пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Засідання Школи вчителя НУШ

         14 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№12 відбулося засідання Школи вчителя НУШ та вчителя 4-го класу на тему «Повірити в дитину – як допомагає у навчанні теорія множинного інтелекту». Присутні педагоги об’єдналися у декілька груп і розпочали засідання з інтелектуальної розминки. 

         Заступник директора з НВР УЗОШ №12 Нескородяна З.М. представила учасникам свій досвід щодо використання теорії множинного інтелекту в освіті, дала визначення, що таке інтелект за Гарднером, автором класичної теорії множинного інтелекту, пояснила як визначити домінуючий в учня тип інтелекту та обрати ефективні засоби його існування. Розповідаючи про кожен з 9 типів інтелекту, Нескородяна З.М. детально розповіла про ознаки, ефективні засоби навчання, вподобання кожного, а також навела приклади відомих людей, в яких переважав той, чи інший тип інтелекту. Проте зауважила, що кожен володіє усіма видами інтелекту в тій чи іншій мірі й можна розвивати усі види інтелекту. Також вона вказала на переваги і недоліки теорії множинного інтелекту. У процесі ознайомлення з теоретичним матеріалом учасники виконували різні практичні вправи у формі тестів. Педагог наголосила, що найголовніше дати дитині можливість пізнавати, вивчати будь-що тим способом і шляхом, який їй найбільше близький і зручний, і в якому вона почуває себе комфортно.                

       У наступній частині засідання розпочалася робота в локаціях, де участники виконували різні вправи, в яких потрібно було проявити креативність, асоціативне мислення, творчу уяву, щоб знайти декілька рішень одного і того самого завдання. Так, в першій локації вчителі початкових класів Ільницька А.М., Костьо В.М. підготували для учасників вправи, метою яких є розвиток креативного мислення і творчої уяви, оскільки креативність є умовою розвитку інноваційної та успішної особистості. Учасники малювали малюнок, побудований на асоціаціях, складали власну казку, використовуючи усі свої творчі здібності.

        У другій локації учасники складали інтелект-карту та виконували завдання на розвиток дивергентного мислення, здатності знаходити альтернативи, які підготували для них вчителі початкових класів УЗОШ №12 Кирлик Л.М. та Кульдеркнуп Н.І. Запропоновані вправи також розвивають асоціативне мислення і вчать знаходити декілька нестандартних рішень для розв’язання однієї задачі.
        Темою третьої локації була «Мотивація до творчості. Ефективні засоби розвитку домінуючого в учня типу інтелекту». Вчителі початкових класів УЗОШ №12 Пантьо С.В. та Хававка М.Ю. підібрали для учасників вправи, які допомагають учням усвідомити відмінності сприйняття світу різними людьми, розвивають толерантність до інших людей, до їх думок. Учасники з цікавістю виконали вправи «Друдли» та «Малюнок по колу», в яких проявили різні інтелектуальні здібності.
На завершення методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Юрик О.М. розповіла про презумпцію талановитості дитини як базового принципу Нової української школи.
В цілому засідання було змістовним, оптимально поєднана теоретична і практична частини, вчителі УЗОШ №12 вдало підібрали вправи, для виконання яких потрібно було використати різні типи інтелекту, а учасники отримали безліч цікавої інформації, фахові поради, активно працювали в групах та ділилися досвідом.

    

Засідання методичного об`єднання вчителів біології

         14 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №9 відбулось засідання міського методичного об’єднання вчителів біології на тему «Формування життєвих компетентностей на уроках біології». Засідання розпочалося зі знайомства учасників. Продовжила зустріч Шапран О.М., вчитель біології та основ здоров’я УЗОШ №9, яка розповіла присутнім про використання інтерактивних методів та форм навчання на уроках біології: формування життєвої компетентності учнів як базової основи продуктивного навчання. Саме компетентність допомагає вирішувати життєвоважливі проблеми, дозволяє оперувати набутими знаннями, дає можливість застосовувати їх упродовж всього життя і формує активну життєву позицію. Шапран О. М. підготувала для колег практичні вправи з використанням різних методів і прийомів: кластер, плутанина, лови помилку, що зайве? Всі ці прийоми і методи можна застосовувати для подачі будь-якої теми, таким чином учні швидше і охочіше засвоять навчальний матеріал. Крім того, учасники розв’язували біологічні задачі, в яких потрібно було використати знання з математики.
        Продовжила засідання голова міського методичного об’єднання вчителів біології  Стеців Л.Є., яка проаналізувала підсумки ІІ і ІІІ етапів Всеукраінськоі учнівської олімпіади з біології , І та ІІ етапів МАН.
        У засіданні взяла участь психолог УЗОШ №9 Ребрей А.Я., яка підготувала для учасників психологічну вправу, в процесі виконання якоі, вони розслабилися і змогли відновити свої сили та зняти напруження, що значно покращило сприйняття учасниками інформації.
         Михайлець М.Ю., вчитель біології та основ здоров’я УЗОШ№9 розповіла про психофізіологічні особливості сприйняття інформації та розвантажувальні вправи для покращення ефективності розумової роботи на уроках біології. Людський мозок – складна система і працює в кожного по різному. В процесі онтогененезу сформувалась певна асиметрія в роботі півкуль мозку, але не домінування однієї з них. Прийнято вважати, що підґрунтям логічного способу мислення є ліва півкуля, а образного – права. Учасники виконали декілька розвантажувальних вправ, які покращують ефективність розумової роботи, знімають емоційну напругу, покращують працездатність, розвивають увагу і мислення. Однією з таких була вправа – «Дзеркальне малювання», в якій потрібно було малювати обома руками одночасно. Вона сприяє розслабленню очей і рук, оскільки одночасна робота двох півкуль покращує ефективність роботи усього мозку.
         Вчитель біології УЗОШ№8 Савчин О.Я. поділилася своїм досвідом активізації пізнавальної діяльності через особистісно-орієнтований підхід. Розповіла про структуру особистісно-орієнтованого навчання, використання інтерактивних технологій, наприклад при виготовленні лепбуків, проектів, рольові ігри, біологічні ігри. Вона навела відповідні приклади, учасники виконали вправи: «Слово-магніт», «Складайка», «По-перше порядок» тощо. Адже
Використання різних інтерактивних ігор активізує увагу учнів та інтерес до навчання.
         Підвела підсумки методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Павлючок-Гогерчак О.В., яка узагальнила і доповнила вищесказане, обговорила з учасниками план майбутніх засідань тощо.
         Отож, засідання було насичене надзвичайно великою кількістю практичних завдань з використанням різних інтерактивних методів і прийомів, завдяки чому учасники побачили практичну значущість їх використання, ознайомилися з інноваційними підходами викладання біології. Крім того, учасники показали активну і результативну роботу в групах.

   

Засідання методичного об`єднання вчителів трудового навчання

      13 березня 2019 року в УСШ І-ІІІ ст. №3 відбулося засідання методичного об`єднання вчителів трудового навчання на тему «Використання комп’ютерного та інтернатного ресурсу під час підготовки та викладання курсу «Технології». Розпочала засідання методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Симкович М.О., яка привітала учасників і озвучила мету та основні питання зустрічі.
        Круль Т.А., вчитель трудового навчання УСШ І-ІІІ ст. №3 розповіла присутнім про використання Інтернету та комп’ютерного ресурсу в підготовці до уроку, про застосування інформаційних технологій для формування всебічно розвиненої особистості та розвитку творчості учнів на уроках трудового навчання. Представила учасникам приклади робіт школярів в декількох напрямках від простих до складних, виконаних в різних програмах: Paint, Word, Excel тощо. Крім того, учні використали 3D моделювання для створення своїх робіт. Кожна робота відрізнялася креативністю, творчою фантазією та навичками учнів працювати в тій чи іншій комп’ютерній програмі. Далі Круль Т.А. провела практикум з виготовлення макета листівки у програмі Master Cards.
        УправлінняКочемба А.А., керівник гуртка робототехніки розповіла присутнім про діяльність гуртка, про технологію створення робототехнічних систем, як працюють її вихованці над створенням роботів та різної техніки при цьому, використовуючи навички програмування.
         Засідання пройшло у теплій творчій атмосфері, учасники активно ділилися ідеями, спілкувалися, почули і побачили чимало цікавих ідей, які використають у своїй роботі.

     

Засідання Школи професійного зростання вчителів німецької мови

       13 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей «Лідер» відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів німецької мови на тему «Навчання молодших школярів: як створити мотиваційне навчальне середовище». Вчитель німецької мови Шевченко М.М. поділилася з учасниками своїм досвідом і представила учасникам інформацію про когнітивні навички молодших школярів і як створити мотиваційне середовище. Вона ознайомила присутніх з поняттям «мотивація», пояснила, що таке зовнішня і внутрішня мотивація навчальної діяльності. Адже мотивація є одним з основних компонентів у процесі навчання. Зовнішня мотивація – коли учень мотивований зовнішніми факторами, така мотивація працює на короткострокову перспективу. Внутрішня мотивація спрямована на саморозвиток, удосконалення, учні працюють заради цілей, які самі для себе визначили, а не нав’язаних іншими. Шевченко М.М. також розповіла про застосування сучасних технологій для розвитку когнітивних здібностей у дітей початкової школи при вивченні іноземної мови, показала різні види роботи, за допомогою яких можна створити мотиваційне середовище.
       Вчитель німецької мови Шулла Т.А. розповіла про такий прийом формування мотивації молодших школярів на уроках німецької мови як пісня. Використовуючи пісню, продемонструвала вправу на розвиток уяви та передбачення змісту тексту, яку виконали учасники, об’єднавшись у декілька груп. Далі присутні педагоги прослухали наступну пісню і виконали вправу на встановлення послідовності дій, за допомогою якої можна тренувати з учнями нову лексику та повторювати числівники. Крім того Шулла Т.А. підготувала для учасників вправи для активізації навчальної діяльності учнів, розумової діяльності, для розвитку уяви, комунікативних здібностей та прояву емоцій. Після кожного виду роботи учасники обговорювали те, які когнітивні навички розвиваються в процесі виконання, які методи застосовуються, ділилися своїми ідеями.
        Сугоняк В.Б., вчитель німецької мови поділилася з колегами своїм досвідом як підвищити мотивацію ігровими методами на заняттях для початківців. Вона запропонувала учасникам виконати декілька різноманітних вправ, в яких учасники повинні використати різні методи. 
Спочатку присутні виконали вправу за допомогою методу вільного спілкування, яка допомагає розвивати емоції, вільно висловлювати свої думки, спілкуватись. Наступну вправу учасники виконали за допомогою методу гри наввипередки, яка стимулює швидко думати, приймати рішення, а також учні повторюють вивчені слова. Крім того, Сугоняк В.Б. підготувала вправи, за допомогою яких учасники повторювали частини тіла, цифри, вчилися розвивати пам`ять, аналізувати, концентруватися, при цьому використовували різні прийоми і методи.
         Засідання пройшло у дружній атмосфері, було змістовним, насиченим різними видами роботи, вчителі німецької мови УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» підготували дійсно цікаву інформацію, безліч вправ, учасники в свою чергу активно працювали в групах, спілкувалися німецькою, ділилися досвідом.

      

Засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури

        13 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури на тему «Ознайомлення з Інтернет-джерелами щодо проведення сучасного уроку української мови та літератури. Теорія літератури». Своїм досвідом щодо використання Інтернет-ресурсів поділилася вчитель УЗОШ І-ІІІ ст.№20 - ліцей «Лідер» Белей О.М., яка представила присутнім велику кількість цікавих Інтернет-джерел, якими можна скористатися у роботі з учнями та підготовці до уроку. Цікаві освітні блоги, он-лайн курси, спеціальні проекти, інтерактивні підручники, які пропонує студія он-лайн освіти EdEra. Розповіла про он-лайн курси «Лайфхаки з української мови», «Лайфхаки з української літератури. Підготовка до ЗНО», в яких у формі корисних порад можна опанувати базові теоретичні знання з української мови, виробити навички успішної комунікації, простежити історію розвитку мистецтва слова від фольклору до сучасної української літератури. Так само з літератури — опанувати базові теоретико-літературні поняття, виробити навички аналізу художніх творів. Курси складаються з навчальних, мотиваційних відео, творчих завдань тощо.            Також Белей О.М. представила учасникам інтерактивні ігри, які пожвавлюють урок, 20 тем, які розвивають критичне мислення і техніку викладу думок. Педагоги розглянули можливості, які дає он-лайн платформа Prometheus, серед іншого і курс медіаграмотності. Вона поділилася з колегами інформацією про он-лайн курси підготовки до ЗНО-2019, про освітні проекти ILearn, Be Smart, На урок, показала пізнавальні відеоролики, учасники із задоволенням виконали декілька інтерактивних вправ. Присутні ознайомилися з прикладами різних форм і прийомів викладання теорії літератури, як в цікавій формі подати учням теоретичний матеріал, наприклад, визначити віршований розмір, художні прийоми, композицію художнього твору тощо.

        Отож, Белей О.В. підготувала для колег добірку сучасних найцікавіших, зручних і доступних Інтернет-ресурсів, які безумовно стануть у великій нагоді педагогам при підготовці до уроку, а відтак зроблять подачу навчального матеріалу цікавим для учнів.

        В цілому засідання було змістовним, насиченим різною цікавою інформацією, методичними цікавинками, учасники ділилися досвідом, отримали фахові поради, ознайомилися з безліччю інтерактивних методів і прийомів та отримали задоволення від спілкування з колегами.

        

Підсумки І етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу науково-технічної творчості

       12 березня 2019 року в УСШ І-ІІІ ст.№3 пройшов І, міський етап Всеукраїнської виставки-конкурсу науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» з початкового технічного моделювання. Основним із завдань виставки-конкурсу є залучення, стимулювання учнів до занять в різноманітних напрямках науково-технічної творчості та підведення підсумків роботи технічних гуртків.
      На виставці-конкурсі було подано 19 робіт юних техніків з 8 закладів освіти: класичної гімназії, БПЛ «Інтелект», ліцею «Лідер», угорськомовноі гімназії, УСШ І-ІІІ ст. №3 , УЗОШ І-ІІІ ст.№7, УЗОШ І-ІІІ ст.№12, УЗОШ І-ІІІ ст.№15. Усі представлені у 5-ти номінаціях роботи відзначилися креативністю, винахідливістю та високим художньо-технічним рівнем. Роботи переможців візьмуть участь в ІІ, обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!»
      За підсумками виставки-конкурсу та на підставі рішення журі визначено переможців:

- у номінації «Прилади та обладнання»
І місце – Прилукін Максим, учень класичної гімназії (керівник – Копа М. О).
ІІ місце – Кузьма Андрій, учень УЗОШ I-III ст.№7 (керівник – Кустьо М. М. )
ІІІ місце – Мишко Олександр, учень БПЛ «Інтелект» ЗОШ І-ІІІ ст. №11 (керівник Шпонтак Я.Ю.);
- у номінації «Ігри та іграшки з елементами електротехніки. Робототехніка»
І місце – Кочемба Меліса, учениця УСШ І-ІІІ ст.№3 (керівник – Кочемба А.А.)
ІІ місце – Дуб Даніель, учень УЗОШ I-III ст.№12
ІІ місце – Дуб Юрій, учень УЗОШ I-III ст.№12;

- у номінації «Техніка майбутнього»
І місце – Геюшев Альдар, Дацко Павло, Кочемба Меліса, Обухов Андрій, учні УСШ І-ІІІ ст.№3 (керівник – Кочемба А.А.)
ІІ місце – Музалевський Артем, учень УСШ I-III ст.№3(керівник – Кочемба А.А.)
ІІІ місце – Михалко Георгій, учень УЗОШ I-III ст.№12 (керівник – Стельмах Д.В.)
ІІІ місце – Андрейканич Олександр, учень УЗОШ І-ІІІ ступенів №20 – ліцей «Лідер» (керівник – Гайдук С.Д.);

- у номінації «Спортивно-технічне моделювання»
І місце – Дудинець Василь, учень УСШ І-ІІІ ст.№3 (керівник – Кочемба А.А.)
І місце – Обухов Андрій, учень УСШ І-ІІІ ст.№3 (керівник – Кочемба А.А.)
ІІ місце – Юрик Федір, учень УЗОШ I-III ст.№15 (керівник – Балаж М.В.);

- у номінації «Архітектура та будівництво»
І місце – Шеремет Марія, Волощук Олександра, Жукова Ніколь,Максаєв Артем, учні УСШ І-ІІІ ст.№3 (керівник – Кочемба А.А.)
ІІ місце – Негер Домініка, учениця НВК «ЗОШ I ст. – угорськомовна гімназія».

Вітаємо переможців та їх керівників і бажаємо подальших перемог.

     

 

 

Нарада з керівниками закладів освіти міста Ужгорода

      6 березня 2019 року в актовій залі УСШ І-ІІІ ст.№5 відбулась нарада керівників закладів освіти міста Ужгорода. На нараді розглянули такі питання:
1. Про підсумки повторного моніторингу щодо забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладів освіти. Доповідала Дудинець Ж.І., яка повідомила присутнім результати моніторингу сайтів закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Сказала про недоліки, які виявили під час моніторингу і, які необхідно усунути, а також відзначила сайти, які дуже зручні для користувачів, на яких легко знайти всю необхідну інформацію. Також нагадала про перелік інформації, яка обов’язково повинна бути розміщена на сайтах закладів освіти, про можливість доступу до інформаціі людей з порушеннями зору, про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладах освіти та ін.
За підсумками проведеного моніторингу, комісія дійшла висновку, що в більшості закладів освіти міста забезпечено виконання ст. 30 Закону України «Про освіту». Але необхідно продовжити роботу щодо покращення функціональності сайтів для забезпечення іх дієвості, актуальності розміщеної інформації, вдосконалення пошукових функцій;
2. Підготовка до пробного ЗНО. Стан реєстрації випускників до основного ЗНО-2019. З цього питання доповіла Шварц О.Г., яка повідомила про перебіг підготовки до пробного ЗНО, що вже зроблено, що ще планується, скільки учнів зареєстровано, скільки персоналу буде залучено до роботи на ЗНО, про умови і особливості проходження основного зовнішнього незалежного оцінювання у поточному році;
3. Про порядок проведння державної підсумкової атестації доповіла Кирик В.М., яка повідомила про механізм і форми проведення ДПА осіб, які здобувають загальну середню освіту в освітніх закладах І-ІІІ ст. Ознайомила з умовами проходження державної підсумкової атестації, які категорії осіб проходять ДПА та ін;
4. Різне. Доповіли Брензович Л.Г., яка прозвітувала про використання коштів у 2018 році та розповіла про бюджет в галузі освіти на 2019 р. Даньків І. З. доповіла про підготовку до проходжння вчителями курсів підвищення кваліфікації та перебіг атестації. Семаль Н.І. доповіла про кадрові питання, оформлення документів, а також наголосила на важливості в закладах освіти ознайомлення з пам’яткою про правила поводження із виявленими підозрілими вибухонебезпечними предметами.

        Підвела підсумки наради начальник управління освіти Ужгородської міськоі ради Наталія Мухомедьянова, яка узагальнила всю вищесказану інформацію, обговорила з керівниками нагальні питання щодо освітньої та фінансово-господарської діяльності закладів, закцетувала увагу керіників на питанні готовності закладів до забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття середньої освіти і висловила рекомендації щодо усунення існуючих недоліків.
         На завершення Наталія Мухомедьянова привітала усіх присутніх жінок з прийдешнім святом весни, Міжнародним жіночим днем 8 Березня і побажала їм натхнення, радості, любові, краси і ніжності, весни в душі та родинного затишку.

       

 

Засідання методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва освітніх закладів міста

       28 лютого 2019 року на базі ЗОШ І-ІІІ ст. №15 відбулося засідання міського методичного об'єднання вчителів музичного мистецтва. Засідання відбулося у формі методичної майстерні на тему “Модель сучасного уроку. Використання інноваційних технологій навчання на уроках музичного мистецтва”, яку презентувала вчитель музики Турянчик Е. Г. Вона закрепа наголосила на важливості використання інноваційних технологій у підготовці до уроку та роботи з дітьми. Адже за допомогою методів інтерактивного навчання, вчитель може швидко і якісно перевірити знання дітей, цікаво розпочати нову тему, використовуючи гру, підвести підсумок уроку. Нова програма з музичного мистецтва дозволяє вчителю, спираючись на кращі зразки митців української і світової культури, розвивати, відчувати і розуміти прекрасне. На своїх уроках учитель формує різні компетенції учнів, готує їх до життя. І нові методи, які він використовує на уроці можуть допомогти йому в досягненні мети. Звертаючись на уроках музики до методів інтерактивного навчання, вчитель може залучити дітей до активної творчої діяльності. 

         Засідання було цікавим і насиченим, розв’язувале практичні завдання, працюючи в групах і парах, апрбовували на собі різні види роботи на уроці. В процесі такої спільної діяльності, педагогічні працівники збагатилися новими освітніми технологіями, досвідом, ідеями, фаховим спілкуванням, необхідними для реалізації ідей Нової української школи.

      

 

 

Засідання Школи вчителя-новатора на тему «Лідерство — важливий фактор успіху. Інтегральне лідерство в освіті»

       28 лютого 2019 року в БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11 відбулося засідання Школи вчителя-новатора на тему «Лідерство – важливий фактор успіху. Інтегральне лідерство в освіті». Розпочала засідання вчитель початкових класів Цільо Н.І., яка представила учасникам свою презентацію і детально розібрала поняття «лідер», «інтегральне лідерство». Розповіла хто ж такий лідер і якими якостями повинен володіти. Лідер – людина здатна повести за собою, пробудити інтерес до справи, з ним хочеться порадитись, поділитись успіхом, він здатен зрозуміти, поспівчувати, завжди готовий прийти на допомогу. Цільо Н.І. також розповіла про різні стилі лідерства. 

      Після теоретичної частини учасники продовжили роботу в двох локаціях. В одній з них педагоги виконували різні практичні завдання на визначення формальних і неформальних лідерів. Одне з таких завдань – тест «Чи маєш ти здатність до організаторської роботи?». Учасники також зіграли в гру, в якій кожен з них побував і в ролі лідера, і в ролі того, хто йде за лідером, отож, учасники активно ділилися своіми враженнями. У грі «Карусель» педагоги визначали ознаки формального і неформального лідера.        

     У другій локації вчителі початкових класів БПЛ «Інтелект»-ЗОШ І-ІІІ ст. №11 Симкович В.М. та Шкробинець О.М. провели тренінг «Мотивація до лідерства. Як стати лідером». Почали учасники зі знайомства при цьому кожен називав своі таланти. Хтось гарно малює, хтось співає, танцює, хтось пише вірші, а хтось вишиває бісером. Таким чином, кожен володіє відповідним талантом і вже є лідером у своїй справі. Далі учасники ознайомилися з різними типами лідерства і чим вони відрізняються один від одного, дійшовши висновку, що ні один з типів не є досконалим. Педагоги отримали практичне завдання намалювати лідера, таким, яким, на іх думку, він повинен бути і наділити його відповідними якостями. Виконуючи це завдання, учасники використали свою фантазію, уяву, креативність і розуміння поняття «лідер», тому результат у кожної групи мав різний вигляд, але суть була одна, спільними зусиллями учасники створили свою модель лідерства.

       Після роботи в локаціях методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Юрик О. М. представила учасникам тему «Виховання і розвиток лідерів в умовах Нової української школи». Розглянула з учасниками 10 ключових компетентностей для нової української школи, виховання та розвиток лідерів і що для цього потрібно. Також вона розповіла про запропонований С.Кові погляд на лідерство у книзі «7 звичок надзвичайно ефективних людей», в якій автор легко і доступно говорить про правила ефективного лідерства. За С.Кові, лідерство – це здатність настільки чітко і зрозуміло показати іншій людині ії цінність та потенціал, що натхненна цим вона сама в себе повірить. Учасники обговорили 7 звичок лідера за С.Кові та як поєднати лідерство і щастя в Новій українській школі. Серед іншого, методист закцентувала увагу на програмі «Лідер в мені» та можливості ії реалізації в умовах НУШ. Дана програма допомагає учням гармонійно розвиватися, втілювати в життя своі мрії, встановлювати позитивні стосунки з оточенням, почуватися щасливими, а також гуртує усіх учнів і співробітників у єдиний колектив.

       На завершення, Юрик О.М. підготувала для учасників тренінгову вправу, використавши казку про 7 звичок лідерів. Педагоги з цікавістю виконали завдання і, крім того, зможуть застосувати його на уроках з найменшими учнями.
       В цілому засідання було змістовним, насиченим різною методичною інформацією, практичними завданнями, учасники в доступній формі отримали багато корисних порад, відкрили щось нове та цікаве, а також отримали задоволення від продуктивної роботи та спілкування.

     

                                                

Тренінг для вчителів математики освітніх закладів міста Ужгорода

       28 лютого 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №19 відбулося засідання динамічної групи вчителів математики міста Ужгорода на тему «Підготовка до ДПА у вигляді ЗНО: поради,шляхи покращення результатів». Провела тренінг методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Шварц О.Г., яка поділилася з учасниками корисними порадами щодо підготовки учнів і успішної здачі ДПА та ЗНО з математики. Вона закцентувала увагу на особливо актуальній для вчителів математики темі, а саме - «Параметри. Способи і методи розв’язання задач з параметрами». Докладно пояснила особливості даної теми, методи, способи і форми, за допомогою яких можна досягти в учнів високих результатів.
       Оскільки сучасний вчитель не може не йти в ногу з розвитком новітніх технологій, а вчителі математики особливо, тож на засіданні було проведено он-лайн тестування на тему «Тригонометричні рівняння», яке в Гугл-формі розробила вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №15 Стегура О.В. На прикладі такого завдання учасники побачили як з користю можна використовувати спеціальні інтернет-додатки для підготовки урокуматематики та мобільні пристрої для роботи з учнями. Тому було прийнято рішення просити Стегуру О.В. провести для колег майстер-клас зі створення, апробації та використання цієї програми.
         Тренінг був надзвичайно насичений різною методичною інформацією, практичними завданнями, учасники мали змогу працювати в групах і самостійно, ділилися досвідом і знаннями, виступали в ролі учнів. Присутні з задоволенням виконували цікаві завдання, отримували корисні поради і активно спілкувалися.