пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Благодійна акція за участю школярів міста Ужгорода

     26 січня члени волонтерського комітету учнівського врядування міста Ужгорода «КОРЗО» стали волонтерами акції «Допоможи ближньому», у рамках якої допомогли погодувати малозабезпечених діток гарячими обідами. Учні ЗОШ №19, 15 та БПЛ «Інтелект» - ЗОШ № 11 зібрали у своїх школах солодощі, пригостили ними дітей та допомогли під час роздавання їжі. 
      Такі акції планується робити частіше. Адже якщо бажаєш щось змінити у суспільстві — необхідно самому проявляти ініціативу.  За даними дослідників, чим більше ти займаєшся волонтерством, тим щасливішим стаєш. Особливо важливо залучати  до доброчинної діяльності школярів, адже це сприяє не тільки особистісному та громадянському становленню молоді, а й розв’язанню соціально-педагогічних проблем громади, налагодженню партнерської взаємодії школи, родини, інших соціальних інститутів в інтересах дітей.
 
 
 

Засідання мобільної групи класних керівників

       24 січня 2019 року в Ужгородській гімназії №16 відбулося засідання мобільної групи класних керівників на тему “Формування освітнього середвища відповідно до інноваційних вимог до його розвитку, шляхи і засоби створення Школи, дружньої до дитини у теоретико-методологічній, технологічній та організаційних площинах”. Підготувала і провела майстер-клас методист з навчально-виховної роботи управління освіти Ужгородської міської ради Симкоаич М.О. Вона розпочала засідання із загального ознайомлення учасників з концепцією “Школа, дружня до дитини”. Розповіла про основні складові концепції, зокрема, про соціальну, громадську, особисту, інформаційну безпеку. Учасники також обговорили, що потрібно робити, щоб використання різних інтернет-додатків та соціальних мереж було безпечним для користувача. Зокрема говорили про особисті профілі у Facebook, як не стати жертвою шахраїв, яку інформацію не можна вказувати, щоб конфіденційні дані не потрапили в загальний доступ. М. Симкович розповіла про відповідні кроки, які допоможуть зменшити вплив Facebook на вас і захистити свою інформацію і разом з тим, як використовувати соціальні мережі для допомоги, роботи і творчості. Також учасники отримали практичне завдання, виконання якого допомагає зрозупміти скільки інформації можна дізнатися про людину, вивчившти її профіль у Facebook. Присутні із зацікавленням виконали завдання, обмінюючись власним досвідом.

    Другою частиною засідання була арт-терапія як один із важливих параметрів стандартів “Школи, дружньої до дитини”. Учасники продовжили роботу на гуртку з ліплення “Чарівний глечик”, який діє на базі Ужгородської гімназії №16, в рамках проекту “Створення Центру арт-терапії для дітей міста Ужгорода” за підтримки Словацького агентства з розвитку та співробітництва. Підготував майстер-клас керівник гуртка — Сенько О.І. Він підготував для учасників глиняні заготовки, з яких присутні мали створити повноцінні глиняні витвори. Учасники із захопленням взялися до роботи і використали усі свої творчі здібності. У веселій творчій атмосфері, виконуючи настанови керівника, учасники створили чудові глиняні сувеніри і отримали неймовірне задоволення і позитивні емоції від роботи. У такий спосіб вони на собі випробували дію арт-терапії і переконалися, що вона допомагає створити психосоціальне середовище, сприятливе для навчання, здоров`я, успішної соціалізації і гармонійного розвитку дитини.

      

 

Шановні батьки!

 

Управління освіти повідомляє, що відповідно до розпорядження міського голови 22.01.2019 року №23 «Про початок приймання заяв на зарахування у заклади освіти міста» приймання закладами освіти заяв на зарахування у заклади освіти міста на 2019/2020 навчальний рік розпочнеться

 1 березня 2019 року.

Шановні батьки!

Рішенням виконавчого комітету Ужгородської міської ради 16.01.2019 року №16 «Про закріплення територій обслуговування за закладами освіти міста Ужгород» за закладами загальної середньої освіти  закріплено вулиці для зарахування дітей  для здобуття загальної середньої освіти.

У випадку, якщо вулиця або будинок (для тих вулиць, де вказано будинки) де ви проживаєте, не закріплені за жодним закладом освіти, просимо звертатися в управління освіти з відповідною заявою за адресою: м. Ужгород,  площа Жупанатська, 3.

Графік роботи управління освіти:

Понеділок – четвер:  з 8.30 год – 17.30 год

П`ятниця: з 9.30 год  до 14.30 год

Обідня перерва з 12.30 год – 13.00год

 

Про зарахування в заклади дошкільної освіти та дошкільні групи навчально – виховних комплексів

Відповідно до рішення виконавчого комітету  Ужгородської міської ради  від 08.11.2017р. №362 «Про електронну реєстрацію дітей дошкільного віку до ЗДО та НВК м. Ужгорода»  з 1 січня 2018 року діти у заклади дошкільної освіти та дошкільні відділення навчально – виховних комплексів  зараховують у порядку черговості тільки за умови реєстрації в електронній черзі на офіційному сайті Ужгородської міської ради. Електронна реєстрація є обов’язковою для того, щоб дитина могла бути зарахована до закладу дошкільної освіти   чи в дошкільні групи навчально – виховних комплексів.  Вона здійснюється шляхом заповнення спеціальної електронної форми  на офіційному веб-порталі Ужгородської міської ради  через рубрику «Кабінет ужгородця».

Ознайомитися з Положенням про електронну реєстрацію  дітей до закладів дошкільної освіти  та дошкільних груп навчально виховних комплексів міста Ужгород можна на сайті Ужгородської міської ради, управління освіти, сайтах закладів дошкільної освіти.

Рішенням виконавчого комітету Ужгородської міської ради 16.01.2019 року №16 «Про закріплення територій обслуговування за закладами освіти міста Ужгород» за закладами дошкільної освіти та навчально - виховними комплексами закріплено вулиці для зарахування дітей  виключно пільгових категорій.

Відповідно до Положення першочергово зараховуються до закладів дошкільної освіти  та навчально – виховних комплексів  такі категорії:

- діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування; 

- діти, які перебувають під опікою чи в прийомних сім'ях; 

- діти із сімей, переміщених з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції;

- діти із сімей військовослужбовців, що призначені для проходження служби у м. Ужгород.

-  діти з сімей, пільги на зарахування яких в заклади дошкільної освіти   передбачені законами України.

 Прийом до ЗДО (НВК) заявників пільгових категорій відбувається у співвідношенні 1:10 (1 дитина пільгової категорії - 10 дітей без пільг) за наявності документа, що свідчить про наявність пільг.

Учні Лінгвістичної гімназії долучились до святкування Дня Соборності України

          22 січня 2019 року біля пам’ятника Тарасу Шевченку вчитель історії Лінгвістичної гімназії провів тематичний урок «Соборність України — сторічна єдність і злагода». 

У ході проведення уроку Андрій Сергійович здійснив екскурс у сторічну історію виникнення Української держави, нагадав етапи українського державотворення (від княжої доби до сьогодення, ознайомив учнів з цікавими фактами про України, розповів про Акт злуки УНР і ЗУНР, про славних синів України, які віддали своє життя за щастя народу. Гімназисти перегорнули сторінки героїчного минулого нашого народу, пригадали січневі події 1918, 1919, 1990 років. Учні 6(10)-А класу цитували поезії Т.Шевченка, зміст яких дуже актуальний і сьогодні:
…І оживе добра слава,
Слава України,
І світ ясний, невечерній
Тихо засіяє…
Обніміться ж, брати мої,
Молю вас, благаю!

«Відзначаючи День соборності України, ми повинні ще і ще раз врахувати уроки минулого, які переконливо засвідчують необхідність єдності, відмови від внутрішніх конфліктів задля забезпечення територіальної, економічної, політичної та духовної цілісності України», — наголосив наприкінці Андрій Сергійович.
Учні переконалися, що лише в єдності дій та соборності душ можна побудувати вільну й демократичну Україну, якою пишатимуться наші нащадки.

        

Благодійна акція для дітей Ужгородської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ст. Закарпатської обласної ради

      З метою поширення ідей волонтерства цими днями в Ужгородській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІІ ст. Закарпатської обласної ради методист з виховної роботи Симкович М.О. разом з головою журі міської олімпіади з трудового навчання, вчителем УЗОШ №15, Паращак С. членом журі, вчителем УЗОШ №20 – ліцею «Лідер» Гечкою О. та учнями-переможцями олімпіади організували благодійну акцію,  мета якої — порадувати діток з особливими потребами увагою і подарунками. В рамках заходу діткам з інвалідністю подарували дитячі м’які іграшки, чохли для мобільних телефонів, м’які обгортки для книг та чашок, створені на міській олімпіаді з обслуговуючої праці учнями закладів освіти. 

      

Тренінг з медіаграмотності

    Цими днями, а саме з 15 по 18 січня в м. Ужгороді у рамках проекту Міністерства освіти і науки України «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» в конференц-залі готелю «Ужгород» проводяться тренінги з медіаграмотності для педагогів освітніх закладів міста, де вчителі навчаються відрізняти факти від суджень, розбиратися в медійних маніпуляціях та фейках, а також технологіях факт-чекінгу. Заняття проводять досвідчені тренери з Києва.

   Ужгородські школи входять у 100 шкіл з 9 міст України, які беруть участь у даному проекті, який реалізується у партнерстві з IREX (Радою міжнародних досліджень та обмінів), МБФ «Академія української преси», StopFake за підтримки Державного департаменту США та Міністерства закордонних справ та справ співдружності націй Великої Британії і направлений на здобуття учнями навичок критичного сприйняття інформації, а також інтеграцію медійної грамотності у програму загальної середньої освіти.                                                               

     

Методичне об`єднання практичних психологів освітніх закладів міста Ужгорода

      16 січня 2019 року в НВК ЗОШ І ст. з угорською мовою навчання — угорськомовній гімназії відбулося методичне об`єднання практичних психологів навчальних закладів міста Ужгорода на тему «Психологічна робота з дітьми трудових мігрантів в контексті профілактики протидії торгівлі людьми». Підготувала і представила свою презентацію на дану тему практичний психолог закладу Куруц К. І.
     Тема є дуже актуальною в Україні, адже багато населення покидає рідну домівку, рідних задля кращого фінансового забезпечення власної родини, як наслідок постає проблема «євросиріцтва», розпад сім`ї. Крім того, серйозною проблемою є торгівля людьми і сучасне рабство, про ці та інші проблеми детально розповіла присутнім Куруц К.І. Вона, зокрема, звернула увагу, на те, що в кожному навчальному закладі є така категорія дітей як діти трудових мігрантів, які потребують уваги з боку психолога і педагогів, оскільки вони переживають психоемоційні проблеми, пов`язані з відсутністю батьків. Сум, образу на батьків, відсутність відчуття опори, переживання втрати.
      Доповідачка обговорила з присутніми види діяльності практичного психолога з сім’ями трудових мігрантів: діагностичну, корекційну, профілактичну, психологічний супровід. Далі практичний психолог дала учасникам декілька тренінгових завдань, які вони виконували індивідуально і в групах. Вона наголосила, що профілактика протидії торгівлі людьми є одним з основних напрямків роботи з сім’ями трудових мігрантів. Навела статистичні дані щодо випадків рабства у світі, країни, в яких найчастіше потрапляють в сексуальне, трудове рабство, розповіла про різні цілі рабства і торгівлі людьми. Далі учасники розглянули етапи цих злочинів, і на якому з них найпростіше йому запобігти. Також учасники мали можливість ознайомитися з основними методами запобігання цим тяжким злочинам, зокрема з цією метою присутні виконали групове тренінгове завдання, в якому вказали роль держави у вирішенні цих проблем, роль кожної окремої людини і якими методами і засобами можна цього досягти. Також учасники із зацікавленням переглянули соціальний ролик про торгівлю людьми.
     Завідувач ЦППР Томей А.М. зауважила, що дуже важливий діалог між практичним психологом і учнями, що необхідно цікавитись їхньою думкою щодо цієї теми. Що вони знають про рабство, про торгівлю людьми, що знають про життя і роботу за кордоном, і що на них там чекає. Також необхідно проводити з ними відповідні бесіди, що потрібно знати їм, які кроки робити, щоб не потрапити у небезпечні ситуації.
      В цілому учасники зауважили, що зустріч була корисною для подальшої роботи практичних психологів, презентація  Куруц К.І. —  змістовною, цікавою та пізнавальною, а практичні завдання — зрозумілими, які можна використати у роботі з учнями.

    

Школа професійного зростання вчителів української мови і літератури

       15 січня 2019 року в Лінвістичній гімназії на базі Центру професійного зростання вчителів міста Ужгорода відбулося засідання вчителів української мови і літератури на тему «Професійно-методична підготовка сучасного вчителя». Зустріч підготувала і провела завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Даньків І.З. Вона привітала учасників зі святами, початком нового року та нового семестру і продовжила словами В.Сухомлинського про те, яким повинен бути вчитель, «щоб відкрити перед учнями іскорку знань». Далі завідувач методичного кабінету разом з учасниками розглянула шляхи та засоби підвищення кваліфікації вчителів, звідки сучасний вчитель може почерпнути інформацію, знання. Здійснила екскурс в історію розвитку методичної науки, розповіла про перші спроби класифікувати урок. Також навела декілька прикладів сучасної класифікації уроку різних науковців, зокрема, О Біляєва, О.Пометун, М. Пентилюк.
       Даньків І.З. узагальнила сучасний урок рідної мови і те, від чого він залежить, зокрема наголосила, що насамперед, важливу роль відіграє майстерність вчителя-словесника, його творчі здібності, ґрунтовні знання рідної мови і літератури, історії. Що критерії сучасного уроку відбивають ті зміни, що відбуваються в системі освіти та рівень розвитку методичної освіти. Присутні також мали змогу ознайомитися з основними методами, прийомами та допоміжними засобами навчання мови, інноваціями у методиці навчання. Даньків І.З., зокрема, наголосила на необхідності використання інтерактивних форм навчання, прийомів створення позитивної атмосфери навчання, необхідності мотивації учнів, розвитку критичного мислення. Учасники дійшли висновку, що вибір методів і прийомів навчання мови, потрібно здійснювати в процесі підготовки до уроку, враховуючи його дидактичну мету, характер змісту навчального матеріалу та рівень знань учнів.
       Даньків І.З. підготувала для учасників перелік сучасної методичної літератури, яка допоможе вчителю в його роботі. 
      Вцілому зустріч була продуктивною, змістовною, насиченою методичним матеріалом і методичними порадами, які необхідно впроваджувати вчителю в його роботі.