пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Засідання методичного об`єдннання вчителів основ здоров’я

     4 квітня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №6 ім. В. Гренджі-Донського відбулось засідання міського методичного об’єднання вчителів основ здоров'я на тему «Виховання соціально-культурної поведінки учнів через формування здорового, безпечного способу життя». Засідання розпочалося із виступу заступника директора з НВР Мещерякової Х.Ю., яка ознайомила присутніх з планом та метою засідання, наголосила про важливість теми. Продовжила зустріч Конкіна Я.В., викладач хореографії та основ здоров'я, яка розповіла присутнім про застосування інтерактивних технологій при викладанні предмету «Основи здоров'я». А саме детально поділилася своїм досвідом щодо формування правильної постави учня, як один із елементів здорового способу життя. Безліч посмішок, позитиву і заряду бадьорості отримали вчителі від руханки під сучасний музичний супровід, яку вчитель рекомендувала проводити на уроках основ здоров'я.
      Продовжила засідання вчитель Кузьо Г.О., яка підготувала для колег інформацію про методи та засоби формування здорового і безпечного способу життя, присутні мали змогу побачити рухові вправи, які учні виконують на кожному уроці, а також приклади проектів на тему «Здоровий спосіб життя».
      Сабов І.Г., вчитель основ здоров’я провела з присутніми практичну роботу на тему «Чинники, що впливають на формування безпечного та здорового способу життя». Присутні об’єдналися в декілька груп, кожна з яких створила свій постер на тему «Здоровий спосіб життя».
      Голова міського методичного об’єднання вчителів основ здоров'я Мендел В.В. нагада присутнім про проведення у травні фестивалю «Молодь обирає здоров'я», в підготовці якого беруть участь також вчителі основ здоров'я.
      Підвела підсумки методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Павлючок-Гогерчак О.В., яка узагальнила і доповнила вищесказане, обговорила з учасниками план майбутніх засідань тощо.
      Отож, засідання було насичене різними руховими вправами, практичними завданнями, учасники ознайомилися з інноваційними підходами викладання основ здоров'я, а також показали активну і результативну роботу в групах.

    

Конференція на тему «Педагогічна майстерність як фактор формування креативної особистості школяра»

     4 квітня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №12 відбулася конференція на тему «Педагогічна майстерність як фактор формування креативної особистості школяра», в якій взяли участь вчителі та керівники гуртків художньо-естетичного циклу. Розпочала конференцію методист методичного кабінету управління освіти Пріц О.М., яка привітала учасників і побажала їм цікавої і плідної роботи. Продовжила захід вчитель образотворчого мистецтва УЗОШ І-ІІІ ст. №19 Костелей В.О., яка розповіла про розробку ефективних презентацій та методику обміну знаннями. Зокрема вона звернула увагу на те, що головне і другорядне у складанні презентацій, яких принципів потрібно дотримуватись, щоб презентація привертала увагу і зацікавила. Також детально розповіла про способи планування успішних виступів, цілі, елементи, засоби, які забезпечують ефективність презентації і на що потрібно звертати особливу увагу, щоб досягти максимального результату і донести потрібну інформацію до слухача і глядача.
       Далі учасники відвідали декілька сесій з різних напрямків художньо-естетичного циклу, які відбувалися одночасно в різних локаціях. Сенько О.І.,вчитель образотворчого мистецтва УЗОШ І-ІІІ ст.№12 зокрема розповів про розвиток креативних компетенцій засобами інтерактивних вправ на уроках образотворчого мистецтва, Вовк І.М., вчитель музичного мистецтва УЗОШ І-ІІІ ст. №19 представила свій досвід на тему «Креативність як внутрішній ресурс людини, — важливий фактор розвитку особистості». В інших двох локаціях Орос Т.А., спеціаліст вищої категорії УЗОШ І-ІІІ ст. №7 розкрила тему використання QR-кодів у сучасному освітньому просторі. Пояснила присутнім, що таке QR-коди, для чого вони потрібні, які можливості дають та як використовувати їх у навчальному процесі. Показала процес використання даного методу та його переваги. Відмітила, що використання смартфону для навчання додатково заохотить школярів до вивчення предмету, урізноманітнить навчальний процес і полегшить сприйняття інформації.
Федьо Л.В., заступник директора УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 розповіла про черлідинг як нову форму рухової активності школярів та про діяльність хореографічних колективів «Перлинка» та «Flash Girls».
       Згодом учасники мали змогу усі разом послухати виступ Шеньо С.В. про педагогічну майстерність як фактор формування креативної особистості школяра. Вона зокрема назвала основні риси педагогічної майстерності. Зауважила, що педагог повинен прагнути зробити навчання не простішим, а зрозумілішим. Також Шеньо С.В. розповіла про розвиток та формування креативної особистості школяра як важливу складову сучасного педагогічного процесу, що вимагає від кожного впевнених знань і вміння зробити вибір. Вказала шляхи творчої реалізації учнів і зауважила, що творчі здібності учнів розвиваються за умови відповідального підходу викладача до організації педагогічного процесу. Разом з учасниками обговорила структуру творчого уроку, ситуативні та особисті чинники, які негативно впливають на творчі можливості людини, а також риси, які натомість сприяють творчому мисленню людини.
Шеньо С.В. зробила висновок, що ефективність навчання залежить від уміння вчителя застосувати оптимальні педагогічні технології, які б проектували креативні якості особистості учня.
      На завершення учасники виконали цікаве практичне завдання, для виконання якого використали метод сканування QR-коду.
      На конференції також були представлені творчі доробки учнів в різних мистецьких напрямках.
      Конференція пройшла в дружній творчій атмосфері, учасники дізналися чималого нового і корисного, отримали фахові поради, поділилися досвідом.

   

Навчатись, граючись. Засідання Школи професійного зростання вчителів англійської мови

       2 квітня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№ 8 відбулось засідання Школи професійного зростання вчителів англійської мови на тему «Використання ігор і метод прямого досвіду через розвиток пізнавальних навичок у дітей молодшого шкільного віку». Під час засідання вчителі англійської мови ЗОШ І-ІІІ ст.№8 Попова О.В, Тирпак Т.І, Дорчинець Н.В та Мордованець С.В. представили практичні поради, які ігри та як можна використовувати у навчанні учнів різного віку. 

       Особливу увагу вони приділили використанню ігор за допомогою флешкарток, масок та ляльок-маріонеток з метою розвитку пізнавальних навичок у дітей молодшого шкільного віку на уроках англійської мови. Учасники засідання з радістю взяли участь в рухливих та комунікативних іграх. Таким чином теорія була апробована на практиці.
З усього почутого можна виділити ряд загальних підходів до використання гри у навчальному процесі:
- гра як самостійний вид розвиваючої діяльності дітей;
- гра як метод навчання, що організовує, розвиває учнів, розширює їхні пізнавальні можливості.
      У процесі гри у дітей покращується вміння концентрувати увагу, працювати самостійно або в командах, розвивається пам'ять.
Використання флешкарточок є одним із найбільш продуктивних засобів у процесі навчання. Діти краще запам'ятовують слова та вирази.
Маски, ляльки-маріонетки сприяють розвитку мовлення дитини, допомагають подолати психологічний бар'єр. Дитина вчиться словами, жестами передавати настрій, емоції.
     Засідання було цікавим, насиченим практичною діяльністю, під час якої педагоги мали змогу власноруч виготовити маски, флешкартки та ляльки з підручних засобів, використовиючи, свої вміння, креативність і творчу уяву.

      

Обласний форум для юних лідерів

     7 представників та координатор учнівського врядування міста «КОРЗО» Марія Симкович взяли участь у дводенному обласному форумі для юних лідерів, який проходив 29-30 березня у ПАДІЮНі. У заході взяли участь більше 100 активістів органів дитячого самоврядування обласних закладів освіти та їх координатори.
      Під час форуму юні лідери акцентували увагу на важливості виховання в сучасної молоді потреб у самореалізації та збереженні духовних цінностей. Було представлено чимало молодіжних проектів, спрямованих на вирішення актуальних проблем. Зокрема, голова учнівського врядування міста, учениця 11 класу УЗОШ №6 Наталія Савко також коротко представила проект «Не самі в самотності» і попросила долучатися до нього небайдужих підлітків.
      Власне бачення вирішення важливих проблем, які стосуються зміни клімату та глобального потепління учнівське врядування міста представило також і на тренінгу «Зберегти планету», який провела Катерина Станкевич-Коваль.
Цікавими та інформаційно насиченими були тренінги «Футуризм» (модератор - Єдуард Юрченко, кандидат філософських наук) , «Інтермаріум» (модератор Дутчак Владислав, кандидат філософських наук, доцент), «Селф-менеджменент» (тренер - Бірюк Ярослава, івент-менеджерка INFORUM, кураторка культурно-мистецької платформи «ПАТРІОТ»), «Стукайте і вам відчинять» (тренер - Даніель Самсонов, журналіст телеканалу UA:Закарпаття).
Марія Симкович спільно з головою врядування Наталією Савко також провела тренінг на тему «Лідерство=ефективне управління!?Чи легко бути тим, хто бачить проблему?», під час якого спільно з лідерами області спробували охарактеризувати риси справжнього лідера, обговорити проблеми та перешкоди, які чекають на шляху до реалізації всіх задумів.
     Після практичної частини учні взяли участь у лідерській вечірці, яку в тому числі провів і член учнівського врядування «КОРЗО», учень 9 класу УЗОШ №6 Артем Черепаня.
30 березня на учнів чекали екскурсія містом до знакових місць та лідерський пікнік. Також лідери обговорили плани на літо.
      Молоді хлопці та дівчата провели цікаві та корисні дні, в ході яких відпрацьовували спільні навички в роботі, обмінялись досвідом лідерського руху молоді в межах області. А за активну участь всі учасники були нагороджені сертифікатами.

    

Волонтерська акція учнівського врядування міста Ужгорода

      22 березня 2019 року вийшла стаття журналістки Тетяна Літераті із серії «Втрачений Ужгород «Історія в кущах: на Кальварії є закинута секція із похованням доньки губернатора Григорія Жатковича». У статті зазначалося, зокрема, що на кладовищах можна вивчати історію. Так, на пагорбі Кальварія поховані відомі державні діячі, художники, письменники, лікарі, музиканти, вчителі нашого міста. Багато могил позаростало чагарником і за останні 37 років їх ніхто не чистив. 

      Активні школярі міста Ужгорода теж не залишилися байдужими до цієї ситуації, голова учнівського врядування Наталія Савко організувала волонтерів із числа учнівського врядування, щоб допомогти містянам 30 березня розчистити чагарники в місцях старих поховань на Кальварії.

      

Cемінар-практикум «На шляху до інклюзій»

27-28 березня 2019 року на базі ЗОШ І-ІІІ ст.№10 проходив семінар-практикум «На шляху до інклюзій», в якому взяли участь керівники, заступники керівників, вихователі-методисти закладів освіти міста Ужгорода. Захід був присвячений впровадженню інклюзивного навчання в закладах освіти. Відкрила семінар-практикум начальник управління освіти Ужгородської міської ради Наталія Мухомедьянова, яка привітала учасників, наголосила на важливості розвтку інклюзивної освіти та побажала учасникам плідної та цікавої роботи. Заступник начальника управління освіти Марина Пуківська відмітила, що інклюзія сьогодні - це створення універсального середовища для розвитку усіх дітей без винятку,, кожна дитина має комфортно почувати себе в учнівському колективі, мати можливість навчатися і розвиватися. Наголосила, що з кожним роком кількість інклюзивних класів збільшується, навела статистичні дані, які свідчать про те, що потреба в інклюзивному навчанні весь час зростає. В концепції Нової української школи вже закладені й концепції інклюзії. Особистісно орієнтоване навчання, індивідуальний підхід до кожної дитини, педагогіка партнерства, це повинно бути середовище, де усі зможуть розвиватися в рівних умовах.
Про нормативно-правові аспекти організації інклюзивного навчання у закладах освіти говорила О.Гаяш, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації УжНУ. Вона пояснила учасникам понятійно-термінологічні визначення інклюзіі, інклюзивної освіти. Докладно розглянула законодавчо-нормативну базу з питань інклюзивного навчання, на яку повинні спиратися керівники закладів, також розповіла про умови його запровадження, в тому числі наявність відповідних кадрів, пояснила завдання і функції кожного з них. Наголосила на важливості взаємодії усіх ланок. Крім того, підготувала для учасників детальну інформацію про модель впровадження інклюзивної освіти, умови та порядок організації, створення інклюзивного освітнього середовища.
Методист ЦППСР О.Патраманська представила учасникам свій досвід роботи в закладі з інклюзивним навчанням. Вона зокрема розповіла про основні завдання психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, розглянула основні напрямки. Назвала алгоритм діяльності практичного психолога і зауважила, що психологічний супровід – цілісна діяльність, командна взаємодія усіх фахівців. 
Далі учасники мали змогу переглянути мультфільм, який мав на меті показати, як допомогти дитині з особливими освітніми потребами.
А. Томей, керівник ЦППСР розповіла присутнім про роботу психолога в дошкільному закладі з інклюзивною освітою. Зокрема вона наголосила на важливості роботи психолога з усіма учасниками навчально-виховного процесу. Не менш важливою є робота з педагогами, психологічна просвіта - формування толерантного ставлення до впровадження інклюзивної освіти, адекватного ставлення до дітей з порушеннями розвитку та їхніх родин. Розповіла про форми і методи роботи психолога з педагогами.
В практичній частині методист методичного кабінету управління О. Павлючок-Гогерчак та керівник ІРЦ І. Кремінська підготували практичні завдання. Учасники працювали в двох групах, в одній вони складали алгоритм дій керівника закладу освіти щодо організації інклюзивного навчання дитини з особливими освітніми потребами, а в другій – індивідуальні програми розвитку. Учасники покроково виконали обидва завдання. Присутні плідно працювали, вели діалог, активно задавали питання, цікавилися порядком впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти, ділилися досвідом, особливо ті учасники, які працюють в закладах, де вже діють інклюзивні класи і групи, висловлювали ідеї та розповідали про труднощі, які виникають в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, отримали фахові рекомендації. 
На завершення учасники поділилися своїми враженнями від участі у семінарі-практикумі: написали на паперових долонях різного кольору, що їм сподобалось, що здивувало, чого бракувало, над чим задумались і що використають, в результаті утворилось різнокольорове сонечко з емоцій, думок і вражень учасників.
При підведені підсумків, присутні наголосили на важливості таких зустрічей, оскільки питання впровадження інклюзивного навчання є на сьогодні надзвичайно актуальним. Проводячи такі зустрічі, учасники мають змогу поділитися своіми ідеями, досягненнями і проблемами на шляху до впровадження інклюзивноі освіти, а також спільними зусиллями спробувати їх вирішити.

  

Засідання методичного об’єднання асистентів вчителів та асистентів вихователів інклюзивного навчання

     28 березня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ступенів №20-ліцей «Лідер» відбулося засідання методичного об'єднання асистентів вчителів та асистентів вихователів інклюзивного навчання на тему «Форми взаємодії в роботі асистента вчителя та асистента вихователя інклюзивного навчання з вихователями, вчителями, батьками. Проблеми співробітництва». Метою зустрічі було об'єднання зусиль асистентів, педагогів та батьків в організації навчально-виховної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

       Захід розпочала методист методичного кабінету управління освіти Павлючок-Гогерчак О.В., яка розповіла про важливість використання традиційних та інноваційних форм взаємодії в роботі асистента з педагогами та батьками. Заступник директора з НВР УЗОШ І-ІІІ ступенів №20-ліцей «Лідер» Гричка Л.Й. ознайомила всіх присутніх з планом роботи, а також провела цікаву гру-знайомство «Капелюх», яка мала на меті дізнатися один про одного багато цікавого. Потім учасники виконали інтерактивну вправу, що продемонструвала як можна «згладити кути» і побудувати коло довіри навколо дитини.
        Своїм досвідом про співпрацю асистента вчителя з батьками в умовах інклюзивної освіти поділилася голова методичного об’єднання асистентів вчителів та асистентів вихователів інклюзивного навчання Шевченко М.М., запропонувала пам'ятку співпраці педагогів з батьками.
        Учасникам було запропоновано опрацювати анкету для батьків «Для визначення комфортності перебування учнів з особливими освітніми потребами в навчальному закладі в інклюзивних умовах» та попрацювати в групах для виготовлення асоціативного малюнку «Дружня школа».
        Також усі присутні під керівництвом асистента вчителя УЗОШ І-ІІІ ступенів №20-ліцей «Лідер» Павліш Н.В. виконали рухливу вправу на розвиток командного духу «Принцеса, дракон і самурай». Педагоги також мали змогу ознайомитися з трьома основними моделями спільного викладання асистента і педагога на уроці в інклюзивному класі.
На завершення Проць А.А., асистент вчителя УЗОШ І-ІІІ ступенів №20- ліцей «Лідер» запросила переглянути відеоролик «Заплати другому», після перегляду учасникам запропонували написати вільний лист на тему « Чи може одна людина змінити світ?».
        В цілому засідання було цікавим і різноплановим, оптимально поєднана теоретична і практична частини, учасники отримали безліч цікавої інформації, фахові поради, активно працювали в групах та ділилися досвідом.

    

Засідання методичного об`єднання шкільних бібліотекарів

      Цікаво і змістовно пройшло методичне об'єднання шкільних бібліотекарів міста у Дитячій бібліотеці «Казка». Ділилися своїм творчим досвідом директор бібліотеки «Казка» Петрішак А.Д. та завідувач шкільної бібліотеки УЗОШ І-ІІІ ст. № 9 Палійчук Т.М.
      Петрішак А.М. розкрила свої таємниці залучення дітей до читання, розповіла про досвід роботи бібліотеки з Інтернет-ресурсами, показала реальні, діючі технології.
      Палійчук Т.М. не тільки ознайомила бібліотекарів зі своєю роботою, але й надихнула всіх до творчого сприйняття діяльності шкільної бібліотеки, розкрила свій багаторічний досвід вирішення проблемних питань та показала можливості співпраці бібліотеки з колективом освітнього закладу.
      Діалог «Бібліотечний простір – реальний та віртуальний» розкрив перспективи та досягнення шкільних бібліотекарів міста, зачепив кожного і пройшов активно та продуктивно.
      Підсумувала роботу методичного об'єднання методист методичного кабінету управління освіти Гонда Л.А., заохотивши всіх до співпраці та до подальшого творчого зростання шкільних бібліотек як реального та віртуального простору шкіл. Лариса Адальбертівна розповіла про сучасні та передові технології, спонукала до розкриття творчого потенціалу всіх учасників освітнього процесу для створення нового іміджу шкільної бібліотеки.

                          

Засідання колегії управління освіти Ужгородської міської ради

     27 березня 2019 року в актовій залі УЗОШ І-ІІІ ст.№10 з угорською мовою навчання відбулося засідання колегії управління освіти Ужгородської міської ради, на якому були присутні керівники закладів освіти міста. На засіданні розглянули такі питання:

- Про виконання плану заходів щодо реалізації в закладах освіти міста Стратегії захисту та інтеграції в українське суспільство ромської національної меншини на період до 2020 року (доповідала — Шляхта Н.І.);
- Про діяльність ІРЦ щодо розвитку пізнавальних компетентностей дітей з особливими освітніми потребами (доповідала — Кремінська І.М.);
- Про хід виконання рішення колегії управління освіти 29.08.2018 року «Підсумки проведення ЗНО-2018». Про підготовку та проведення державної атестації, зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників закладів освіти у 2019 році. впровадження інклюзивноі освіти в закладах освіти м.Ужгород (доповідала — Шварц О.Г.);
- Різне (доповідали Кирик В.М., Даньків І.З.).
       Начальник управління освіти Ужгородської міської ради Наталія Мухомедьянова доповнила і підсумувала усе вищесказане, відповіла на запитання та обговорила з керівниками закладів освіти нагальні питання господарської та навчальної діяльності закладів.

    

Тренінг з використання он-лайн інструментів

    27 березня в 2019 року на базі Лінгвістичної гімназії методист методичного кабінету управління освіти Пріц О.М. провела тренінг з використання Гугл-інструментів та інших он-лайн-ресурсів для вчителів англійської і німецької мови. Вона відмітила, що на сьогоднішній день існує дуже багато сервісів та інструментів Google, головне навчити школярів правильно і результативно іх використовувати не лише у повсякденному житті, а й у навчанні. Методист представила учасникам декілька Google-інструментів, які можна як використовувати самостійно, так і створювати завдання в GoogleClassroom. Присутні ознайомилися з роботою таких додатків як: GoogleAnswers, GooleArtProject, GoogleDocs, GoogleDrive тощо.  Це інструменти, з якими можна працювати в різних напрямках. Структура навчального матеріалу містить пояснення (лекції, відолекціі), виконання практичних робіт, створення групових чи індивідуальних проектів, тести з метою навчального оцінювання чи контролю. Крім того, показала як працювати з он-лайн ресурсами: Padlet.com та Quizlet.
    Учасники самостійно спробували попрацювати з Google-інструментами, навчалися використовувати Інтернет-ресурси у своїй роботі.