пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Методичне об`єднання вчителів біології шкіл міста Ужгорода

          29 листопада 2018 року в УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 відбулося засідання вчителів біології шкіл міста Ужгорода на тему «Використання сучасних методів навчання у процесі викладання біології». Сучасне життя потребує активної багатогранної особистості. Виховати її можна лише, впроваджуючи у педагогічну практику, інноваційні методи навчання. Про що і йшлося на зустрічі, яку розпочала голова міського методичного об‘єднання Стеців Л.Є.,  ознайомивши присутніх з планом роботи, метою і завданнями. На засіданні вчителі провели декілька майстер-класів, в яких поділилися досвідом використання різних сучасних форм і методів викладання.

        Зокрема, вчитель біології Глагола Н.В. поділилася досвідом активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології. Розповіла про різні форми і методи. Учасники об’єдналися у групи і практично опрацювали декілька з них, зокрема, «Коло знань», вибравши тему «Форменні елементи крові», пошуково-дослідницький метод на тему «Плоди і насіння», інтерактивну гру — «Живий ланцюжок» на тему «Система органів людини». Крім того, учні можуть використовувати різні інтернет-ресурси, грати в біологічні ігри. Вчитель зауважила, що ігрова діяльність на уроках сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Також вона наголосила на важливості проведення з учнями суспільно-корисної роботи на уроках біології, наприклад,  озеленення шкільної території.

          Коцюбенко М.В., вчитель біології УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 провела майстер-клас на тему використання активных форм і методів викладання на уроках біології з метою розвитку пізнавальної діяльності учнів. Вона продемонструвала учасникам метод складання анаграм, який можна застосовувати на етапі актуалізації знань учнів, розповіла про складання ментальних карт як зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній формі. І особливо зацікавив учасників метод «Фішбоун»,  який використовують для систематизації та узагальнення знань. Серед іншого вчитель Коцюбенко М.В. дала декілька практичних завдань учасникам, для виконання яких потрібно було використати представлені методи і прийоми.

          Вчитель Лінгвістичної гімназії Сабадош К.М. поділилася досвідом застосування технології схемних і знакових систем на уроках біології. Сучасна освіта призначена не лише надавати певний обсяг знань, а насамперед виховувати креативну особистість, здатну критично мислити, використовувати знання і вміння, постійно навчатися і розвиватися.

           Технологія схемних і знакових систем базується на вивченні великих інформаційних блоків за допомогою переведення інформації у схеми, таблиці й скорочення. Що значно полегшує сприйняття учнем навчального матеріалу. Вчитель на прикладах розповіла і показала якими основними методами представлена дана технологія, а саме:

-          метод опорних сигналів;

-          метод підсиленої лекції;

-          метод гронування;

-          метод сенканів.

Ці методи можна використовувати як окремо один від одного, так і в сукупності, називаючи їх — опорний чи структурований конспект або структурно-логічні схеми. Учасники виконали практичне завдання, застосувавши один з цих методів.

        Підсумовуючи роботу, поисутгіми було прийнято рішення опублікувати презентації доповідачів на блозі вчителів біології та хімії міста Ужгорода. Кожен із присутніх почув чимало цікавої, корисної інформації і, безумовно, поповнив свою педагогічну скриньку різними активними формами та методами викладання на уроках біології.

 

Засідання вчителів образотворчого мистецтва освітніх закладів міста Ужгорода

         22 листопада 2018 року на базі СНВК «Пролісок» відбулося засідання вчителів образотворчого мистецтва на тему «Впровадження  педагогіки партнерствачерез використання інтерактивних методів та форм навчання  на  уроках образотворчого мистецтва». Засідання відбулося у формі мастер-класу, на якому вчитель СНВК «Пролісок» Рибалко О.А. ознайомла учасників з презентацією, в якій, зокрема, сказала про основне завдання Нової школи в сучасних умовах. А це різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, готова до свідомого життєвого вибору, самореалізації та громадянської активності. І місія Нової школи — допомогти розкрити, розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками. Педагогіка партнерства — це коли учень  добровільний і зацікавлений соратник, рівноправний учасник освітнього процесу, відповідальний за його результати.

        Рибалко О.А. разом з учасниками розглянула питання активного використання в процесі навчання інтерактивних методів. Адже саме специфіка викладання образотворчого мистецтва в сучасних умовах потребує від учителя поряд з класичними методами навчання  широкого використання  нетрадиційних, новітніх інтерактивних методів і прийомів. З раннього дитинства маленькій людині необхідні яскраві позитивні враження, дивовижні відкриття, активне радісне життя. Саме тому такі можливості необхідно створювати на уроках образотворчого мистецтва. Суть інтерактивного навчання полягає у співнавчанні, де учень і учитель є рівноправними учасниками навчального процесу. Рибалко О.А. також ознайомила присутніх з різними видами інтерактивного навчання на уроках образотворчого мистецтва і провела майстер-клас під назвою «Осінь-чарівниця». Учасники об’єдналися у декілька груп, кожна з яких виконувала відповідне практичне завдання. При цьому учасники використовували різні техніки (живопис, графіка) і матеріали (акварель, фломастери, воскові олівці). Результати творчої роботи були оформлені у вигляді загальної декоративної композиції.

         Підсумовуючи, учасники дійшли висновку, що необхідно якнайактивніше  використовувати інтерактивні методи і прийоми роботи у процесі навчання.

 

  

Засідання мобільної групи класних керівників закладів освіти міста Ужгорода

      22 листопада 2018 року на базі УСЗОШ І-ІІІ №2 відбулося засідання мобільної групи класних керівників шкіл міста Ужгорода на тему «Управління конфліктами. Вирішення конфліктів мирним шляхом. Як вирішувати конфлікти з допомогою медіації. Базові навички медіації».

      Розпочала засідання методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Симкович Марія, яка наголосила на важливості проблеми протидії булінгу. Одним із важливих заходів боротьби з цим негативним явищем є запровадження практики вирішення конфліктів мирним шляхом, набуття базових навичок шкільної медіації. Медіація (посередництво) — це спосіб вирішення конфліктів за допомогою третьої, незалежної та незацікавленої сторони (медіатора). Як це зробити на практиці? У закладі освіти це може бути наявність дорослого медіатора, до якого скеровують учасників конфлікту. Іншим прикладом може слугувати створення шкільної служби порозуміння (ШСП), а це  наявність мінімум одного дорослого медіатора, який виступає координатором служби та залучає до врегулювання конфліктів медіаторів-ровесників — учнів, які пройшли спеціальне навчання медіації.

         Симкович Марія також зазначила, що є необхідність, щоб такі ШСП діяли на базі всіх закладів освіти, адже діти вчаться самостійно брати на себе відповідальність, поважати інших, дружити. Необхідно інформувати освітні заклади про можливість створення таких служб, які б активно використовували метод медіації, що в подальшому дало б можливість зменшити кількість конфліктів.

      В Ужгороді така шкільна служба порозуміння працює на базі УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцею «Лідер». Оксана Корпош, практичний психолог цього закладу пройшла відповідне навчання і навчає учнів медіації. Вона детальніше ознайомила присутніх з поняттям медіація, з основними прийомами і функціями цього методу.  Дала тренінгові завдання учасникам, які були поділені на команди, кожна з яких повинна була вирішити ту чи іншу конфліктну ситуацію таким чином, щоб обидві сторони конфлікту залишилися задоволені.  У подальшому учасники зможуть використовувати такі практичні вправи у своїй роботі з учнями, навчати їх мирно розв’язувати конфлікти.

Акція «Дитинство без сміття. Налагоджуємо взаємини між людиною і природою»

         22 листопада 2018 року за ініціативи комітету міжнародних відносин учнівського врядування «КОРЗО» його лідери під керівництвом Мартіна Ройтера, експерта із розбудови співпраці між містом-побратимом Дармштат (Німеччина) і містом Ужгород та координатора учнівського врядування Марії Симкович провели акцію з висадження дерева на полігоні твердих побутових відходів. Це вже друга акція, яка проводиться в рамках реалізації учнівського проекту «Дитинство без сміття», метою якої є привернення уваги до глобальної проблеми твердих побутових відходів, роз’яснення необхідності збереження навколишнього середовища. Подібні заходи дають змогу залучити якомога більше молоді, глибше дізнатись про стан навколишнього середовища і взяти практичну участь в позитивних змінах власного міста. Важливо з дитинства виховувати повагу до навколишнього середовища та привчати самостійно піклуватися про світ, в якому ти живеш.

           Перша подібна акцію була проведена 9 листопада 2017 року. Тоді молодь на тому ж полігоні висадила одне з найдревніших дерев на планеті - Гінкго. Цю незвичну, унікальну рослину діти висадили на сміттєзвалищі для того, щоби досягнути природної екологічної рівноваги та налагодити взаємини між людиною і природою. Дерево є довговічним та має лікувальні властивості. Воно є нагадуванням про те, що потрібно берегти екологію нашої планети.

 

Засідання Школи професійного зростання вчителів предмету «Захист Вітчизни»

            21 листопада 2018 року відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів предмету «Захист Вітчизни» Ужгородського центру допризовної підготовки на базі УСШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер». Центр об‘єднує міжшкільні групи з вивчення предмету «Захист Вітчизни» і проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову та навчально-тренувальну роботу в рамках навчального предмету відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти. Даний предмет у Центрі вивчають не тільки юнаки, дівчата навчаються основам медичних знань. Вони здобувають теоретичні і практичні знання, щоб навчитися швидко і правильно допомагати постраждалим.

       Розпочав засідання голова методоб‘єднання Жентичко Ю.Ю., який назвав тему зустрічі «Методика навчання способів захисту населення в надзвичайних ситуаціях» і питання, які розглядатимуться.

      Далі виступив вчитель предмету «Захист Вітчизни» Колісник Г.М., який розповів про способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. Поділився досвідом викладання цієї теми учням. Пояснив яким чином навчити школярів правильно діяти у разі настання надзвичайної ситуації, наприклад під час евакуації з будівлі. А саме — діяти організовано, без паніки, щоб не створювати ще більшу загрозу для свого життя. Наголосив, що обов`язково повинен бути план евакуації. Крім того, учасники продивилися спеціальний ролик, в якому було показано як поетапно повинне діяти населення у різних екстрених ситуаціях.

       Голова методоб‘єднання розповів про діяльність гуртків з цивільного захисту «Джура», «Патріот», «Стрілець», учасники яких беруть участь у міських, обласних та всеукраїнських змаганнях. Говорив про покращене фінансування для закупівлі необхідних засобів для тренувань і участі у змаганнях.

       Колісник Г.М. також говорив про матеріально-технічне забезпечення засобами цивільного захисту Центру допризовної підготовки. Зокрема відзначив, що Центр забезпечений усім необхідним, закуплені протигази, медичні аптечки, засоби знезараження, захисту шкіри, респіратори тощо. Все це дає змогу одночасно залучити до роботи майже усіх учнів. Серед іншого, учасники наголосили на важливості практичної складової навчання. Наявність тиру, мультимедійного центу, оснащеного всім необхідним медичного кабінету, де дівчата можуть навчатися медичній підготовці дає змогу комплексного підхододу до навчання.

       Вчитель основ медичних знань для дівчат Бігарі І. Й. розповіла про практичне застосування засобів індивідуального захисту і медзасобів. Показала з чого складаються такі аптечки, розповіла про призначення кожної речовини, як ними користуватися і за якими зовнішніми ознаками їх відрізняти.

        Також присутні розглянули питання підготовки документації по прописці у військовий комісаріат юнаків 2002 р.н.

        Учасники активно обмінювалися досвідом, вносили свої пропозиції щодо оптимізації навчального процесу та вироблення єдиноі спільноі методики викладання теми «Захист населення в надзвичайних ситуаціях».

 

Засіданні школи професійного зростання спеціалістів психологічної служби системи освіти міста

 

         21 листопада 2018 року в УСШ І-ІІІ ст. №3 відбулося чергове засідання Школи професійного зростання спеціалістів психологічної служби системи освіти міста Ужгорода. Зустріч відбулася у формі тренінгу на тему «Використання елементів казкотерапії в корекційно-розвивальній роботі практичного психолога».

          Роль казки в житті людини неоціненна. Казка не просто розвиває фантазію, мислення, в ній акумульований повний перелік людських проблем й образні способи їх розв’язання, вона відтворює моделі життя, форми поведінки, які дитина може запозичувати. Казка має й цілющі властивості, адже дає можливість відреагувати накопичені емоції; компенсувати те, чого найбільше бракує в житті; актуалізувати певні моменти життя, що витісняються свідомістю людини та переглянути їх з «безпечної відстані»; здатна прояснити та зрозуміти свої внутрішні чи зовнішні конфлікти тощо. При цьому казка позитивно діє на людину в будь-якому віці. І саме ця її  властивість була покладена в основу цілого напряму сучасної психотерапії, названого казкотерапією. З елементами якраз цього напряму мали можливість глибше ознайомитися учасники тренінгу. Під час майстер-класу практичний психолог УСШ І-ІІІ ст. №3 Вікторія Севастьянова презентувала учасникам напрямки та основні прийоми роботи з казкою в діяльності психолога, розкрила функції та види терапевтичних казок. Надала рекомендації щодо їх складання і пояснила алгоритм створення.

      Творчим завершенням зустрічі стало практичне завдання для учасників  — створити авторську казку, до виконання якого практичні психологи підійшли досить креативно.

Творче змагання учнівської молоді

      17 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №9 відбувся ІІ (міський) етап ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. 50 учнів 5-11 класів працювали над завданнями, складеними для різних вікових категорій.

      Під час урочистостей, вітаючи учасників мовно-літературного змагання, голова журі Христина Керита, , поетеса, член Національної спілки письменників України, вчитель української мови і літератури УЗОШ І-ІІІ ст. №6 імені В.С. Гренджі-Донського, наголосила  на актуальності Шевченкового слова та на вагомості заповітів Кобзаря у вирішенні проблем сьогодення.
      Учні УЗОШ І-ІІІ ст.№9 декламували поезії Тараса Шевченка та висловлювали свої думки щодо  значимості ролі Великого Кобзаря для сучасників. Учителем української мови і літератури Глушко Вікторією Володимирівною було представлено невеличку презентацію про Тараса Шевченка.

      Член організаційного комітету Конкурсу, завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Даньків Ірина привітала присутніх із перемогою у І (шкільному) етапі та участю у ІІ (міському) етапі. Наголосила, що Конкурс проводиться як творче змагання учнівської молоді,  яка має не тільки певний рівень мовних та літературних знань у межах навчальної програми, а й виявляє власне творчі (письменницькі) здібності.

     Членами журі перевірено творчі  роботи, які  оцінювалися за наступними критеріями: оригінальне розкриття теми, наявність власних роздумів, володіння на високому рівні засобами художньої виразності, висока орфографічна та пунктуаційна грамотність. Саме ці критерії дали можливість відібрати кращі творчі роботи. Їх автори будуть учасниками ІІІ (обласного) етапу ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

     

Засідання Школи професійного зростання вихователів ГПД

         15 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. № 6 відбулося засідання Школи професійного зростання вихователів груп продовженого дня на тему «Роль і функції ГПД в умовах оновлення змісту освіти». Взяли участь 42-є вихователів. На зустрічі, вихователь ГПД Томащук М. І. ознайомила учасників з досвідом роботи вихователів УЗОШ №6 щодо реалізації новітніх підходів до організації навчально-виховного процесу на ГПД, з оновленими вимогами щодо роботи груп продовженого дня. Наголосила, що основна функція ГПД полягає в забезпеченні узгодженості між роботою вчителя початкових класів та вихователя ГПД задля якісного навчально-виховного процесу в умовах оновлення змісту освіти. Друга половина навчального дня учнів повинна бути продовженням роботи, розпочатої у першій половині — на уроках. Тому методики, які використовує класний керівник повинні застосовуватись і  вихователем у його роботі. Правильно організована робота в групі продовженого дня дає можливість гармонійно об’єднати навчання і виховання, організувати позаурочну діяльність та дозвілля дітей відповідно до їх інтересів і бажань, надати їм кваліфіковану допомогу у виконанні домашніх завдань.

       Цікавість та жваве, емоційне обговорення викликала доповідь Клин М.В., вчителя початкових класів, вихователя ГПД «Нова школа та педагогічні ідеї В. Сухомлинського: проводимо паралелі».

       Плідно та з цікавістю попрацювали педагоги й під час практичної частини, де Марадик Н.П., вчитель початкових класів, вихователь ГПД, провела майстер-клас по використанню нового освітнього ресурсу LEGO у роботі ГПД, а заступник директора УЗОШ І-ІІІ ст. № 6 Дарманюк Н.П. запропонувала учасникам власноруч створити тематичну папку-лепбук, надала методичні поради  щодо використання лепбуків у роботі вихователя ГПД.

         

Засідання вчителів основ здоров`я

    

    15 листопада 2018 року в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №19 відбулося засідання методичного об'єднання вчителів основ здоров'я на тему «Використання активних новітніх технологій для актуалізації пізнавальної діяльності учнів». На засіданні виступив старший викладач кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти ЗІППО Сивохоп Я.М., який детально розповів про використання тренінгових технологій у процесі формування навичок здорового способу життя учнівської молоді. Адже в сучасних умовах розвитку освіти важливого значення набуває процес формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров`я, здорового способу життя. Проблема здоров`я молоді є особливо актуальною у зв’язку з посиленням впливу соціально-економічних та соціально-культурних чинників.

       Доповідач також розібрав з вчителями структуру тренінгового заняття, пояснив кожен етап його проведення. На прикладі інтерактивної вправи «Акваріум» учасники зіграли рольову гру «Як виробити в учнів вміння протистояти, коли тобі пропонують вживання шкідливих речовин». Далі методист навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Закарпатської області Груник Н.В. поділилася з присутніми матеріалами для проведення «Тижня безпеки життєдіяльності» в закладах освіти, які будуть опубліковані на сайті вчителів основ здоров'я міста Ужгорода. Також наголосила на важливості оформлення куточків «Цивільного захисту».

        Вчитель основ здоров'я Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №19, голова методичного об'єднання Мендел В.В. поділилася педагогічним досвідом на тему «Мультимедійні матеріали як компонент сучасного уроку», який теж буде опублікований на сайті. Запропонувала вчителям збірку матеріалів на тему «Формування пізнавальної активності учнів на уроках шляхом використання казок, легенд та притч» для використання на уроці. Також нагадала присутнім про планування заходів до проведення Всесвітнього дня боротьби з палінням та боротьби зі СНІДом.

       Підсумовуючи роботу, учасниками було прийнято рішення доповнити, запропоновану Мендел В.В. збірку, і опублікувати її, а також наповнювати сайт вчителів основ здоров'я міста Ужгорода цікавими пізнавальними матеріалами.

  

   

Засідання вчителів математики загальноосвітніх закладів міста Ужгорода

      15 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №9 відбулось засідання вчителів математики загальноосвітніх шкіл міста Ужгорода, яке проводилось у формі тренінгу на тему «Сучасні форми роботи на уроках математики в особистісно орієнтованому навчанні». Засідання розпочала методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради, вчитель математики Шварц О.Г., яка назвала мету й цілі засідання. Наголосила на завданні сучасної школи, а саме — навчити дітей самостійно мислити й вирішувати проблеми, використовуючи при цьому знання з різних галузей. Розповіла про таку сучасну  інтерактивну форму роботи на уроках, як тренінг, про його особливості, переваги, методи і форми. Зокрема, зауважила, що під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед учасниками безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми. На відміну від традиційних, тренінгові форми навчання повністю охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності, самостійність, здатність до прийняття рішень, до взаємодії тощо.

       Вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 Муржо Г.А. розпочала Дискусійну карусель «Вчитель: хто він?». Адже саме від учителя залежить наскільки глибокими будуть знання, уміння і навички учня. Учасники об’єдналися в групи і активно висловлювали свої думки про те, які ще професії повинен поєднувати в собі вчитель. На думку учасників, він є і лікарем, і художником, актором, психологом, скульптором.

       Цікава розмова з педагогами відбулася під час виконання інтерактивних завдань «Мозкова атака», «Мозаїка», «Цікавинки з методичної скриньки», «Порожнє крісло».

Товтик М.В., вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 розглянула з учасниками питання: яким повинен бути особистісно орієнтований урок, які сучасні форми, методи і технології вчитель повинен використовувати в процесі навчання. Учасники відповідали,за допомогою різних інтерактивних форм, охоче ділилися своїми думками та ідеями. Також із захопленням присутні зіграли в гру-тренінг «Камертон», в якій вони, працюючи в групах, отримали завдання створити оптимальну модель сучасного уроку. В цьому завданні педагоги використали креативний підхід, свої знання, досвід, сучасні форми і методи подачі навчального матеріалу учням, проводили паралелі з життєвими ситуаціями. Крім того, вони виділили чинники, які впливають на ефективність уроку та аспекти, що залежать від учня та вчителя.

       На завершення вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 Томинець М.Ю., дала кожній групі вирішити ту чи іншу педагогічну ситуацію, що виникає у процесі навчання.

        Загалом, зустріч вчителів математики була цікавою, насиченою різними практичними завданнями і методичними цікавинками, багато питань  опрацьовано. Учасники підійшли до виконання тренінгових завдань надзвичайно креативно, активно висловлювали цікаві думки, ідеї  та ділилися своїм досвідом.

         Підсумком роботи стала виведена педагогічна формула: майбутнє освіти за розумним поєднанням традиційних та інтерактивних форм навчання. Лише у злагодженій праці педагогічного й учнівського колективів особистісно зорієнтоване навчання дасть позитивний результат.