пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Засідання методичного об`єднання вчителів хімії освітніх закладів міста Ужгорода

       28 лютого 2019 року в - УЗОШ І-ІІІ ст. №8 міста відбулося засідання методичного об'єднання вчителів хімії на тему «Експериментально-дослідницька робота на уроках хімії як засіб формування ключових компетентностей учнів».
       Хиля С.А., вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №8 презентувала доповідь на тему «Хімічний експеримент в загальноосвітній школі», розповіла які види експериментів можна застосувати на уроках хімії, а також про значення практичних і лабораторних робіт, що дозволяє зробити учня активним учасником навчального процесу.
       Вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №8  Смоляр Н.О. ознайомила присутніх з темою «Домашні досліди в системі шкільного хімічного експерименту», а саме:
• як допомогти учням доступно, безпечно та цікаво організувати учнівський хімічний експеримент в домашніх умовах з використанням речовин широкого вжитку;
• як залучити школярів до експериментальної дослідницької діяльності;
• як активізувати пізнавальну діяльність учнів, формувати вміння самостійно здобувати знання;
• як пропагувати необхідність хімічних знань для правильного використання та застосування різних речовин;
• як показати тісний взаємозв'язок теорії та практики, особливо в повсякденному житті;
• як поглибити зв’язок з життям, з повсякденною та майбутньою практичною діяльністю.
Також вчитель навела приклади домашніх хімічних дослідів: «Вирощування кристалів», фарбування природними барвниками, застосування природніх індикаторів.
       Дуже цікаво представила присутнім свій досвід вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Васильченко Т.О. на тему: «Хімічний експеримент як засіб розвитку критичного мислення», а саме розповіла, що організація навчання на засадах критичного мислення має свої особливості. У структурі навчального заняття виділяють такі етапи:
- розминка - створення психологічного клімату, налаштування на роботу, розгляд проблемних ситуацій;
 - актуалізація - актуалізація опорних знань і способів дій;
усвідомлення змісту - сприйняття нової інформації, аналіз інформації, його перевірка;
- рефлексія - учень викладає своїми словами власне розуміння отриманої інформації.
При впровадженні елементів розвитку критичного мислення у навчальному експерименті потрібно впроваджувати такі принципи:
• зв'язок теорії з практикою при навчанні хімії;
• перетворення знань в осмислені переконання;
• розкриття пізнавального значення кожного досліду;
• поєднання з різними методами й засобами навчання;
• поступове підвищення самостійності учнів.
Також вчитель поділилася з присутніми власно розробленими інструктивними картками, які можна використовувати на уроках хімії.
         Вчитель хімії УЗОШ І-ІІІ ст. №20- ліцей «Лідер» Цанько М.Ю. розповіла присутнім про особливості викладання хімії в умовах профілізації, а саме пояснила що для підготовки підростаючого покоління до життя у високотехнологічному конкурентному світі необхідно розвивати інтерес до науково-технічної творчості, техніки та високих технологій. У багатьох розвинутих країнах світу все більшої популярності набуває STEM-освіта, як перетин науки (Science), технології (Technology), інженерії (Engeneering) та математики (Math). Також педагог  зауважила, що на профільному рівні вивчення хімії передбачає виконання таких завдань, як розвиток особистості учня, його природних можливостей, пам'яті, інтелекту, здатності до самоосвіти, навчально-пізнавальних і професійних інтересів, формування наукового світогляду; розвиток уявлень про природничо-наукову картину світу, технологічне і практичне застосування найважливіших законів хімії, її роль у розв'язанні сировинної, енергетичної, екологічної, продовольчої проблем. Провела з присутніми практичне завдання на тему «Карбон» із застосуванням крос-дисциплінарного мейкерського підходу.
Далі голова міського методичного об'єднання вчителів хімії Федак-Поштак Н.В. проаналізувала підсумки ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії та І і ІІ етапів МАН.
       Отож, присутні дійшли висновку, що за допомогою експериментально-дослідницькоїр роботи на уроках хімії можна зробити учня активним учасником навчального процесу, дозволивши йому відчути красу не тільки теорії та формул, а й експерименту-дослідження, ми зможемо виховати творчу особистість.

     

 

 

Засідання вчителів української мови і літератури закладів середньої освіти міста Ужгорода

          27 лютого в Лінгвістичній гімназії м.Ужгород відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури на тему «Професійно-методична підготовка сучасного вчителя», яку представила завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Даньків І.З. Вона розповіла про особливості методики викладання української літератури, нагадала, що література поєднує в собі вид словесного мистецтва і науки літературознавства. Успіх літературної освіти можливий за оптимального методичного організування процесу, який охоплює добір і поєднання форм, методів та прийомів роботи. Разом з учасниками розглянула загальнодидактичні методи навчання літератури за активністю учнів у навчальному процесі, специфічні методи навчання за джерелами знань учнів, пізнавальною активністю учнів та характером спільної діяльності вчителя і учня. Також Даньків І.З. ознайомила учасників з класифікацією уроків літератури за дидактичною метою, типом літературного матеріалу, центральним методом, рівнем інновації, розповіла про інноваційні технології та прийоми навчання української літератури:
- дидактична еврестика;
- інтерактивне навчання;
- сугестопедична технологія;
- концентроване навчання.
       У другій частині засідання Даньків І.З. представила учасникам Таксономію Блума і розповіла як вона працює на уроці. Бенджамін Блум, професор педагогіки Чикагського університету ще в 50-х роках намагався звести до єдиної системи набір розрізнених цілей і завдань створив власну теорію. Як зауважила, Даньків І.З., згідно з таксономією Блума, знання учнів це лише перший найпростіший рівень класифікації. Далі йдуть ще п’ять рівнів (цілей) причому перші три цілі нижчого порядку (знання, розуміння, застосування), а наступні три (аналіз, синтез, оцінювання) – вищого. Крім того, розповіла про прямий зв’язок між рівнями мислення і відповідями на запитання. Запитання є лише одним з механізмів формування критичного мислення. Таким чином, відповідаючи на запитання, учні аналізують, інтерпретують інформацію, будують гіпотези тощо. Тому використання на уроках запитань високого рівня дозволить вчителеві розвивати критичне мислення в учнів.
      Також Даньків І.З. ознайомила учасників з універсальною педагогічною технологією «Кубик Блума» як способом формування шкільного завдання у відповідності з поставленою метою; веб-інструментами, за допомогою яких досягається мета тощо. На завершення, учасники обговорили поняття «Критичне мислення» як тип мислення, яке дає можливість людині здійснювати оцінку і характеризується самостійністю, організованістю і цілеспрямованістю, і яке потрібно всіляко розвивати в учнях.
        Вцілому, засідання було змістовним, учасники отримали багато корисної інформації, яка знадобиться їм в подальшій роботі з учнями та підготовці до уроків.

     

Семінар-практикум за участю практичних психологів закладів середньої освіти міста Ужгорода

       27 лютого 2019 р. в Ужгородському міському центрі зайнятості відбувся семінар-практикум на тему «Інформаційно-консультаційні технології в профорієнтації», в якому взяли участь спеціалісти психологічної служби 20 закладів загальної освіти містаНа початку заходу заступник начальника центру Мельников І. провів для учасників екскурсію по організації, ознайомив з діяльністю відділів, сектором рекрутингу, надав інформацію про послуги, які надає їх організація для випускників шкіл, студентів, для учнів, що бажають працевлаштуватися під час канікул тощо. Особливо акцентував увагу на важливості профорієнтаційноі роботи з учнівською молоддю.

       Начальник відділу активної підтримки безробітних Фізер К.Т. та заступник начальника цього відділу Михаць О. В. презентували учасникам веб-платформу для он-лайн профорієнтаційного консультування «Моя професія: консультаційна мережа». Ця технологія передбачає проходження учням, яким вже виповнилося 14 років та які стоять на порозі професійного вибору, он-лайн діагностики з метою визначення їхпрофесійних інтересів і цінностей, IQ та інтелектуальних професійно-значущих якостей, соціально-психологічних професійно-значущих факторів.

        Практичні психологи активно долучалися до обговорення можливостей використання веб-платформи в своїх закладах і вирішили ознайомити з нею не лише учнів, але й педагогів та батьків.

     

Фінал турніру з волейболу серед дівчат у рамках спартакіади серед учнівської молоді міста Ужгорода

      26 лютого 2019 року в спортивній залі Ужгородської класичної гімназії відбувся фінал турніру з волейболу серед дівчат між командами закладів освіти міста Ужгорода. Учасники фіналу продемонстрували високу тактичну, технічну, фізичну й психологічну підготовку. До завершального свистка судді не була відома доля всього турніру, адже у напруженій, безкомпромісній та емоційній боротьбі жодна з команд не бажала поступатися своїм суперницям.  Результат та й відповідні місця, які зайняли команди вирішувався в останній грі між спортсменками УЗОШ І-ІІІ ст. №12 та УЗОШ І – ІІІ ст. №19. У підсумку І місце зайняла команда класичної гімназії, ІІ місце – команда УЗОШ І – ІІІ ст. №12, ІІІ місце – команда УЗОШ І – ІІІ ст. №19, ІV – команда УЗОШ І – ІІІ ст.№ 15. Вітаємо переможців турніру та бажаємо не зупинятися на досягнутих результатах, а продовжувати заняття у спортивних секціях і гуртках, вдосконалювати свою технічну майстерність, формувати фізичні якості й перемагати і на змаганнях вищих рівнів.

     

 

Запрошуємо на Всеукраїнське заняття з пошуку фактів "Не віррр - перевіррр!"

     1 березня з 15.00 до 16.00 одночасно по всій Україні у сотнях локаціях пройде Всеукраїнське заняття з пошуку фактів "Не віррр - перевіррр!". 
Запрошуємо педагогів Ужгорода взяти участь у Всеукраїнському уроці, який пройде на базі учнівського Медіа-центру (УЗОШ №20 - ліцей "Лідер", 1 поверх). Тренер - методист управління освіти Марія Симкович.
     Готуйтеся "заточувати" навички критичного мислення! Ви навчитеся вимикати емоції та приймати рішення з "холодною головою", відокремлювати факти від суджень. 
     Участь у заході безкоштовна! 
     Попередня реєстрація — обов’язкова.
     Кількість місць — обмежена.
     При наявності необхідної кількості учасників, реєстрація припиняється!
     Прийом заявок триватиме до 14.00 28 лютого 2019 року. 
     Будемо чекати на вас о 14.30, приходьте завчасно, щоби побачити більше ;
     Захід не є політичним та проводиться міжнародною організацію IREX in Ukraine в рамках проекту "Вивчай та розрізняй" за підтримки U.S. Embassy Kyiv та British Embassy Kyiv у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Академією української преси, організації "Стоп фейк", Американського дому та Британської ради.

Реєстрація

Освітяни міста Ужгорода взяли участь у афілійованому міні-EdCamp Yanoshi 2019

        У Яношівській ЗОШ І - ІІІ ступенів, 23 лютого відбувся  афілійований міні-EdCamp Yanoshi 2019. 170 гостей із різних куточків України зібралися на (не)конференцію "Сучасні тренди в освіті", організовану координаторами Іванною Хіміч та Ельвірою Лесишин за сприяння Департаменту освіти й науки Закарпатської ОДА та Берегівської РДА, а також за участі очільниці  Департаменту освіти й науки Закарпатської ОДА Ганни Сопкової та заступника міністра освіти й науки України Вадима Карандія. Під час тренінгів і майстер класів обговорили найновіші тренди в освіті: Як організувати цікавий урок? Як зробити його корисним і водночас таким, щоб його зміст запам'ятався? Як максимально залучити у навчальний процес новітні технології? Як бути зі школярами на одній хвилі в умовах їх гаджетоорієнтованості? Як критично мислити та уберегтися від маніпуляцій та дезінформації в інтернеті? - Про це все, і не тільки, дізналися також освітяни міста Ужгорода, які пройшли конкурс і стали учасниками EdCamp Яноші.

        Поділилися своїми досягненнями та стали спікерами Едкемпу методисти управління освіти Марія Симкович та Олена Пріц.  Марія Симкович провела сесію «Творці майбутнього: що зробити для дітей сьогодні, щоби перемогти завтра. Із досвіду роботи учнівського врядування міста Ужгорода «КОРЗО», під час якої провела практичні вправи, розповіла про досвід роботи учнівського врядування міста Ужгорода «КОРЗО» крізь призму міжнародних стандартів, показала нові методики та новітні технології у своїй роботі, проблеми та успіхи на шляху формування сильної особистості. Пріц Олена провела міні-тренінг «To play or not to play: що таке гейміфікація та навіщо використовувати її у навчанні», дала декілька практичних порад як мотивувати демотивованого учня. Часто навчання на основі ігор ототожнюють з гейміфікацією, але насправді це не зовсім коректно. Однак розібравшись чим відрізняються ці два підходи і вміло застосовуючи їх у своїй педагогічній практиці, учитель  зможе змотивувати учня до навчання, стане йому партнером, наставником, тренером.

    

 

 

Учнівський стенд-ап вечір

     24 лютого на базі Ужгородської ЗОШ №6 учнівське врядування міста Ужгорода «КОРЗО» вперше організувало учнівський стенд-ап вечір.
Майстерність публічних виступів, уміння захопити й утримувати увагу аудиторії є та важлива навичка, яка стане в нагоді як на роботі, так і в
особистому житті. А сучасний жанр стенд-ап є хорошою платформою для оволодівання мистецтвом публічних виступів.
     Сольними жартівливими гумористичними виступами вражали глядачів 6-ро юних коміків із різних шкіл міста. Сергій Когутка, учень 11-А класу
УЗСШІ, Марія Гринчкук, учениця 10 класу УЗСШІ, Давід Чобанян та Віктор Кость, учні 7 класу НВК «Гармонія», Іван Олександр, учень УЗОШ №8,
Наталія Савко, учениця 11А класу УЗОШ №6 створили гарну та затишну атмосферу в залі.
     Приємно, що підтримати артистів прийшли не тільки однокласники, але і батьки та вчителі. Наступне шоу планується провести 1 квітня у рамках
святкування Дня сміху. 
    
 

Підсумки всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2019»

       22 лютого у залі Закарпатського обласного палацу дитячої та юнацької творчості „ПАДІЮН” підбили підсумки ІІ (регіонального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019». Переможцем у номінації „Вчитель інклюзивного класу” стала Марина Арсенівна Цімболинець, учитель початкових класів Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 20 – ліцей „Лідер” Ужгородської міської ради. Щиро вітаємо переможницю і бажаємо подальших успіхів і професійних звершень.

     

 

Калейдоскоп подій: День рідної мови в закладах освіти Ужгорода

   

      У сучасному світі грамотність – це візитна картка людини. Досконало володіти рідною мовою, мати багатий словниковий запас – це справа далеко не одного дня. Відомо, що є безліч шляхів вивчення мови, та всі вони починаються з любові та бажання володіти українською мовою.

    Учителями української мови та літератури міста 21 лютого 2019 року  проведено флешмоб #розмовляй правильно. Учасниками заходів були як учні,  так і педагогічні працівники закладів освіти, які долучилися до благородної справи.

  Креативно, по-новому, цікаво та повчально пройшли заходи у школах міста…

Переглянути

 

Засідання методичного об’єднання вчителів історії та правознавства

       21 лютого 2019 року в Ужгородській гімназії №14 відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів історії та правознавства на тему «Шляхи вдосконалення педагогічної майстерності». Розпочала засідання директор гімназії Легеза О.І., яка радо привітала учасників у навчальному закладі, розповіла про його особливості, історію, учнів. Далі талановиті вихованці привітали присутніх піснею і танцем. 

       Методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Пріц О.М. та голова міського методоб’єднання Майор Л.П. підвели підсумки ІІ-ІІІ етапів олімпіад з історії та прпавознавства. Розповіли про особливості проведення, результати та рівень підготовки учнів. 
       Продовжив засідання і провів майстер-клас на тему «Пелагогіка дитиноцентризму в умовах сучасної школи» вчитель історії та правознавства Ужгородської гімназії №14 Стойка Р.Й. Зокрема він зауважив, що школа враховує здібності, потреби та інтереси кожної дитини, працює на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти. Дитина є в центрі педагогічної системи. Стойка Р.Й. поділився досвідом організаціі навчально-виховного процесу в гімназії на конкретних прикладах роботи з учнями. Розповів про впровадження сучасних новітніх технологій з метою підвищення мотивації учнів та формування творчої особистості вчителя та учня. Показав на конкретних прикладах яким чином мотивує учнів навчатися і розвиватися, як збалансовано поєднує навчання та дозвілля вихованців, відвідуючи пам’ятні історичні місця.

        На прикінці зустрічі учасники у групах виконали практичне завдання з історії, яке підготував Стойка Р.Й. 

        Пріц О.М. поділилася з присутніми цікавими інтернет-додатками для роботи з учнями, які допоможуть вчителю у підготовці до уроку. Засідання пройшло у дружній атмосфері, було насиченим корисною інформацією, учасники поділилися різними методичними цікавинками, почули нові методи і форми мотивації учнів, які будуть використовувати у своїй роботі.