пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Засідання вчителів зарубіжної літератури

17 грудня 2020 року відбулася методична майстерня на тему «Застосування методів ігрового навчання під час викладання зарубіжної літератури». Учителі зарубіжної літератури Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5  цікаво провели онлайн-захід, під час якого поділилися з педагогами міста  ігровими формами та прийомами, які використовують на  уроках словесності.

«У грі перед дітьми розкривається світ та творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку…», – саме такими словами В. Сухомлинського розпочала свою презентацію Савко Наталія Георгіївна. Гра урізноманітнює навчальний процес, забезпечує особистісний розвиток, спонукає дітей до інтелектуальної роботи, впливає на формування особистості, поглиблює комунікабельність. Під час проведення нестандартних уроків можна використовувати літературну гру, також, на думку вчительки, можна її  використовувати під час написання «не дуже стандартної контрольної роботи». Про це не лише розповіла педагог, але й продемонструвала. Учителі -словесники мали змогу переглянути міні-фільм «Дивний світ дорослих», знятий учнями Наталії Георгіївни.

Учитель Петрус Оксана Ярославівна поділилася своїми напрацюваннями із згаданої вище теми. Колегам було надзвичайно цікаво побачити, як можна на уроці зарубіжної літератури використати ігри «Літературне лото», «Літературні пазли», «Реклама літературного твору» та інші. Граючись, дитина легко схоплює, розуміє та запам’ятовує потрібний матеріал, а це  полегшує виконання складних завдань.

Учитель-словесник Милятинська Ольга Михайлівна зацікавила всіх такими формами роботи, як: «Літературні витинанки», «Сторіборд», рольовою грою «Увійди в образ».Педагог продемонструвала, як із поезій, зокрема вірша Г. Гейне «Коли розлучаються двоє», можна створити есе, оповідання, новелу, використовуючи прийом «Перетворення літературного жанру».

На завершення педагоги поділилися своїми  враженнями від методичного заходу, подякували педагогам закладу за цікаву роботу та за отриману корисну інформацію, яку використають у своїй роботі, адже «гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень та понять про навколишній світ».

Нагородження переможців фотоконкурсу "Підлітки VS Кібербулінг"

З метою профілактики булінгу та кібербулінгу в дитячому середовищі, відповідно до наказу управління освіти 13.11.2020 №176, у рамках XVII Мандрівного міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA в Закарпатській області, з 04 по 10 грудня 2020 року управлінням освіти Ужгородської міської ради проведено фотоконкурс «Підлітки VS кібербулінг».

16 грудня на базі музею ім. Й. Бокшая було підведено підсумки і вручено премії та нагороди переможцям.

Начальниця управління освіти Наталія Мухомедьянова відзначила, що віртуальний світ, як і реальний, несе низку ризиків для дітей. Чи не найнебезпечнішим є кібербулінг. Наталії Богданівні надзвичайно приємно, що підлітків хвилює ця проблема і вони дають цінні поради для її вирішення. Тішить, що цьогоріч на конкурс подано аж 51 роботу, в тому числі від учнів Синельниківської ЗОШ №1 Дніпропетровської області.

Марія Симкович, співкоординаторка фестивалю, методистка управління освіти наголосила, що під час дистанційної роботи разом з освітою в онлайн переходять й інші, менш приємні речі. Саме фотовиставка покликана стати платформою для проведення виховних годин з протидії явища цькування.

Марія Менджул, співкоординаторка фестивалю,  доцентка кафедри міжнародного приватного права, правосуддя та адвокатури ДВНЗ «УжНУ», звернула увагу на те, що жодна «особливість» не має ставати підставою для цькування, фізичного і емоційного насильства.

Заступниця декана юридичного факультету УжНУ Ірина Хохлова відмітила, що всі роботи відзначаються технічною майстерністю та високим художнім рівнем.

За підсумками роботи членів журі, до складу якого увійшли Анжеліка Томей, завідувачка ЦППСР управління освіти Ужгородської міської ради, Ірина Хохлова, к.ю.н., заступниця декана юридичного факультету, Яцков Микола, заступник директора громадської організації «Карпатське агентство прав людини «Вестед», Михайло Давиденко, директор Ужгородського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, Михайло Мельниченко, фотограф, член БО «Комітет медичної допомоги в Закарпатті»,  фотограф Кудрявцев Євген

У номінації «Молодша група» дипломом І ступеня нагороджено Пугачову Надію, ученицю 3-А класу Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням англійської мови за роботу «Заручники Матриці»

У номінації «Середня група» дипломом І ступенянагороджено:

Мешко Христину та Романчак Альону, учениць Ужгородської класичної гімназії за роботу «Конструктивна критика чи коментарі, що ведуть до смерті?»;

Селменську Дар’ю та Васильченко Ксенію, учениць Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№6 ім. В. С. Гренджі-Донського за роботу «Ти не сам» .

Диплом ІІ ступеня отримали:

Галайчук Анастасія, учениця  Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №12 за роботу « Від цькування до ігнорування один крок»;,

Маргіта Анастасія, учениця Ужгородської класичної гімназії за роботу «Кібербулінг-гнилий плід інтернету!»;

Уровський Савва, учень Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням англійської мови за роботу «Зсередини».

Дипломом  ІІІ ступеня нагороджено:

Добру Артема, учня Лінгвістичної гімназії ім. Т.Г. Шевченка за роботу «Мережа»;

Негер Домініку, ученицю Навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І ступеня з угорською мовою навчання – угорськомовна гімназія» за роботу «Зроби крок: Допоможи собі!»;

Пересичанську Аніту, ученицю Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням англійської мови за роботу «Самообман – це завжди тимчасово»;

Ляхову Діану, ученицю Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№6 ім. В. С. Гренджі-Донського за роботу «Кіберзлочинець»;

Серпуховитіну Юліану, ученицю Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням англійської мови за роботу «А я знаю»;

Надиршину Олександру, ученицю Багатопрофільного ліцею «Інтелект» - ЗОШ І – ІІІ ступенів № 11 за роботу «Атака блакитного світла».

Також за колективну роботу нагороджено учнів 8-Б класу Синельниківської ЗОШ №1 Дніпропетровської області.

У старшій групі дипломом І ступенянагороджено Соколову Злату, ученицю Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов за роботу «Не вбий» (керівник – Горзо Валерія Степанівна).

Також було нагороджено грамотами керівників робіт переможцівв: Дутко Світлану Іванівну, Сухан Катерину Олександрівну, Чонку Марину Василівну, Стеців Людмилу Євгенівну, Пугачову Олену Олександрівну, Гей Еніке Тіборівну, Тодер Світлану Володимирівну, Кривуцу  Маріанну Іванівну, Піньо Наталію Ярославівну, Воскобойникову Наталію Вікторівну

Під час заходу також було нагороджено призом глядацьких симпатій – Дрозду Дарію , ученицю УЗОШ І-ІІІ ст. №15 за роботу «Наше серце у наших руках!» та Вачілю Анну, ученицю УЗОШ І-ІІІ №20 – ліцею «Лідер» за роботу «А що зробиш ти?».

За активну участь в обговореннях фільмів окремі призи було вручено Назару Петришину, студенту юридичного факультету, Каленському Максиму, учню БПЛ «Інтелект» – ЗОШ І-ІІІ ст. №11 , Кичері Артему, учню УЗОШ І-ІІІ ст. №6 ім. В. Гренджі-Донського, Ференц Вікторії, учениці УЗОШ І-ІІІ ст. №19.

Переможці ІІ (міського) етапу обласного конкурсу літературних творів, творів образотворчого мистецтва та фоторобіт на тему «Захисники України: історія та сьогодення»

Захоплення і повага до героїв-захисників звучить у творчих роботах учнів-переможців ІІ ( міського) етапу обласного конкурсу літературних творів, творів образотворчого мистецтва та фоторобіт на тему «Захисники України: історія та сьогодення».

Управління освіти вітає переможців та нагороджує дипломами (відповідно до наказу 17.11.2020 №180 «Про підсумки ІІ етапу обласного конкурсу літературних творів, творів образотворчого мистецтва та фоторобіт на тему «Захисники України: історія та сьогодення».

У номінації «Лист»:

за І місце – Колініченко Аріну Андріївну, ученицю 7 класу Ужгородської спеціалізованої школи №3 з поглибленим вивченням англійської мови;

за ІІ місце – Кучеряву Олександру Валеріївну, ученицю 7 класу Ужгородської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням окремих предметів;

за ІІІ місце – Мильо Софію Євгенівну, ученицю 7 класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12.

У номінації «Вірш»:

за ІІ місце – Колініченко Аксінью Андріївну, ученицю 9 класу Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням англійської мови;

за ІІІ місце – Дуран Дар’ю Миколаївну, ученицю 9 класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8.

У номінації «Малюнок»:

за І місце – Бодню Наталію Вікторівну, ученицю 6 класу Ужгородської спеціалізованої загальноосвітньої школи №2 з поглибленим вивченням окремих предметів;

за ІІ місце – Кічковську Сару-Єлізавету, ученицю 7 класу Ужгородської спеціалізованої школи №3 з поглибленим вивченням англійської мови;

за ІІІ місце – Жабу Максима Олександровича, учня 5 класу Навчально-виховного комплексу «Гармонія».

У номінації «Фоторобота»:

за І місце – Понзель Юлію Миколаївну, ученицю 10 класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15;

за ІІ місце – Старчак Дар’ю Дмитрівну, ученицю 10 класу Ужгородської спеціалізованої школи №3 з поглибленим вивченням англійської мови;

за ІІІ місце – Вачілю Анну Віталіївну, ученицю 8 класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20 – ліцею «Лідер».

У кожному творі звучить почуття гордості за Батьківщину. Учні з оптимізмом описують ситуацію, що склалася. Діти вірять у стійкість наших мужніх захисників і з повагою ставляться до них.

Ми гордимося молодим поколінням!

Про оголошення конкурсу на посади педагогічних працівників комунальної установи "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Ужгородської міської ради

Управління освіти Ужгородської міської ради оголошує конкурсний відбір на заміщення вакантних посад педагогічних працівників (консультантів) комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ужгородської міської ради.

Всеукраїнська акція «Нагодуй птахів взимку»

8 грудня стартувала всеукраїнська акція «Нагодуй птахів взимку», організована Державним агентством лісових ресурсів України. До акції долучились міський голова Богдан Андріїв, начальниця управління освіти міської ради Наталія Мухомедьянова, заступник голови Закарпатської обласної державної адміністрації Віталій Цвігун, перший заступник начальника Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства Ігор Коцур, які на територіях закладів освіти м. Ужгорода разом з вчителями, учнями, вихователями та вихованцями розвісили на деревах годівнички.

Засідання конкурсної комісії на заміщення посади директора КУ «ЦПРПП»

Управління освіти Ужгородської міської ради інформує, що 14 грудня 2020 року об 1400 год у малому залі Ужгородської міської ради відбудеться засідання конкурсної комісії на заміщення посади директора комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ужгородської міської  ради.

До конкурсу допущено 1 особу – Даньків Ірину Зіновіївну.

Засідання Школи професійної адаптації молодого вчителя української мови і літератури

10 грудня 2020 року відбулося онлайн-засідання  Школи професійної адаптації молодого вчителя української мови і літератури. Тема, з якою учасники заходу мали можливість ознайомитися, «Ідеї використання ІТ для ефективного навчання на онлайн-уроках української мови і літератури». Зустріч провів переможець першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021», талановитий молодий педагог Лінгвістичної гімназії ім. Т.Г.Шевченка Тодер Дмитро Дмитрович.

Учитель поділився досвідом роботи щодо використання на уроках мови та літератури електронної освітньої системи «МійКлас». Це одна з платформ, яка може бути корисною для вчителя як під час дистанційного навчання, так і під час навчання оф-лайн. За словами Дмитра Дмитровича, саме ця новітня технологія мотивує учня до навчання і є важливим інструментом неперервності навчального процесу. Основна функція, про яку розповів учитель, – це забезпечення контролю виконання та перевірки домашніх завдань та надання можливості вибудовувати індивідуальний напрямок навчання для кожного учня.

Розповів педагог і про онлайн-інструмент Canva Pro, який може використовувати вчитель під час створення презентації, плакатів, брошур тощо. Саме цей новітній інструмент допоможе ефективніше використати час для підготовки вчителя до уроку, забезпечить новизну у роботі педагога.

Учасників Школи професійної адаптації педагога зацікавила інформація. Кожен присутній взяв собі на замітку такі потрібні сьогодні новітні технології, які покращують навчальний процес, роблять його цікавим та незабутнім.

Засідання вчителів української мови та літератури м. Ужгорода

9 грудня 2020 року в НВК «Гармонія» відбулося засідання вчителів української мови та літератури м. Ужгорода в онлайн-режимі, що є знаковим, адже тема методичного практикуму «Онлайн-інструменти для ефективного вивчення української мови». Учителі української мови та літератури презентували свої набутки в умовах дистанційного навчання.

Як працювати на сучасній освітній  платформі HUMAN? Досвідом роботи поділилася вчитель української мови та літератури Балега Г.М. Педагог показала, як наповнювати свій профіль, створювати інтерактивні завдання для учнів, працювати з електронним журналом. Уроки української мови та літератури на платформі, наповнені необхідним матеріалом,  та є доступними для учнів. Саме ця платформа допомагає педагогам НВК «Гармонія» впроваджувати кращі світові інновації у сфері освіти.

Пояснення нового матеріалу за допомогою графічного планшета, який зараз став дуже популярний, на думку Анни Павлівни, максимально наближує учнів до навчання в класі. Гаджет, який можна використати під час проведення онлайн-уроку, дає можливість графічно передати необхідні записи під час вивчення деяких тем. Невеличкий майстер-клас продемонструвала всім учасникам методичного об’єднання вчителька української мови Чейпеш А.П. Адже розвиток технологій призвів до повної комп'ютеризації практично всіх процесів, в тому числі – графіки.

Як мотивувати учнів до вивчення української мови та літератури цікавими вправами, завданнями? Відповіла на це питання вчитель української мови та літератури Світлана Василівна Шеньо. Вона поділилася досвідом використання

LearningApps.org. Це – онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи з мови та літератури. Учитель за допомогою конструктора розробляє різноманітні завдання, зберігає інтерактивні вправи. За їх допомогою учні перевіряють та закріплюють свої знання в ігровій формі. Така форма роботи сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів.

Учителі-словесники щиро вдячні педагогам навчально-виховного комплексу «Гармонія» за змістовний онлайн-захід.

Нагородження переможців та лауреатів першого (зонального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»

8 грудня 2020 року відбулося нагородження переможців та лауреатів першого (зонального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021».

У номінації «Українська мова та література» дипломом переможця нагороджено талановитого молодого педагога, відповідального та творчого працівника Лінгвістичної гімназії імені Т.Г. Шевченка, активного члена міського методичного об’єднання вчителів-словесників  Тодера Дмитра Дмитровича.

Учитель результативно працює над науковою темою «Формування навичок медіаграмотності учнів на уроках української мови і літератури», удосконалюючи власний фаховий почерк та методичний стиль. «Уроки української мови та літератури, –  вважає Дмитро Дмитрович, – стають сучасною платформою для формування медіаграмотної особистості».

«В роки дитинства кожен повинен глибоко пережити почуття радості від праці, а через нього і почуття власної гідності, гордість від того, що зміг перебороти певні труднощі», – саме ці слова Василя Сухомлинського служать педагогічною ідеєю для переможця першого ( зонального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021» у номінації «Трудове навчання», вчителя Ужгородської загальноосвітньої школи №8 Русин Емілії Михайлівни, яка нагороджена дипломом І ступеня управління освіти Ужгородської міської ради.

Педагог вміє продукувати оригінальні інноваційні ідеї. Велику увагу Емілія Михайлівна приділяє роботі з обдарованими учнями. Принципова та доброзичлива користується повагою серед учнів, їх батьків, колег по роботі. Активна в громадському житті, відзначається загальною культурою і високими моральними якостями. 

«Навчальні заняття для мене та моїх учнів – постійний пошук, спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат», – зазначає переможець Конкурсу у номінації «Математика», учитель Ужгородської загальноосвітньої школи №12 Стегура Оксана Василівна.

Педагог на високому рівні володіє сучасними інноваційними методиками і технологіями, активно їх використовує в освітньому процесі. Інновації не складний у користуванні «інструмент» для Оксани Василівни, бо володіє ним досконало. Атмосфера доброзичливості та активної співпраці вчителя і учня панує на її уроках.

Дипломом лауреата Конкурсу у номінації «Трудове навчання» нагороджено відповідального, досвідченого педагога, умілого організатора учнівського колективу, учителя Ужгородської загальноосвітньої школи №6 Пічкар Мирославу Іванівну. Надзвичайно активна й ініціативна, саме тому взяла участь у конкурсі «Учитель року – 2021». Творчий простір учителя дає змогу майстерно виготовляти не лише ялинкову прикрасу за допомогою техніки «ажурне випилювання», яке було представлено учасницею на майстер-класі, але й інші новітні технології з легкістю опановує педагог.

Управління освіти  щиро вітає переможців і бажає успіхів у другому (регіональному) турі конкурсу «Учитель року – 2021».

Перший (зональний) тур всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»

25-26 листопада 2020 року було проведено перший (зональний) тур всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021» у номінаціях «Трудове навчання», «Українська мова та література», 26-27 листопада 2020 року – у номінації «Математика».

Учасники першого (зонального) етапу Конкурсу засвідчили належне фахове знання предметів та методики їх викладання, зокрема методичну компетентність, спрямовану на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей.

Демонстрація учасниками педагогічної майстерності в дистанційному режимі засвідчила володіння сучасними інноваційними технологіями, доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних ЕОР, інтерактивних вправ. Члени журі зонального туру Конкурсу відмітили зростання рівня професійної майстерності, загальної ерудиції, культури спілкування учасників Конкурсу, який у 2020-2021 навчальному році проходив у форматі онлайн. Педагогічними працівниками представлено оригінальні технології організації навчально-виховного процесу, розкрито механізми їх реалізації. Проведено онлайн-тестування  з перевірки фахової підготовки конкурсантів. Учасниками проведено майстер-класи та  дистанційні уроки. Вони були цікаві, різні за формою і типами, вирізнялися логічністю побудови та практичною цілеспрямованістю.

Рішенням фахового журі першого (зонального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021» визнано:

1. переможцями:

  • у номінації «Трудове навчання» – Русин Емілію Михайлівну, учителя трудового навчання  Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8 Ужгородської міської ради Закарпатської області;
  • у номінації «Українська мова та література» – Тодера Дмитра Дмитровича, учителя української мови та літератури Лінгвістичної гімназії імені Т.Г. Шевченка Ужгородської міської ради Закарпатської області;
  • у номінації «Математика»– Стегуру Оксану Василівну, учителя математики Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12 Ужгородської міської ради Закарпатської області.

2. лауреатами:

  • у номінації«Трудове навчання»:

-         Зозулич Мар’яну Ярославівну – учителя трудового навчання  Тур'я Бистрянської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів    Перечинського району Закарпатської області;

-         Пічкар Мирославу Іванівну – учителя трудового навчання Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 Ужгородської міської ради Закарпатської області;

-         Лаб’яка Івана Івановича – учителя трудового навчання Тур’я-Реметівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Перечинського району Закарпатської області;

  • у номінації «Українська мова та література»:

-         Рогатин Людмилу Ігорівну – учителя української мови і літератури Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернат з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської області;

За підтримку творчої праці педагогів, якісну та результативну підготовку  вчителів для участі в першому (зональному) турі Конкурсу оголосили подяку:

- Гринчук М.Й. – директору УЗОШ І-ІІІ ст. №6 ім. В.С.Гренджі-Донського;
- Мигалині Л.І. – директору УЗОШ І-ІІІ ст. №8;
- Харіній Я.Ю. – директору УЗОШ І-ІІІ ст. №12;
- Попович Л.П. – директору Лінгвістичної гімназії ім. Т. Г. Шевченка.

Бажаємо перемог у регіональному турі!