пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

ХІХ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика та Дні української писемності й мови

 
           Петро Яцик – це людина, яка прикладом свого життя продемонструвала усім нам невичерпні можливості людського духу. «Убогий духом не може бути багатим, незважаючи на те, скільки грошей він має», — любив повторювати Петро Яцик. Але те, що він був мультимільйонером, не заважало йому залишатися щирою, турботливою людиною. Більшість коштів він віддавав на благодійність, а саме на підтримку навчання. Він уперше виступив з пропозицією проведення в Україні мовного конкурсу серед молоді.
        9 листопада,  у День української писемності та мови,  у закладах освіти м. Ужгорода стартував І ( шкільний) етап проведення ХІХ Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика. 
     Упродовж 6-9 листопада 2018 року в закладах освіти проводилися тематичні літературні години, конкурси, турніри мовознавців, зустрічі із закарпатськими письменниками, літературні вечори тощо.
       9 листопада 2018 року  учні та педагоги  написали Всеукраїнський диктант національної єдності «Крила України», офіційне гасло якого цьогоріч було — #пишеморазом. Воно підкреслило основну мету диктанту: єднання навколо мови. Радіодиктант — не просто засіб перевірити власну грамотність, а насамперед масштабний національний флешмоб.
      Відповідно до розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації від 23.10 2018 року «Про проведення в області Днів української писемності та мови» школярі, вчителі майже усіх шкіл міста, а також усі охочі взяли  участь у поетичному марафоні, який проходив на площі Театральній. Виступили понад 150 учасників, з уст яких лунали поезії Л.Костенко, Т. Шевченка, Лесі Українки, сучасних авторів та зарубіжних митців у перекладі українських поетів. Також учні ужгородських освітніх закладів змагалися у чемпіонаті скоромовок «Жива скарбничка», участь взяли понад 25 учасників, наймолодшими з яких були учні 3-х класів УСШ І-ІІІ ст. №3. Переможцем трьох турів чемпіонату став учень 6-го класу УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Максим Луцик, якому на сцені Закрпатського музично-драматичного театру вручили кубок переможця.           
    У рамках відзначення Дня української писемності й мови школярі міста також стали учасниками майстер-класу з написання рукописних кириличних шрифтів; святкового концерту «Нас єднає українська мова», який відбувся в Закарпатському обласному музично-драматичному театрі.
     Матеріали проведених заходів будуть розміщені на сайтах закладів освіти Ужгорода.   
 
     
   
 

XVIII Всеукраїнський радіодиктант національної єдності

            9 листопада 2018 року в День української писемності і мови на хвилі Першого каналу UA: Українське радіо прозвучав 18-й всеукраїнський радіодиктант національної єдності. Щороку він збирає тисячі українців як в Україні так і за кордоном. Адже це не лише перевірка знання української мови, а й заохочення до вживання, популяризації захисту і сприяння розвитку державної мови у форматі масштабного національного флешмобу. Офіційне гасло цьогорічного заходу — #пишеморазом. Воно підкреслює основну мету диктанту — єднання навколо мови. Взяти участь у написанні диктанту міг кожен охочий у будь-якому куточку світу. В закладах освіти учні та педагоги написали всеукраїнський диктант національної єдності під назвою «Крила України». До маштабного національного флешмобу долучилися працівники управління освіти Ужгородської міської ради.

         11 листопада текст радіодиктанту буде оприлюднено на сайті UA:Українське радіо, тож усі охочі зможуть перевірити свої знання.

       

   

Майстер-клас для практичних психологів системи освіти міста Ужгорода

      07 листопада 2018 року на базі Центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти Ужгородської міської ради відбулася зустріч практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів із доцентом Міжнародного товариства Кататимного переживання образів (МКТПО), супервізором, керівником регіонального відділення МГО СРС КІП в Закарпатті, психотерапевтом Фреган А.В.  Були присутніми 23 практичні психологи, завідувач ЦППСР Томей А.М., психолог-методист Патраманська О.М.

        Фреган А.В. ознайомила учасників з особливостями структури та роботи такого методу як символдрама. Вона показала майстер-клас на прикладі універсальної вправи для дітей та дорослих в рамках техніки психодрама. Учасники взяли активну участь в груповій роботі та обговоренні. Відзначили доцільність використання запропонованого методу у своїй практиці. Зустріч виявилася цікавою і пізнавальною для присутніх фахівців.

  

Засідання школи професійної адаптації молодого та малодосвіченого спеціаліста психологічної служби системи освіти м. Ужгород

       07 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. 20 відбулося засідання школи професійної адаптації молодого та малодосвічегого спеціаліста психологічної служби системи освіти міста Ужгорода. Тема зустрічі «Психологія підлітків з «важким характером». У засіданні взяли участь 7 практичних психологів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів міста, керівник школи молодого та малодосвіченого спеціаліста психологічної служби, практичний психолог Корпош О.В., завідувач ЦППСР Томей А.М., методист ЦППСР Патраманська О.М.

       Корпош О.В. висвітлила психологічні новоутворення підліткового віку, розповіла про розвиток самосвідомості, про акцентуаціі в характері підлітків.

       Томей А.М. ознайомила учасників з результатами дослідження щодо визначення типів акцентуаціі характеру учнів 7-х класів, поінформувала про терміни проведення загальноміського дослідження та форми подачі результатів обстеження. Учасники засідання взяли до уваги отриману інформацію та відзначили важливість іі використання у своїй діяльності.

 

Вітаємо учнівське врядування міста!

     Відповідно до Cтатуту учнівського врядування, затвердженого рішенням колегії управління освіти 28.01.2015р.,  05 листопада 2018 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» проведено загальноучнівську конференцію, під час якої учні та педагоги-організатори закладів освіти міста Ужгорода обрали керівний склад на цей навчальний рік та заслухали звіт щодо проведеної роботи за попередній. Дев’ять кандидатів на керівні посади представили свої передвиборчі програми, в яких вказали свої наміри і плани.
       За результатами голосування волонтерський комітет у 2018-2019 н.р. очолить учень  УЗОШ І-ІІІ ст. №15 Іван Синетар, комітет культури та дозвілля — учениця  УЗОШ І-ІІІ ст. № 6 Вікторія Дюгованець, комітет преси — учениця  УЗОШ І-ІІІ ст. №15 Вікторія Анткевич. Комітет спорту очолить учень УСЗОШ №2 Вадим Мелитовський, комітет міжнародних відносин — учень УЗОШ І-ІІІ ст. №6 Артем Черепаня. Заступником голови комітету культури та дозвілля стала учениця УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» Юлія Товтин, голови волонтерського — учениця БПЛ «Інтелект» - УЗОШ І-ІІІ ст. №11 Корнелія Маркович.

     Головування учнівським врядуванням міста продовжить і надалі учениця УЗОШ І-ІІІ ст. №6  Наталія Савко, котра багатьом школярам за рік стала прикладом для наслідування. Усобленням любові, мудрості, доброти та взаємоповаги незалежно від віку, фінансового чи фізичного стану. Прикладом того, коли знання без добрих справ ніщо. Заступником голови обрано ученицю НВК "Гармонія" Антоніну Тегзу, яка проявила себе за минулі роки вдалим організатором та втілила в життя безліч проектів.

     Етап виборів нового складу учнівського врядування міста є гарним поштовхом для майбутньої управлінської самореалізації лідерів й лідерок.

     Вітаємо новообрану команду та бажаємо наснаги у подальшій реалізації своїх планів.

   

 

Засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури

 

      31 жовтня 2018 року в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №20 - ліцеї «Лідер» відбулося чергове засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури на тему «Вікова психологія дітей».

      Томей А.М., завідувач Центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти Ужгородської міської ради, детально розповіла про предмет вікової психології та про закономірності психічного розвитку людини на різних вікових етапах її індивідуального життя.

     Засвоївши теоретичний матеріал, педагоги мали змогу взяти участь у виконанні групових тренінгових вправ «Особливості вікового розвитку», які допомогли їм зрозуміти соціальну ситуацію розвитку дитини певного періоду життя, провідну діяльність, кризові прояви тощо.

      На завершення практичний психолог нагадала присутнім, що це лише І-ше засідання, тому наступного разу всі учасники будуть мати можливість розв’язувати ситуативні вправи, які допоможуть учителеві краще зрозуміти психологію школярів як молодших, так і старших класів.

 

Методичне об`єднання шкільних бібліотекарів

              Щороку з 1 по 31 жовтня, починаючи з 2014 року, в рамках Міжнародного проводиться Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек. У 2018 році він проводився під гаслом «Шкільна бібліотека — центр творчого розвитку дитини» і присвячений видатному українському педагогу-гуманісту, вченому зі світовим ім’ям  

В. Сухомлинському з нагоди 100-річчя від дня його народження.

          31 жовтня 2018 року в УЗОШ І-ІІ ст.№14 відбулося методичне об`єднання шкільних бібліотекарів міста.

Учасники зустрілися, щоб підбити підсумки роботи Місячника, представити інноваційні форми роботи шкільних бібліотек та презентувати досвід діяльності шкільної бібліотеки УЗОШ №14 у цьому напрямку. Стойка Р.Й., бібліотекар поділився досвідом популяризації дитячої книги серед учнів, розповів про використання різних форм і методів залучення школярів до читання. Він також зауважив, що у цьому напрямку проводиться спільна робота усього педагогічного колективу. Детальніше представив роботу в рамках Місячника. Протягом місяця у закладі діяла «Територія творчості», де учні мали можливість читати і творити. Доповідач, зокрема, продемонстрував творчий доробок учнів 7-го класу, які за допомогою ілюстрацій створили книгу «The cat in the hat», книгу «Українські казки», зібрану учнями молодшої школи з розмальовок до казок, стіннівку «Книга — джерело освіти», книги ручної роботи «Пори року» та «Осінь», колаж «Улюблена книга».

            З метою залучення учнів до читання та інформування користувачів про книги та послуги Роман Йосипович організовує екскурсії в бібліотеку — бібліотечний десант.

           Засідання пройшло в теплій та  дружній атмосфері, учасники дійшли висновку, що враховуючи виклики сьогодення, шкільні бібліотеки використовують у своїй діяльності сучасні різноманітні форми роботи. Завдяки актуальному змісту, творчому підходу і нетрадиційним назвам, здатні привертати до себе увагу користувачів та залучати нових відвідувачів.

 

 

Вітаємо переможців конкурсу!

      Відповідно до рішення журі обласного етапу Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів  «Моя Україно!» (наказ департаменту освіти і науки ЗОДА 26.10.2018 №247 «Про підсумки обласного етапу Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів  «Моя Україно!» ) четверо учнів закладів освіти міста Ужгорода стали переможцями Конкурсу. 

      Зокрема, за роботу «З бабусиного саду» у номінації «Натюрморт» (середня група) диплом І ступеня отримала учениця 9 класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №7 Гарайда Емілія, керівник Пайдич-Кирилюк О.І.

 Дипломами ІІІ ступеня нагороджено ще трьох конкурсанток:

      у номінації «Флора і фауна» (старша група) - ученицю лінгвістичної гімназії ім. Т.Г.Шевченка Ужгородської міської ради Закарпатської області Пугач Міхаеллу за роботу ,,Очі справжнього друга”, керівник Ганус Є.О.

    у номінації «Репортажний портрет» (старша група)за роботу «Українська посмішкадиплом  - ученицю Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №15Анткевич Вікторію, керівник Гасяк Л.А.

      у номінації «Пейзаж» (старша група)  - Купрієнко Олександру, ученицю Ужгородської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №4  за роботу «Прогулянка над Ужем», керівник Дорогович Є.Й.

Cтартував ІХ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

      18 жовтня стартував ІХ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

 Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка вкотре вмотивував учнів 5-11 класів закладів освіти

м. Ужгород до творчого інтелектуального змагання. За сприяння вчителів української мови та літератури проведено заходи з нагоди відкриття Конкурсу.

(Матеріали розміщені на сайтах закладів освіти).

      Цьогоріч  у І ( шкільному) етапі Конкурсу взяли участь   536 здобувачів освіти.

За рішенням членів журі І етапу 53 переможці   доводитимуть свої здібності зі знань загальної мовної культури та творчої спадщини видатного сина українського народу Тараса Григоровича Шевченка на ІІ ( міському)  етапі Конкурсу, який відбудеться 17 листопада в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №9 Ужгородської міської ради, відповідно до Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

 

Методичне об`єднання вчителів-дефектологів

 

      30 жовтня 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» відбулося засідання методичного об'єднання вчителів-дефектологів на тему «Сучасні науково-методичні підходи щодо організації корекційно-відновлювальної роботи з дітьми».

      Учасники говорили про основні завдання, методи і підходи, проблеми з якими стикаються в ході корекційно-відновлювальної  роботи. Адже головне завдання педагогів спеціальних шкіл — створити оптимальні умови для розвитку й реалізації освітніх потреб цієї категорії на основі врахування можливостей конкретної особистості. Перед присутніми виступила Воротинцева О.О., вчитель-дефектолог, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, яка поділилася досвідом щодо організації корекційно-розвиткової роботи як необхідної умови соціалізації дитини з особливими освітніми потребами. Наголосила, які нормативно-правові документи необхідні для реалізації такої роботи в закладах освіти.

Методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Олос М.Ю.  детально розповіла про сучасні підходи до навчання і виховання дітей з особливими потребами.

           Горзов Н.А., голова  методичного об’єднання, наголосила  на необхідності взаємодії у роботі фахівців  інклюзивно-ресурсного центру з          вчителями-дефектологами закладів освіти. Відзначила те, що основною метою фахівців у цьому напрямку є формування життєво важливої соціальної компетентності, яка в сукупності з пізнавальною особистісною та самоосвітніми компетенціями забезпечують самовдосконалення та корекцію особистості дитини, допоможуть самореалізуватися в соціумі, підготують до самостійної життєдіяльності. Що корекційно-виховний процес розглядається як комплексний вплив на особистість дитини, його завдання стимулювати розумовий розвиток, корекцію наявних відхилень в розвитку. Доповідач також    ознайомила присутніх  з новинками літератури з  дефектології.

      Отже, підсумовуючи дане засідання, учасники дійшли висновку, що на сьогодні, крім всього іншого є велика потреба в пропагуванні просвітницької логопедичноі роботи в педагогічних колективах закладів освіти і серед  батьків.