пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Засідання методичного об`єднання вчителів математики

     21 березня 2019 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. №7 відбулося засідання методичного об`єднання вчителів математики на тему «Об’єктивація самооціцінки, спонукань та дій, формування позитивного конструктивного мислення, профілактика конфліктів в повсякденній педагогічній діяльності».
     Директор закладу Реган Д.І. радо привітала учасників та побажала їм цікавої і плідної роботи.

     Продовжили засідання вчителі математики ЗОШ №7 Брохун Н.В. та Кустрьо М.М., які підготували для присутніх колег цікаве практичне завдання на об’єктивацію самооцінки, формування почуття міри і самовладання. Учасники з цікавістю заповнили анкету «Пізнай самого себе». Метою якої було визначення виду і об’єму пам`яті, які домінують в учня: великий чи середній, зорова, слухова чи механічна пам`ять, а також - любить дитина одноманітні вправи чи готова сприймати завдання з творчою складовою. Для того, щоб навчити дітей, потрібно розуміти їхні природні здібності й розвивати їх. Також завдання допомагає визначити індивідуальні особливості учня, як швидко він сприймає інформацію, працює в тиші чи може працювати і в шумі тощо. Після виконання завдання учасники жваво обговорювали результати.
     Вчитель математики ЗОШ №7 Чухрай Н.Ю. провела майстер-клас, в якому продемонструвала    психологічні методики для відновлення індивідуального ресурсу сил. Як при напруженій роботі навчитись швидко відновлюватись, розуміти свій організм і релаксувати по мірі потреби. Присутні виконали декілька розвантажувальних вправ, за допомогою яких вони намагалися розслабитись, пізнати можливості свого організму, відновити свої ресурси: пам`ять, емоції, думки. Виконали тест «Чарівна країна», спрямований на дослідження психологічного стану дитини. Вчитель розповіла про простий інструмент самодопомоги, або як писати терапевтичні листи. Це досить потужний і ефективний інструмент як в терапії, так і засіб самодопомоги. Педагоги з цікавістю поринули у світ психології і пізнання самого себе.
     Вчителі математики Стегура О.В., Котюга Л.М. і Станкович Т.С. провели тренінг-навчання «Робота з GOOGLE формами». Метою якого було навчити вчителів математики працювати з цими формами на уроці, складати різні завдання для самостійної роботи учнів, з метою перевірки, коригування знань з математики або навчання учнів. Крім того, метою навчання є створення бази таких завдань на різні теми у вигляді GOOGLE форм. Так кожен вчитель зможе використати те чи інше завдання в роботі з учнями, а вони у свою чергу - використовувати свої смартфони для навчання. В даному Інтернет-додатку передбачене все необхідне для роботи і вчителя, і учня, враховані усі умови виконання, крім того, він є зручним і простим у використанні.
     На завершення методист методичного кабінету управління освіти Шварц О.Г. узагальнила і доповнила вже сказану інформацію, а також ознайомила учасників з особливостями проведення цьогорічної ДПА. Дала педагогам фахові поради, відповіла на усі запитання, які цікавили присутніх стосовно проведення державної підсумкової атестації.
      В цілому засідання було змістовним, складалося в більшості з практичних завдань, які учасники активно виконували і отримали практичні поради. Педагоги ділилися досвідом, спілкувалися, задавали питання і почули безліч корисних ідей, які зможуть втілити на уроках математики.

      

Фінал турніру з баскетболу серед дівчат у рамках спартакіади учнівської молоді м. Ужгорода

      21 березня 2019 року у спортивній залі Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 20 – ліцею «Лідер» відбувся фінал турніру з баскетболу серед дівчат між командами закладів освіти м. Ужгорода. У змаганнях брали участь команди п’яти шкіл міста –  № 12, № 19, Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 20 – ліцею «Лідер», Ужгородської Лінгвістичної гімназії та Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської обласної ради. І місце у турнірі посіла команда Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів, другими були дівчата з Лінгвістичної гімназії, третє місце посіла команда ліцею «Лідер», четверту й п’яту сходинку посіли команди відповідно УЗОШ  № 19 та УЗОШ № 12. Виступ команди УЗОШ І – ІІІ ст. № 19 підтримала команда їхнього закладу освіти з чирлідингу, що стало додатковим фактором популяризації баскетболу і здорового способу життя серед учнівської молоді і створило сприятливий морально-психологічний клімат у залі, де проходили змагання.

      

Засідання в рамках проекту «Платформа наступності»

      20 березня 2019 року  на базі ЗДО №31 «Перлинка» в рамках проекту «Платформи наступності» відбулось засідання на тему «Безперервність освіти як базовий принцип Нової української школи. Забезпечення умов реалізації принципів перспективності і наступності між суміжними рівнями освіти». Розпочала засідання методист методичного кабінету управління освіти Юрик О.М., яка привітала учасників і представила свою презентацію на тему «Безперервність освіти як базовий принцип НУШ». Вона, зокрема, відмітила, що безперервність освіти – це вимога часу та основний освітній тренд, навчання протягом життя – серцевина сучасного освітнього процесу, система освіти повинна надавати людині можливість навчатися протягом всього життя. Зауважила, що основною освітньою новацією є орієнтація на компетентності. Юрик О.М. наголосила, що для того, щоб досягти успішного та психологічно виваженого переходу дитини від  дошкільної до початкової освіти дуже важливим є об`єднання зусиль педагогічних колективів закладів дошкільної і загальної середньої освіти та батьківської  громадськості.

     Продовжила теоретичну частину засідання  директор ЗДО №31 «Перлинка»  Кедюлич Т. В. , яка розповіла про сучасний погляд на готовність дітей дошкільного віку до навчання в НУШ. Зокрема зауважила, що суть Нової української школи полягає у переході від школи інформаційної до школи компетентностей 21 століття. Розглянула з учасниками основні принципи індивідуально зорієнтованої моделі дошкільної освіти, готовність дошкільників до навчання в НУШ. Крім того, представила колегам рекомендації для підготовки майбутніх учнів НУШ, а також портрет випускника закладу дошкільної освіти- якими знаннями, навичками, якостями він володіє.  Кедюлич Т. В. продемонструвала учасникам схему взаємодії між керівниками закладів середньої освіти, педагогами  початкових класів і керівниками та педагогами ЗДО, на якій учасники могли бачити, як повинні взаємодіяти усі ланки, яким чином досягти формули успіху.

     Практична частина розпочалася з майстер-класу «Вітаємо у світі LEGO”, який провела вихователь ЗДО №31 «Перлинка» Велика І.Ю.  Вона показала учасникам як працюють з фігурками Lego, як їх використовувати у роботі з дошкільниками, які навички і вміння вони розвиваються у них. Усі присутні долучилися до виконання практичних вправ.

      Вихователь ЗДО №31 «Перлинка» Кирлик С.В. підготувала вправи з ейдетики для дітей «Склади свою  казку». Такі завдання дають змогу дітям швидко запамятовувати, легко згадувати, активізовувати уяву, розвивати мислення, мовлення.

      Маркович Г.П, вихователь ЗДО №31 «Перлинка» підготувала практичні завдання для комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників, які провела з присутніми. 

      Завершилося засідання музичним  компліментом від вихователів  ЗДО №31  - костюмованим музиклом «Дюймовочка». 

      Плідне спілкування педагогів ЗДО та вчителів початкових класів сприяло виробленню єдиних підходів до організації навчально - виховної діяльності вихованців та учнів, узгодженню методик та прийомів навчання задля ефективної підготовки вихованців ЗДО до навчання в НУШ.

      

Благодійна акція ужгородських школярів у Міжнародний день щастя

       20 березня 2019 року учнівське врядування міста Ужгорода «КОРЗО» до Міжнародного дня щастя провело благодійну акцію на підтримку загальноміського дитячого проекту «Не самі в самі в самотності», метою якого є підтримка дітей з інвалідністю, створення середовища для їх інтеграції у суспільстві. Зокрема, лідери врядування планують налагодити співпрацю з Часлівецькою школою-інтернатом, де вони хочуть провести цікаві майстер-класи виховцям інтернату за принципом «діти-дітям». Так і виникла ідея сьогоднішньої акції, в рамках якої школярі на пл.Театральній вітали перехожих і з радістю дарували ім власноруч виготовлені фетрові сердечка і листівки з привітаннями. Хто бажав міг коштами підтримати проект «Не самі в самотності».

     Долучилися до акції учні НВК «Гармонія», а так шкіл №2,6,8,11, 15, 19, 20.
     Ще активні школярі мають чимало ідей для нових проектів, які планують реалізувати вже незабаром.

     

 

Заcідання творчої групи практичних психологів

 20 березня 2019 року,  на базі Центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти Ужгородської міської ради, відбулося чергове засідання творчої групи практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів на тему: «Проектування та впровадження процесів супроводу дітей з ООП».    

     В практикумі взяли участь 8 практичних психологів загальноосвітніх та дошкільних освітніх закладів, методист-психолог ЦППСР.

      Метою практикуму було висвітлення в закладах освіти системної діяльності практичного психолога, спрямованої на створення комплексної системи психолого-педагогічних умов, що сприяють засвоєнню знань, умінь і навичок, успішній адаптації, реабілітації, особистісному становленню дітей з порушенням психофізичного розвитку, позитивному формуванню їх стосунків з однолітками, інтеграції і соціумі.

      Фахівці психологічної служби обговорювали ефективні методи роботи щодо психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, ділилися досвідом вже проробленої роботи - як діагностичної, так і корекційної.

      Методист ЦППСР Патраманська О.М. рекомендувала звернути посилену увагу на проблеми психологічного і соціального супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання, що сприятиме пристосуванню освітнього середовища до потреб дитини з урахуванням її особливостей та можливостей, забезпеченню соціальних потреб.

      Наступним етапом була ідея розробки діагностичного інструментарію, для роботи дітей з ООП.

     

Засідання Школи професійного зростання вчителів зарубіжної літератури

         19 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№15 відбулося засідання Школи професійного зростання вчителів зарубіжної літератури на тему «Формування компетенцій на уроках зарубіжної літератури». Розпочала засідання з цікавого методичного квесту Даньків І.З., завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради. Далі вона представила тему «Використання технологій критичного мислення як засобу створення творчого мікроклімату на уроках зарубіжної літератури». Зокрема розповіла про критичне мислення, розкрила основні тезиси Таксономії Б.Блума. Адже критичне мислення – це модель для навчання і виховання громадян майбутнього. Діти повинні навчатися через діяльність. Також Даньків І.З. розповіла про рівні мислення за Блумом, про піраміду Блума, в основі якої є знання, а на вершині - діяльність. Крім того, учасники використали «Кубик Блума» як метод розвитку критичного мислення і, викоистовуючи його, виконали практичне завдання. Педагоги розглянули й інші методи і прийоми розвитку критичного мислення, які можна використати на уроках зарубіжної літератури.
         Продовжила засідання Гулянич С.В., вчитель зарубіжної літератури Ужгородської гімназії №13, яка підготувала презентацію на тему «Формування читацького досвіду та якостей творчого читача, здібності до створення усних і письмових робіт різних жанрів». Вона розповіла про завдання літератури, про роботу з формування читацької компетенції, про типи завдань, які ії розвивають, про те як зацікавити учнів, розвивати інтерес до читання книги, розвивати здібності до створення усних і письмових робіт. Нагадала учасникам про гру як метод навчання на уроках зарубіжної літератури, розповіла про особливості цього методу, які якості в учнів розвиває гра. Також Гулянич С.В. підготувала для учасників цікаве практичне завдання, в якому учасники повинні були використати свою творчу уяву і креативність і на декілька хвилин уявити себе у ролі літературного героя.
          Пономарьова В.Г., вчитель-методист теж підготувала для учасників декілька творчих завдань (зустріч з літературним героєм, створення літературного монолога від імені моря до старого Сантьяго тощо), в яких вчителі вчилися писати творчі роботи, виступати в ролі письменника, створювати літературні монологи, висловлювати власні думки і мати власну позицію. Крім того, такі завдання розвивають творче мислення, уяву, формують в учнів читацькі здібності та вміння створювати роботи різних жанрів. Пономарів В.Г. використала твори Кафки, Оскара Уайдла, Хемінгуея, Джека Лондона.
Учасники дуже творчо підійшли до виконання цих завдань, втілилися в образи і письменника і героїв та створили дійсно оригінальні власні твори.
         На завершення учні УЗОШ І-ІІІ №15 долучилися до засідання, розіграли костюмовану сценку.
          Засідання було пронизано творчістю, педагоги, мали змогу використати свою творчу уяву для створення письмових і усних робіт, вони із задоволенням виконували завдання, спілкувалися, колективно інтерпритували твори і ділилися знаннями і досвідом.

     

Повідомлення

Управління освіти Ужгородської міської ради повідомляє, що у зв'язку з технічними роботами, Кабінет Ужгородця не функціонуватиме 3 дні.

 

Засідання динамічної групи керівників гуртків спортивно-оздоровчого напряму

       19 березня 2019 року на базі УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 з поглибленим вивченням окремих предметів відбулося засідання динамічної групи керівників гуртків спортивно-оздоровчого напряму на тему «Інноваційні підходи в роботі з обдарованими учнями».
Привітав гостей директор школи Кирлик Ярослав Юрійович, який відмітив велике значення гуртка як важливої форми виховання.
         Методист Симкович Марія Олександрівна ознайомила присутніх зі спортивним рухом JuniorZ Олександра Педана, який проходить у рамках співпраці з Міністерством освіти та науки України (лист МОН від 03.01.2018 № 1/9-2). Цей рух прияє розвитку освіти в Україні та впроваджує нові види спорту у шкільній програмі. «Саме сьогоднішнє засідання, - зазначила вона, - має на меті практично ознайомити присутніх із неолімпійськими видами спорту, зокрема, тими, які популяризує проект.
         В УСЗОШ №2 вже міцно утвердився такий модуль як «Чирлідинг» та «Флорбол». Вихованці цього закладу неодноразово ставали призерами міських, Всеукраїнських змагань. Високий рівень підготовки показали і на Всеукраїнському рівні. Тож, не випадково, що саме вчителі цього закладу ділилися власним досвідом з керівниками гуртків міста.
         Заступник директора з виховної роботи УСЗОШ №2 Федьо Людмила Василівна презентувала роботу шкільних чирлідингових команд груп підтримки. Вона ознайомила всіх із поняттям «Чирлідингу» як виду спорту, який поєднує в собі елементи шоу і видовищних видів спорту (танці, гімнастика та акробатика). Заступник зазначила позитивний вплив вправ чирлідингу на рівень фізичного здоров'я школярів, що дає можливість рекомендувати вчителям фізичної культури включати в навчальний процес з фізичного виховання школярів модуль чирлідингу.
         Після теоретичної частини 4 різновікові групи чирлідерів продемонстрували видовищні танці. Марія Симкович підсумувала, що на шкільні та загальноміські змагання з різних видів спорту необхідно запрошувати шкільні команди з чирлідингу. Так змагання стануть більш видовищними та цікавими для школярів.
Керівник динамічної групи Томчич К. К. провів практикум «Корекція постави методами фізичної культури». Зокрема, він ознайомив присутніх із модулем «Хортинг» та продемонстрував техніку прийомів у стійці, провів з учителями рекомендовані вправи для вивчення та вдосконалення тактичних дій.
       Не менше зацікавлення у присутніх викликала техніка й тактика гри «Петанк». Вчитель фізичної культури Дем’ян Р. М. презентував модуль «Петанк» та провів майстер-клас. Зокрема, він зазначив, що під час навчання цьому виду спорту немає питання «фізичної форми», бо грати можуть всі, навіть учні, звільнені від уроків фізкультури, які, наприклад, не можуть бігати. Петанк розвиває силу, точність, спритність, окомір, волю та витримку. Ще одним позитивним аспектом цього виду є можливість гри на свіжому повітрі.
        Матоляк О.М., вчитель фізичної культури УСЗОШ І-ІІІ ст. №2, керівник гуртка з флорболу, поділився з присутніми методикою навчання основам техніки флорболу. Флорбол або інне- бенді -- наймолодший із усіх видів хокею. Це командний вид спорту, один з різновидів хокею, грається пластиковим м’ячем, удари по якому наносяться ключкою. Флорбол - відносно недорога гра, причому грати в нього можуть практично всі, незалежно від статі й віку. Для гри у флорбол не потрібно вміти ходити на ковзанах і мати велику фізичну силу, як у хокеї на льоді. Усе екіпірування, необхідне для гри, складається з пластикового м’яча, двох воріт, ключок для польових гравців і захисного шолома та щитків для воротарів. У грі беруть участь по п'ять польових гравців та одному воротареві від кожної команди. Вчитель зазначив, що секрет успіху флорболу в тому, що ця гра досить проста і цікава, а найголовніше - доступна всім охочим. Це травмобезпечний вид спорту і учням він дуже подобається.
        Під час засідання вчителі мали змогу засвоїти та спробувати базові рухи та елементи сучасних видів спорту.

      

Засідання міського методичного об`єднання вчителів української мови і літератури

         18 березня 2019 року в БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11 відбулося міське методичне об’єднання вчителів української мови і літератури на тему «Формування компетентного підходу на уроках української мови і літератури».

       Засідання розпочала завідувач методичного кабінету Даньків І.З., яка  ознайомила присутніх з планом заходу та побажала плідної роботи всім учасникам семінару-практикуму.

      Комишна Н.С., вчитель української мови і літератури БПЛ «Інтелект» -ЗОШ І-ІІІ ст. №11, виступила перед вчителями-словесниками з презентацією «Формування компетентного підходу на уроках української мови і літератури». Після виступу запропонувала педагогам  за допомогою QR-кодів зчитатиінформацію і визначити педагогічну технологію, про яку йшлося в тексті. 

    Учитель української мови і літератури БПЛ «Інтелект» -ЗОШ І-ІІІ ст. №11 Гоголюк В. Вкожній групі запропонувала створити педагогічний словник,відповідно до поданих слів,  та дати їм своє тлумачення. Учасники креативно підійшли до виконання запропонованого завдання.

      Сірко М.Ф.  розповіла присутнім про педагогічні технології, запропонувавши вчителям переглянути презентацію про суть тієї чи іншої технології. 

      Загалом семінар-практикум був змістовним, насиченим різними видами роботи з QR-кодами. Учителі української мови і літератури БПЛ «Інтелект» -УЗОШ І-ІІІ ст. №11 підготували дійсно цікаву інформацію, учасники в свою чергу активно працювали в групах, отримали задоволення від спілкування з колегами. 

Засідання методичного об`єднання педагогів-організаторів

         14 березня на базі НВК «Ялинка» відбулося засідання методичного об’єднання педагогів-організаторів на тему «Державно-громадське управління закладом освіти».
Розпочала засідання методист з виховної роботи методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Марія Симкович, яка ознайомила присутніх з основними засадами Нової української школи. Зокрема, вона зазначила, що НУШ - це школа, дружня до дитини. Місто Ужгород з 2018 року бере участь у проекті «Громада, дружня до дітей та молоді».
Методист відмітила, що основними завданнями громадсько-державного управління є реалізація визначених прав та обов’язків педагогів, учнів та їх батьків на участь в управлінні закладами освіти. У новій освітній парадигмі акцентується увага на демократизації стосунків "учитель-учень" та активному залученні батьків до співпраці із закладом освіти. Звернула увагу педагогів-організаторів Марія Симкович і на те, що у Законі про освіту (зі змінами, внесеними згідно із Законами № 2657-VIII від 18.12.2018 ,№ 2661-VIII від 20.12.2018) є окрема стаття, присвячена даній темі – стаття 70 «Громадське самоврядування та державно-громадське управління у сфері освіти».
          Разом присутні обговорили практичну діяльність державно-громадського управління, яке спрямоване на оптимальне поєднання державних та громадських засад в інтересах особистості, соціуму та влади. Методист пояснила учасникам основні функції конференції та ради школи.
          Педагог-організатор УСШ І-ІІІ ст. №5 Катерина Дикун поділилася досвідом роботи шкільної ради у своєму закладі.
Згодом, учасники обговорили форми співробітництва з батьками, учнями та громадськими об'єднаннями.
          Керівник НВК «Ялинка» Рибак С.С. продовжила засідання презентацією закладу та розкрила тему громадсько-державного управління у ньому.
          Методист Симкович М.О. також презентувала присутнім розробки Міністерства освіти і науки України - буклет «Громадянська освіта» та посібник із цифрового громадянства й безпеки «Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість». Ознайомила всіх з їх змістом, продемонструвала приклади роботи. Також розповіла про використання у роботі педагога-організатора методичних матеріалів на тему, звернула увагу на проект «#Щосьпішлонетак», який рекомендований МОН та створений, щоб у цікавій формі, за допомогою квесту, допомогти підліткам дізнаватись про свої права в школі та поза нею.
         Також під час засідання було проведено традиційне жеребкування до Дня Європи.
Результати жеребкування наступні: УЗОШ №15 представлятиме Мальту, Лінгвістична гімназія - Нідерланди. УСШ №5 обрала Швецію, УЗОШ №6 – Німеччину. УЗОШ №7 представлятиме Естонію, УЗОШ №8 – Грецію, УЗОШ №9 - Фінляндію. БПЛ «Інтелект»- УЗОШ №11 обрав Литву, УЗОШ №12 – Данію. Гімназія №16 представлятиме Іспанію, УСЗОШ №2 – Ірландію. УЗОШ №1 обрала Польщу, НВК «Первоцвіт» - Люксембург, НВК «Пролісок» - Бельгію, НВК «Престиж» - Болгарію, НВК «Гармонія» - Британію. УЗОШ №19 представить Словенію, УЗОШ №20 – ліцей «Лідер» - Латвію, Класична гімназія – Францію, НВК «Ялинка» - Кіпр. Відповідно, як і в попередні роки, УСШ №3 представлятиме Чехію, УЗОШ №10, НВК «Угорськомовна гімназія» – Угорщину, УСШ №4 - Словаччину та гімназії №13 та 14 – ромський народ.