пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 61-63-60;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Панельна дискусія на тему «Булінг у педагогічному колективі»

         У рамках ХV Мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA та до Дня захисту прав людини управління освіти Ужгородської міської ради на базі УЗОШ №10 організувало панельну дискусію «Булінг у педагогічному колективі». До участі запросили керівників, заступників, педагогів закладів освіти міста та експертів — директора Центру гендерної освіти УжНУ, психолога Маріанну Колодій, заступника начальника відділу Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Закарпатській області Івана Голубку, доцента кафедри міжнародного юридичного права, координатора фестивалю Docudays UA в Закарпатті Марію Менджул, головного спеціаліста управління юстиції в області Владислава Товтина та працівників поліції. Модерувала дискусію методист управління освіти, співкоординатор фестивалю Марія Симкович.

          Учасники обговорили різні аспекти прояву булінгу та мобінгу (цькування на робочому місці) в колективах. Зокрема, Марія Симкович наголосила, що явище булінгу дуже часто притаманне всім колективам, особливо педагогічним. Багато молодих вчителів через цькування залишають роботу. Проблема не вирішується, а залишається на рівні особистих драм і не набуває широкого розголосу. Ведуча зустрічі запропонувала розібратися у проблемі і зрозуміти  — це реальна серйозна небезпека для розбудови суспільства або ж чергова «розкручена» тема, нове модне слівце чи явище, яке існує давно?

        Про булінг як окрему психологічну проблему розповіла Маріанна Колодій, яка зазначила, що сьогодні дуже популярною є тема булінгу в шкільному середовищі, однак цькуванням піддаються не тільки діти-учні, але й дорослі-педагоги. Цькування на робочому місці, на жаль, досить поширене явище у педагогічних колективах багатьох країн світу, і Україна не є винятком.

        З юридичними аспектами проблеми допоміг розібратися представник Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області Владислав Товтин, котрий ознайомив присутніх з  проектом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу». Змінами до статті 30 передбачено зобов’язання закладів освіти забезпечувати на своїх веб-сайтах відкритий доступ до правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду заяв про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків, тощо. Крім того, змінами до статті 73 Закону, Освітньому омбудсмену надається право: здійснювати перевірку заяв про випадки булінгу в закладі освіти, повноту та своєчасність заходів реагування на такі випадки з боку педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, керівництва та засновника закладу освіти тощо.

          Велике зацікавлення викликало питання відповідальності за цькування. Іван Голубка зауважив, що питання відповідальності за булінг та мобінг чи інший вид цькування на даний час є проблемним через велику латентність протиправних дій, пов'язаних з честю та гідністю. Постраждалі запізно звертаються за допомогою у відповідні інстанції, що заважає ефективно кваліфікувати такі вчинки або надати відповідну допомогу.

         Інспектор зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції в Закарпатський області Ольга Мартин розповіла присутнім про заходи, які проводяться поліцією для попередження булінгу в освітніх закладах, зокрема школах, і наголосила на важливості співпраці з даного питання між поліцією та педагогами.

          МаріяМенджул розповіла про існуючі правові механізми захисту права на честь, гідність та ділову репутацію, в тому числі порядок та підстави відшкодування моральної шкоди. Звернула увагу присутніх на судову практику за такими категоріям справ, а також на особливості та порядок доведення завданої шкоди.

Дискусія пройшла жваво та цікаво. «Дуже значимо, що освітяни спілкуються на такі, донедавна "незручні" та непомітні теми. Важливо, щоб педагоги, які зустрічаються у своїй роботі з мобінгом, знали і вміли протистояти цькуванням від керівництва, колег, учнів та їх батьків. Дуже важливо, щоб такі дискусії відбувалися, бо перший крок до подолання проблеми — це зробити її видимою», —  підсумувала роботу Маріанна Колодій.