пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Загальноміські інтелектуальні змагання «Дебати зі сталого розвитку»

      23 квітня 2019 року на базі факультету історії та міжнародних відносин УжНУ відбулися І загальноміські змагання інтелектуальної гри «Дебати зі сталого розвитку». Захід відбувся за ініціативи ресурсного центру зі сталого розвитку УжНУ, управління освіти та за підтримки Ужгородської міської ради. Участь взяли 12 команд, які представили учні закладів освіти міста Ужгорода: №2,5,6,7,8,9,11,12,15,19,20 та УЗСШІ з поглибленим вивченням окремих предметів.
      Як розповіла методист методичного кабінету управління освіти, координатор заходу Марія Симкович, змагання проводяться в двох основних турах відбірковому та фінальному, який відбудеться 6 травня в малій залі Ужгородської міської ради, де змагатимуться дві найсильніші команди, команда-переможниця візьме участь у Загальноукраїнських змаганнях з дебатів і офіційно буде представляти місто Ужгород. Вона також розповіла, що команди готувалися протягом двох тижнів, отримали для підготовки 6 тем зі сталого розвитку, але дебатували тільки на дві, які було визначено шляхом жеребкування. Учасники розпочали дебати з теми «Інтелект має збагачувати Україну, а не шукати кращої за кордоном», друга тема - «Соціальні мережі — зло, яке поглинає людину і десоціалізує її», обидві вони є надзвичайно актуальними на сьогодні. Дебати проходили в декількох локаціях, де команди активно і аргументовано доводили свою думку, обґрунтувано відстоювали свою точку зору, вміло і переконливо вели діалог, задавали питання і давали відповіді.
       За словами Ганни Мелеганич, одного з організаторів, директора ресурсного центру зі сталого розвитку, доцента кафедри міжнародних студій та суспільних комунікацій, метою проведення дебатів є навчити дітей комунікувати, правильно й аргументовано вести переговори, вміти слухати свого опонента. Адже у всьому світі дебати є популярною освітньою технологією, формою комунікації. Чим раніше учень спробує себе у ролі дебатера, тим кращих результатів досягне. Також відмітила, що дебати можна проводити в різних форматах на актуальну тему, в даних змаганнях використано формат К. Поппера, який передбачає участь 3-х гравців, які стверджують і 3-х, які заперечують, і звичайно обов’язковою умовою є дотримання часового регламенту.
       Виступи команд оцінювало журі, до складу якого ввійшли представники УжНУ, управління освіти, громадських організацій та закладів освіти міста Ужгорода. Вони насамперед звертали увагу на змістовність, обґрунтованість, кмітливість, культуру ведення діалогу, вміння переконати. Отож, за результатами першого туру, найкращими стали 4 команди, які отримали майже однакову кількість балів, це команди: УЗСШІ з поглибленим вивченням окремих предметів, УСШ №2, УЗОШ №15 і 12. Оскільки у фіналі зможуть взяти участь тільки дві команди, то організаторами було прийнято рішення провести додаткову гру серед переможців, щоб визначити остаточних учасників фіналу.
       Досвід, який отримали учасники дасть їм можливість бути обізнаним у різних сферах життя і безумовно стане їм в нагоді на шляху до майбутнього успіху. Адже вміння дебатувати і вміло відстоювати свою думку є одним з ключових інструментів у вихованні лідерів нового покоління. 

Вітаємо і бажаємо учасникам нових перемог.

    

Вітаємо!

 

V обласний фестиваль-конкурс “Воскресни, писанко!”

18 квітня 2019 року в Ужгороді урочисто відкрили V обласний фестиваль-конкурс “Воскресни, писанко!”.

Участь у фестивалі взяли 22 адміністративно-територіальні одиниці області, 17 закладів освіти обласного підпорядкування та 16 закладів професійної (професійно-технічної) освіти. На площі Народній, перед будівлею Закарпатської облдержадміністрації, “розцвіло” близько шести десятків великодніх дерев, на кожному з яких красувалось сотні писанок. Учасники фестивалю-конкурсу представили тематичні композиції “Традиції пасхальних свят: від давнини до сучасності” , а також художні вишивки святкової тематики для великоднього кошика. Працівники закладів освіти м. Ужгород долучились до проведення майстер-класів з виготовлення як традиційної, так і сучасної писанки та інших великодніх атрибутів. 

Управління освіти Ужгородської міської ради було нагороджено Почесною грамотою департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА за креативність у розкритті великодньої тематики.

Писанкове містечко буде прикрашати площу Народну аж до 7 травня.

 

 

Панельна дискусія в рамках проекту «Платформа наступності»

     17 квітня 2019 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. в рамках проекту «Платформа наступності»  відбулася панельна дискусія на тему «Читання вибудовує долі «мультимедійного» покоління?» Модераторами були вчителі української мови і літератури УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Путрашик Г.Ю. та Чонка М.В.
      Педагоги УЗОШ І-ІІІ ст. №12 поділилися досвідом використання різних методів і форм, за допомогою яких вони популяризують та залучають учнів до читання, зацікавлюють їх. А також вони провели ряд опитувань серед учнів різних вікових категорій з метою з’ясування рівня зацікавленості школярів читанням, жанрових вподобань та що вони очікують від прочитаного.
     Так, Щубелка В.С., вчитель початкових класів, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії провела цікаве опитування серед учнів 2-го класу і розповіла про його результати, які свідчать про те, що все-таки є проблеми з читанням, учні не вважають це заняття чимось цікавим для них, а читають, тому, що цього вимагає навчальний матеріал. Серед учнів 3-4 класів, більшість респондентів полюбляють читати, особливо казки, вибрати твори їм допомагають здебільшого вчителі.
      Вчитель 1-го класу НУШ Ільницька А.М. поділилася з присутніми своїми методами популяризації читання. Вона зокрема сказала про таким метод як читання для себе, коли учні самостійно обирають, що читати, читають впродовж відведеного часу, а далі виконують завдання для перевірки розуміння й усвідомлення прочитаного. Інший метод – це читання з другом, коли учні читають в парі почергово і разом працюють над усвідомленням прочитаного.
      Хававка М.Ю., вчитель 1-го класу НУШ, яка працює за освітньою програмою «На крилах успіху», розповіла, яким чином побудований навчальний і виховний процес. Зокрема вона відмітила, що в своїй роботі використовує журнали-посібники, у яких висвітлена певна соціокультурна тема тижня і навколо цієї теми інтегрується навчальний і виховний процес.
      Кондратєва Н.І., вчитель англійської мови, провела опитування серед учнів 5-го класу, щоб дізнатися як змінився читач, які його вподобання і для чого потрібно читати книги. Отже, більшість з опитаних читають за необхідністю, 30 % обожнюють читати і отримують від цього естетичне задоволення, 5 % респондентів – взагалі не читають або читають, коли є настрій. Також дослідження показало, що учні вважають читання застарілою формою набуття знань, натомість більшої популярності набувають інші форми, це сучасні відеоконтенти, звідки можна дізнатися набагато більше сучаснішої інформації і при цьому витратити набагато менше часу. Щодо вподобань, учні такого віку віддають перевагу коміксам, жанру фентезі, пригодницьким творам, блогам, коментарям до ігор тощо.

     Про те як ставляться до читання і які думки в учнів середньої і старшої ланки щодо впливу книги на формування особистості розповіла Чобаня В.В., вчитель української мови і літератури УЗОШ №12, яка провела анкетування учнів 5-11 класів. Вона зауважила, що проблема нечитання на сьогоднішній день зустрічається дедалі частіше, особливо серед учнів середніх і старших класів, оскільки посидіти в Інтернеті, подивитися телевізор чи пограти в гру для них є цікавішим, ніж читати. Але не зважаючи на такі тенденції, велика частина учнів все-таки читають книги, хоча із різних причин. Дослідження показало, що більшість учнів старших класів читають і мотиватором для них є складання ЗНО, тому вони читають здебільшого програмовий матеріал, дехто читає додаткову літературу, наприклад з психології, яка допомагає ім розібратися в собі та книги успішних людей. Старшокласники очікують від прочитаного: натхнення, поради і мотивацію. Улюблений герой учнів 5-6 класів — мрійник, фантазер, комік. Учні майже усіх ланок полюбляють фантастику, детективи, пригоди, фентезі та віддають перевагу електронним книгам, бо це зручніше і дешевше.

      Мелешинська Н.О., заступник директора з ВР, вчитель математики розповіла про результати опитування проведеного серед батьків, які показали, що половина респондентів в молодших класах купують книги дітям, інша – ні, на їх думку любов до книги повинні в першу чергу виховувати вчителі. На питання як заохочувати дитину до читання - 37% відповіли, що власним прикладом, 35% - дитина сама читає, 11% - читають дітям.
     Чому сучасні діти читають мало, а то взагалі не читають спробував пояснити Назар Підгорний, учень 11 класу, президент учнівського врядування, який також підтвердив, що більшість його ровесників здебільшого читають програмовий матеріал, оскільки потрібно успішно здати ЗНО, але вважає, що читання є важливим, воно збагачує людину, її внутрішній світ і впливає на формування особистості.
      Практичний психолог ЦППСР О. Патраманська пояснила як з малечку знайомити дитину з книгою і підготувати її до самостійного читання. Вона зауважила, що це потрібно робити поступово і не квапити дитину, якщо вона ще не готова, щоб не загальмувати інші важливі процеси розвитку. Існує багато книжок для дітей різного віку, які допомагають дитині пізнавати світ у тій чи іншій формі. О.Патраманська наголосила, що для дитини найважливішим є приклад батьків, вони повинні читати самі і читати дітям.
       Отож, підводячи підсумки всього почутого, проведених досліджень, можна зробити висновок, що сучасному школяреві в еру високих технологій, нових джерел інформації, швидкоплинності часу, бути читачем не легко, проте великий відсоток учнів читають і розуміють, який вплив це має на формування самодостатньої, успішної та свідомої особистості.

   

Засідання методичного об`єднання педагогів-організаторів

     16 квітня 2019 квітня в НВК «Веселка» відбулося засідання методичного об`єднання педагогів-організаторів на тему «Впровадження інновацій в освітній діяльності педагогів-організаторів». Розпочала засідання методист методичного кабінету Симкович М.О., яка привітала учасників, ознайомила з планом роботи і запропонувала ім невеличку практичну вправу.
      Продовжила засідання директор НВК «Веселка» Гебур З.Б., яка представила навчально-виховний заклад, розповіла про колектив, структуру, нововведення, зокрема про брендинг закладу.
      Практичну частину розпочала педагог-організатор Лєбедєва І.Л. яка запропонувала учасникам почати зі знайомства, а далі написати на паперових корабликах про свої очікування від зустрічі.
      Гебур З.Б. дала можливість учасникам висловитися, що таке в їхньому розумінні інновація. Розповіла про освітні технології, назвала відмінності між традиційними та інноваційними. Детально зупинилася на основних інноваційних технологіях: інтерактивних,інтеграційних, ігрових, тренінгових тощо та їхній ролі у навчанні та вихованні дітей.
     Згодом учасники виконали вправу «6 капелюхів» Е. де Боно, для цього вони об’єдналися в групи і висловили свої думки щодо впровадження інноваційних технологій, а саме: які виникають труднощі, які можливості вони дають дітям і самим педагогам, емоції,які виникають в процесі, а також якими компетенціями повинен володіти педагог-організатор. На завершення учасники виконали вправу «Глечик», який вони «наповнили» інноваційними методами і формами, які, на їх думку, будуть цікаві учням, підвищать їх інтерес до навчання, допоможуть їм стати освіченими самодостатніми особистостями.
     Засідання пройшло жваво, присутні мали змогу виразити свої емоції, уявлення, ідеї, поділитися досвідом і своїм баченням того, як успішно впроваджувати іноваційні технології в освітній процес.

    

 

УВАГА!

Управління освіти Ужгородської міської ради повідомляє, що у зв'язку з технічними роботами, Кабінет Ужгородця не функціонуватиме 3 дні.

 

Виставка великодньої атрибутики «Писанки святкові-різнокольорові»

      12 квітня 2019 року в Ужгороді на набережній Незалежності відбувся перший етап п’ятого обласного фестивалю-конкурсу «Воскресни, писанко!» На виставці великодньої атрибутики «Писанки святкові-різнокольорові» були представлені роботи, які виготовили вихованці та педагоги закладів дошкільної освіти, навчально-виховних комплексів та «Інклюзивно-ресурсного центру № 1» Ужгорода. Роботи були виконані в різних техніках: традиційна писанка, розфарбована розтопленим воском (батикова техніка); дряпанка; мальованка; зернівка; писанка, прикрашена бісером та виготовлена у техніці квілінг; глиняна писанка тощо. Композиціі маленьких вихованців вражали своєю різнобарвністю, креативністю та унікальністю. Серед іншого ужгородці та гості міста мали нагоду розглянути й інші великодні атрибути: рушники, великодні кошики, сувеніри і зробити незабутні світлини у святковій фотозоні.
      За словами організаторів – працівників управління освіти Ужгородської міської ради, метою виставки є розвиток творчих здібностей дітей, залучення їх до вивчення звичаїв українського народу у сфері декоративно-ужиткового мистецтва на прикладі писанкарства, виховання національно-патріотичних почуттів, гордості за свою країну та рідний край.
       Кращі роботи можна буде побачити й на основній локації п’ятого обласного фестивалю-конкурсу «Воскресни, писанко!», який стартує вже наступного тижня, 18 квітня, – на площі Народній.

    

Засідання Школи вчителя-новатора

     11 квітня 2019 року в УСШ І-ІІІ ст.№3 відбулося засідання Школи вчителя-новатора у формі фасилітованоі дискусії. Розпочали засідання з теоретичної частини вчителі початкових класів Шкремет Є.А. і Яковець Я.С., які ознайомили учасників з поняттям фасилітація, іі видами та ключовими засадами.
     Згодом розпочалася робота в локаціях, де учасники намагалися розкрити поняття «комунікація», труднощі спілкування та іх подолання. Для цього вони виконали чимало практичних завдань, які для них підготували вчителі початкових класів Пашковська Л.М., Таратинова Т.Ф., Яковець Я.С. та Шеремет Є.А.
      Так, в першій локації учасники виконали вправу «5 запитань», яка розвиває критичне мислення, «зіпсований телефон», за допомогою якої учасники побачили, які існують бар’єри спілкування, вчилися вести діалог. Також провели рухливу хвилинку. Відповіли на запитання де відбувається процес комунікації, які інформаційні джерела комунікаціі, методи і прийоми, оцінка невербальних засобів комунікаціі. Розглянули поняття «формувальне оцінювання», де його застосовують, різницю між традиційним оцінюванням і формувальним, подивилися спеціально підготований відеоролик.
     У другій локації учасники також розглядали поняття комунікації та формувального оцінювання. Педагоги зіграли в комунікативну гру «Сонячні зайченята», яка сприяє психологічному розвантаженню, вихованню добра та чутливості в учнів
Крім того, присутні отримали творче завдання – скласти вірш на тему весни за технікою Буриме. Учасники дуже креативно підійшли до виконання цього завдання, використовуючи свої творчі вміння, створили дійсно оригінальні твори. Для взаємооцінки виконаного завдання педагоги використали техніку «дві зірки і побажання». Серед іншого, присутні обговорили такі питання:
- мета формувального оцінювання;
- інструменти і техніки;
- аспекти процесу оцінювання.
     На завершення усі учасники поділилися враженнями, ідеями, висловили своі думки щодо виконаної роботи, поділилися досвідом, почули нову корисну інформацію, яку використають у своїй роботі.

     

Засідання методичного об`єднання керівників гуртків художньо-естетичного напряму

     10 квітня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№6 ім. В. Гренджі-Донського відбулося засідання міського методичного об`єднання керівників гуртків художньо-естетичного напряму. Розпочала захід методист методичного кабінету управління освіти Симкович М.О., яка привітала учасників, обговорила з ними плани майбутніх заходів, побажала цікавої і плідної роботи.
      Продовжила засідання Кривуца М.І., заступник директора з ВР, яка представила свій досвід на тему «Формування мистецьких компетентностей вихованців у гуртках художньо-естетичного спрямування. Із досвіду гуртковоі роботи УЗОШ І-ІІІ ст.№6 ім. В. Гренджі-Донського». Вона зокрема розповіла про гуртки, які діють УЗОШ №6: художньо-естетичні, спортивні, технічні, медичні тощо. Також нагадала складові елементи педмайстерності, 10 ключових компетентностей Нової української школи, зупинила свою увагу на загальнокультурній грамотності, художньо-естетичному вихованні учнів. Зауважила, що базовою компетентністю в гуртках є мистецька компетентність, яка розглядається як здатність до розуміння і самовираження у сфері різних видів мистецтва.
     Вароді Х.В., поет, керівник літературної студії «Джерело» розповіла про форми роботи з обдарованими учнями та діяльність студії «Джерело», а також представила свого вихованця, юного автора Валерія, який зачитав присутнім свої вірші.
     Петричко А.М., розповіла присутнім про впровадження інноваційних форм та методів роботи на заняттях вокального гуртка. Підготувала для учасників декілька вокальних вправ, які вони з радістю виконали, використовуючи різні методи.
     Майстер-клас з використання методів і прийомів стимулювання творчого інтересу учнів хореографічного гуртка провела Конкіна Я.В., керівник гуртка «Перлинка». Вона розповіла, які форми підбирає, щоб зацікавити діток різного віку. Батл (змагання), хвилинка слави, зображення персонажу і найпоширенішим з них є флеш-моб, який найбільше зацікавлює діток різного віку, де вони можуть проявити своі творчі здібності. Далі учасники об'єдналися в декілька груп, кожна з яких отримала завдання виконати танець, з чим учасники успішно справилися.
     Оскільки наближається свято Великодня, в нагоді став майстер-клас з виготовлення писанок в нетрадиційній техніці, який провела керівник гуртка «Країна дитячого задоволення» Тюх Н.О. Вона показала учасникам, за допомогою яких різноманітних матеріалів можна створити писанки, розповіла про поєднання різних технік. Усі присутні долучилися до виготовлення великодніх писанок з спеціально підготованих для них матеріалів.
     Засідання було насиченим творчими завданнями в різних напрямках мистецтва, учасники співали, танцювали, слухали поезію, виготовляли писанки, спілкувалися і ділилися досвідом.

   

Парламентські слухання

10 квітня 2019 року начальник управління освіти Ужгородської міської ради Н. Мухомедьянова та директор УЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 – ліцей «Інтелект» Н. Макара у складі делегації Закарпатської області взяли участь у  Парламентських слуханнях на тему "Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки".