пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Нарада з керівниками закладів освіти міста Ужгорода

      6 березня 2019 року в актовій залі УСШ І-ІІІ ст.№5 відбулась нарада керівників закладів освіти міста Ужгорода. На нараді розглянули такі питання:
1. Про підсумки повторного моніторингу щодо забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладів освіти. Доповідала Дудинець Ж.І., яка повідомила присутнім результати моніторингу сайтів закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Сказала про недоліки, які виявили під час моніторингу і, які необхідно усунути, а також відзначила сайти, які дуже зручні для користувачів, на яких легко знайти всю необхідну інформацію. Також нагадала про перелік інформації, яка обов’язково повинна бути розміщена на сайтах закладів освіти, про можливість доступу до інформаціі людей з порушеннями зору, про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладах освіти та ін.
За підсумками проведеного моніторингу, комісія дійшла висновку, що в більшості закладів освіти міста забезпечено виконання ст. 30 Закону України «Про освіту». Але необхідно продовжити роботу щодо покращення функціональності сайтів для забезпечення іх дієвості, актуальності розміщеної інформації, вдосконалення пошукових функцій;
2. Підготовка до пробного ЗНО. Стан реєстрації випускників до основного ЗНО-2019. З цього питання доповіла Шварц О.Г., яка повідомила про перебіг підготовки до пробного ЗНО, що вже зроблено, що ще планується, скільки учнів зареєстровано, скільки персоналу буде залучено до роботи на ЗНО, про умови і особливості проходження основного зовнішнього незалежного оцінювання у поточному році;
3. Про порядок проведння державної підсумкової атестації доповіла Кирик В.М., яка повідомила про механізм і форми проведення ДПА осіб, які здобувають загальну середню освіту в освітніх закладах І-ІІІ ст. Ознайомила з умовами проходження державної підсумкової атестації, які категорії осіб проходять ДПА та ін;
4. Різне. Доповіли Брензович Л.Г., яка прозвітувала про використання коштів у 2018 році та розповіла про бюджет в галузі освіти на 2019 р. Даньків І. З. доповіла про підготовку до проходжння вчителями курсів підвищення кваліфікації та перебіг атестації. Семаль Н.І. доповіла про кадрові питання, оформлення документів, а також наголосила на важливості в закладах освіти ознайомлення з пам’яткою про правила поводження із виявленими підозрілими вибухонебезпечними предметами.

        Підвела підсумки наради начальник управління освіти Ужгородської міськоі ради Наталія Мухомедьянова, яка узагальнила всю вищесказану інформацію, обговорила з керівниками нагальні питання щодо освітньої та фінансово-господарської діяльності закладів, закцетувала увагу керіників на питанні готовності закладів до забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття середньої освіти і висловила рекомендації щодо усунення існуючих недоліків.
         На завершення Наталія Мухомедьянова привітала усіх присутніх жінок з прийдешнім святом весни, Міжнародним жіночим днем 8 Березня і побажала їм натхнення, радості, любові, краси і ніжності, весни в душі та родинного затишку.

       

 

Засідання методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва освітніх закладів міста

       28 лютого 2019 року на базі ЗОШ І-ІІІ ст. №15 відбулося засідання міського методичного об'єднання вчителів музичного мистецтва. Засідання відбулося у формі методичної майстерні на тему “Модель сучасного уроку. Використання інноваційних технологій навчання на уроках музичного мистецтва”, яку презентувала вчитель музики Турянчик Е. Г. Вона закрепа наголосила на важливості використання інноваційних технологій у підготовці до уроку та роботи з дітьми. Адже за допомогою методів інтерактивного навчання, вчитель може швидко і якісно перевірити знання дітей, цікаво розпочати нову тему, використовуючи гру, підвести підсумок уроку. Нова програма з музичного мистецтва дозволяє вчителю, спираючись на кращі зразки митців української і світової культури, розвивати, відчувати і розуміти прекрасне. На своїх уроках учитель формує різні компетенції учнів, готує їх до життя. І нові методи, які він використовує на уроці можуть допомогти йому в досягненні мети. Звертаючись на уроках музики до методів інтерактивного навчання, вчитель може залучити дітей до активної творчої діяльності. 

         Засідання було цікавим і насиченим, розв’язувале практичні завдання, працюючи в групах і парах, апрбовували на собі різні види роботи на уроці. В процесі такої спільної діяльності, педагогічні працівники збагатилися новими освітніми технологіями, досвідом, ідеями, фаховим спілкуванням, необхідними для реалізації ідей Нової української школи.

      

 

 

Засідання Школи вчителя-новатора на тему «Лідерство — важливий фактор успіху. Інтегральне лідерство в освіті»

       28 лютого 2019 року в БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11 відбулося засідання Школи вчителя-новатора на тему «Лідерство – важливий фактор успіху. Інтегральне лідерство в освіті». Розпочала засідання вчитель початкових класів Цільо Н.І., яка представила учасникам свою презентацію і детально розібрала поняття «лідер», «інтегральне лідерство». Розповіла хто ж такий лідер і якими якостями повинен володіти. Лідер – людина здатна повести за собою, пробудити інтерес до справи, з ним хочеться порадитись, поділитись успіхом, він здатен зрозуміти, поспівчувати, завжди готовий прийти на допомогу. Цільо Н.І. також розповіла про різні стилі лідерства. 

      Після теоретичної частини учасники продовжили роботу в двох локаціях. В одній з них педагоги виконували різні практичні завдання на визначення формальних і неформальних лідерів. Одне з таких завдань – тест «Чи маєш ти здатність до організаторської роботи?». Учасники також зіграли в гру, в якій кожен з них побував і в ролі лідера, і в ролі того, хто йде за лідером, отож, учасники активно ділилися своіми враженнями. У грі «Карусель» педагоги визначали ознаки формального і неформального лідера.        

     У другій локації вчителі початкових класів БПЛ «Інтелект»-ЗОШ І-ІІІ ст. №11 Симкович В.М. та Шкробинець О.М. провели тренінг «Мотивація до лідерства. Як стати лідером». Почали учасники зі знайомства при цьому кожен називав своі таланти. Хтось гарно малює, хтось співає, танцює, хтось пише вірші, а хтось вишиває бісером. Таким чином, кожен володіє відповідним талантом і вже є лідером у своїй справі. Далі учасники ознайомилися з різними типами лідерства і чим вони відрізняються один від одного, дійшовши висновку, що ні один з типів не є досконалим. Педагоги отримали практичне завдання намалювати лідера, таким, яким, на іх думку, він повинен бути і наділити його відповідними якостями. Виконуючи це завдання, учасники використали свою фантазію, уяву, креативність і розуміння поняття «лідер», тому результат у кожної групи мав різний вигляд, але суть була одна, спільними зусиллями учасники створили свою модель лідерства.

       Після роботи в локаціях методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Юрик О. М. представила учасникам тему «Виховання і розвиток лідерів в умовах Нової української школи». Розглянула з учасниками 10 ключових компетентностей для нової української школи, виховання та розвиток лідерів і що для цього потрібно. Також вона розповіла про запропонований С.Кові погляд на лідерство у книзі «7 звичок надзвичайно ефективних людей», в якій автор легко і доступно говорить про правила ефективного лідерства. За С.Кові, лідерство – це здатність настільки чітко і зрозуміло показати іншій людині ії цінність та потенціал, що натхненна цим вона сама в себе повірить. Учасники обговорили 7 звичок лідера за С.Кові та як поєднати лідерство і щастя в Новій українській школі. Серед іншого, методист закцентувала увагу на програмі «Лідер в мені» та можливості ії реалізації в умовах НУШ. Дана програма допомагає учням гармонійно розвиватися, втілювати в життя своі мрії, встановлювати позитивні стосунки з оточенням, почуватися щасливими, а також гуртує усіх учнів і співробітників у єдиний колектив.

       На завершення, Юрик О.М. підготувала для учасників тренінгову вправу, використавши казку про 7 звичок лідерів. Педагоги з цікавістю виконали завдання і, крім того, зможуть застосувати його на уроках з найменшими учнями.
       В цілому засідання було змістовним, насиченим різною методичною інформацією, практичними завданнями, учасники в доступній формі отримали багато корисних порад, відкрили щось нове та цікаве, а також отримали задоволення від продуктивної роботи та спілкування.

     

                                                

Тренінг для вчителів математики освітніх закладів міста Ужгорода

       28 лютого 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №19 відбулося засідання динамічної групи вчителів математики міста Ужгорода на тему «Підготовка до ДПА у вигляді ЗНО: поради,шляхи покращення результатів». Провела тренінг методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Шварц О.Г., яка поділилася з учасниками корисними порадами щодо підготовки учнів і успішної здачі ДПА та ЗНО з математики. Вона закцентувала увагу на особливо актуальній для вчителів математики темі, а саме - «Параметри. Способи і методи розв’язання задач з параметрами». Докладно пояснила особливості даної теми, методи, способи і форми, за допомогою яких можна досягти в учнів високих результатів.
       Оскільки сучасний вчитель не може не йти в ногу з розвитком новітніх технологій, а вчителі математики особливо, тож на засіданні було проведено он-лайн тестування на тему «Тригонометричні рівняння», яке в Гугл-формі розробила вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №15 Стегура О.В. На прикладі такого завдання учасники побачили як з користю можна використовувати спеціальні інтернет-додатки для підготовки урокуматематики та мобільні пристрої для роботи з учнями. Тому було прийнято рішення просити Стегуру О.В. провести для колег майстер-клас зі створення, апробації та використання цієї програми.
         Тренінг був надзвичайно насичений різною методичною інформацією, практичними завданнями, учасники мали змогу працювати в групах і самостійно, ділилися досвідом і знаннями, виступали в ролі учнів. Присутні з задоволенням виконували цікаві завдання, отримували корисні поради і активно спілкувалися.

    

Засідання методичного об`єднання вчителів хімії освітніх закладів міста Ужгорода

       28 лютого 2019 року в - УЗОШ І-ІІІ ст. №8 міста відбулося засідання методичного об'єднання вчителів хімії на тему «Експериментально-дослідницька робота на уроках хімії як засіб формування ключових компетентностей учнів».
       Хиля С.А., вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №8 презентувала доповідь на тему «Хімічний експеримент в загальноосвітній школі», розповіла які види експериментів можна застосувати на уроках хімії, а також про значення практичних і лабораторних робіт, що дозволяє зробити учня активним учасником навчального процесу.
       Вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №8  Смоляр Н.О. ознайомила присутніх з темою «Домашні досліди в системі шкільного хімічного експерименту», а саме:
• як допомогти учням доступно, безпечно та цікаво організувати учнівський хімічний експеримент в домашніх умовах з використанням речовин широкого вжитку;
• як залучити школярів до експериментальної дослідницької діяльності;
• як активізувати пізнавальну діяльність учнів, формувати вміння самостійно здобувати знання;
• як пропагувати необхідність хімічних знань для правильного використання та застосування різних речовин;
• як показати тісний взаємозв'язок теорії та практики, особливо в повсякденному житті;
• як поглибити зв’язок з життям, з повсякденною та майбутньою практичною діяльністю.
Також вчитель навела приклади домашніх хімічних дослідів: «Вирощування кристалів», фарбування природними барвниками, застосування природніх індикаторів.
       Дуже цікаво представила присутнім свій досвід вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Васильченко Т.О. на тему: «Хімічний експеримент як засіб розвитку критичного мислення», а саме розповіла, що організація навчання на засадах критичного мислення має свої особливості. У структурі навчального заняття виділяють такі етапи:
- розминка - створення психологічного клімату, налаштування на роботу, розгляд проблемних ситуацій;
 - актуалізація - актуалізація опорних знань і способів дій;
усвідомлення змісту - сприйняття нової інформації, аналіз інформації, його перевірка;
- рефлексія - учень викладає своїми словами власне розуміння отриманої інформації.
При впровадженні елементів розвитку критичного мислення у навчальному експерименті потрібно впроваджувати такі принципи:
• зв'язок теорії з практикою при навчанні хімії;
• перетворення знань в осмислені переконання;
• розкриття пізнавального значення кожного досліду;
• поєднання з різними методами й засобами навчання;
• поступове підвищення самостійності учнів.
Також вчитель поділилася з присутніми власно розробленими інструктивними картками, які можна використовувати на уроках хімії.
         Вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №20- ліцей «Лідер» Цанько М.Ю. розповіла присутнім про особливості викладання хімії в умовах профілізації, а саме пояснила що для підготовки підростаючого покоління до життя у високотехнологічному конкурентному світі необхідно розвивати інтерес до науково-технічної творчості, техніки та високих технологій. У багатьох розвинутих країнах світу все більшої популярності набуває STEM-освіта, як перетин науки (Science), технології (Technology), інженерії (Engeneering) та математики (Math). Також педагог  зауважила, що на профільному рівні вивчення хімії передбачає виконання таких завдань, як розвиток особистості учня, його природних можливостей, пам'яті, інтелекту, здатності до самоосвіти, навчально-пізнавальних і професійних інтересів, формування наукового світогляду; розвиток уявлень про природничо-наукову картину світу, технологічне і практичне застосування найважливіших законів хімії, її роль у розв'язанні сировинної, енергетичної, екологічної, продовольчої проблем. Провела з присутніми практичне завдання на тему «Карбон» із застосуванням крос-дисциплінарного мейкерського підходу.
Далі голова міського методичного об'єднання вчителів хімії Федак-Поштак Н.В. проаналізувала підсумки ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії та І і ІІ етапів МАН.
       Отож, присутні дійшли висновку, що за допомогою експериментально-дослідницькоїр роботи на уроках хімії можна зробити учня активним учасником навчального процесу, дозволивши йому відчути красу не тільки теорії та формул, а й експерименту-дослідження, ми зможемо виховати творчу особистість.

     

 

 

Засідання вчителів української мови і літератури закладів середньої освіти міста Ужгорода

          27 лютого в Лінгвістичній гімназії м.Ужгород відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури на тему «Професійно-методична підготовка сучасного вчителя», яку представила завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Даньків І.З. Вона розповіла про особливості методики викладання української літератури, нагадала, що література поєднує в собі вид словесного мистецтва і науки літературознавства. Успіх літературної освіти можливий за оптимального методичного організування процесу, який охоплює добір і поєднання форм, методів та прийомів роботи. Разом з учасниками розглянула загальнодидактичні методи навчання літератури за активністю учнів у навчальному процесі, специфічні методи навчання за джерелами знань учнів, пізнавальною активністю учнів та характером спільної діяльності вчителя і учня. Також Даньків І.З. ознайомила учасників з класифікацією уроків літератури за дидактичною метою, типом літературного матеріалу, центральним методом, рівнем інновації, розповіла про інноваційні технології та прийоми навчання української літератури:
- дидактична еврестика;
- інтерактивне навчання;
- сугестопедична технологія;
- концентроване навчання.
       У другій частині засідання Даньків І.З. представила учасникам Таксономію Блума і розповіла як вона працює на уроці. Бенджамін Блум, професор педагогіки Чикагського університету ще в 50-х роках намагався звести до єдиної системи набір розрізнених цілей і завдань створив власну теорію. Як зауважила, Даньків І.З., згідно з таксономією Блума, знання учнів це лише перший найпростіший рівень класифікації. Далі йдуть ще п’ять рівнів (цілей) причому перші три цілі нижчого порядку (знання, розуміння, застосування), а наступні три (аналіз, синтез, оцінювання) – вищого. Крім того, розповіла про прямий зв’язок між рівнями мислення і відповідями на запитання. Запитання є лише одним з механізмів формування критичного мислення. Таким чином, відповідаючи на запитання, учні аналізують, інтерпретують інформацію, будують гіпотези тощо. Тому використання на уроках запитань високого рівня дозволить вчителеві розвивати критичне мислення в учнів.
      Також Даньків І.З. ознайомила учасників з універсальною педагогічною технологією «Кубик Блума» як способом формування шкільного завдання у відповідності з поставленою метою; веб-інструментами, за допомогою яких досягається мета тощо. На завершення, учасники обговорили поняття «Критичне мислення» як тип мислення, яке дає можливість людині здійснювати оцінку і характеризується самостійністю, організованістю і цілеспрямованістю, і яке потрібно всіляко розвивати в учнях.
        Вцілому, засідання було змістовним, учасники отримали багато корисної інформації, яка знадобиться їм в подальшій роботі з учнями та підготовці до уроків.

     

Семінар-практикум за участю практичних психологів закладів середньої освіти міста Ужгорода

       27 лютого 2019 р. в Ужгородському міському центрі зайнятості відбувся семінар-практикум на тему «Інформаційно-консультаційні технології в профорієнтації», в якому взяли участь спеціалісти психологічної служби 20 закладів загальної освіти містаНа початку заходу заступник начальника центру Мельников І. провів для учасників екскурсію по організації, ознайомив з діяльністю відділів, сектором рекрутингу, надав інформацію про послуги, які надає їх організація для випускників шкіл, студентів, для учнів, що бажають працевлаштуватися під час канікул тощо. Особливо акцентував увагу на важливості профорієнтаційноі роботи з учнівською молоддю.

       Начальник відділу активної підтримки безробітних Фізер К.Т. та заступник начальника цього відділу Михаць О. В. презентували учасникам веб-платформу для он-лайн профорієнтаційного консультування «Моя професія: консультаційна мережа». Ця технологія передбачає проходження учням, яким вже виповнилося 14 років та які стоять на порозі професійного вибору, он-лайн діагностики з метою визначення їхпрофесійних інтересів і цінностей, IQ та інтелектуальних професійно-значущих якостей, соціально-психологічних професійно-значущих факторів.

        Практичні психологи активно долучалися до обговорення можливостей використання веб-платформи в своїх закладах і вирішили ознайомити з нею не лише учнів, але й педагогів та батьків.

     

Фінал турніру з волейболу серед дівчат у рамках спартакіади серед учнівської молоді міста Ужгорода

      26 лютого 2019 року в спортивній залі Ужгородської класичної гімназії відбувся фінал турніру з волейболу серед дівчат між командами закладів освіти міста Ужгорода. Учасники фіналу продемонстрували високу тактичну, технічну, фізичну й психологічну підготовку. До завершального свистка судді не була відома доля всього турніру, адже у напруженій, безкомпромісній та емоційній боротьбі жодна з команд не бажала поступатися своїм суперницям.  Результат та й відповідні місця, які зайняли команди вирішувався в останній грі між спортсменками УЗОШ І-ІІІ ст. №12 та УЗОШ І – ІІІ ст. №19. У підсумку І місце зайняла команда класичної гімназії, ІІ місце – команда УЗОШ І – ІІІ ст. №12, ІІІ місце – команда УЗОШ І – ІІІ ст. №19, ІV – команда УЗОШ І – ІІІ ст.№ 15. Вітаємо переможців турніру та бажаємо не зупинятися на досягнутих результатах, а продовжувати заняття у спортивних секціях і гуртках, вдосконалювати свою технічну майстерність, формувати фізичні якості й перемагати і на змаганнях вищих рівнів.

     

 

Запрошуємо на Всеукраїнське заняття з пошуку фактів "Не віррр - перевіррр!"

     1 березня з 15.00 до 16.00 одночасно по всій Україні у сотнях локаціях пройде Всеукраїнське заняття з пошуку фактів "Не віррр - перевіррр!". 
Запрошуємо педагогів Ужгорода взяти участь у Всеукраїнському уроці, який пройде на базі учнівського Медіа-центру (УЗОШ №20 - ліцей "Лідер", 1 поверх). Тренер - методист управління освіти Марія Симкович.
     Готуйтеся "заточувати" навички критичного мислення! Ви навчитеся вимикати емоції та приймати рішення з "холодною головою", відокремлювати факти від суджень. 
     Участь у заході безкоштовна! 
     Попередня реєстрація — обов’язкова.
     Кількість місць — обмежена.
     При наявності необхідної кількості учасників, реєстрація припиняється!
     Прийом заявок триватиме до 14.00 28 лютого 2019 року. 
     Будемо чекати на вас о 14.30, приходьте завчасно, щоби побачити більше ;
     Захід не є політичним та проводиться міжнародною організацію IREX in Ukraine в рамках проекту "Вивчай та розрізняй" за підтримки U.S. Embassy Kyiv та British Embassy Kyiv у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Академією української преси, організації "Стоп фейк", Американського дому та Британської ради.

Реєстрація

Освітяни міста Ужгорода взяли участь у афілійованому міні-EdCamp Yanoshi 2019

        У Яношівській ЗОШ І - ІІІ ступенів, 23 лютого відбувся  афілійований міні-EdCamp Yanoshi 2019. 170 гостей із різних куточків України зібралися на (не)конференцію "Сучасні тренди в освіті", організовану координаторами Іванною Хіміч та Ельвірою Лесишин за сприяння Департаменту освіти й науки Закарпатської ОДА та Берегівської РДА, а також за участі очільниці  Департаменту освіти й науки Закарпатської ОДА Ганни Сопкової та заступника міністра освіти й науки України Вадима Карандія. Під час тренінгів і майстер класів обговорили найновіші тренди в освіті: Як організувати цікавий урок? Як зробити його корисним і водночас таким, щоб його зміст запам'ятався? Як максимально залучити у навчальний процес новітні технології? Як бути зі школярами на одній хвилі в умовах їх гаджетоорієнтованості? Як критично мислити та уберегтися від маніпуляцій та дезінформації в інтернеті? - Про це все, і не тільки, дізналися також освітяни міста Ужгорода, які пройшли конкурс і стали учасниками EdCamp Яноші.

        Поділилися своїми досягненнями та стали спікерами Едкемпу методисти управління освіти Марія Симкович та Олена Пріц.  Марія Симкович провела сесію «Творці майбутнього: що зробити для дітей сьогодні, щоби перемогти завтра. Із досвіду роботи учнівського врядування міста Ужгорода «КОРЗО», під час якої провела практичні вправи, розповіла про досвід роботи учнівського врядування міста Ужгорода «КОРЗО» крізь призму міжнародних стандартів, показала нові методики та новітні технології у своїй роботі, проблеми та успіхи на шляху формування сильної особистості. Пріц Олена провела міні-тренінг «To play or not to play: що таке гейміфікація та навіщо використовувати її у навчанні», дала декілька практичних порад як мотивувати демотивованого учня. Часто навчання на основі ігор ототожнюють з гейміфікацією, але насправді це не зовсім коректно. Однак розібравшись чим відрізняються ці два підходи і вміло застосовуючи їх у своїй педагогічній практиці, учитель  зможе змотивувати учня до навчання, стане йому партнером, наставником, тренером.