пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Проведення І етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») серед закладів освіти м. Ужгорода

   На виконання 13 статті Закону України «Про оборону України», пункту 3 Указу Президента України від 12.06.2015 № 334 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», пункту 5.2 Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 року № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах», Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура»), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17.10.2018 року № 845 з метою національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді 2 травня 2019 року та 3 травня 2019 року шляхом дводенного таборування на базі Центру допризовної підготовки Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 20 – ліцей «Лідер» був проведений І (міський) етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).
    У грі взяли участь рої дев’яти закладів освіти міста Ужгород, а саме: УСЗОШ І – ІІІ ст. № 4, УЗОШ І – ІІІ ст. № 6, УЗОШ І – ІІІ ст. № 7, УЗОШ І – ІІІ ст. № 8, НВК «Гармонія», УЗОШ І – ІІІ ст. № 19, УЗОШ І – ІІІ ст. № 20 – ліцею «Лідер», Ужгородської Класичної гімназії та Ужгородська загальноосвітня спеціалізована школа-інтернат з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської обласної ради.
Рої змагалися у таких випробуваннях: інтелектуальна гра-вікторина «Відун», козацька забава «Перетягування линви», віджимання, метання гранати на точність, підтягування на перекладині, топографія стрільба з пневматичної гвинтівки, розбирання та складання автомату АК – 74 та надання першої долікарської допомоги, транспортування потерпілого «Рятівник». За результатами всіх випробувань в запеклій, азартній і безкомпромісній боротьбі рій УЗОШ І – ІІІ ст. № 20 – ліцею «Лідер» зайняв І місце, рій УЗОШ І – ІІІ ст. № 7 – ІІ місце, а рій Ужгородської Класичної гімназії - ІІІ місце.

Вітаємо переможців.

    

Вітаємо!

Навчально-польові збори

     Відповідно до наказу управління освіти Ужгородської міської ради та Ужгородського об'єднаного міського військового комісаріату 25 квітня 2019 року на базі військової частини А 1778 були проведені навчально-польові збори із юнаками випускних класів закладів освіти м. Ужгорода. Навчально-польові збори є завершальним етапом вивчення курсу предмета "Захист Вітчизни".

     На зборах учні закріпили уміння і навички, які вони отримали під час вивчення навчальної програми, а саме: основ національної безпеки України, Збройних Сил України на захисті Вітчизни, статутів Збройних Сил України, стройової, вогневої, тактичної, прикладної фізичної, а також домедичної підготовки і основ цивільного захисту.

                     

Засідання Школи вчителя НУШ

     24 квітня на базі УЗОШ І-ІІІ ст. № 19 відбулось засідання Школи вчителя НУШ на тему «Емоційний інтелект: можливості формування в учнів Нової школи», під час якого педагоги мали нагоду ознайомитись з методиками та вправами, які підвищують емоційний інтелект дитини.
      Засідання розпочала директор школи - Русин О.В., яка ознайомила педагогів з планом роботи та налаштувала їх на плідну роботу.
Машкаринець Р.М., заступник директора з НВР підготувала змістовну доповідь «Емоційний інтелект-компетентність майбутнього. Формування емоційного інтелекту в умовах НУШ», в якій зауважила, що емоційний інтелект відіграє провідну роль у досягненні успіху людини, сприяє розвитку її емоційної сфери і формується протягом всього життя. Саме період 7-11 років найбільш сприятливий для розвитку емоційної сфери. Тому завдання вчителя НУШ — підготувати дитину до життя, звертаючи увагу не лише на розвиток розумових здібностей, а перш за все розвиваючи в своїх учнів, емоційні компетентності.
      Вчителі УЗОШ І-ІІІ ст. №19 Дан Н.В, Захаркевич В.А., Мароші В.П. та Скубенич І.І. презентували присутнім колекції педагогічних знахідок: «Колаж емоцій», «Мудрі думки», «Рука до руки», «Емоціомаркет», «Писанка вражень» тощо.
Практичні вправи учасники виконували в групах, активно ділилися позитивними емоціями та пробували себе у різних ролях.
      На завершення методист управлiння освiти Ужгородської мiської ради Юрик О.М., підсумувала роботу Школи вчителя НУШ у 2019 н.р. Педагоги активно дискутували, ділились своїми досягненнями та побоюваннями у НУШ, задавали запитання, на які отримали вичерпні відповіді та фахові поради.
    Приємною несподіванкою для присутніх стала «Емоційна писанка-пряник», адже скоро Великдень!

                       

Загальноміські інтелектуальні змагання «Дебати зі сталого розвитку»

      23 квітня 2019 року на базі факультету історії та міжнародних відносин УжНУ відбулися І загальноміські змагання інтелектуальної гри «Дебати зі сталого розвитку». Захід відбувся за ініціативи ресурсного центру зі сталого розвитку УжНУ, управління освіти та за підтримки Ужгородської міської ради. Участь взяли 12 команд, які представили учні закладів освіти міста Ужгорода: №2,5,6,7,8,9,11,12,15,19,20 та УЗСШІ з поглибленим вивченням окремих предметів.
      Як розповіла методист методичного кабінету управління освіти, координатор заходу Марія Симкович, змагання проводяться в двох основних турах відбірковому та фінальному, який відбудеться 6 травня в малій залі Ужгородської міської ради, де змагатимуться дві найсильніші команди, команда-переможниця візьме участь у Загальноукраїнських змаганнях з дебатів і офіційно буде представляти місто Ужгород. Вона також розповіла, що команди готувалися протягом двох тижнів, отримали для підготовки 6 тем зі сталого розвитку, але дебатували тільки на дві, які було визначено шляхом жеребкування. Учасники розпочали дебати з теми «Інтелект має збагачувати Україну, а не шукати кращої за кордоном», друга тема - «Соціальні мережі — зло, яке поглинає людину і десоціалізує її», обидві вони є надзвичайно актуальними на сьогодні. Дебати проходили в декількох локаціях, де команди активно і аргументовано доводили свою думку, обґрунтувано відстоювали свою точку зору, вміло і переконливо вели діалог, задавали питання і давали відповіді.
       За словами Ганни Мелеганич, одного з організаторів, директора ресурсного центру зі сталого розвитку, доцента кафедри міжнародних студій та суспільних комунікацій, метою проведення дебатів є навчити дітей комунікувати, правильно й аргументовано вести переговори, вміти слухати свого опонента. Адже у всьому світі дебати є популярною освітньою технологією, формою комунікації. Чим раніше учень спробує себе у ролі дебатера, тим кращих результатів досягне. Також відмітила, що дебати можна проводити в різних форматах на актуальну тему, в даних змаганнях використано формат К. Поппера, який передбачає участь 3-х гравців, які стверджують і 3-х, які заперечують, і звичайно обов’язковою умовою є дотримання часового регламенту.
       Виступи команд оцінювало журі, до складу якого ввійшли представники УжНУ, управління освіти, громадських організацій та закладів освіти міста Ужгорода. Вони насамперед звертали увагу на змістовність, обґрунтованість, кмітливість, культуру ведення діалогу, вміння переконати. Отож, за результатами першого туру, найкращими стали 4 команди, які отримали майже однакову кількість балів, це команди: УЗСШІ з поглибленим вивченням окремих предметів, УСШ №2, УЗОШ №15 і 12. Оскільки у фіналі зможуть взяти участь тільки дві команди, то організаторами було прийнято рішення провести додаткову гру серед переможців, щоб визначити остаточних учасників фіналу.
       Досвід, який отримали учасники дасть їм можливість бути обізнаним у різних сферах життя і безумовно стане їм в нагоді на шляху до майбутнього успіху. Адже вміння дебатувати і вміло відстоювати свою думку є одним з ключових інструментів у вихованні лідерів нового покоління. 

Вітаємо і бажаємо учасникам нових перемог.

    

Вітаємо!

 

V обласний фестиваль-конкурс “Воскресни, писанко!”

18 квітня 2019 року в Ужгороді урочисто відкрили V обласний фестиваль-конкурс “Воскресни, писанко!”.

Участь у фестивалі взяли 22 адміністративно-територіальні одиниці області, 17 закладів освіти обласного підпорядкування та 16 закладів професійної (професійно-технічної) освіти. На площі Народній, перед будівлею Закарпатської облдержадміністрації, “розцвіло” близько шести десятків великодніх дерев, на кожному з яких красувалось сотні писанок. Учасники фестивалю-конкурсу представили тематичні композиції “Традиції пасхальних свят: від давнини до сучасності” , а також художні вишивки святкової тематики для великоднього кошика. Працівники закладів освіти м. Ужгород долучились до проведення майстер-класів з виготовлення як традиційної, так і сучасної писанки та інших великодніх атрибутів. 

Управління освіти Ужгородської міської ради було нагороджено Почесною грамотою департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА за креативність у розкритті великодньої тематики.

Писанкове містечко буде прикрашати площу Народну аж до 7 травня.

 

 

Панельна дискусія в рамках проекту «Платформа наступності»

     17 квітня 2019 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. в рамках проекту «Платформа наступності»  відбулася панельна дискусія на тему «Читання вибудовує долі «мультимедійного» покоління?» Модераторами були вчителі української мови і літератури УЗОШ І-ІІІ ст. №12 Путрашик Г.Ю. та Чонка М.В.
      Педагоги УЗОШ І-ІІІ ст. №12 поділилися досвідом використання різних методів і форм, за допомогою яких вони популяризують та залучають учнів до читання, зацікавлюють їх. А також вони провели ряд опитувань серед учнів різних вікових категорій з метою з’ясування рівня зацікавленості школярів читанням, жанрових вподобань та що вони очікують від прочитаного.
     Так, Щубелка В.С., вчитель початкових класів, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії провела цікаве опитування серед учнів 2-го класу і розповіла про його результати, які свідчать про те, що все-таки є проблеми з читанням, учні не вважають це заняття чимось цікавим для них, а читають, тому, що цього вимагає навчальний матеріал. Серед учнів 3-4 класів, більшість респондентів полюбляють читати, особливо казки, вибрати твори їм допомагають здебільшого вчителі.
      Вчитель 1-го класу НУШ Ільницька А.М. поділилася з присутніми своїми методами популяризації читання. Вона зокрема сказала про таким метод як читання для себе, коли учні самостійно обирають, що читати, читають впродовж відведеного часу, а далі виконують завдання для перевірки розуміння й усвідомлення прочитаного. Інший метод – це читання з другом, коли учні читають в парі почергово і разом працюють над усвідомленням прочитаного.
      Хававка М.Ю., вчитель 1-го класу НУШ, яка працює за освітньою програмою «На крилах успіху», розповіла, яким чином побудований навчальний і виховний процес. Зокрема вона відмітила, що в своїй роботі використовує журнали-посібники, у яких висвітлена певна соціокультурна тема тижня і навколо цієї теми інтегрується навчальний і виховний процес.
      Кондратєва Н.І., вчитель англійської мови, провела опитування серед учнів 5-го класу, щоб дізнатися як змінився читач, які його вподобання і для чого потрібно читати книги. Отже, більшість з опитаних читають за необхідністю, 30 % обожнюють читати і отримують від цього естетичне задоволення, 5 % респондентів – взагалі не читають або читають, коли є настрій. Також дослідження показало, що учні вважають читання застарілою формою набуття знань, натомість більшої популярності набувають інші форми, це сучасні відеоконтенти, звідки можна дізнатися набагато більше сучаснішої інформації і при цьому витратити набагато менше часу. Щодо вподобань, учні такого віку віддають перевагу коміксам, жанру фентезі, пригодницьким творам, блогам, коментарям до ігор тощо.

     Про те як ставляться до читання і які думки в учнів середньої і старшої ланки щодо впливу книги на формування особистості розповіла Чобаня В.В., вчитель української мови і літератури УЗОШ №12, яка провела анкетування учнів 5-11 класів. Вона зауважила, що проблема нечитання на сьогоднішній день зустрічається дедалі частіше, особливо серед учнів середніх і старших класів, оскільки посидіти в Інтернеті, подивитися телевізор чи пограти в гру для них є цікавішим, ніж читати. Але не зважаючи на такі тенденції, велика частина учнів все-таки читають книги, хоча із різних причин. Дослідження показало, що більшість учнів старших класів читають і мотиватором для них є складання ЗНО, тому вони читають здебільшого програмовий матеріал, дехто читає додаткову літературу, наприклад з психології, яка допомагає ім розібратися в собі та книги успішних людей. Старшокласники очікують від прочитаного: натхнення, поради і мотивацію. Улюблений герой учнів 5-6 класів — мрійник, фантазер, комік. Учні майже усіх ланок полюбляють фантастику, детективи, пригоди, фентезі та віддають перевагу електронним книгам, бо це зручніше і дешевше.

      Мелешинська Н.О., заступник директора з ВР, вчитель математики розповіла про результати опитування проведеного серед батьків, які показали, що половина респондентів в молодших класах купують книги дітям, інша – ні, на їх думку любов до книги повинні в першу чергу виховувати вчителі. На питання як заохочувати дитину до читання - 37% відповіли, що власним прикладом, 35% - дитина сама читає, 11% - читають дітям.
     Чому сучасні діти читають мало, а то взагалі не читають спробував пояснити Назар Підгорний, учень 11 класу, президент учнівського врядування, який також підтвердив, що більшість його ровесників здебільшого читають програмовий матеріал, оскільки потрібно успішно здати ЗНО, але вважає, що читання є важливим, воно збагачує людину, її внутрішній світ і впливає на формування особистості.
      Практичний психолог ЦППСР О. Патраманська пояснила як з малечку знайомити дитину з книгою і підготувати її до самостійного читання. Вона зауважила, що це потрібно робити поступово і не квапити дитину, якщо вона ще не готова, щоб не загальмувати інші важливі процеси розвитку. Існує багато книжок для дітей різного віку, які допомагають дитині пізнавати світ у тій чи іншій формі. О.Патраманська наголосила, що для дитини найважливішим є приклад батьків, вони повинні читати самі і читати дітям.
       Отож, підводячи підсумки всього почутого, проведених досліджень, можна зробити висновок, що сучасному школяреві в еру високих технологій, нових джерел інформації, швидкоплинності часу, бути читачем не легко, проте великий відсоток учнів читають і розуміють, який вплив це має на формування самодостатньої, успішної та свідомої особистості.

   

Засідання методичного об`єднання педагогів-організаторів

     16 квітня 2019 квітня в НВК «Веселка» відбулося засідання методичного об`єднання педагогів-організаторів на тему «Впровадження інновацій в освітній діяльності педагогів-організаторів». Розпочала засідання методист методичного кабінету Симкович М.О., яка привітала учасників, ознайомила з планом роботи і запропонувала ім невеличку практичну вправу.
      Продовжила засідання директор НВК «Веселка» Гебур З.Б., яка представила навчально-виховний заклад, розповіла про колектив, структуру, нововведення, зокрема про брендинг закладу.
      Практичну частину розпочала педагог-організатор Лєбедєва І.Л. яка запропонувала учасникам почати зі знайомства, а далі написати на паперових корабликах про свої очікування від зустрічі.
      Гебур З.Б. дала можливість учасникам висловитися, що таке в їхньому розумінні інновація. Розповіла про освітні технології, назвала відмінності між традиційними та інноваційними. Детально зупинилася на основних інноваційних технологіях: інтерактивних,інтеграційних, ігрових, тренінгових тощо та їхній ролі у навчанні та вихованні дітей.
     Згодом учасники виконали вправу «6 капелюхів» Е. де Боно, для цього вони об’єдналися в групи і висловили свої думки щодо впровадження інноваційних технологій, а саме: які виникають труднощі, які можливості вони дають дітям і самим педагогам, емоції,які виникають в процесі, а також якими компетенціями повинен володіти педагог-організатор. На завершення учасники виконали вправу «Глечик», який вони «наповнили» інноваційними методами і формами, які, на їх думку, будуть цікаві учням, підвищать їх інтерес до навчання, допоможуть їм стати освіченими самодостатніми особистостями.
     Засідання пройшло жваво, присутні мали змогу виразити свої емоції, уявлення, ідеї, поділитися досвідом і своїм баченням того, як успішно впроваджувати іноваційні технології в освітній процес.

    

 

УВАГА!

Управління освіти Ужгородської міської ради повідомляє, що у зв'язку з технічними роботами, Кабінет Ужгородця не функціонуватиме 3 дні.