пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Акція «Дитинство без сміття. Налагоджуємо взаємини між людиною і природою»

         22 листопада 2018 року за ініціативи комітету міжнародних відносин учнівського врядування «КОРЗО» його лідери під керівництвом Мартіна Ройтера, експерта із розбудови співпраці між містом-побратимом Дармштат (Німеччина) і містом Ужгород та координатора учнівського врядування Марії Симкович провели акцію з висадження дерева на полігоні твердих побутових відходів. Це вже друга акція, яка проводиться в рамках реалізації учнівського проекту «Дитинство без сміття», метою якої є привернення уваги до глобальної проблеми твердих побутових відходів, роз’яснення необхідності збереження навколишнього середовища. Подібні заходи дають змогу залучити якомога більше молоді, глибше дізнатись про стан навколишнього середовища і взяти практичну участь в позитивних змінах власного міста. Важливо з дитинства виховувати повагу до навколишнього середовища та привчати самостійно піклуватися про світ, в якому ти живеш.

           Перша подібна акцію була проведена 9 листопада 2017 року. Тоді молодь на тому ж полігоні висадила одне з найдревніших дерев на планеті - Гінкго. Цю незвичну, унікальну рослину діти висадили на сміттєзвалищі для того, щоби досягнути природної екологічної рівноваги та налагодити взаємини між людиною і природою. Дерево є довговічним та має лікувальні властивості. Воно є нагадуванням про те, що потрібно берегти екологію нашої планети.

 

Засідання Школи професійного зростання вчителів предмету «Захист Вітчизни»

            21 листопада 2018 року відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів предмету «Захист Вітчизни» Ужгородського центру допризовної підготовки на базі УСШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер». Центр об‘єднує міжшкільні групи з вивчення предмету «Захист Вітчизни» і проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову та навчально-тренувальну роботу в рамках навчального предмету відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти. Даний предмет у Центрі вивчають не тільки юнаки, дівчата навчаються основам медичних знань. Вони здобувають теоретичні і практичні знання, щоб навчитися швидко і правильно допомагати постраждалим.

       Розпочав засідання голова методоб‘єднання Жентичко Ю.Ю., який назвав тему зустрічі «Методика навчання способів захисту населення в надзвичайних ситуаціях» і питання, які розглядатимуться.

      Далі виступив вчитель предмету «Захист Вітчизни» Колісник Г.М., який розповів про способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. Поділився досвідом викладання цієї теми учням. Пояснив яким чином навчити школярів правильно діяти у разі настання надзвичайної ситуації, наприклад під час евакуації з будівлі. А саме — діяти організовано, без паніки, щоб не створювати ще більшу загрозу для свого життя. Наголосив, що обов`язково повинен бути план евакуації. Крім того, учасники продивилися спеціальний ролик, в якому було показано як поетапно повинне діяти населення у різних екстрених ситуаціях.

       Голова методоб‘єднання розповів про діяльність гуртків з цивільного захисту «Джура», «Патріот», «Стрілець», учасники яких беруть участь у міських, обласних та всеукраїнських змаганнях. Говорив про покращене фінансування для закупівлі необхідних засобів для тренувань і участі у змаганнях.

       Колісник Г.М. також говорив про матеріально-технічне забезпечення засобами цивільного захисту Центру допризовної підготовки. Зокрема відзначив, що Центр забезпечений усім необхідним, закуплені протигази, медичні аптечки, засоби знезараження, захисту шкіри, респіратори тощо. Все це дає змогу одночасно залучити до роботи майже усіх учнів. Серед іншого, учасники наголосили на важливості практичної складової навчання. Наявність тиру, мультимедійного центу, оснащеного всім необхідним медичного кабінету, де дівчата можуть навчатися медичній підготовці дає змогу комплексного підхододу до навчання.

       Вчитель основ медичних знань для дівчат Бігарі І. Й. розповіла про практичне застосування засобів індивідуального захисту і медзасобів. Показала з чого складаються такі аптечки, розповіла про призначення кожної речовини, як ними користуватися і за якими зовнішніми ознаками їх відрізняти.

        Також присутні розглянули питання підготовки документації по прописці у військовий комісаріат юнаків 2002 р.н.

        Учасники активно обмінювалися досвідом, вносили свої пропозиції щодо оптимізації навчального процесу та вироблення єдиноі спільноі методики викладання теми «Захист населення в надзвичайних ситуаціях».

 

Засіданні школи професійного зростання спеціалістів психологічної служби системи освіти міста

 

         21 листопада 2018 року в УСШ І-ІІІ ст. №3 відбулося чергове засідання Школи професійного зростання спеціалістів психологічної служби системи освіти міста Ужгорода. Зустріч відбулася у формі тренінгу на тему «Використання елементів казкотерапії в корекційно-розвивальній роботі практичного психолога».

          Роль казки в житті людини неоціненна. Казка не просто розвиває фантазію, мислення, в ній акумульований повний перелік людських проблем й образні способи їх розв’язання, вона відтворює моделі життя, форми поведінки, які дитина може запозичувати. Казка має й цілющі властивості, адже дає можливість відреагувати накопичені емоції; компенсувати те, чого найбільше бракує в житті; актуалізувати певні моменти життя, що витісняються свідомістю людини та переглянути їх з «безпечної відстані»; здатна прояснити та зрозуміти свої внутрішні чи зовнішні конфлікти тощо. При цьому казка позитивно діє на людину в будь-якому віці. І саме ця її  властивість була покладена в основу цілого напряму сучасної психотерапії, названого казкотерапією. З елементами якраз цього напряму мали можливість глибше ознайомитися учасники тренінгу. Під час майстер-класу практичний психолог УСШ І-ІІІ ст. №3 Вікторія Севастьянова презентувала учасникам напрямки та основні прийоми роботи з казкою в діяльності психолога, розкрила функції та види терапевтичних казок. Надала рекомендації щодо їх складання і пояснила алгоритм створення.

      Творчим завершенням зустрічі стало практичне завдання для учасників  — створити авторську казку, до виконання якого практичні психологи підійшли досить креативно.

Творче змагання учнівської молоді

      17 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №9 відбувся ІІ (міський) етап ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. 50 учнів 5-11 класів працювали над завданнями, складеними для різних вікових категорій.

      Під час урочистостей, вітаючи учасників мовно-літературного змагання, голова журі Христина Керита, , поетеса, член Національної спілки письменників України, вчитель української мови і літератури УЗОШ І-ІІІ ст. №6 імені В.С. Гренджі-Донського, наголосила  на актуальності Шевченкового слова та на вагомості заповітів Кобзаря у вирішенні проблем сьогодення.
      Учні УЗОШ І-ІІІ ст.№9 декламували поезії Тараса Шевченка та висловлювали свої думки щодо  значимості ролі Великого Кобзаря для сучасників. Учителем української мови і літератури Глушко Вікторією Володимирівною було представлено невеличку презентацію про Тараса Шевченка.

      Член організаційного комітету Конкурсу, завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Даньків Ірина привітала присутніх із перемогою у І (шкільному) етапі та участю у ІІ (міському) етапі. Наголосила, що Конкурс проводиться як творче змагання учнівської молоді,  яка має не тільки певний рівень мовних та літературних знань у межах навчальної програми, а й виявляє власне творчі (письменницькі) здібності.

     Членами журі перевірено творчі  роботи, які  оцінювалися за наступними критеріями: оригінальне розкриття теми, наявність власних роздумів, володіння на високому рівні засобами художньої виразності, висока орфографічна та пунктуаційна грамотність. Саме ці критерії дали можливість відібрати кращі творчі роботи. Їх автори будуть учасниками ІІІ (обласного) етапу ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

     

Засідання Школи професійного зростання вихователів ГПД

         15 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. № 6 відбулося засідання Школи професійного зростання вихователів груп продовженого дня на тему «Роль і функції ГПД в умовах оновлення змісту освіти». Взяли участь 42-є вихователів. На зустрічі, вихователь ГПД Томащук М. І. ознайомила учасників з досвідом роботи вихователів УЗОШ №6 щодо реалізації новітніх підходів до організації навчально-виховного процесу на ГПД, з оновленими вимогами щодо роботи груп продовженого дня. Наголосила, що основна функція ГПД полягає в забезпеченні узгодженості між роботою вчителя початкових класів та вихователя ГПД задля якісного навчально-виховного процесу в умовах оновлення змісту освіти. Друга половина навчального дня учнів повинна бути продовженням роботи, розпочатої у першій половині — на уроках. Тому методики, які використовує класний керівник повинні застосовуватись і  вихователем у його роботі. Правильно організована робота в групі продовженого дня дає можливість гармонійно об’єднати навчання і виховання, організувати позаурочну діяльність та дозвілля дітей відповідно до їх інтересів і бажань, надати їм кваліфіковану допомогу у виконанні домашніх завдань.

       Цікавість та жваве, емоційне обговорення викликала доповідь Клин М.В., вчителя початкових класів, вихователя ГПД «Нова школа та педагогічні ідеї В. Сухомлинського: проводимо паралелі».

       Плідно та з цікавістю попрацювали педагоги й під час практичної частини, де Марадик Н.П., вчитель початкових класів, вихователь ГПД, провела майстер-клас по використанню нового освітнього ресурсу LEGO у роботі ГПД, а заступник директора УЗОШ І-ІІІ ст. № 6 Дарманюк Н.П. запропонувала учасникам власноруч створити тематичну папку-лепбук, надала методичні поради  щодо використання лепбуків у роботі вихователя ГПД.

         

Засідання вчителів основ здоров`я

    

    15 листопада 2018 року в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №19 відбулося засідання методичного об'єднання вчителів основ здоров'я на тему «Використання активних новітніх технологій для актуалізації пізнавальної діяльності учнів». На засіданні виступив старший викладач кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти ЗІППО Сивохоп Я.М., який детально розповів про використання тренінгових технологій у процесі формування навичок здорового способу життя учнівської молоді. Адже в сучасних умовах розвитку освіти важливого значення набуває процес формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров`я, здорового способу життя. Проблема здоров`я молоді є особливо актуальною у зв’язку з посиленням впливу соціально-економічних та соціально-культурних чинників.

       Доповідач також розібрав з вчителями структуру тренінгового заняття, пояснив кожен етап його проведення. На прикладі інтерактивної вправи «Акваріум» учасники зіграли рольову гру «Як виробити в учнів вміння протистояти, коли тобі пропонують вживання шкідливих речовин». Далі методист навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Закарпатської області Груник Н.В. поділилася з присутніми матеріалами для проведення «Тижня безпеки життєдіяльності» в закладах освіти, які будуть опубліковані на сайті вчителів основ здоров'я міста Ужгорода. Також наголосила на важливості оформлення куточків «Цивільного захисту».

        Вчитель основ здоров'я Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №19, голова методичного об'єднання Мендел В.В. поділилася педагогічним досвідом на тему «Мультимедійні матеріали як компонент сучасного уроку», який теж буде опублікований на сайті. Запропонувала вчителям збірку матеріалів на тему «Формування пізнавальної активності учнів на уроках шляхом використання казок, легенд та притч» для використання на уроці. Також нагадала присутнім про планування заходів до проведення Всесвітнього дня боротьби з палінням та боротьби зі СНІДом.

       Підсумовуючи роботу, учасниками було прийнято рішення доповнити, запропоновану Мендел В.В. збірку, і опублікувати її, а також наповнювати сайт вчителів основ здоров'я міста Ужгорода цікавими пізнавальними матеріалами.

  

   

Засідання вчителів математики загальноосвітніх закладів міста Ужгорода

      15 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №9 відбулось засідання вчителів математики загальноосвітніх шкіл міста Ужгорода, яке проводилось у формі тренінгу на тему «Сучасні форми роботи на уроках математики в особистісно орієнтованому навчанні». Засідання розпочала методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради, вчитель математики Шварц О.Г., яка назвала мету й цілі засідання. Наголосила на завданні сучасної школи, а саме — навчити дітей самостійно мислити й вирішувати проблеми, використовуючи при цьому знання з різних галузей. Розповіла про таку сучасну  інтерактивну форму роботи на уроках, як тренінг, про його особливості, переваги, методи і форми. Зокрема, зауважила, що під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед учасниками безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми. На відміну від традиційних, тренінгові форми навчання повністю охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності, самостійність, здатність до прийняття рішень, до взаємодії тощо.

       Вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 Муржо Г.А. розпочала Дискусійну карусель «Вчитель: хто він?». Адже саме від учителя залежить наскільки глибокими будуть знання, уміння і навички учня. Учасники об’єдналися в групи і активно висловлювали свої думки про те, які ще професії повинен поєднувати в собі вчитель. На думку учасників, він є і лікарем, і художником, актором, психологом, скульптором.

       Цікава розмова з педагогами відбулася під час виконання інтерактивних завдань «Мозкова атака», «Мозаїка», «Цікавинки з методичної скриньки», «Порожнє крісло».

Товтик М.В., вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 розглянула з учасниками питання: яким повинен бути особистісно орієнтований урок, які сучасні форми, методи і технології вчитель повинен використовувати в процесі навчання. Учасники відповідали,за допомогою різних інтерактивних форм, охоче ділилися своїми думками та ідеями. Також із захопленням присутні зіграли в гру-тренінг «Камертон», в якій вони, працюючи в групах, отримали завдання створити оптимальну модель сучасного уроку. В цьому завданні педагоги використали креативний підхід, свої знання, досвід, сучасні форми і методи подачі навчального матеріалу учням, проводили паралелі з життєвими ситуаціями. Крім того, вони виділили чинники, які впливають на ефективність уроку та аспекти, що залежать від учня та вчителя.

       На завершення вчитель математики УЗОШ І-ІІІ ст. №9 Томинець М.Ю., дала кожній групі вирішити ту чи іншу педагогічну ситуацію, що виникає у процесі навчання.

        Загалом, зустріч вчителів математики була цікавою, насиченою різними практичними завданнями і методичними цікавинками, багато питань  опрацьовано. Учасники підійшли до виконання тренінгових завдань надзвичайно креативно, активно висловлювали цікаві думки, ідеї  та ділилися своїм досвідом.

         Підсумком роботи стала виведена педагогічна формула: майбутнє освіти за розумним поєднанням традиційних та інтерактивних форм навчання. Лише у злагодженій праці педагогічного й учнівського колективів особистісно зорієнтоване навчання дасть позитивний результат.

   

 

Засідання творчої групи практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів міста Ужгорода

     14 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» на базі Центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти відбулося засідання творчої групи практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів міста.

    Тема практикуму «Методи роботи з профілактики насильницьких, агресивних форм поведінки, суїцидальних настроїв, конфліктності серед дітей та учнівської молоді». Саме таким важливим і актуальним на сьогодні питанням була присвячена зустріч фахівців. Першим етапом якої було спільне обговорення сучасних ефективних форм роботи з дітьми та підлітками щодо профілактики таких негативних явищ, як булінг та кібербулінг серед дітей та учнівської молоді. Завідувач ЦППСР Томей А. відзначила, що в європейській освітній системі приділяється велика увага вирішенню цих питань, зокрема, шляхам їх подолання і запобігання.

       Другим етапом зустрічі була розробка анкети для опитування педагогічних працівників щодо проблем насильства.

   

Засідання вчителів української мови і літератури

        13 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №12 відбулося засідання вчителів української мови і літератури закладів освіти міста Ужгорода у формі практичного заняття на тему «Типові помилки, допущені учнями під час здачі ЗНО». Засідання розпочалося із презентації вчителя української мови і літератури  УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Чобані В.В., в якій вона розглянула причини допущення типових помилок при складанні ЗНО, проаналізувала деякі чинники, які впливають на учнів під час розв’язання завдань, це і втома,  неуважність, поспіх. Усе те, що заважає учням правильно відповідати на питання. Зауважила, що одних тільки знань замало для успішного складання ЗНО, адже в повсякденному житті учням рідко доводиться блискавично давати відповідь на неоднозначні запитання, тим паче у стресовому стані.

        Вчитель також розповіла про методи і прийоми підготовки учнів, за допомогою яких можна мінімізувати допущення помилок при складанні ЗНО.

        Далі учасники почали виконувати групові тренінгові вправи. Для цього вони об’єдналися у декілька груп, кожній з яких було дане відповідне завдання. Присутні активно добирали асоціативні малюнки і  складали асоціативні пари, показували конкретні приклади помилок, які учні найчастіше допускають і те, яким чином їм запобігти. Метою проведення даного заходу було через практичну діяльність показати вчителям, які практичні методи і прийоми вони можуть використати у своїй роботі, щоб мінімізувати допущення учнями типових помилок при складанні ЗНО.

       В кінці засідання, учасники відзначили актуальність обговорюваної теми і важливість отриманого практичного досвіду для подальшої роботи.
 

Тренінг з фінансової грамотності для творчої групи педагогів-організаторів

        13 листопада 2018 року на базі УЗОШ I-III ст. №15 відбулося засідання творчої групи педагогів-організаторів міських освітніх закладів на тему «Фінансова грамотність як запорука соціальної безпеки». Саме цей напрямок у виховній роботі в цьому навчальному році є серед пріоритетних. Навчити дітей та дорослих фінансовій грамотності тільки з використанням підручника досить складно. Тому, щоб все було доступно і зрозуміло сертифікований тренер, керівник «Клубу фінансової грамотності» Дідичин В. для проведення тренінгу використав фінансову гру «Життєвий капітал», розроблену колективом українських авторів. Учасники якої досить жваво, з інтересом шукали методи і можливості вирішення того чи іншого завдання, активно задавали тренеру запитання, цікавилися, як можна використати певний ресурс для досягнення необхідного результату. Отож гра ефективно виявила рівень фінансової грамотності учасника, ірраціональні, малоефективні, хаотичні моделі прийняття фінансових рішень у житті. «Життєвий капітал» — це один з тих інструментів, за допомогою якого можна і треба навчати дітей і дорослих фінансовій грамотності.

        Під час проведення фінансової гри присутні ознайомилися з поняттями пасивний і активний дохід, партнерство у веденні бізнесу, навчилися як правильно вкладати кошти, розумно використовувати свої фінансові можливості. Також дізналися як ефективно використовувати різні життєві ресурси: час, досвід, знання, компетенцію, відносини, капітал та інші активи. Тренер ознайомив учасників з інструментами, які допомагають формувати власну фінансову незалежність.