пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 3-32-22;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Засідання школи професійної адаптації молодого та малодосвіченого спеціаліста психологічної служби системи освіти м. Ужгород

       07 листопада 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. 20 відбулося засідання школи професійної адаптації молодого та малодосвічегого спеціаліста психологічної служби системи освіти міста Ужгорода. Тема зустрічі «Психологія підлітків з «важким характером». У засіданні взяли участь 7 практичних психологів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів міста, керівник школи молодого та малодосвіченого спеціаліста психологічної служби, практичний психолог Корпош О.В., завідувач ЦППСР Томей А.М., методист ЦППСР Патраманська О.М.

       Корпош О.В. висвітлила психологічні новоутворення підліткового віку, розповіла про розвиток самосвідомості, про акцентуаціі в характері підлітків.

       Томей А.М. ознайомила учасників з результатами дослідження щодо визначення типів акцентуаціі характеру учнів 7-х класів, поінформувала про терміни проведення загальноміського дослідження та форми подачі результатів обстеження. Учасники засідання взяли до уваги отриману інформацію та відзначили важливість іі використання у своїй діяльності.

 

Вітаємо учнівське врядування міста!

     Відповідно до Cтатуту учнівського врядування, затвердженого рішенням колегії управління освіти 28.01.2015р.,  05 листопада 2018 року на базі УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» проведено загальноучнівську конференцію, під час якої учні та педагоги-організатори закладів освіти міста Ужгорода обрали керівний склад на цей навчальний рік та заслухали звіт щодо проведеної роботи за попередній. Дев’ять кандидатів на керівні посади представили свої передвиборчі програми, в яких вказали свої наміри і плани.
       За результатами голосування волонтерський комітет у 2018-2019 н.р. очолить учень  УЗОШ І-ІІІ ст. №15 Іван Синетар, комітет культури та дозвілля — учениця  УЗОШ І-ІІІ ст. № 6 Вікторія Дюгованець, комітет преси — учениця  УЗОШ І-ІІІ ст. №15 Вікторія Анткевич. Комітет спорту очолить учень УСЗОШ №2 Вадим Мелитовський, комітет міжнародних відносин — учень УЗОШ І-ІІІ ст. №6 Артем Черепаня. Заступником голови комітету культури та дозвілля стала учениця УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» Юлія Товтин, голови волонтерського — учениця БПЛ «Інтелект» - УЗОШ І-ІІІ ст. №11 Корнелія Маркович.

     Головування учнівським врядуванням міста продовжить і надалі учениця УЗОШ І-ІІІ ст. №6  Наталія Савко, котра багатьом школярам за рік стала прикладом для наслідування. Усобленням любові, мудрості, доброти та взаємоповаги незалежно від віку, фінансового чи фізичного стану. Прикладом того, коли знання без добрих справ ніщо. Заступником голови обрано ученицю НВК "Гармонія" Антоніну Тегзу, яка проявила себе за минулі роки вдалим організатором та втілила в життя безліч проектів.

     Етап виборів нового складу учнівського врядування міста є гарним поштовхом для майбутньої управлінської самореалізації лідерів й лідерок.

     Вітаємо новообрану команду та бажаємо наснаги у подальшій реалізації своїх планів.

   

 

Засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури

 

      31 жовтня 2018 року в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №20 - ліцеї «Лідер» відбулося чергове засідання Школи професійного зростання вчителів української мови і літератури на тему «Вікова психологія дітей».

      Томей А.М., завідувач Центру практичної психології та соціальної роботи управління освіти Ужгородської міської ради, детально розповіла про предмет вікової психології та про закономірності психічного розвитку людини на різних вікових етапах її індивідуального життя.

     Засвоївши теоретичний матеріал, педагоги мали змогу взяти участь у виконанні групових тренінгових вправ «Особливості вікового розвитку», які допомогли їм зрозуміти соціальну ситуацію розвитку дитини певного періоду життя, провідну діяльність, кризові прояви тощо.

      На завершення практичний психолог нагадала присутнім, що це лише І-ше засідання, тому наступного разу всі учасники будуть мати можливість розв’язувати ситуативні вправи, які допоможуть учителеві краще зрозуміти психологію школярів як молодших, так і старших класів.

 

Методичне об`єднання шкільних бібліотекарів

              Щороку з 1 по 31 жовтня, починаючи з 2014 року, в рамках Міжнародного проводиться Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек. У 2018 році він проводився під гаслом «Шкільна бібліотека — центр творчого розвитку дитини» і присвячений видатному українському педагогу-гуманісту, вченому зі світовим ім’ям  

В. Сухомлинському з нагоди 100-річчя від дня його народження.

          31 жовтня 2018 року в УЗОШ І-ІІ ст.№14 відбулося методичне об`єднання шкільних бібліотекарів міста.

Учасники зустрілися, щоб підбити підсумки роботи Місячника, представити інноваційні форми роботи шкільних бібліотек та презентувати досвід діяльності шкільної бібліотеки УЗОШ №14 у цьому напрямку. Стойка Р.Й., бібліотекар поділився досвідом популяризації дитячої книги серед учнів, розповів про використання різних форм і методів залучення школярів до читання. Він також зауважив, що у цьому напрямку проводиться спільна робота усього педагогічного колективу. Детальніше представив роботу в рамках Місячника. Протягом місяця у закладі діяла «Територія творчості», де учні мали можливість читати і творити. Доповідач, зокрема, продемонстрував творчий доробок учнів 7-го класу, які за допомогою ілюстрацій створили книгу «The cat in the hat», книгу «Українські казки», зібрану учнями молодшої школи з розмальовок до казок, стіннівку «Книга — джерело освіти», книги ручної роботи «Пори року» та «Осінь», колаж «Улюблена книга».

            З метою залучення учнів до читання та інформування користувачів про книги та послуги Роман Йосипович організовує екскурсії в бібліотеку — бібліотечний десант.

           Засідання пройшло в теплій та  дружній атмосфері, учасники дійшли висновку, що враховуючи виклики сьогодення, шкільні бібліотеки використовують у своїй діяльності сучасні різноманітні форми роботи. Завдяки актуальному змісту, творчому підходу і нетрадиційним назвам, здатні привертати до себе увагу користувачів та залучати нових відвідувачів.

 

 

Вітаємо переможців конкурсу!

      Відповідно до рішення журі обласного етапу Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів  «Моя Україно!» (наказ департаменту освіти і науки ЗОДА 26.10.2018 №247 «Про підсумки обласного етапу Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів  «Моя Україно!» ) четверо учнів закладів освіти міста Ужгорода стали переможцями Конкурсу. 

      Зокрема, за роботу «З бабусиного саду» у номінації «Натюрморт» (середня група) диплом І ступеня отримала учениця 9 класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №7 Гарайда Емілія, керівник Пайдич-Кирилюк О.І.

 Дипломами ІІІ ступеня нагороджено ще трьох конкурсанток:

      у номінації «Флора і фауна» (старша група) - ученицю лінгвістичної гімназії ім. Т.Г.Шевченка Ужгородської міської ради Закарпатської області Пугач Міхаеллу за роботу ,,Очі справжнього друга”, керівник Ганус Є.О.

    у номінації «Репортажний портрет» (старша група)за роботу «Українська посмішкадиплом  - ученицю Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №15Анткевич Вікторію, керівник Гасяк Л.А.

      у номінації «Пейзаж» (старша група)  - Купрієнко Олександру, ученицю Ужгородської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №4  за роботу «Прогулянка над Ужем», керівник Дорогович Є.Й.

Cтартував ІХ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

      18 жовтня стартував ІХ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

 Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка вкотре вмотивував учнів 5-11 класів закладів освіти

м. Ужгород до творчого інтелектуального змагання. За сприяння вчителів української мови та літератури проведено заходи з нагоди відкриття Конкурсу.

(Матеріали розміщені на сайтах закладів освіти).

      Цьогоріч  у І ( шкільному) етапі Конкурсу взяли участь   536 здобувачів освіти.

За рішенням членів журі І етапу 53 переможці   доводитимуть свої здібності зі знань загальної мовної культури та творчої спадщини видатного сина українського народу Тараса Григоровича Шевченка на ІІ ( міському)  етапі Конкурсу, який відбудеться 17 листопада в Ужгородській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №9 Ужгородської міської ради, відповідно до Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

 

Методичне об`єднання вчителів-дефектологів

 

      30 жовтня 2018 року в УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» відбулося засідання методичного об'єднання вчителів-дефектологів на тему «Сучасні науково-методичні підходи щодо організації корекційно-відновлювальної роботи з дітьми».

      Учасники говорили про основні завдання, методи і підходи, проблеми з якими стикаються в ході корекційно-відновлювальної  роботи. Адже головне завдання педагогів спеціальних шкіл — створити оптимальні умови для розвитку й реалізації освітніх потреб цієї категорії на основі врахування можливостей конкретної особистості. Перед присутніми виступила Воротинцева О.О., вчитель-дефектолог, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, яка поділилася досвідом щодо організації корекційно-розвиткової роботи як необхідної умови соціалізації дитини з особливими освітніми потребами. Наголосила, які нормативно-правові документи необхідні для реалізації такої роботи в закладах освіти.

Методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Олос М.Ю.  детально розповіла про сучасні підходи до навчання і виховання дітей з особливими потребами.

           Горзов Н.А., голова  методичного об’єднання, наголосила  на необхідності взаємодії у роботі фахівців  інклюзивно-ресурсного центру з          вчителями-дефектологами закладів освіти. Відзначила те, що основною метою фахівців у цьому напрямку є формування життєво важливої соціальної компетентності, яка в сукупності з пізнавальною особистісною та самоосвітніми компетенціями забезпечують самовдосконалення та корекцію особистості дитини, допоможуть самореалізуватися в соціумі, підготують до самостійної життєдіяльності. Що корекційно-виховний процес розглядається як комплексний вплив на особистість дитини, його завдання стимулювати розумовий розвиток, корекцію наявних відхилень в розвитку. Доповідач також    ознайомила присутніх  з новинками літератури з  дефектології.

      Отже, підсумовуючи дане засідання, учасники дійшли висновку, що на сьогодні, крім всього іншого є велика потреба в пропагуванні просвітницької логопедичноі роботи в педагогічних колективах закладів освіти і серед  батьків.

   

 

Вітаємо переможців ІІ етапу обласного конкурсу «Захисники України: історія та сьогодення»

        

            25 жовтня 2018 року проведено в м. Ужгород ІІ етап  обласного конкурсу літературних творів, творів образотворчого мистецтва та фоторобіт на тему „Захисники України: історія та сьогодення”. Цьогоріч було подано  42 учнівські  роботи. Одинадцятеро учасників стали переможцями.

   Відповідно до рішення журі міського етапу  конкурсу літературних творів на тему «Захисники України: історія та сьогодення» визнано переможцями учнів:

у номінації «Лист»:

• Колініченко Аксінью Андріївну,  ученицю 7-А класу   Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 Ужгородської міської ради Закарпатської області (І місце);

• Майорош Валерію Чабіївну, ученицю 8-В класу    Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12     Ужгородської міської ради Закарпатської області ( ІІ місце);

• Баландяк Крістіну Сергіївну,  ученицю 9-Б класу    Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12     Ужгородської міської ради Закарпатської області ( ІІІ місце);

 у номінації «Вірш»:

• Дуб Катерину Іванівну, ученицю 9 класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20—ліцею «Лідер» Ужгородської міської ради Закарпатської області ( І місце);

• Ситнову Лідію Олегівну, ученицю 10 класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Ужгородської міської ради Закарпатської області

( ІІ місце).

    Відповідно до рішення журі міського етапу  конкурсу творів образотворчого мистецтва та фоторобіт на тему «Захисники України: історія та сьогодення» визнано переможцями наступних учнів:

 у номінації «Малюнок»:

• Соломку Олександру Едуардівну, ученицю 3(7)-В класу Лінгвістичної гімназії імені Т.Г. Шевченка Ужгородської міської ради Закарпатської області ( І місце);

• Тацюк Ангеліну Сергіївну, ученицю 7-А класу Ужгородської спеціалізованої  школи І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних мов Ужгородської міської ради Закарпатської області ( ІІ місце);

• Гебеша Максима Петровича,  учня 7-Б класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Ужгородської міської ради Закарпатської області ( ІІІ місце);

  у номінації «Фоторобота»:

• Адамчука Артема Ігоровича, учня 9-А класу Ужгородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 Ужгородської міської ради Закарпатської області

(І місце);

• Брензович Даніелу Віталіївну, ученицю 9-Б класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20—ліцею «Лідер» Ужгородської міської ради Закарпатської області ( ІІ місце);

• Фурдачин Юлію Андріївну, ученицю 8-Б класу Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Ужгородської міської ради закарпатської області ( ІІІ місце).

     Вітаємо національно свідомих, патріотично зрілих особистостей, які стали  

переможцями конкурсу літературних творів, творів образотворчого мистецтва та фоторобіт на тему „Захисники України: історія та сьогодення”.

   

 

 

Засідання Школи вчителя НУШ

 

 

      25 жовтня 2018 року на базі УСЗОШ І-ІІІ ступенів №2 відбулося засідання Школи вчителя НУШ у формі тренінгу на тему «Гейміфікація — використання ігрових елементів як системи мотивування до навчального процесу». На зустрічі були присутні 68 учасників, учителі початкових класів шкіл міста Ужгорода. Засідання розпочала заступник директора з навчально-виховної роботи Урста О.С., яка назвала тему і мету, познайомила з планом заходу. Вона наголосила на актуальності теми в сучасному навчальному процесі.

      Зустріч складалася з теоретичної частини, яку презентувала учитель початкових класів Юрикова В.О., яка ознайомила присутніх  з поняттям гейміфікація, з її основним змістом, а саме — продемонструвати дитині, на все що вона здатна. Вона розповіла про переваги методу, про дидактичні й методичні принципи ігрової діяльності — доступність, новизну, врахування індивідуальних і вікових особливостей учнів тощо. Розкрила методичні завдання навчальної гри, її умови та цілі, основні з яких дидактичні, розвиваючі й виховні.

      Практична частина складалася з групових тренінгових вправ. Учасники об‘єдналися в групи, кожній з яких дали різні ігрові засоби, а учасники повинні були змоделювати ігрову ситуацію, тобто в ігровій формі допомогти учням засвоїти матеріал з різних предметів. У ході розв’язання практичних завдань вчителі початкових класів УСЗОШ І-ІІІ ст. №2  Лялик О.О., Бабич О.М. Сангов Х.Г.  розповіли про застосування різноманітних ігрових засобів і роздали їх учасникам для виконання практичного завдання.

       Методист управління освіти Ужгородської міської ради Юрик О.М. розповіла про такий різновид ігор як комп’ютерні. Пояснила і продемонструвала яким чином вчитель, скориставшись відповідними інтернет-платформами, а також електронними засобами може підготувати навчальний матеріал в ігровій формі.  Як на уроці з учнями в навчальних цілях використати планшет, смартфон, комп’ютер. Провела практичне завдання з учасниками заходу за допомогою ресурсу Quizlet.

       У кінці зустрічі, присутні мали можливість висловити свою думку  щодо переваг і недоліків застосування гри у навчальному процесі, про які, підсумовуючи, більш детально розповіла методист Юрик О.М.

        Метою даного заходу було через практичну діяльність показати вчителям початкових класів методи і прийоми ігрового навчання, дати їм практичні поради.

  

 

Методичне об`єднання вчителів хімії

      25 жовтня 2018 року в БПЛ «Інтелект» - УЗОШ І-ІІІ ст. №11 міста Ужгорода відбулося засідання методичного об'єднання вчителів хімії на тему «Використання комп'ютерних технологій як ефективний засіб навчання та контролю на уроках хімії».

      Методист управління освіти Ужгородської міської ради Павлючок-Гогерчак О.В. ознайомила присутніх з добіркою кращих онлайн-ресурсів, які допоможуть зробити курс хімії більш наочним і зрозумілим, а також мотивувати учнів вивчати предмет поза межами шкільної програми. Вона наголосила, що цікаві матеріали вчителів публікуються на блозі вчителів біології та хімії міста Ужгорода.

      Лазар О.І., вчитель вищої категорії УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 презентувала свій досвід «Використання інтерактивних технологій на уроках хімії».

      Дуже цікаво провела майстер-клас на тему «Застосування LearningApps i Kahoot  на уроках хімії» вчитель БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11. LearningApps.org — он-лайн сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи для малечі й старшокласників. Це своєрідний конструктор для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей як для використання на уроках, так і в позаурочний час. Учасники методоб’єднання мали змогу спробувати створити свої власні інтерактивні вправи для контролю знань учнів. Також присутні мали нагоду виступити в ролі школярів й зіграти в гру Kahoot. Це порівняно новий сервіс для створення он-лайн вікторин, тестів і опитувань. Його можна ефективно використовувати і в дидактичних цілях. Створені в Kahoot завдання, дозволяють включати в них фотографії і навіть відеофрагменти. Запущена також бета-версія інструменту drag-and-drop. Темп виконання вікторин, тестів регулюється шляхом введення часової межі для кожного запитання. Учні можуть відповідати на тести, які створив вчитель з будь-якого пристрою, що має доступ до Інтернету (планшет, смартфон, ноутбук).

      При бажанні викладач має можливість ввести бали за відповіді на поставлені питання — за правильність і за швидкість їх виконання. Табло відображається на моніторі вчительського комп'ютера.

      Отже, присутні дійшли висновку, що за допомогою інтернет-ресурсів можна з легкістю та захопленням опанувати хімію, використовуючи  при цьому, різні віртуальні експерименти чи тематичні ігри.