пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Перегляд документальнго фільму "Замок" в рамках Docudays UA

    29 листопада  в рамках XVI Мандрівного міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA в Ужгородському замку відбувся показ фільму "Замок" для учнів та вчителів Лінгвістичної гімназії, УСЗОШ №2, УСШ №3 та СЗОШ №4.
Шість особистостей, шість професій і шість неймовірних захоплень. Усі вони зустрічаються в чарівному замку, де працюють персонажі. Глядачі спостерігали за тим, як відповідально герої ставляться до своїх обов’язків і водночас мають різні неймовірні хобі.
    Після перегляду стрічки учні розповіли про свої враження від побаченого, зокрема висловили думку, що усі професії важливі й потрібні, головне – любити свою роботу. Також серед школярів прозвучала думка про те, що яка б не була у людини професія, вона перш за все є особистістю і може мати найнезвичніші  захоплення.
     Галина Титаренко, працівниця Закарпатського краєзнавчого музею розповіла глядачам про його структуру, цікаві експонати, працівників музею та різні неймовірні історії, які траплялись в Ужгородському замку. 
Також для учнів провели екскурсію замком.
 
   

Засідання міського методичного об’єднання вчителів біології

     28 листопада 2019 року на базі УЗОШ І-ІІІ ступенів №20- ліцею «Лідер» відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів біології на тему «Нові способи контролю знань та навичок учнів за допомогою онлайн-тестів». Тема є актуальною, адже в наш час саме тести навчальних досягнень найчастіше використовуються у школі, і саме вони є одним із найнадійніших інструментів оцінювання знань учнів. Тести, порівняно з іншими методиками оцінювання, мають безліч переваг, що і робить їх надзвичайно популярними.

     Керівник закладу М.Комарницький привітав всіх присутніх і побажав плідної та творчої роботи. Педагоги мали можливість ознайомитися з досвідом роботи, яким поділилася вчителька біології Н. Бобела. Вона розповіла учасникам про online-тестування, яке  варто частіше використовувати для перевірки знань учнів, оскільки воно має низку переваг порівняно з традиційним тестуванням, як для учнів, так і для вчителів. Адже створення власних тестів, вправ, завдань вчителем та залучення учнів до цього виду діяльності свідчить про співпрацю вчителя з учнем для досягнення головної цілі – засвоєння матеріалу, вмінню застосовувати його на практиці.

    Також цікавою пройшла друга частина засідання, в якій  вчителька біології  І. Бігарій провела майстер-клас на тему «Створення та використання онлайн-тестів».  Усі присутні мали змогу виконати онлайн-тести з біології, які виконують учні.  Вчителі працювали з онлайн-сервісами організації тестового контролю kahoot, triventy, naurok, google-форми та learningapps.

    Голова міського методичного об'єднання вчителів біології Л.Стеців проаналізувала результати проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології та екології.

    Методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради О.Павлючок-Гогерчак ознайомила учасників засідання з Положенням про конкурс-захист МАН та звернула увагу на необхідності дотримання вимог даного документу.

    Засідання було цікавим, насиченим практичною діяльністю та методичними цікавинками. На завершення усі учасники поділилися враженнями, ідеями, досвідом та висловили свої думки щодо виконаної роботи, почули нову корисну інформацію, яку використають у своїй роботі.

Управління освіти Ужгородської міської ради інформує про наявність вакансій

У ЗДО №28 м.Ужгорода наявні 3 вакансії помічників вихователя.

За детальною інформацією звертатися за адресою: вул.Добролюбова, 4а, тел.: 64-14-22

Засідання методичного об’єднання асистентів інклюзивного навчання

     26 листопада 2019 року на базі БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст.№11 відбувся круглий стіл асистентів вчителів та асистентів вихователів інклюзивного навчання на тему «Педагог і асистент: роль та відповідальність в інклюзивному середовищі».

     Розпочала засідання методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради О. Павлючок-Гогерчак, яка поділилася з присутніми різними методичними цікавинками, зокрема розповіла про інтернет-ресурс, на якому зібраного багато методичної літератури щодо впровадження інклюзивної освіти, потрібна інформація для асистентів вчителів і вихователів, практичні поради як працювати в інклюзивних групах і класах, детально описано роль кожного учасника навчально-виховного процесу.

     Асистент вчителя О. Іус-Епп поділилася з присутніми цікавою інформацією, яку отримала на Всеукраїнському форумі «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними?». Зокрема вона відзначила, що головною темою обговорення стали проблеми розвитку інклюзивної освіти в Україні. Розглядалося багато проблемних питань, з якими стикаються начальні заклади, педагоги, асистенти , діти з особливими освітніми проблемами та їх батьки. Велися дискусії навколо пошуків рішення, як усунути перешкоди для інклюзивного навчання на трьох рівнях -  загальнонаціональному, місцевому та шкільному.

     Директорка БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст.№11  Н.Макара привітала всіх присутніх і поділилася досвідом роботи команди супроводу навчального закладу в інклюзивному класі, яким чином налагоджена співпраця педагога і асистента. Учасники мали можливість подивитися мультфільм «Кожен бачить світ по-своєму». Після чого зробили висновок, що таку ситуацію ми бачимо сьогодні, коли маємо трикутник «асистент педагога–батьки-діти», чи рівні сторони трикутника?

    Практичний психолог Н.Пеньо запропонувала учасниками виконати вправу «Можна, не можна», яка допомогла їм з’ясувати, що можна і не можна робити асистенту педагога, будуючи партнерські відносини з учасниками навчального процесу. Також дуже цікавою була вправа «Фрагмент уроку», під час якої усі присутні мали змогу зіграти роль будь-якого учасника навчально-виховного процесу: вчителя, асистента вчителя, учнів класу, дитини з ООП.

     На завершення учасники висловили свої думки щодо виконаної роботи, поділилися враженнями та ідеями, які використають у своїй роботі.

ХХ Міжнародний конкурс з української мови ім. Петра Яцика

    23 листопада 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №6 ім. В. Гренджі-Донського відбувся ІІ (міський) етап ХХ Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика. Участь у заході взяли 150 учнів 3-11 класів шкіл міста Ужгорода.

   Під час урочистого відкриття учні УЗОШ І-ІІІ ст.№6 привітали учасників та нагадали присутнім цікаві факти з життя Петра Яцика, декламували поезії про українську мову.

   Ірина Даньків та Ольга Юрик, члени оргкомітету, провели інструктаж для юних поціновувачів слова й побажали успіхів у творчому змаганні, що сприяє утвердженню статусу української мови як державної, виховує у молодого покоління повагу до мови. 

Директор школи М. Гринчук привітала присутніх і побажала перемог учасникам конкурсу.

    Завдання, які виконували учасники конкурсу імені Петра Яцика, були спрямовані на виявлення теоретичних знань і практичних умінь, розкриття індивідуальних здібностей учнів, їх духовних цінностей, виховання патріотизму.

Міське методичне об’єднання вчителів хімії

      21 листопада 2019 року в УСЗОШ І-ІІІ ступенів №4 відбулося міське методичне об’єднання вчителів хімії на тему «Шляхи вдосконалення роботи вчителя щодо формування екологічної компетентності учнів на уроках хімії». Тема є актуальною, адже в наш час глобальні екологічні проблеми стосуються кожного.

     Директорка закладу Фединець М.І. привітала всіх присутніх і розповіла як в результаті виграного проекту був обладнаний хімічний кабінет у школі.

      Педагоги мали можливість ознайомитися з досвідом роботи, яким поділилася вчителька закладу Єва Дорогович. Вона розповіла учасникам про орієнтацію педагогічних технологій та що таке екологічна компетентність. Зокрема зауважила, що у вивченні екологічного змісту головна увага приділяється корекції наявного в учнів екологічного досвіду та відповідних орієнтацій, оскільки вони досить часто мають суто споживчий характер. Також звернула увагу присутніх на глобальні екологічні проблеми, масштаби яких з кожним роком стають все загрозливішими. Є.Дорогович також детально зупинилася на питанні екологізації змісту хімії. Розповіла про шляхи формування в учнів екологічної компетентності.

Далі учасники виконали екологічні вправи та розв’язали різні задачі з екологічним змістом.

     Також цікавою була друга частина методичного об'єднання, в якій всі присутні ознайомилися з методичним прийомом «Фішбоун» як засобом активації когнітивних процесів на уроках хімії. Майстер-клас з вчителями провела М. Звонар, учителька хімії УСЗОШ І-ІІІ ст. №9.

     Спочатку учасники виконали руханку, яка активізує розумову діяльність учнів на уроці, а потім, обчислювали в умі різні хімічні нескладні завдання. Далі вони, використовуючи методику «Фішбоун», виконували завдання «Забруднення води». З’ясовували причини та запропонували шляхи вирішення цієї проблеми. Також  Мирослава Звонар, поділилася різними цікавими приниципами поділу учнів для роботи в групах.

     Методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради О.Павлючок-Гогерчак ознайомила учасників засідання з Положенням про інтелектуальні конкурси, олімпіади, конкурси-захисти МАН та звернула увагу на необхідності дотримання вимог даного документу. На завершення учасники висловили свої думки щодо виконаної роботи, поділилися враженнями та ідеями, які використають у своїй роботі.

Перехід до системи управління безпечністю харчових продуктів - НАССР

     В Україні триває обов’язковий перехід всіх операторів ринку харчових продуктів на систему управління безпечністю харчових продуктів  -  НАССР.

    НACCP – Hazard Analysis Critical Control Points – система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках – міжнародно визнаний метод виявлення та управління ризиками, пов’язаними із безпечністю харчових продуктів. Це система управління, в якій безпечність харчових продуктів досягається шляхом аналізу та контролю небезпечних факторів біологічного, хімічного та фізичного походження, починаючи від сировини до обігу та споживання готової продукції.

    Дана система управління повинна бути запроваджена на харчоблоках усіх закладів освіти, тому 20 листопада 2019 року на базі Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних мов управлінням освіти було організовано  семінар – навчання з питань організації безпечного харчування для дітей в закладах освіти з дотриманням вимог  законодавства щодо запровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) для керівників закладів дошкільної, загальної середньої та професійно – технічної освіти, приватних підприємців, які здійснюють харчування учнів в закладах освіти міста.

   Семінар проведений за участю начальника управління освіти Н.Б. Мухомедьянової та начальника головного управління Держпродспоживслжби в Закарпатській області І.Д. Гуледзи, які у своїх виступах наголосили, що впровадження програм -  передумов даної системи не повинно перетворитися на формальність, а повинно дійсно забезпечувати виконання всіх вимог для того, щоб забезпечити дітей безпечними продуктами харчування, які не зашкодять їхньому здоров`ю і  принесуть користь. А це найголовніше завдання при організації харчування дітей.

    Зі змінами в законодавстві у сфері безпечності харчових продуктів, необхідністю впровадження системи аналізу та  контролю безпечності харчових продуктів в закладах освіти міста ознайомила присутніх Жанна Дудинець, начальник відділу закладів освіти управління освіти. Зокрема було акцентовано увагу на тому, виконання яких нормативних документів, звичних для закладів освіти, є основою для впровадження програми – передумови системи НАССР.

   Про особливості системи НАССР, про основні етапи запровадження її в закладах освіти, починаючи від приймання сировини і продуктів, і закінчуючи реалізацією готових страв для учасників освітнього процесу, розповів  Юрій Клантюк,  начальник відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Виноградівського районного управління головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області.

Ліліаною Ігнацевич, начальником Ужгородського міського управління головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області було висвітлено питання щодо здійснення заходів державного контролю з питань дотримання законодавства закладами освіти. Йшлося про планові заходи державного контролю та вимоги до їх проведення.

   Про організацію раціонального харчування дітей,  вимоги до складання меню, про заборонені  до використання в закладах освіти продукти, а також основні порушення при  здійсненні контролю за організацією харчування в закладах освіти доповіла Людмила Коломоєць, начальник відділу державного нагляду  за дотриманням  санітарного законодавства головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області.

   Усі матеріали семінару – навчання  доведені до керівників закладів освіти  для практичного використання їх у роботі при організації харчування дітей.

Творче змагання учнівської молоді

    16 листопада 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №19 відбувся ІІ (міський) етап Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. Учні 5-11 класів працювали над завданнями, складеними для різних вікових категорій.
    Під час урочистостей, вітаючи учасників мовно-літературного змагання, Христина Керита, голова журі, поетеса рідного краю, член Національної спілки письменників України, вчитель української мови і літератури УЗОШ І-ІІІ ст. №6 імені В.С. Гренджі-Донського, наголосила на актуальності Шевченкового слова та на вагомості заповітів Кобзаря у вирішенні проблем сьогодення.
    Учні УЗОШ І-ІІІ ст.№ 19 декламували поезії Тараса Шевченка та висловлювали свої думки щодо значимості ролі Великого Кобзаря для сучасників.
Русин О.В., заступник голови оргкомітету, директор УЗОШ І-ІІІ ст. №19, привітала поціновувачів слова Великого Кобзаря та побажала кожному перемоги у творчому конкурсі.
    Член організаційного комітету Конкурсу, завідувач методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Даньків Ірина привітала присутніх із перемогою у І (шкільному) етапі та участю у міському етапі. Нагадала, що Конкурс проводиться як творче змагання учнівської молоді, яка має не тільки певний рівень мовних та літературних знань у межах навчальної програми, а й виявляє власне творчі (письменницькі) здібності.

Засідання Школи професійного зростання вихователів ГПД

     14 листопада на базі УЗОШ І ст. №1 відбулося засідання Школи професійного зростання вихователів ГПД на тему «Виховання серцем: разом ми створюємо людину. Соціально-емоційна освіта. Як від декларації цінностей перейти до практики». Керівник О.Ціцей привітала учасників та ознайомила з планом роботи.

    Вихователь А . Сероусова дала визначення таким поняттям як: «доброта», «милосердя», «радість», як культивувати в дітях ці почуття. Згадала про відомих меценатів і філантропів.

   А.Соломіна розповіла учасникам про благодійні акції, в яких беруть участь учні УЗОШ І ст. №1, учасники подивилися відео, на якому учні розповідають про свої враження від допомоги іншим людям і тваринам, і які позитивні емоції викликає у них, коли вони творять добро, співпереживають іншим.

  Вихователь ГПД А.Красняк розповіла про те, як учні закладу із захопленням долучилися до акції допомоги чотирилапим друзям.

  Н.Гуга, вихователь ГПД ознайомила учасників з практикою «Емпаті». Розповіла, що таке емпатія розуму і серця та з чого вона складається.  Н.Гуга також підготувала для присутніх декілька цікавих практичних вправ, до виконання яких вихователі ГПД підійшли з креативністю.

  Вихователь А-М. Данило розповіла присутнім, що означає виховати Серцем, як від декларації цінностей перейти до практики і на цю тематику разом з присутніми виготовила лепбук у вигляді серця.

  Засідання було цікавим, насиченим практичною діяльністю, учасники отримали практичні поради як виховати в дитині доброту і милосердя.

    

 

Семінар «Послуга раннього втручання – сучасне визначення. Програма переходу з послуги РВ до закладів дошкільної освіти»

    12 листопада 2019 року в актовій залі МСРЦ «Дорога життя» відбувся семінар на тему «Послуга раннього втручання – сучасне визначення. Програма переходу з послуги РВ до закладів дошкільної освіти».

    Участь у семінарі взяли завідувачі ЗДО, психологи, логопеди закладів дошкільної освіти, в яких створено інклюзивні групи, фахівці «Інклюзивно-ресурсного центру №1», методист методичного кабінету управління освіти О.Павлючок-Гогерчак.

    Фахівці МСРЦ «Дорога життя» розповіли про програму раннього втручання, яка триває від народження до 3-х років дитини з особливими потребами. Наголосили, що РВ є всесвітньо визнаним підходом, який продемонстрував свою ефективність, що в свою чергу максималізує шанси дітей на реалізацію власного потенціалу. На відміну від застарілої вузької медичної моделі, яка не включає батьків дитини, ця соціальна модель враховує потреби як дитини, так і батьків і спрямована на зміцнення потенціалу сім’і, а також орієнтована на співпрацю та партнерство з батьками.

   Представники ІРЦ №1 розповіли про ообливості супроводу дитини з особливими потребами після закінчення цієї програми при переході дитини у заклад освіти, про допомогу, яку надає ресурсний центр у цьому напрямку. Також говорили про забезпечення права дитини з особливими потребами на здобуття освіти та шляхи ефективного партнерства батьків і спеціалістів.   

   Працівники ЗДО мали змогу поділитися проблемними питаннями, які виникають при переході дитини з особливими потребами в ЗДО.

   Відвідала семінар начальник управління освіти Ужгородської міської ради Наталія Мухомедьянова, яка наголосила на важливості проведення таких зустрічей, відтак взаємодії на різних рівнях через проведення круглих столів, семінарів, запрошення спеціалістів МСРЦ «Дорога життя» на батьківські збори, в інклюзивні групи, які діють в закладах освіти.