пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Виставка великодньої атрибутики «Писанки святкові-різнокольорові»

      12 квітня 2019 року в Ужгороді на набережній Незалежності відбувся перший етап п’ятого обласного фестивалю-конкурсу «Воскресни, писанко!» На виставці великодньої атрибутики «Писанки святкові-різнокольорові» були представлені роботи, які виготовили вихованці та педагоги закладів дошкільної освіти, навчально-виховних комплексів та «Інклюзивно-ресурсного центру № 1» Ужгорода. Роботи були виконані в різних техніках: традиційна писанка, розфарбована розтопленим воском (батикова техніка); дряпанка; мальованка; зернівка; писанка, прикрашена бісером та виготовлена у техніці квілінг; глиняна писанка тощо. Композиціі маленьких вихованців вражали своєю різнобарвністю, креативністю та унікальністю. Серед іншого ужгородці та гості міста мали нагоду розглянути й інші великодні атрибути: рушники, великодні кошики, сувеніри і зробити незабутні світлини у святковій фотозоні.
      За словами організаторів – працівників управління освіти Ужгородської міської ради, метою виставки є розвиток творчих здібностей дітей, залучення їх до вивчення звичаїв українського народу у сфері декоративно-ужиткового мистецтва на прикладі писанкарства, виховання національно-патріотичних почуттів, гордості за свою країну та рідний край.
       Кращі роботи можна буде побачити й на основній локації п’ятого обласного фестивалю-конкурсу «Воскресни, писанко!», який стартує вже наступного тижня, 18 квітня, – на площі Народній.

    

Засідання Школи вчителя-новатора

     11 квітня 2019 року в УСШ І-ІІІ ст.№3 відбулося засідання Школи вчителя-новатора у формі фасилітованоі дискусії. Розпочали засідання з теоретичної частини вчителі початкових класів Шкремет Є.А. і Яковець Я.С., які ознайомили учасників з поняттям фасилітація, іі видами та ключовими засадами.
     Згодом розпочалася робота в локаціях, де учасники намагалися розкрити поняття «комунікація», труднощі спілкування та іх подолання. Для цього вони виконали чимало практичних завдань, які для них підготували вчителі початкових класів Пашковська Л.М., Таратинова Т.Ф., Яковець Я.С. та Шеремет Є.А.
      Так, в першій локації учасники виконали вправу «5 запитань», яка розвиває критичне мислення, «зіпсований телефон», за допомогою якої учасники побачили, які існують бар’єри спілкування, вчилися вести діалог. Також провели рухливу хвилинку. Відповіли на запитання де відбувається процес комунікації, які інформаційні джерела комунікаціі, методи і прийоми, оцінка невербальних засобів комунікаціі. Розглянули поняття «формувальне оцінювання», де його застосовують, різницю між традиційним оцінюванням і формувальним, подивилися спеціально підготований відеоролик.
     У другій локації учасники також розглядали поняття комунікації та формувального оцінювання. Педагоги зіграли в комунікативну гру «Сонячні зайченята», яка сприяє психологічному розвантаженню, вихованню добра та чутливості в учнів
Крім того, присутні отримали творче завдання – скласти вірш на тему весни за технікою Буриме. Учасники дуже креативно підійшли до виконання цього завдання, використовуючи свої творчі вміння, створили дійсно оригінальні твори. Для взаємооцінки виконаного завдання педагоги використали техніку «дві зірки і побажання». Серед іншого, присутні обговорили такі питання:
- мета формувального оцінювання;
- інструменти і техніки;
- аспекти процесу оцінювання.
     На завершення усі учасники поділилися враженнями, ідеями, висловили своі думки щодо виконаної роботи, поділилися досвідом, почули нову корисну інформацію, яку використають у своїй роботі.

     

Засідання методичного об`єднання керівників гуртків художньо-естетичного напряму

     10 квітня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№6 ім. В. Гренджі-Донського відбулося засідання міського методичного об`єднання керівників гуртків художньо-естетичного напряму. Розпочала захід методист методичного кабінету управління освіти Симкович М.О., яка привітала учасників, обговорила з ними плани майбутніх заходів, побажала цікавої і плідної роботи.
      Продовжила засідання Кривуца М.І., заступник директора з ВР, яка представила свій досвід на тему «Формування мистецьких компетентностей вихованців у гуртках художньо-естетичного спрямування. Із досвіду гуртковоі роботи УЗОШ І-ІІІ ст.№6 ім. В. Гренджі-Донського». Вона зокрема розповіла про гуртки, які діють УЗОШ №6: художньо-естетичні, спортивні, технічні, медичні тощо. Також нагадала складові елементи педмайстерності, 10 ключових компетентностей Нової української школи, зупинила свою увагу на загальнокультурній грамотності, художньо-естетичному вихованні учнів. Зауважила, що базовою компетентністю в гуртках є мистецька компетентність, яка розглядається як здатність до розуміння і самовираження у сфері різних видів мистецтва.
     Вароді Х.В., поет, керівник літературної студії «Джерело» розповіла про форми роботи з обдарованими учнями та діяльність студії «Джерело», а також представила свого вихованця, юного автора Валерія, який зачитав присутнім свої вірші.
     Петричко А.М., розповіла присутнім про впровадження інноваційних форм та методів роботи на заняттях вокального гуртка. Підготувала для учасників декілька вокальних вправ, які вони з радістю виконали, використовуючи різні методи.
     Майстер-клас з використання методів і прийомів стимулювання творчого інтересу учнів хореографічного гуртка провела Конкіна Я.В., керівник гуртка «Перлинка». Вона розповіла, які форми підбирає, щоб зацікавити діток різного віку. Батл (змагання), хвилинка слави, зображення персонажу і найпоширенішим з них є флеш-моб, який найбільше зацікавлює діток різного віку, де вони можуть проявити своі творчі здібності. Далі учасники об'єдналися в декілька груп, кожна з яких отримала завдання виконати танець, з чим учасники успішно справилися.
     Оскільки наближається свято Великодня, в нагоді став майстер-клас з виготовлення писанок в нетрадиційній техніці, який провела керівник гуртка «Країна дитячого задоволення» Тюх Н.О. Вона показала учасникам, за допомогою яких різноманітних матеріалів можна створити писанки, розповіла про поєднання різних технік. Усі присутні долучилися до виготовлення великодніх писанок з спеціально підготованих для них матеріалів.
     Засідання було насиченим творчими завданнями в різних напрямках мистецтва, учасники співали, танцювали, слухали поезію, виготовляли писанки, спілкувалися і ділилися досвідом.

   

Парламентські слухання

10 квітня 2019 року начальник управління освіти Ужгородської міської ради Н. Мухомедьянова та директор УЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 – ліцей «Інтелект» Н. Макара у складі делегації Закарпатської області взяли участь у  Парламентських слуханнях на тему "Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки".

 

Весняне прибирання в рамках акції «За чисте довкілля»

 6 квітня 2019 року, як і щорічно працівники управління освіти Ужгородської міської ради долучилися до загальноміського прибирання у рамках загальнодержавної акції "За чисте довкілля". Вони впорядковували територію парку «Підзамковий», де відпочиває чимало містян. Прибирали залишки гілок, сухе листя та сміття, яке потім  вивезли спецтехнікою, наданою міськими комунальними підприємствами.

   

Засідання в рамках «Платформи наступності»

    4 квітня 2019 року на базі ліцею «Лідер» в рамках «Платформи наступності» відбулося засідання вчителів початкових класів, класних керівників та педагогів-організаторів на тему «Інтегральне лідерство в освіті. Лідерство в умовах трансформації освіти». Методтст методичного кабінету управління освіти Юрик О.М., спираючись на праці відомого американського освітянина, мотиваційного спікера С. Кові, охарактеризувала сутність лідерства, його основні ознаки.
    Вачіля О.М., вчитель початкових класів ознайомила учасників з особливостями формування лідерських якостей молодших школярів, вона зазначила, що лідером у відповідних умовах може бути кожна дитина принаймні у якомусь виді діяльності.
     Коцан А.О.,педагог-організатор розповіла колегам про ефективність використання інструментів коучингу у формуванні позитивного лідерства.

    «Хто такий TEEN-лідер? Як відкрити в підлітків лідерські якості» ділився з учасниками голова методичного об’єднання класних керівників Клецко Ю.М. Він також запропонував присутнім виконати декілька вправ на формування і розвиток лідерських якостей.
     Захід продовжила керівник Школи молодого класного керівника Штелиха М.П., яка представила свою презентацію на тему «Лідерство очима дітей».
     На завершення методист методичного кабінету управління освіти Симкович М.О. назвала основні недоліки наставництва при формуванні лідерських якостей школярів, звернула увагу на той факт, що надмірна опіка негативно впливає на формування самостійної особистості, перешкоджає розвитку лідерських якостей. Зайва допомога й надмірне потурання – одна з найпідступніших форм жорстокого поводження з дітьми. Це «виховання в короткотривалій перспективі», яке жодним чином не передбачає розвитку необхідних навичок для самостійного вирішення проблем.

   

Засідання методичного об`єдннання вчителів основ здоров’я

     4 квітня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №6 ім. В. Гренджі-Донського відбулось засідання міського методичного об’єднання вчителів основ здоров'я на тему «Виховання соціально-культурної поведінки учнів через формування здорового, безпечного способу життя». Засідання розпочалося із виступу заступника директора з НВР Мещерякової Х.Ю., яка ознайомила присутніх з планом та метою засідання, наголосила про важливість теми. Продовжила зустріч Конкіна Я.В., викладач хореографії та основ здоров'я, яка розповіла присутнім про застосування інтерактивних технологій при викладанні предмету «Основи здоров'я». А саме детально поділилася своїм досвідом щодо формування правильної постави учня, як один із елементів здорового способу життя. Безліч посмішок, позитиву і заряду бадьорості отримали вчителі від руханки під сучасний музичний супровід, яку вчитель рекомендувала проводити на уроках основ здоров'я.
      Продовжила засідання вчитель Кузьо Г.О., яка підготувала для колег інформацію про методи та засоби формування здорового і безпечного способу життя, присутні мали змогу побачити рухові вправи, які учні виконують на кожному уроці, а також приклади проектів на тему «Здоровий спосіб життя».
      Сабов І.Г., вчитель основ здоров’я провела з присутніми практичну роботу на тему «Чинники, що впливають на формування безпечного та здорового способу життя». Присутні об’єдналися в декілька груп, кожна з яких створила свій постер на тему «Здоровий спосіб життя».
      Голова міського методичного об’єднання вчителів основ здоров'я Мендел В.В. нагада присутнім про проведення у травні фестивалю «Молодь обирає здоров'я», в підготовці якого беруть участь також вчителі основ здоров'я.
      Підвела підсумки методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міськоі ради Павлючок-Гогерчак О.В., яка узагальнила і доповнила вищесказане, обговорила з учасниками план майбутніх засідань тощо.
      Отож, засідання було насичене різними руховими вправами, практичними завданнями, учасники ознайомилися з інноваційними підходами викладання основ здоров'я, а також показали активну і результативну роботу в групах.

    

Конференція на тему «Педагогічна майстерність як фактор формування креативної особистості школяра»

     4 квітня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №12 відбулася конференція на тему «Педагогічна майстерність як фактор формування креативної особистості школяра», в якій взяли участь вчителі та керівники гуртків художньо-естетичного циклу. Розпочала конференцію методист методичного кабінету управління освіти Пріц О.М., яка привітала учасників і побажала їм цікавої і плідної роботи. Продовжила захід вчитель образотворчого мистецтва УЗОШ І-ІІІ ст. №19 Костелей В.О., яка розповіла про розробку ефективних презентацій та методику обміну знаннями. Зокрема вона звернула увагу на те, що головне і другорядне у складанні презентацій, яких принципів потрібно дотримуватись, щоб презентація привертала увагу і зацікавила. Також детально розповіла про способи планування успішних виступів, цілі, елементи, засоби, які забезпечують ефективність презентації і на що потрібно звертати особливу увагу, щоб досягти максимального результату і донести потрібну інформацію до слухача і глядача.
       Далі учасники відвідали декілька сесій з різних напрямків художньо-естетичного циклу, які відбувалися одночасно в різних локаціях. Сенько О.І.,вчитель образотворчого мистецтва УЗОШ І-ІІІ ст.№12 зокрема розповів про розвиток креативних компетенцій засобами інтерактивних вправ на уроках образотворчого мистецтва, Вовк І.М., вчитель музичного мистецтва УЗОШ І-ІІІ ст. №19 представила свій досвід на тему «Креативність як внутрішній ресурс людини, — важливий фактор розвитку особистості». В інших двох локаціях Орос Т.А., спеціаліст вищої категорії УЗОШ І-ІІІ ст. №7 розкрила тему використання QR-кодів у сучасному освітньому просторі. Пояснила присутнім, що таке QR-коди, для чого вони потрібні, які можливості дають та як використовувати їх у навчальному процесі. Показала процес використання даного методу та його переваги. Відмітила, що використання смартфону для навчання додатково заохотить школярів до вивчення предмету, урізноманітнить навчальний процес і полегшить сприйняття інформації.
Федьо Л.В., заступник директора УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 розповіла про черлідинг як нову форму рухової активності школярів та про діяльність хореографічних колективів «Перлинка» та «Flash Girls».
       Згодом учасники мали змогу усі разом послухати виступ Шеньо С.В. про педагогічну майстерність як фактор формування креативної особистості школяра. Вона зокрема назвала основні риси педагогічної майстерності. Зауважила, що педагог повинен прагнути зробити навчання не простішим, а зрозумілішим. Також Шеньо С.В. розповіла про розвиток та формування креативної особистості школяра як важливу складову сучасного педагогічного процесу, що вимагає від кожного впевнених знань і вміння зробити вибір. Вказала шляхи творчої реалізації учнів і зауважила, що творчі здібності учнів розвиваються за умови відповідального підходу викладача до організації педагогічного процесу. Разом з учасниками обговорила структуру творчого уроку, ситуативні та особисті чинники, які негативно впливають на творчі можливості людини, а також риси, які натомість сприяють творчому мисленню людини.
Шеньо С.В. зробила висновок, що ефективність навчання залежить від уміння вчителя застосувати оптимальні педагогічні технології, які б проектували креативні якості особистості учня.
      На завершення учасники виконали цікаве практичне завдання, для виконання якого використали метод сканування QR-коду.
      На конференції також були представлені творчі доробки учнів в різних мистецьких напрямках.
      Конференція пройшла в дружній творчій атмосфері, учасники дізналися чималого нового і корисного, отримали фахові поради, поділилися досвідом.

   

Навчатись, граючись. Засідання Школи професійного зростання вчителів англійської мови

       2 квітня 2019 року в УЗОШ І-ІІІ ст.№ 8 відбулось засідання Школи професійного зростання вчителів англійської мови на тему «Використання ігор і метод прямого досвіду через розвиток пізнавальних навичок у дітей молодшого шкільного віку». Під час засідання вчителі англійської мови ЗОШ І-ІІІ ст.№8 Попова О.В, Тирпак Т.І, Дорчинець Н.В та Мордованець С.В. представили практичні поради, які ігри та як можна використовувати у навчанні учнів різного віку. 

       Особливу увагу вони приділили використанню ігор за допомогою флешкарток, масок та ляльок-маріонеток з метою розвитку пізнавальних навичок у дітей молодшого шкільного віку на уроках англійської мови. Учасники засідання з радістю взяли участь в рухливих та комунікативних іграх. Таким чином теорія була апробована на практиці.
З усього почутого можна виділити ряд загальних підходів до використання гри у навчальному процесі:
- гра як самостійний вид розвиваючої діяльності дітей;
- гра як метод навчання, що організовує, розвиває учнів, розширює їхні пізнавальні можливості.
      У процесі гри у дітей покращується вміння концентрувати увагу, працювати самостійно або в командах, розвивається пам'ять.
Використання флешкарточок є одним із найбільш продуктивних засобів у процесі навчання. Діти краще запам'ятовують слова та вирази.
Маски, ляльки-маріонетки сприяють розвитку мовлення дитини, допомагають подолати психологічний бар'єр. Дитина вчиться словами, жестами передавати настрій, емоції.
     Засідання було цікавим, насиченим практичною діяльністю, під час якої педагоги мали змогу власноруч виготовити маски, флешкартки та ляльки з підручних засобів, використовиючи, свої вміння, креативність і творчу уяву.

      

Обласний форум для юних лідерів

     7 представників та координатор учнівського врядування міста «КОРЗО» Марія Симкович взяли участь у дводенному обласному форумі для юних лідерів, який проходив 29-30 березня у ПАДІЮНі. У заході взяли участь більше 100 активістів органів дитячого самоврядування обласних закладів освіти та їх координатори.
      Під час форуму юні лідери акцентували увагу на важливості виховання в сучасної молоді потреб у самореалізації та збереженні духовних цінностей. Було представлено чимало молодіжних проектів, спрямованих на вирішення актуальних проблем. Зокрема, голова учнівського врядування міста, учениця 11 класу УЗОШ №6 Наталія Савко також коротко представила проект «Не самі в самотності» і попросила долучатися до нього небайдужих підлітків.
      Власне бачення вирішення важливих проблем, які стосуються зміни клімату та глобального потепління учнівське врядування міста представило також і на тренінгу «Зберегти планету», який провела Катерина Станкевич-Коваль.
Цікавими та інформаційно насиченими були тренінги «Футуризм» (модератор - Єдуард Юрченко, кандидат філософських наук) , «Інтермаріум» (модератор Дутчак Владислав, кандидат філософських наук, доцент), «Селф-менеджменент» (тренер - Бірюк Ярослава, івент-менеджерка INFORUM, кураторка культурно-мистецької платформи «ПАТРІОТ»), «Стукайте і вам відчинять» (тренер - Даніель Самсонов, журналіст телеканалу UA:Закарпаття).
Марія Симкович спільно з головою врядування Наталією Савко також провела тренінг на тему «Лідерство=ефективне управління!?Чи легко бути тим, хто бачить проблему?», під час якого спільно з лідерами області спробували охарактеризувати риси справжнього лідера, обговорити проблеми та перешкоди, які чекають на шляху до реалізації всіх задумів.
     Після практичної частини учні взяли участь у лідерській вечірці, яку в тому числі провів і член учнівського врядування «КОРЗО», учень 9 класу УЗОШ №6 Артем Черепаня.
30 березня на учнів чекали екскурсія містом до знакових місць та лідерський пікнік. Також лідери обговорили плани на літо.
      Молоді хлопці та дівчата провели цікаві та корисні дні, в ході яких відпрацьовували спільні навички в роботі, обмінялись досвідом лідерського руху молоді в межах області. А за активну участь всі учасники були нагороджені сертифікатами.