пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Засідання творчої групи вчителів образотворчого мистецтва

     26 березня 2019 року в УСШ І-ІІІ ст. №5 відбулося засідання творчої групи вчителів образотворчого мистецтва. Розпочала засідання методист методичного кабінету управління освіти Пріц О.М., яка привітала учасників і ознайомила з планом роботи педагогічної майстерні.
     Реформування сучасної освіти, спрямоване на формування особистості творчої, емоційно вихованої, ініціативної, здатної до вирішення різноманітних проблем та життєвих ситуацій. Тому дуже важливим є формування в учнів ключових компетентностей, про що учасникам розповіла у своїй презентації вчитель образотворчого мистецтва УСШ №5 Добош Г.М. Вона зокрема відмітила, що важливу роль у становленні особистості відіграє мистецька освіта, від її якості значною мірою залежить культура і окремої особистості, і суспільства загалом. Вона розповіла про мету вивчення образотворчого мистецтва в школі, ознайомила учасників з роллю різних видів мистецтва у формуванні особистості школяра, назвала головні завдання вивчення предмету у школі. А це і розвиток асоціативно-образного мислення, уяви, фантазії, художнього смаку, виховання в учнів потреб самореалізації через продуктивну художню творчість тощо. Також Добош Г.М. розповіла про основні групи компетентностей, які потрібно формувати на уроках образотворчого мистецтва. Вона наголосила, що мистецтво – це особлива форма вираження естетичного ставлення до дійсності і є найбільш дієвим у плані формування творчої особистості.
Далі учасники об’єдналися в групи і виконали кілька творчих завдань, використовуючи свою уяву, креативність та вміння.
Пріц О.М. ознайомила учасників з вимогами до оформлення конкурсних робіт, а також розповіла про підготовку до проведення фестивалю «Воскресни, писанко!», обговорила організаційні питання.

               

 

Засідання методичного об’єднання вчителів географії та економіки

       26 березня 2019 року на базі УСШ І-ІІІ ст. №3 м. Ужгорода відбувся семінар-практикум вчителів географії та економіки на тему «Найкращі інтернет-ресурси для вчителів географії», на якому були присутні 24 вчителя географії та економіки закладів середньої освіти міста.. 

      Вчитель географії та економіки УСШ І-ІІІ ст. №3 Качайло М.М. представив аудиторії інтернет-ресурси з географії, виділив та охарактеризував позитивні та негативні аспекти їх використання у процесі навчання, дав методичні рекомендації. Також провів з вчителями тренінг щодо використання сервісу Kahoot, який дозволяє у он-лайн режимі проводити експрес-опитування учнів.
       Вчитель географії, заступник директора УЗОШ І-ІІІ ст.№6 Мещерякова Х.Ю. підготувала для учасників інформацію на тему «Формування екологічних компетенцій на уроках географії», презентувала свою роботу щодо шляхів вдосконалення та підвищення ефективності експериментальних вмінь та освітніх компетенцій при підготовці вчителя до уроків географії.
      Мельничук Л.В., вчитель географії УСШ І-ІІІ ст.№5 виступила на тему «Розвиток логічного мислення на уроках географії», представила творчі уроки в 10 класі від музичних мелодій до географічних карт ручної роботи.
       В цілому засідання було змістовним, учасники отримали чимало корисної інформації, поділилися досвідом, почули та побачили багато цікавого і нового.

   

Засідання методичного об’єднання вчителів-дефектологів

       25 березня 2019 року в ЗДО №20  комбінованого типу відбулося засідання методичного об'єднання вчителів дефектологів на тему «Форми взаємодії в роботі вчителя дефектолога з вихователями, вчителями, батьками. Проблеми співробітництва». Метою зустрічі було об'єднання зусиль педагогів та батьків в організації корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Захід розпочала директор закладу Ковач М.Д., яка розповіла про спецгрупи, що функціонують у даному закладі, а також привітала всіх присутніх та побажала плідної роботи.

       Вихователь-методист Протас М.Б. ознайомила присутніх з метою та завданнями  методичного об'єднання вчителів-дефектологів та розповіла учасникам притчу про музичні інструменти, яка мала на меті об'єднати всіх присутніх однією метою «Щасливі і здорові діти». Присутні педагоги об’єдналися у декілька груп і зіграли в гру  «Наші очікування». Методист методичного кабінету управління освіти Павлючок-Гогерчак О.В. розповіла про важливість використання традиційних та інноваційних форм взаємодії в роботі вчителя-дефектолога з педагогами та батьками.
        Своїм досвідом з учасниками поділилася тифлопедагог ЗДО №20 Василенко Т.М., яка детально розповіла про форми взаємодії в роботі вчителя-тифлопедагога з батьками, вихователями та спеціалістами, а також навела приклади проведених спільно заходів. Також вона вказала   на проблеми, які виникають у вчителів-дефектологів у роботі з батьками та вихователями.
         Вчителі-логопеди ЗДО №20 Брода Г.Р. Дужар Н.М. поділилися своїм досвідом про сучасні підходи до співпраці вчителя-логопеда з батьками та вихователями, а також наголосили, що взаємодія всіх учасників є необхідною умовою повноцінного розвитку дитини з вадами мовлення.
      У процесі ознайомлення з теоретичним матеріалом педагоги  мали можливість  обговорити та запропонувати своє бачення вирішення даної проблеми. 
      У наступній частині засідання розпочалася робота в групах, де учасники приміряли на себе ролі дефектологів, педагогів та батьків і висловили свою думку про проблеми та шляхи взаємодії. Так, кожен з присутніх мав змогу висловитися і поділитися своїм  досвідом роботи. 
       На завершення методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Павлючок-Гогерчак О.В. провела з вчителями-дефектологами вправу «Піраміда», яка мала на меті об'єднати всіх присутніх однією метою «Щасливі і здорові діти».  
       В  цілому засідання було змістовним, оптимально поєднана теоретична і практична частини,  учасники отримали безліч цікавої інформації, фахові поради, активно працювали в групах та ділилися досвідом.

   

 

 

Засідання методичного об`єднання вчителів музичного мистецтва ЗДО та НВК

        21 березня 2019 року на базі НВК «Ялинка» відбулось методичне об`єднання музичних керівників ЗДО та НВК на тему «Музичні розваги в ДНЗ як передумова організації музично-дозвіллєвої з учнями початкової школи».
Розпочала засідання вихователь-методист НВК «Ялинка» Даніч Н.І., яка сказала про наступність між дошкільними і початковими ланками та нагадала як важливо зробити безболісним для дитини перехід від однієї вікової категорії до наступної. Розповіла про форми здійснення наступності: літературні та музичні концерти, екскурсії в школу, участь у театралізованій діяльності. Про форми організації музичної діяльності дошкільників. Детально розглянула одну з них, а саме - музичні розваги, основна мета яких – збагатити дитину новими музичними враженнями, переживаннями, розважити її тощо. Також вихователь-методист навела приклади, дала методичні рекомендації щодо організації свят та розваг, відмітила які принципи при цьому повинні бути дотримані.
       Продовжила засідання викладач народного танцю Ужгородської дитячої школи мистецтв Вайзер Л.В., яка розповіла і продемонструвала найхарактерніші хореографічні рухи народних танців України. Учасники із задоволенням взяли участь у майстер-класі, виконуючи різні танцювальні рухи.
       Про акторську майстерність для дітей дошкільного віку розповів і показав Дзюринець Р.Р., актор Закарпатського обласного драматичного театру, який провів майстер-клас, до якого активно долучилися присутні педагоги і отримали багато задоволення від виконання практичних вправ.
       Засідання пройшло у теплій творчій атмосфері, учасники ділилися досвідом, отримали багато фахових порад, поспілкувалися з фахівцями з різних галузей музичного мистецтва, отримали задоволення від роботи і спілкування.

    

Засідання методичного об`єднання вчителів математики

     21 березня 2019 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. №7 відбулося засідання методичного об`єднання вчителів математики на тему «Об’єктивація самооціцінки, спонукань та дій, формування позитивного конструктивного мислення, профілактика конфліктів в повсякденній педагогічній діяльності».
     Директор закладу Реган Д.І. радо привітала учасників та побажала їм цікавої і плідної роботи.

     Продовжили засідання вчителі математики ЗОШ №7 Брохун Н.В. та Кустрьо М.М., які підготували для присутніх колег цікаве практичне завдання на об’єктивацію самооцінки, формування почуття міри і самовладання. Учасники з цікавістю заповнили анкету «Пізнай самого себе». Метою якої було визначення виду і об’єму пам`яті, які домінують в учня: великий чи середній, зорова, слухова чи механічна пам`ять, а також - любить дитина одноманітні вправи чи готова сприймати завдання з творчою складовою. Для того, щоб навчити дітей, потрібно розуміти їхні природні здібності й розвивати їх. Також завдання допомагає визначити індивідуальні особливості учня, як швидко він сприймає інформацію, працює в тиші чи може працювати і в шумі тощо. Після виконання завдання учасники жваво обговорювали результати.
     Вчитель математики ЗОШ №7 Чухрай Н.Ю. провела майстер-клас, в якому продемонструвала    психологічні методики для відновлення індивідуального ресурсу сил. Як при напруженій роботі навчитись швидко відновлюватись, розуміти свій організм і релаксувати по мірі потреби. Присутні виконали декілька розвантажувальних вправ, за допомогою яких вони намагалися розслабитись, пізнати можливості свого організму, відновити свої ресурси: пам`ять, емоції, думки. Виконали тест «Чарівна країна», спрямований на дослідження психологічного стану дитини. Вчитель розповіла про простий інструмент самодопомоги, або як писати терапевтичні листи. Це досить потужний і ефективний інструмент як в терапії, так і засіб самодопомоги. Педагоги з цікавістю поринули у світ психології і пізнання самого себе.
     Вчителі математики Стегура О.В., Котюга Л.М. і Станкович Т.С. провели тренінг-навчання «Робота з GOOGLE формами». Метою якого було навчити вчителів математики працювати з цими формами на уроці, складати різні завдання для самостійної роботи учнів, з метою перевірки, коригування знань з математики або навчання учнів. Крім того, метою навчання є створення бази таких завдань на різні теми у вигляді GOOGLE форм. Так кожен вчитель зможе використати те чи інше завдання в роботі з учнями, а вони у свою чергу - використовувати свої смартфони для навчання. В даному Інтернет-додатку передбачене все необхідне для роботи і вчителя, і учня, враховані усі умови виконання, крім того, він є зручним і простим у використанні.
     На завершення методист методичного кабінету управління освіти Шварц О.Г. узагальнила і доповнила вже сказану інформацію, а також ознайомила учасників з особливостями проведення цьогорічної ДПА. Дала педагогам фахові поради, відповіла на усі запитання, які цікавили присутніх стосовно проведення державної підсумкової атестації.
      В цілому засідання було змістовним, складалося в більшості з практичних завдань, які учасники активно виконували і отримали практичні поради. Педагоги ділилися досвідом, спілкувалися, задавали питання і почули безліч корисних ідей, які зможуть втілити на уроках математики.

      

Фінал турніру з баскетболу серед дівчат у рамках спартакіади учнівської молоді м. Ужгорода

      21 березня 2019 року у спортивній залі Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 20 – ліцею «Лідер» відбувся фінал турніру з баскетболу серед дівчат між командами закладів освіти м. Ужгорода. У змаганнях брали участь команди п’яти шкіл міста –  № 12, № 19, Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 20 – ліцею «Лідер», Ужгородської Лінгвістичної гімназії та Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської обласної ради. І місце у турнірі посіла команда Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів, другими були дівчата з Лінгвістичної гімназії, третє місце посіла команда ліцею «Лідер», четверту й п’яту сходинку посіли команди відповідно УЗОШ  № 19 та УЗОШ № 12. Виступ команди УЗОШ І – ІІІ ст. № 19 підтримала команда їхнього закладу освіти з чирлідингу, що стало додатковим фактором популяризації баскетболу і здорового способу життя серед учнівської молоді і створило сприятливий морально-психологічний клімат у залі, де проходили змагання.

      

Засідання в рамках проекту «Платформа наступності»

      20 березня 2019 року  на базі ЗДО №31 «Перлинка» в рамках проекту «Платформи наступності» відбулось засідання на тему «Безперервність освіти як базовий принцип Нової української школи. Забезпечення умов реалізації принципів перспективності і наступності між суміжними рівнями освіти». Розпочала засідання методист методичного кабінету управління освіти Юрик О.М., яка привітала учасників і представила свою презентацію на тему «Безперервність освіти як базовий принцип НУШ». Вона, зокрема, відмітила, що безперервність освіти – це вимога часу та основний освітній тренд, навчання протягом життя – серцевина сучасного освітнього процесу, система освіти повинна надавати людині можливість навчатися протягом всього життя. Зауважила, що основною освітньою новацією є орієнтація на компетентності. Юрик О.М. наголосила, що для того, щоб досягти успішного та психологічно виваженого переходу дитини від  дошкільної до початкової освіти дуже важливим є об`єднання зусиль педагогічних колективів закладів дошкільної і загальної середньої освіти та батьківської  громадськості.

     Продовжила теоретичну частину засідання  директор ЗДО №31 «Перлинка»  Кедюлич Т. В. , яка розповіла про сучасний погляд на готовність дітей дошкільного віку до навчання в НУШ. Зокрема зауважила, що суть Нової української школи полягає у переході від школи інформаційної до школи компетентностей 21 століття. Розглянула з учасниками основні принципи індивідуально зорієнтованої моделі дошкільної освіти, готовність дошкільників до навчання в НУШ. Крім того, представила колегам рекомендації для підготовки майбутніх учнів НУШ, а також портрет випускника закладу дошкільної освіти- якими знаннями, навичками, якостями він володіє.  Кедюлич Т. В. продемонструвала учасникам схему взаємодії між керівниками закладів середньої освіти, педагогами  початкових класів і керівниками та педагогами ЗДО, на якій учасники могли бачити, як повинні взаємодіяти усі ланки, яким чином досягти формули успіху.

     Практична частина розпочалася з майстер-класу «Вітаємо у світі LEGO”, який провела вихователь ЗДО №31 «Перлинка» Велика І.Ю.  Вона показала учасникам як працюють з фігурками Lego, як їх використовувати у роботі з дошкільниками, які навички і вміння вони розвиваються у них. Усі присутні долучилися до виконання практичних вправ.

      Вихователь ЗДО №31 «Перлинка» Кирлик С.В. підготувала вправи з ейдетики для дітей «Склади свою  казку». Такі завдання дають змогу дітям швидко запамятовувати, легко згадувати, активізовувати уяву, розвивати мислення, мовлення.

      Маркович Г.П, вихователь ЗДО №31 «Перлинка» підготувала практичні завдання для комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників, які провела з присутніми. 

      Завершилося засідання музичним  компліментом від вихователів  ЗДО №31  - костюмованим музиклом «Дюймовочка». 

      Плідне спілкування педагогів ЗДО та вчителів початкових класів сприяло виробленню єдиних підходів до організації навчально - виховної діяльності вихованців та учнів, узгодженню методик та прийомів навчання задля ефективної підготовки вихованців ЗДО до навчання в НУШ.

      

Благодійна акція ужгородських школярів у Міжнародний день щастя

       20 березня 2019 року учнівське врядування міста Ужгорода «КОРЗО» до Міжнародного дня щастя провело благодійну акцію на підтримку загальноміського дитячого проекту «Не самі в самі в самотності», метою якого є підтримка дітей з інвалідністю, створення середовища для їх інтеграції у суспільстві. Зокрема, лідери врядування планують налагодити співпрацю з Часлівецькою школою-інтернатом, де вони хочуть провести цікаві майстер-класи виховцям інтернату за принципом «діти-дітям». Так і виникла ідея сьогоднішньої акції, в рамках якої школярі на пл.Театральній вітали перехожих і з радістю дарували ім власноруч виготовлені фетрові сердечка і листівки з привітаннями. Хто бажав міг коштами підтримати проект «Не самі в самотності».

     Долучилися до акції учні НВК «Гармонія», а так шкіл №2,6,8,11, 15, 19, 20.
     Ще активні школярі мають чимало ідей для нових проектів, які планують реалізувати вже незабаром.

     

 

Заcідання творчої групи практичних психологів

 20 березня 2019 року,  на базі Центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти Ужгородської міської ради, відбулося чергове засідання творчої групи практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів на тему: «Проектування та впровадження процесів супроводу дітей з ООП».    

     В практикумі взяли участь 8 практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів, методист-психолог ЦППСР.

      Метою практикуму було висвітлення в закладах освіти системної діяльності практичного психолога, спрямованої на створення комплексної системи психолого-педагогічних умов, що сприяють засвоєнню знань, умінь і навичок, успішній адаптації, реабілітації, особистісному становленню дітей з порушенням психофізичного розвитку, позитивному формуванню їх стосунків з однолітками, інтеграції і соціумі.

      Фахівці психологічної служби обговорювали ефективні методи роботи щодо психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, ділилися досвідом вже проробленої роботи - як діагностичної, так і корекційної.

      Методист ЦППСР Патраманська О.М. рекомендувала звернути посилену увагу на проблеми психологічного і соціального супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання, що сприятиме пристосуванню освітнього середовища до потреб дитини з урахуванням її особливостей та можливостей, забезпеченню соціальних потреб.

      Наступним етапом була ідея розробки діагностичного інструментарію, для роботи дітей з ООП.

     

Засідання Школи професійного зростання вчителів зарубіжної літератури

         19 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№15 відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів зарубіжної літератури на тему «Формування компетенцій на уроках зарубіжної літератури». Розпочала засідання з цікавого методичного квесту Даньків І.З., завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради. Далі вона представила тему «Використання технологій критичного мислення як засобу створення творчого мікроклімату на уроках зарубіжної літератури». Зокрема розповіла про критичне мислення, розкрила основні тезиси Таксономії Б.Блума. Адже критичне мислення – це модель для навчання і виховання громадян майбутнього. Діти повинні навчатися через діяльність. Також Даньків І.З. розповіла про рівні мислення за Блумом, про піраміду Блума, в основі якої є знання, а на вершині - діяльність. Крім того, учасники використали «Кубик Блума» як метод розвитку критичного мислення і, викоистовуючи його, виконали практичне завдання. Педагоги розглянули й інші методи і прийоми розвитку критичного мислення, які можна використати на уроках зарубіжної літератури.
         Продовжила засідання Гулянич С.В., вчитель зарубіжної літератури Ужгородської гімназії №13, яка підготувала презентацію на тему «Формування читацького досвіду та якостей творчого читача, здібності до створення усних і письмових робіт різних жанрів». Вона розповіла про завдання літератури, про роботу з формування читацької компетенції, про типи завдань, які ії розвивають, про те як зацікавити учнів, розвивати інтерес до читання книги, розвивати здібності до створення усних і письмових робіт. Нагадала учасникам про гру як метод навчання на уроках зарубіжної літератури, розповіла про особливості цього методу, які якості в учнів розвиває гра. Також Гулянич С.В. підготувала для учасників цікаве практичне завдання, в якому учасники повинні були використати свою творчу уяву і креативність і на декілька хвилин уявити себе у ролі літературного героя.
          Пономарьова В.Г., вчитель-методист теж підготувала для учасників декілька творчих завдань (зустріч з літературним героєм, створення літературного монолога від імені моря до старого Сантьяго тощо), в яких вчителі вчилися писати творчі роботи, виступати в ролі письменника, створювати літературні монологи, висловлювати власні думки і мати власну позицію. Крім того, такі завдання розвивають творче мислення, уяву, формують в учнів читацькі здібності та вміння створювати роботи різних жанрів. Пономарів В.Г. використала твори Кафки, Оскара Уайдла, Хемінгуея, Джека Лондона.
Учасники дуже творчо підійшли до виконання цих завдань, втілилися в образи і письменника і героїв та створили дійсно оригінальні власні твори.
         На завершення учні УЗОШ І-ІІІ №15 долучилися до засідання, розіграли костюмовану сценку.
          Засідання було пронизано творчістю, педагоги, мали змогу використати свою творчу уяву для створення письмових і усних робіт, вони із задоволенням виконували завдання, спілкувалися, колективно інтерпритували твори і ділилися знаннями і досвідом.