла про основні групи компетентностей, які потрібно формувати на уроках образотворчого мистецтва. Вона наголосила, що мистецтво – це особлива форма вираження естетичного ставлення до дійсності і є найбільш дієвим у плані формування творчої особистості.
Далі учасники об’єдналися в групи і виконали кілька творчих завдань, використовуючи свою уяву, креативність та вміння.
Пріц О.М. ознайомила учасників з вимогами до оформлення конкурсних робіт, а також розповіла про підготовку до проведення фестивалю «Воскресни, писанко!», обговорила організаційні питання.

               

 

Засідання методичного об’єднання вчителів географії та економіки

       26 березня 2019 року на базі УСШ І-ІІІ ст. №3 м. Ужгорода відбувся семінар-практикум вчителів географії та економіки на тему «Найкращі інтернет-ресурси для вчителів географії», на якому були присутні 24 вчителя географії та економіки закладів середньої освіти міста.. 

      Вчитель географії та економіки УСШ І-ІІІ ст. №3 Качайло М.М. представив аудиторії інтернет-ресурси з географії, виділив та охарактеризував позитивні та негативні аспекти їх використання у процесі навчання, дав методичні рекомендації. Також провів з вчителями тренінг щодо використання сервісу Kahoot, який дозволяє у он-лайн режимі проводити експрес-опитування учнів.
       Вчитель географії, заступник директора УЗОШ І-ІІІ ст.№6 Мещерякова Х.Ю. підготувала для учасників інформацію на тему «Формування екологічних компетенцій на уроках географії», презентувала свою роботу щодо шляхів вдосконалення та підвищення ефективності експериментальних вмінь та освітніх компетенцій при підготовці вчителя до уроків географії.
      Мельничук Л.В., вчитель географії УСШ І-ІІІ ст.№5 виступила на тему «Розвиток логічного мислення на уроках географії», представила творчі уроки в 10 класі від музичних мелодій до географічних карт ручної роботи.
       В цілому засідання було змістовним, учасники отримали чимало корисної інформації, поділилися досвідом, почули та побачили багато цікавого і нового.

   

Засідання методичного об’єднання вчителів-дефектологів

       25 березня 2019 року в ЗДО №20  комбінованого типу відбулося засідання методичного об'єднання вчителів дефектологів на тему «Форми взаємодії в роботі вчителя дефектолога з вихователями, вчителями, батьками. Проблеми співробітництва». Метою зустрічі було об'єднання зусиль педагогів та батьків в організації корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Захід розпочала директор закладу Ковач М.Д., яка розповіла про спецгрупи, що функціонують у даному закладі, а також привітала всіх присутніх та побажала плідної роботи.

       Вихователь-методист Протас М.Б. ознайомила присутніх з метою та завданнями  методичного об'єднання вчителів-дефектологів та розповіла учасникам притчу про музичні інструменти, яка мала на меті об'єднати всіх присутніх однією метою «Щасливі і здорові діти». Присутні педагоги об’єдналися у декілька груп і зіграли в гру  «Наші очікування». Методист методичного кабінету управління освіти Павлючок-Гогерчак О.В. розповіла про важливість використання традиційних та інноваційних форм взаємодії в роботі вчителя-дефектолога з педагогами та батьками.
        Своїм досвідом з учасниками поділилася тифлопедагог ЗДО №20 Василенко Т.М., яка детально розповіла про форми взаємодії в роботі вчителя-тифлопедагога з батьками, вихователями та спеціалістами, а також навела приклади проведених спільно заходів. Також вона вказала   на проблеми, які виникають у вчителів-дефектологів у роботі з батьками та вихователями.
         Вчителі-логопеди ЗДО №20 Брода Г.Р. Дужар Н.М. поділилися своїм досвідом про сучасні підходи до співпраці вчителя-логопеда з батьками та вихователями, а також наголосили, що взаємодія всіх учасників є необхідною умовою повноцінного розвитку дитини з вадами мовлення.
      У процесі ознайомлення з теоретичним матеріалом педагоги  мали можливість  обговорити та запропонувати своє бачення вирішення даної проблеми. 
      У наступній частині засідання розпочалася робота в групах, де учасники приміряли на себе ролі дефектологів, педагогів та батьків і висловили свою думку про проблеми та шляхи взаємодії. Так, кожен з присутніх мав змогу висловитися і поділитися своїм  досвідом роботи. 
       На завершення методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Павлючок-Гогерчак О.В. провела з вчителями-дефектологами вправу «Піраміда», яка мала на меті об'єднати всіх присутніх однією метою «Щасливі і здорові діти».  
       В  цілому засідання було змістовним, оптимально поєднана теоретична і практична частини,  учасники отримали безліч цікавої інформації, фахові поради, активно працювали в групах та ділилися досвідом.

   

 

 

Засідання методичного об`єднання вчителів музичного мистецтва ЗДО та НВК

        21 березня 2019 року на базі НВК «Ялинка» відбулось методичне об`єднання музичних керівників ЗДО та НВК на тему «Музичні розваги в ДНЗ як передумова організації музично-дозвіллєвої з учнями початкової школи».
Розпочала засідання вихователь-методист НВК «Ялинка» Даніч Н.І., яка сказала про наступність між дошкільними і початковими ланками та нагадала як важливо зробити безболісним для дитини перехід від однієї вікової категорії до наступної. Розповіла про форми здійснення наступності: літературні та музичні концерти, екскурсії в школу, участь у театралізованій діяльності. Про форми організації музичної діяльності дошкільників. Детально розглянула одну з них, а саме - музичні розваги, основна мета яких – збагатити дитину новими музичними враженнями, переживаннями, розважити її тощо. Також вихователь-методист навела приклади, дала методичні рекомендації щодо організації свят та розваг, відмітила які принципи при цьому повинні бути дотримані.
       Продовжила засідання викладач народного танцю Ужгородської дитячої школи мистецтв Вайзер Л.В., яка розповіла і продемонструвала найхарактерніші хореографічні рухи народних танців України. Учасники із задоволенням взяли участь у майстер-класі, виконуючи різні танцювальні рухи.
       Про акторську майстерність для дітей дошкільного віку розповів і показав Дзюринець Р.Р., актор Закарпатського обласного драматичного театру, який провів майстер-клас, до якого активно долучилися присутні педагоги і отримали багато задоволення від виконання практичних вправ.
       Засідання пройшло у теплій творчій атмосфері, учасники ділилися досвідом, отримали багато фахових порад, поспілкувалися з фахівцями з різних галузей музичного мистецтва, отримали задоволення від роботи і спілкування.

    

Засідання методичного об`єднання вчителів математики

     21 березня 2019 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. №7 відбулося засідання методичного об`єднання вчителів математики на тему «Об’єктивація самооціцінки, спонукань та дій, формування позитивного конструктивного мислення, профілактика конфліктів в повсякденній педагогічній діяльності».
     Директор закладу Реган Д.І. радо привітала учасників та побажала їм цікавої і плідної роботи.

     Продовжили засідання вчителі математики ЗОШ №7 Брохун Н.В. та Кустрьо М.М., які підготували для присутніх колег цікаве практичне завдання на об’єктивацію самооцінки, формування почуття міри і самовладання. Учасники з цікавістю заповнили анкету «Пізнай самого себе». Метою якої було визначення виду і об’єму пам`яті, які домінують в учня: великий чи середній, зорова, слухова чи механічна пам`ять, а також - любить дитина одноманітні вправи чи готова сприймати завдання з творчою складовою. Для того, щоб навчити дітей, потрібно розуміти їхні природні здібності й розвивати їх. Також завдання допомагає визначити індивідуальні особливості учня, як швидко він сприймає інформацію, працює в тиші чи може працювати і в шумі тощо. Після виконання завдання учасники жваво обговорювали результати.
     Вчитель математики ЗОШ №7 Чухрай Н.Ю. провела майстер-клас, в якому продемонструвала    психологічні методики для відновлення індивідуального ресурсу сил. Як при напруженій роботі навчитись швидко відновлюватись, розуміти свій організм і релаксувати по мірі потреби. Присутні виконали декілька розвантажувальних вправ, за допомогою яких вони намагалися розслабитись, пізнати можливості свого організму, відновити свої ресурси: пам`ять, емоції, думки. Виконали тест «Чарівна країна», спрямований на дослідження психологічного стану дитини. Вчитель розповіла про простий інструмент самодопомоги, або як писати терапевтичні листи. Це досить потужний і ефективний інструмент як в терапії, так і засіб самодопомоги. Педагоги з цікавістю поринули у світ психології і пізнання самого себе.
     Вчителі математики Стегура О.В., Котюга Л.М. і Станкович Т.С. провели тренінг-навчання «Робота з GOOGLE формами». Метою якого було навчити вчителів математики працювати з цими формами на уроці, складати різні завдання для самостійної роботи учнів, з метою перевірки, коригування знань з математики або навчання учнів. Крім того, метою навчання є створення бази таких завдань на різні теми у вигляді GOOGLE форм. Так кожен вчитель зможе використати те чи інше завдання в роботі з учнями, а вони у свою чергу - використовувати свої смартфони для навчання. В даному Інтернет-додатку передбачене все необхідне для роботи і вчителя, і учня, враховані усі умови виконання, крім того, він є зручним і простим у використанні.
     На завершення методист методичного кабінету управління освіти Шварц О.Г. узагальнила і доповнила вже сказану інформацію, а також ознайомила учасників з особливостями проведення цьогорічної ДПА. Дала педагогам фахові поради, відповіла на усі запитання, які цікавили присутніх стосовно проведення державної підсумкової атестації.
      В цілому засідання було змістовним, складалося в більшості з практичних завдань, які учасники активно виконували і отримали практичні поради. Педагоги ділилися досвідом, спілкувалися, задавали питання і почули безліч корисних ідей, які зможуть втілити на уроках математики.