пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Визначилися переможці І етапу Всеукраїнського спортивно-масового заходу «Олімпійське лелеченя» серед школярів м. Ужгорода

Всеукраїнський спортивно-масовий захід «Олімпійське лелеченя» ініційований Національним олімпійським комітетом України, який спрямований на реалізацію одного із важливих напрямів діяльності Міжнародного олімпійського комітету – заохотити дітей та молодь всього світу долучатись до спорту, сприйняти його філософію, жити за олімпійськими цінностями – дружби, досконалості та взаємоповаги, а також залучити їх до активних занять фізичною культурою та спортом і адаптувати до здорового способу життя.

3 березня 2020 року на базі СК «Юність» відбувся міський етап Всеукраїнського спортивно-масового заходу «Олімпійське лелеченя» серед школярів 12-14 років, організатором якого стало управління освіти Ужгородської міської ради та Закарпатське обласне відділення НОК України.

Спортивна частина цього заходу складалася з комбінованої естафети та спортивної гри – волейбол.

6 дівчат та 6 хлопців по черзі долали етапи естафети: спринт, ведення футбольного, баскетбольного м’ячів, перенесення набивних м’ячів,  бар’єрний біг, підбивання тенісного м’ячика ракеткою, слалом приставним кроком, «тунель», «швидкісна драбина», подолання дистанції через перешкоди та перекочування фітболу. Судді змагань ретельно слідкували за дотримання правил виконання всіх елементів при подоланні етапів. Найкращий час показала команда УЗОШ І-ІІІ ст. № 9, за ними фінішували юні спортсмени УЗОШ І-ІІІ ст. № 7 та СЗОШ І-ІІІ ст. № 4.

Після цього команди зустрічалися на волейбольному майданчику, де в напруженій боротьбі команда  УЗОШ І-ІІІ ст. № 9 поступилася школярам УЗОШ І-ІІІ ст. № 7, а за третє місце боролися учні СЗОШ І-ІІІ ст. № 4 та УЗОШ І-ІІІ ст. № 12, яке вибороли останні.

Отже, за підсумками двох етапів, ІІІ місце посіла команда СЗОШ І-ІІІ ст. № 4, ІІ місце – УЗОШ І-ІІІ ст. № 7, а І місце здобула команда УЗОШ І-ІІІ ст. № 9.

Переможці та призери були нагороджені дипломами від організаторів цього спортивно-масового заходу. 

Вітаємо всіх учасників цього спортивного свята та бажаємо переможцям подальших успіхів у виступі на обласних змаганнях «Олімпійське лелеченя». 

  

Відбулася нарада-навчання щодо запобігання поширення коронавірусу 2019 - nCoV на території України

3 березня 2020 року в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №20 – ліцеї «Лідер» відбулася нарада-навчання медичних працівників закладів дошкільної, загальної середньої та професійно – технічної освіти міста щодо запобігання поширенню на території України коронавірусу 2019 - nCoV. 
У нараді взяли участь начальник управління охорони здоров’я Ужгородської міської ради Василь Решетар та лікар- епідеміолог Закарпатського обласного лабораторного центру МОЗ України Любов Данич, які детально пояснили алгоритм дії медичних працівників та керівників закладів освіти при здійсненні профілактичних заходів для запобігання поширення вірусу та в разі виникнення підозри на захворювання в закладах освіти, яке спричинене коронавірусом 2019 - nCoV . 
Також участь у нараді взяв міський голова Богдан Андріїв, який закликав учасників дослухатись до всіх порад, рекомендацій та донести їх до своїх педагогічних колективів. 
Відповідно до розпорядження міського голови був затверджений Комплексний план протиепідемічних заходів щодо запобігання занесенню і поширенню у м. Ужгород гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV, на 2020 рік, згідно з яким керівників закладів освіти зобов’язано забезпечити в закладах освіти дотримання санітарно-гігієнічних вимог до регламентованого мікроклімату та режиму провітрювання приміщень, вологого прибирання з використанням засобів дезінфекції, що дозволені законодавством до застосування в закладах загальної середньої та дошкільної освіти.
Медичними працівниками закладів проводиться роз`яснювальна робота з учнями, працівниками, батьками про необхідність здійснення профілактичних заходів для запобігання поширення вірусу 
Крім того в закладах дошкільної та загальної середньої освіти міста спеціалістами Держпродспоживслужби з 27 лютого проводиться інформаційно – роз`яснювальна кампанія щодо запобігання поширенню на території України коронавірусу 2019-nCoV.

  

Про зарахування у перші класи

2 березня 2020 року заклади освіти міста почали приймання заяв на зарахування  до першого класу відповідно до рішення виконавчого комітету Ужгородської міської ради 12.02.2020 року  №40 «Про закріплення територій обслуговування за закладами освіти міста Ужгород». Приймання заяв буде тривати до 31 травня включно.
Даним рішенням також  визначено території обслуговування закладів освіти. Ознайомитися з переліком вулиць, які закріплені за закладами освіти можна на сайті управління освіти у розділі «нормативні документи» та на сайтах закладів освіти.



Відповідно до пункту 4  розділу І  наказу Міністерства освіти і науки України №367 від 16.04.2018 «Про затвердження порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти» для зарахування дитини до першого класу в заклад освіти батьки або особи, що їх замінюють подають наступні документи:
1. Заяву про зарахування до закладу освіти за визначеним зразком. Заява подається особисто одним з батьків або особою, що їх замінює (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника);
2. Копію свідоцтва про народження дитини (під час подання копії пред’являється оригінал  документа);
3. Оригінал або копію медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров'я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089;
У разі наявності та за бажанням одного з батьків дитини до заяви про зарахування може додаватися оригінал або копія висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини .
У разі наявності та за бажанням одного з батьків  для першочергового зарахування при написанні  заяви про зарахування може бути надано  документ, що підтверджує місце проживання дитини чи одного з її батьків на території обслуговування закладу освіти, реквізити якого зазначаються в заяві про зарахування.
У випадку подання копій документів, оригінали мають бути подані до видання наказу про зарахування (до 31 травня 2020 року), крім свідоцтва про народження.
Кількість закладів освіти, до яких батьки або особи, що їх замінюють до 31 травня можуть подати документи на зарахування на вільні місця, не обмежена.
3а повноту і достовірність усієї інформації та усіх документів, що подаються до закладу освіти, відповідає згідно з вимогами законодавства особа, яка їх подає.
Відповідно до пункту 2 розділу І Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти діти, які мають право на першочергове зарахування, — діти, які проживають на території обслуговування закладу освіти.
Відповідно до  підпункту 3  пункту  1 «Зарахування до початкової школи»  розділу II  якщо станом на 31 травня кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість місць у першому (перших) класі (класах),  до 01 червня включно зараховуються усі діти, місце проживання яких на території обслуговування закладу освіти підтверджене, а також діти, які є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі, чи дітьми працівників цього закладу освіти, чи випускниками 6 дошкільного підрозділу цього закладу освіти (за його наявності).

Відбувся тренінг за участю практичних психологів ЗДО та НВК

26 лютого 2020 року на базі НВК «Престиж» відбулося засідання методичного об’єднання практичних психологів, яке пройшло у формі тренінгу на тему «Роль практичного психолога закладу дошкільної освіти в оптимізації дитячо-батьківських стосунків».

Розпочала засідання завідувачка ЦППСР А.Томей, яка привітала учасників та ознайомила усіх з планом роботи.

Підготувала і провела тренінг практичний психолог закладу  А. Горленко. На початку заняття вона запропонувала учасникам написати свої очікування від заходу. Згодом усі присутні виконали рухливу гру, своєрідну розминку, а в наступній вправі поділилися своїми теплими спогадами з дитинства, різними кумедними ситуаціями. 

А.Горленко підготувала для учасників чимало цікавих практичних завдань, які вони виконували в групах. Одною з таких вправ була «Щаслива сім’я». Кожна група за допомогою підручних засобів та своєї креативності, створила своєрідну картину, в якій відобразила своє уявлення про щасливу сім’ю.

А.Горленко також представила учасникам методику «Аналіз сімейних відносин», опитувальник для батьків дітей 3-10 років, метою якої є діагностика порушень сімейного виховання та їх причини.

На завершення учасники поділилися своїми враженнями від участі в тренінгу, зокрема наголосили, що вправи були цікаві та продумані, подякували практичному психологу А.Горленко за корисний досвід.

   

Ужгородські школярі у Гранд-фіналі Всеукраїнського культурно-масового заходу «Cool Games»

З 20 по 23 лютого 2020 року на майданчику СК «Меридіан» у м. Києві відбулося видовищне, фантастичне спортивне свято – фінальний етап Всеукраїнського спортивно-масового заходу «Cool Games» серед школярів.Тут зібралися кращі з кращих команд з 24 областей України та м. Києва.Школярі змагалися в трьох вікових дивізіонах 9-10 років, 11-13 та 14-17 років.

Учасників привітали та побажали великих перемог і здійсненнянайзаповітніших мрій заступник Міністра освіти і науки М. Ярмистий, заступник Міністра культури, молоді та спорту В. Шумілін.

Мета заходу – популяризувати інноваційні підходи до проведення урокуфізичної культури та мотивувати дітей займатися спортом.

«Cool Games» – новий формат спорту у формі гри для дітей, що дозволяє їм бути здоровими.

Використовуючи естафети на уроках, під час проведення фізкультурно-оздоровчих заходів школярі мають можливість збільшити об’єм рухової активності, покращити фізичні якості свого організму, а також психологічні.Окрім цього, у цих змаганнях школярі демонструють свої творчі здібності, презентуючи свій рідний край.

Закарпаття на цих змаганнях представляла збірна команда школярів м. Ужгорода. Це вихованці НВК «Престиж» (молодша вікова група) – учитель фізичного виховання – Микола Прокоп та УЗОШ № 9 (середня та старшавікові групи) – вчителі фізичного виховання – Вікторія Шклярук, Ольга Попович.

Програма змагань передбачала 22 активності. У яскравій, напруженій, емоційній боротьбі команда УЗОШ № 9 здобула ІІ місце серед учасників 2-го вікового дивізіону.

Юні спортсмени відзначилися якісним та швидким виконанням усіх умов естафет, а також злагодженістю командних дій. У фіналі школярі діяли максимально сконцентровано та уважно.

Наші срібні призери отримали спеціальний приз від Благодійного фондуParimatch Foundation – сертифікат на придбання спортивного інвентарю для змагань «Cool Games».

Організатори заходу потурбувалися про те, щоб діти весело та цікаво провели свій вільний від змагань час та запам’ятали ці дні надовго. 

До дітей завітали представники Корпусу миру, які спілкувалися з ними на тему здорового способу життя «Healthy lifestyle».

Вітаємо збірну команду школярів м. Ужгорода та бажаємо нових звершень!
                        

Відбувся навчальний семінар з бадмінтону

22 лютого 2020 року вчителі фізичного виховання м. Ужгорода взяли участь у навчальному семінарі з бадмінтону, організатором якого стала Федерація бадмінтону України за міжнародною програмою «Shuttle Time».

Захід мав на меті практично ознайомити присутніх із заходами з популяризації цього виду спорту, позитивним впливом занять бадмінтоном на здоров’я школярів, можливостями впровадження модуля «Бадмінтон» у навчальний процес фізичного виховання школярів.

Учасники семінару розглянули гру в бадмінтон як одну з ефективних форм спортивно-масової роботи з дітьми, з метою урізноманітнення проведення уроків фізкультури, підвищення інтересу дітей до активних занять фізичною культурою та спортом, розвитку рухових якостей дитячого організму.  

На практичному занятті  педагоги мали змогу закріпити свої знання з правил гри, обмінятися досвідом з використання рекомендованих фізичних вправ для вивчення та вдосконалення техніки виконання прийомів ітактики гри.

                                  

Відбувся семінар-тренінг з чирлідингу

21 лютого 2020 року в рамках спортивного руху «Джуніор З» на базі Ужгородської класичної гімназії відбувся семінар-тренінг на тему «Впровадження чирлідингу до процесу фізичного виховання школярів. Методика підготовки шкільних груп підтримки та спортивних команд з чирлідингу».

А. Боляк, керівник спортивних і освітніх проєктів «ДжуніорЗ», наголосив на важливості змін у системі проведення занять фізичною культурою, розповів про ефективні форми спортивно-масової, виховної роботи, залучення дітей до здорового способу життя, зокрема й через впровадження чирлідингу та чирспорту до процесу фізичного виховання школярів, провів для вчителів фізичного виховання та хореографів практичні заняття з чирлідингу.

  

У Міжнародний день рідної мови відбулася інтелектуально-творча гра-естафета "Я знаю рідну мову!"

21 лютого у Міжнародний день рідної мови в залі центру інформаційних технологій УжНУ відбулася інтелектуально-творча гра-естафета «Я знаю рідну мову!» за ініціативи управління освіти та підтримки Ужгородської міської ради.

Учасників та гостей гри завітали привітати секретар Ужгородської міської ради Андріана Сушко та начальник управління освіти Наталія Мухомедьянова, які привітали учасників, побажали їм успіхів у грі, а також підготували приємні подарунки.

Загалом змагалися 5 команд, які зареєструвалися та пройшли попередній відбір: Лінгвістичної гімназії імені Т.Г.Шевченка #lingvoзнавці, Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ст. №15 "На хвилі слова", Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ст. №12 "Мовомеми", Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 "Вподобайка" та Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ст. №20-ліцею "Лідер" "Гранослови".
Гра-естафета складалася із трьох етапів та фіналу. І етап – учительський, ІІ учнівський, ІІІ – для батьків.

Поміж етапами змагань провели й різні пізнавальні ігри, крім учасників, долучали й глядацьку залу. Усі охочі декламували вірші, зокрема і власні, були й музичні вітання.

Команди на кожному етапі оцінювало журі, у складі якого були і педагоги, і учні. За результатами 5 місце посіла команда "Вподобайки" (школа №2), 4 місце у "Гранословів" (№20), третє здобули "Мовомеми" (№12), на другому – "На хвилі слова" (№15). Беззаперечним лідером стала команда #lingvoзнавці (Лінгвістична гімназія), яка перемогла з великим відривом.

Усі учасники отримали подарунки від управління освіти та Ужгородської міської ради.

Вітаємо переможців та бажаємо подальших успіхів! 

   

Відбувся методичний квест

20 лютого 2020 року в ЗДО №39 «Журавлик» відбувся методичний квест на тему «Хочеш змін у майбутньому – стань зміною сьогодні. Індивідуальний маршрут професійного розвитку педагога".
Розпочала захід методист методичного кабінету управління освіти О.Юрик, яка  у своєму виступі підкреслила, наскільки важливою  сьогодні є самоосвіта і педагогу потрібно весь час удосконалювати свої професійні здібності. Адже ключовим освітнім трендом нині є безперервне навчання впродовж життя. 
Щоб познайомитись  один з одним учасники виконали вправу «Знайомство».
Педагог закладу Л. Молнар розповіла про правила роботи в квесті. Відмітила, що індивідуальний маршрут професійного розвитку під час самоосвітньої роботи педагог складає відповідно до проблемних завдань та річного плану роботи ЗДО.
Також Л. Молнар назвала шляхи професійного розвитку педагога ЗДО, а це вивчення позитивного досвіду колег, відвідування міських методичних об’єднань, самоосвітня робота, курси підвищення кваліфікації, формування власного практичного досвіду тощо.
Маршрут учасників складався з 5 локацій, в кожній з яких вони проходили певний етап для досягнення кінцевої мети. На першому етапі кожна група сформулювала тему, на другому – визначила професійні завдання, які необхідно розв’язати, на третьому – учасники обмірковували, які знання й уміння необхідні для розв’язання поставлених завдань, на четвертому – окреслили дії, які необхідні для розв’язання цих завдань і на останньому – окреслили очікувані результати.
На завершення педагоги поділилися своїми думками ідеями та враженнями від проходження квесту, подякували викладачам закладу за цікаву роботу та за отриману корисну інформацію, яку використають у своїй роботі.  
  
 

Відбулося засідання Школи професійного зростання спеціаліста психологічної служби

19 лютого 2020 року на базі БПЛ «Інтелект» - УЗОШ І-ІІІ ст. №11 відбулося засідання Школи професійного зростання спеціаліста психологічної служби на тему «Мої успіхи й досягнення». Привітала учасників і ознайомила з планом роботи засідання завідувачка ЦППСР Анжеліка Томей.

Практичний психолог закладу Н.Макара представила учасникам інформацію про забезпечення командної взаємодії в контексті  психолого-педагогічного супроводу  дітей з особливими освітніми потребами. Вона розповіла про основні нормативні документи, в яких визначено, що інклюзивна  освіта передбачає створення рівних можливостей для всіх дітей з ООП і такого освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини для забезпечення її успіху в освітньому процесі та в подальшому житті. Зауважила, що інклюзивне навчання може бути ефективним при створенні адекватних організаційно-педагогічних умов, але кінцевий результат значною мірою залежить і від наполегливої, цілеспрямованої роботи всіх учасників навчально-виховного процесу: вчителів, фахівців, батьків.

Одним з таких фахівців є команда психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП.  Наталія Макара розповіла про основні принципи діяльності команди супроводу та функції кожного з учасників. Відмітила, що усі разом члени команди оцінюють стан розвитку дитини, визначають нагальні цілі та їх покрокове досягнення.  При необхідності, адаптують освітню програму під особливості розвитку дитини зі складними порушеннями, проводять моніторинг динаміки навчання й розвитку дитини, співпрацюють з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру задля забезпечення дитини з ООП якісною освітою.

Практичний психолог Лінгвістичної гімназії Валерія Скомська представила тему «Психологічний супровід професійної адаптації молодого вчителя». Вона розповіла про напрямки роботи практичного психолога, а це робота з учнями, вчителями, батьками, співпраця з громадськими організаціями таорганами місцевого самоврядування. Назвала основну проблему в діяльностівчителя та її причини. Сказала про те, що таке професійна адаптація - процесвзаємодії особистості й соціального середовища з метою досягнення такихвзаємин, які найбільшою мірою забезпечують ефективність професійної діяльності. Також підготувала декілька порад молодим вчителям, які допоможуть їм адаптуватися, подолати невпевненість та справитися зі щоденними стресами.

Зоряна Соколова, практичний психолог ЗДО №40 поділилася з учасниками своїм досвідом на тему «Вплив пальчикових ігор на пізнавальну сферу дітей дошкільного віку». Вона зокрема пояснила, що таке дрібна моторика, яка її роль у пізнанні дитиною навколишньогосвіту та що відбувається, коли дитина займається пальчиковою гімнастикою. Отож, як зауважила психолог, ігри з пальчиками створюють для дитини сприятливийемоційний фон, дитина вчиться концентрувати свою увагу і правильно її розподіляти, розвивається пам'ять , уява, фантазія, підвищується мовленнєва активність дитини, крім того кисті рук та пальці набувають силу і рухливість. Зоряна Соколова підготувала для учасників низку практичних вправ на розвиток дрібної моторики, використовуючи багато наочного матеріалу, серед якого і виготовлений власноруч.

Виступ завідувача ЦППСР Анжеліки Томей був присвячений проблемі психологічної допомоги дітям, які постраждали внаслідок кризових, травмуючих подій. Подолання дитячої психотравми в діяльності практичного психолога закладу освіти є надзвичайно складним та відповідальним завданням. Психотравма є небезпечною тим, що руйнує уявлення дитини про життя, його цінності та ідеали, в результаті чого в особистості різко змінюється звична картина світу, зникає довіра до нього, деформується система відносин з оточуючими людьми. Тому в таких ситуаціях  важлива вчасна і кваліфікована допомога спеціалістів. У своєму виступі А. Томей акцентувала увагу присутніх на засобах психологічної допомоги дітям, які пережили психотравму, визначила мету, завдання, основні етапи психокорекційної роботи з дітьми та підлітками в кризових ситуаціях, після травмуючих подій, Також представила ряд психотерапевтичних методів і технік, які довели свою ефективність на практиці. Наприкінці презентації ознайомила учасників заходу з тематичним планом індивідуальних психокорекційних занять, які вона застосовувала в роботі з дитиною, яка постраждала від домашнього насилля.

Відвідали засідання Ужгородський міський голова Богдан Андріїв та начальник управління освіти Ужгородської міської ради Наталія Мухомедьянова, які відмітили важливість роботи практичних психологів в закладах освіти,  наголосили на їх профілактичній ролі, оскільки вони  вчасно можуть попередити конфліктні ситуації в родинах, колективах, а також допомогти учням, вчителям, батькам подолати різні кризові ситуації.