пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 3-32-22;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Рекомендації батькам та педагогам

ЯКЩО ДИТИНА ПЕРЕЖИЛА НАСИЛЬСТВО

Якщо дитина пережила насильство – це випробування не тільки для неї, але й для того, кому вона розповідає про це, у першу чергу для батьків.

Головне, чим батьки можуть допомогти дитині, яка зазнала насильства, – це допомогти впоратися з важкими емоційними переживаннями. Важливо, щоб дитина не «закривала» своїх почуттів у собі, а могла «вилити» їх, поділитися.Коли дитина переживає сильні почуття, їй боляче, страшно, соромно, вона відчуває гнів, перше, що ви можете зробити – це дати зрозуміти, що ви «чуєте і бачите» її переживання.

Чого не слід робити, у всякому разі, одразу, коли дитина розповідає про свою проблему:

ЯК ЗАПОБІГТИ ДИТЯЧОМУ ОБМАНУ?

Рекомендації батькам

           1. Сприймайте дитину безумовно. Любіть її не за те, що вона гарна, розумна, здібна, добре навчається, допомагає. Любіть її просто за те, що вона є.

            2. Можна висловлювати своє незадоволення окремими діями дитини, але не дитиною загалом.

            3. Будьте вірними своєму слову, обіцянкам. Навіть якщо є об’єктивні причини, і через якісь обставини ви не зуміли дотриматися своєї обіцянки, поясніть дитині причину, з якої порушили її.

ПРИЧИНИ ДИТЯЧИХ СТРАХІВ

Для того, щоб допомогти дитині звільнитися від страху, дорослі повинні розуміти причини його появи у конкретної дитини. Так, страхи, які виникають у процесі спілкування з батьками і однолітками (навіювані), відрізняються від страхів, що породжені уявою самої дитини чи є результатом переляку.

Часті і тим більше довготривалі переживання страху у ранньому віці сприяють формуванню у дитини боязкості та лякливості. Залякані діти ростуть хворобливими і слабкими, тобто хворобливість можна розглядати як одну з причин страху, але і страхи частіше зустрічаються у дітей, які хворіють.

ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ

Рекомендації педагогам           

ПСИХОГІГІЄНІЧНІ ОСНОВИ     НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Сучасними науковими дослідженнями встановлено, що біоритмологічний оптимум  розумової працездатності у дітей шкільного віку припадає на інтервал 10 - 12 годин. У ці години помітна найбільша ефективність засвоєння матеріалу за найменших психофізіологічних витрат організму. Тому в розкладі уроків для молодших школярів складні предмети повинні проводитися на 2-3 уроці.                                                            

При складанні розкладу уроків  рекомендуємо користуватися таблицею, у якій складність кожного предмета ранжується в балах:

 

ПОВІЛЬНІ ДІТИ

Рекомендації батькам

Дотримання режиму дня. Дитині з інертними (малорухомими) нервовими процесами легше пристосуватися до визначеного порядку виконання всіх повсякденних справ: які дії і в якій послідовності виконувати перед їжею, перед сном, також при митті рук і т.п. Ці життєві стереотипи дуже важливі для будь-якої дитини, але в кілька разів важливіші вони для повільної дитини. Якщо дитина в один і той самий час лягає спати, підводиться, їсть, гуляє, якщо кожна процедура має чіткий порядок, то їй легше впоратися із завданнями, які стоять перед нею.