пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 3-32-22;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

І-ий етап конкурсів «Новорічна композиція» та «Український сувенір»

        З 03 по 10 грудня 2018 року управлінням освіти Ужгородської міської ради було проведено І-ий етап конкурсів «Новорічна композиція» та «Український сувенір» серед учнів освітніх закладів міста. Роботи відзначилися технічною майстерністю та високим художнім рівнем і серед них відібрано кращі й  відповідно відправлено до еколого-натуралістичного центру учнівської молоді для участі у виставці та 2-х етапах конкурсів.

Переможцями у номінації «Стилізована ялинка» стали:

- Волк Аліна, учениця навчально-виховного комплексу «Веселка» Ужгородської міської ради Закарпатської області за   роботу «Лісова красуня» (І місце);

   - Михайлець Марія, учениця УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 з поглибленим вивченням окремих предметів за роботу «Новорічна ялинка», керівник — Федчук В.В. (І місце);

   - Манайло Олександра, учениця УЗОШ І-ІІІ ст. №15 за роботу «Стилізована ялинка», керівник — Паращак С. О.  (ІІ місце);

   - Надиршина Олександра, учениця Багатопрофільного ліцею «Інтелект» УЗОШ І-ІІІ ст. №11 за роботу «Зимова красуня», керівник — Надиршина М. Я. (ІІ місце);

    - Зінич Мілена, учениця класичної гімназії Ужгородської міської міської ради за роботу «Лісова казка», керівник — Габані О. Ф. (ІІІ місце);

    - Саволич Станіслав, ученьУЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» за роботу «Новорічна красуня» (ІІІ місце).

 

У номінації «Новорічна композиція»:

- Кіш Мар’ян, учень УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» за роботу «Новорічна казка» (І місце);

- Орінчай Неля, учениця Лінгвістичної гімназії ім. Т.Г.Шевченка Ужгородської міської ради за роботу «Закарпатський чобіток в новорічну ніч», керівник — Ганус Є. О. (І місце);

- колективна робота  учнів 2-Б класуУжгородської спеціалізованої  школи І-ІІІ ст. №5 за роботу «Зима», керівник — Степан Н. В. ( ІІ місце).

- Сідак Марія, учениця УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» за роботу «Гість новорічної ночі» ( ІІ місце).

 

У номінації «Сюжетна композиція»:

- Єлагін Гліб, учень навчально-виховного комплексу «Веселка» Ужгородської міської ради за роботу «Годівничка-оберіг» (І місце).

 

У номінації «Флористична новорічна картина чи колаж»:

- колективна робота  учнів1-4-их класів навчально-виховного комплексу «Веселка» Ужгородської міської ради за роботу «Бал новорічних сніжинок» (І місце);

- Дацків Андрій,  учень з УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» за роботу «На порозі Новий рік» (ІІ місце).

 

У номінації «Новорічний вінок»:

- Піцур Анна, учениця УЗОШ І-ІІІ ст. №19 за роботу «Новорічне диво», керівник - Ченгері Г. В. (І місце);

- Бойко Даніїл, учень УСЗОШ І-ІІІ ст. 2 за роботу «Новорічний вінок», керівник - Шемейко Н. В. (ІІ місце).

У номінації «Новорічний подарунок»:

- Коваль Павло, учень УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» за роботи «На порозі Новий рік» та «Вертеп», керівник  — П’ятківський І. Я. (І місце);

- Голубка Владислав,учень УЗОШ І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» за роботи «На порозі Новий рік» та «Вертеп», керівник П’ятківський І Я. (І місце);

- Мирончук Едіта, учениця Лінгвістичної гімназії ім. Т.Г. Шевченка Ужгородської міської ради за роботу «В очікуванні різдвяного чуда», керівник — Мирончук Н. І. (ІІ місце);

- Левіта Артем, учень Багатопрофільного ліцею «Інтелект» - загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №11 Ужгородської міської ради, керівник — Симкович В. М. (ІІІ місце).

    

 

 

Відкриття Ужгородської філії Закарпатського відділення Малої академії наук України

 

         17 грудня 2018 року в актовій УЗОШ І-ІІІ ст. №8 відбулося урочисте відкриття Ужгородської філії Закарпатського відділення Малої академії наук та нагородження переможців І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України 2017-2018 н.р. Підготувалата провела урочистості Шварц О.Г., методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради. Вона розповіла присутнім про конкурс-захист, який є одним з провідних заходів МАН і проводиться з метою виявлення, підтримки інтелектуально і творчо обдарованої учнівської молоді, залучення її до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції, виховання в ній наполегливості, вміння формувати і відстоювати власну думку. Шварц О.Г., зокрема, наголосила, що кожного року конкурс виявляє чималу кількість обдарованих учнів серед школярів нашого міста у різних галузях науки, які стають переможцями декількох етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.  Конкурс проводиться в 64 секціях 12 наукових відділень майже за усіма напрямами природничих, гуманітарних та суспільних наук. Вона наголосила, що учні-члени МАН беруть участь у відбірних І етапах, а найкращі з них, представники територіальних відділень змагаються у фінальному ІІІ етапі конкурсу-захисту в місті Києві.

      Привітати і вручити цінні призи переможцям І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України 2017-2018 н.р. прийшли міський голова Ужгорода Богдан Андріїв, секретар міської ради Андріана Габор, депутат Закарпатської обласної ради Андрій Андріїв та заступник начальника управління освіти Ужгородської міської ради Наталія Мухомедьянова. Міський голова висловив своє захоплення інтелектуальними і творчими здобутками переможців, зауважив, що йому приємно бачити в залі чимало молодих людей, які вже з шкільних років наполегливо займаються наукою і присвячують свій вільний час саме розвитку своїх здібностей. Серед іншого, Богдан Євстафійович відзначив, що конкурс-захист є серйозним випробуванням, яке в свою чергу допоможе їм в майбутньому робити свої наукові висновки, відстоювати власну точку зору. Він також побажав учасникам міцного здоров`я, творчої наснаги, нових здобутків на благо міста та усієї країни та вручив переможцям І етапу призи: USB флеш-накопичувачі та комп’ютерні мишки.

 

Список призерів МАН 2017-2018 р.н., І етап

 

№з/п

Заклад освіти

ПІБ

 

 

 

                           І місце

 

1.

Класична гімназія

Магас Інна Юріївна

 

 

 

2.

Класична гімназія

Малеш Ірина Василівна

 

 

 

3.

Класична гімназія

Манцулич Домініка Любомирівна

 

 

 

4.

Класична гімназія

Любка Анастасія Романівна

 

 

 

5.

Класична гімназія

Ділонг Сергій Михайлович

 

 

 

6.

Класична гімназія

Ремета Ольга Андріївна

 

 

 

7.

Класична гімназія

Суркова Анастасія Андріївна

 

 

 

8.

Класична гімназія

Бадов Емілія Аттілівна

 

 

 

9.

Лінгвістична гімназія ім. Т.Г. Шевченка

Пушкаренко Віктор Сергійович

 

 

 

10.

Лінгвістична гімназія ім. Т.Г. Шевченка

Мелеш Катерина Дмитрівна

 

 

 

11.

УСШ І-ІІІ ст №3

Пілцер Франц Вікторович

 

 

 

12.

УЗОШ І-ІІІ ступенів №20 – ліцей «Лідер»

Мешко Марк Яношович

 

 

 

13.

УЗОШ І-ІІІ ступенів №20 – ліцей «Лідер»

Петрівський Ярослав Ярославович

 

 

 

14.

УЗОШ І-ІІІ ст №12

Стегура Олександр Ярославович

 

 

 

15.

УЗОШ І-ІІІ ст №12

Міцода Роман – Андрій Романович

 

 

 

16.

УСЗОШ І-ІІІ ст. №4

Герзанич Катерина Святославівна

 

 

 

17.

УЗОШI-III ст. №19                                                                                                      

Рябощук Олег Михайлович

 

 

 

                       ІІ місце

 

1.

Класична гімназія

Лечига Роман Романович

 

 

 

2.

Класична гімназія

Мілюченко Андрій Андрійович

 

 

 

3.

Класична гімназія

ЛібакЮліанна Вадимівна

 

 

 

4.

Лінгвістична гімназія ім. Т.Г. Шевченка

Рішко Ярослава- Марія Василівна

 

 

 

5.

УСШ І-ІІІ ст №3

Симонян Рафаель Артакович

 

 

 

6.

УСШ І-ІІІ ст №3

Антонов Ілля Ігорович

 

 

 

7.

УЗОШ І-ІІІ ступенів №20 – ліцей «Лідер»

Козлов Владислав Віталійович

 

 

 

8.

УЗОШ І-ІІІ ступенів №20 – ліцей «Лідер»

Фурів Андрій Віталійович

 

 

 

9.

УЗОШ І-ІІІ ступенів №20 – ліцей «Лідер»

РиганОлександр Михайлович

 

 

 

10.

УСЗОШ І-ІІІ ст.№2

Петришин Назар Андрійович

 

 

 

11.

УСШ І-ІІІ ст №5

Мунчак Ірина Вікторівна

 

 

 

12.

УСШ І-ІІІ ст №5

Боршош ДаніеллаМихайлівна

 

 

 

13.

УСШ І-ІІІ ст №5

Шітт ДаринаАндріївна

 

 

 

14.

УЗОШ І-ІІІ ст № 6

Хланта Вероніка Романівна

 

 

 

15.

УЗОШ І-ІІІ ст № 6

Плавайко Марина Олегівна

 

 

 

16.

УЗОШ І-ІІІ ст № 6

Тереля Дмитро Віталійович

 

 

 

17.

УЗОШ І-ІІІ ст № 6

Савко НаталіяВікторіна

 

 

 

18.

УЗОШ І-ІІІ ст № 6

Гапак Роман Олександрович

 

 

 

19.

УЗОШ І-ІІІ ст.№7

МандичНіколетта Юріївна

 

 

 

20.

УЗОШ І-ІІІ ст.№7

Кузьма Андрій Олександрович

 

 

 

21.

УЗОШ І-ІІІ ст.№7

Зіхор Станіслав Вікторович

 

 

 

22.

УЗОШ І-ІІІ ст.№8

Копчак Ірина Сергіївна

 

 

 

23.

УЗОШ І-ІІІ ст.№8

Матьола Катерина Вячеславівна

 

 

 

24.

УЗОШ І-ІІІ ст.№9

Шершун Регіна Романівна

 

 

 

25.

БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11

Даниляк Каріна Сергіївна

 

 

 

26.

БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11

Ігнатищ Дмитро Іванович

 

 

 

27.

УЗОШ І-ІІІ ст №12

Мелешинська Аліна Ростиславівна

 

 

 

28.

УЗОШ І-ІІІ ст №12

Стегура Олександр Ярославович

 

 

 

29.

УЗОШ І-ІІІ ст №12

Міцода Роман-Андрій Романович

 

 

 

30.

УЗОШ І-ІІІ ст.№15

Морека ДаринаІванівна

 

 

 

31.

УЗОШ І-ІІІ ст.№15

Синетар ІванІванович

 

 

 

32.

НВК «Гармонія»

Лийнарт Ніколь Віталіївна

 

 

 

33.

УЗОШ I-III ст. №19                                                                                                      

Сенько Анна Ігорівна

 

 

 

 ІІІ місце

 

1.

Класична гімназія

Гецко Анастасія Іванівна

2.

Класична гімназія

Чемодурова Анна Ігорівна

3.

Лінгвістична гімназія ім. Т.Г.Шевченка

Семерак Анастасія Ігорівна

4.

Лінгвістична гімназія ім. Т.Г.Шевченка

Михайлець Олександра Сергіївна

5.

УСШ І-ІІІ ст №3

Білоус Поліна Ігорівна

6.

УСШ І-ІІІ ст №3

Завадяк Роман Олександрович

7.

УСШ І-ІІІ ст №3

Таран АндрійАндрійович

8.

УСЗОШ І-ІІІ ст.№2

Савицький Данило Генадійович

9.

УСЗОШ І – ІІІ ступенів  №4

Купрієнко Олександра Олегівна

10.

УЗОШ І-ІІІ ст № 6

Мельниченко Ольга Сергіївна

11.

УЗОШ І-ІІІ ст № 6

Мельниченко Ольга Сергіївна

12.

УЗОШ І-ІІІ ст № 7

Білей Крістіан Васильович

13.

УЗОШ І-ІІІ ст № 9

ПристашВладиславАндрійович

14.

УЗОШ І-ІІІ ст № 9

Товтик Ольга Михайлівна

15.

УЗОШ І-ІІІ ст № 9

СимодейкоМа’рянІванович

16.

БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11

Сірко Мирослав Іванович

17.

БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11

Кравчук Анастасія Володимирівна

18.

БПЛ «Інтелект» - ЗОШ І-ІІІ ст. №11

Гренцер Віктор Андрійович

19.

УЗОШ І-ІІІ ст. №12

Підгорний Назар Андрійович

20.

УЗОШ І-ІІІ ст.№15

Поп Ярослава Михайлівна

21.

НВК «Гармонія»

Бесеганич Інга Володимирівна

22.

УЗОШI-III ст№19

Король Юлія Михайлівна

23.

УЗОШ I-III ст№19

Пасевич Ірина Анатоліївна

24.

УЗОШ I-III ст№19

Гутник Яна Мирославівна

25.

УЗОШ I-III ст№19

Пеца Світлана Юріївна

26.

УЗОШ І-ІІІ ступенів №20 – ліцей «Лідер»

Гречин Євгенія Миколаївна


        

 

Профорієнтаційна зустріч випускників шкіл міста Ужгорода з представниками трьох вищих військових навчальних закладів України

          14 грудня 2018 року в УСШ І-ІІІ ст. №5 відбувся профорієнтаційний захід щодо вступу на навчання до військових навчальних закладів України випускників загальноосвітніх закладів міста Ужгорода. Першим перед присутніми учнями 10-11 класів виступив підполковник Ткачишин В.Є., заступник начальника загальновійськових дисциплін Національної академії сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного м. Львів, який представив даний заклад. Зокрема, розповів про умови вступу, вимоги до абітурієнтів, про додаткові вступні випробування. Назвав, за якими спеціалізаціями можна навчатися: управління діями підрозділів механізованих військ, артилерії, танкових військ, озброєння та техніка інженерних військ, культурологія, музичне мистецтво у Зброєних силах тощо. Також зауважив, що в академії існує хороша науково-технічна база: 22 комп’ютерні класи, 200 аудиторій, спеціальні класи для вивчення іноземних мов, спортивний комплекс. Найбільший у Європі військовий полігон, на якому є усі види озброєння, зокрема, і сучасного, тренажери для виконання різних видів бойових завдань. Наголосив, що харчування курсантів, студентів здійснюється за стандартами НАТО.

         Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного розвиває міжнародне співробітництво — обмін досвідом підготовки фахівців із зарубіжними військовими навчальними закладами. Найкращих курсантів, студентів за результатами навчання, відправляють на навчання за кордон.

          Наступним перед учнями виступив полковник Лагутін Г.І., який розповів про Харківський Національний університет повітряних сил ім. Івана Кожедуба (ХНУПС). Даний університет є провідним вищим навчальним закладом, який проводить фундаментальні та прикладні дослідження, готує кваліфікованих військових та цивільних фахівців за широким спектром спеціальностей. Полковник наголосив, що навчальний заклад здійснює підготовку військових льотчиків, штурманів, фахівців з бойового управління авіації, зенітних ракетних військ, радіотехнічного, інженерно-авіаційного забезпечення, енергетики тощо. Університет має ліцензію та здійснює підготовку іноземних військових фахівців та студентів. Якість підготовки забезпечується високим рівнем вимог до абітурієнтів та висококваліфікованим кадровим потенціалом. Крім того, у навчальному процесі використовують передові форми і сучасні технології навчання, наявна оснащена сучасним обладнанням  та комп’ютерною технікою матеріально-технічна база. Спеціалізовані навчальні класи з тренажерами та класними зразками озброєння. Також є потужна польова навчальна база та авіаційна бригада. Полковник Лагутін Г.І. також наголосив, що вітається спортивна підготовка абітурієнтів при вступі, яку вони в подальшому можуть покращувати. Адже, як і в попередньому військовому закладі навчальному закладі, в ХНУПС створені всі умови для заняттям спортом. Курсанти та студенти з хорошим рівнем спортивної підготовки беруть участь у міжнародних змаганнях.

        Підполковник Марценюк С.О. розповів про Національний авіаційний університет (НАУ) м. Київ, який є потужним науково-навчальним комплексом до складу якого входять 11 інститутів, 4 факультети, 7 коледжів, 3 ліцеї та гімназія. НАУ є членом Міжнародної асоціації університетів. У даному навчальному закладі здійснюється підготовка за 50-ма напрямами в технічних, технологічних, гуманітарних, соціально-політичних, юридичних та інших галузях. Також в університеті здійснюється викладання іноземними мовами, що сприяє інтеграції випускників в європейський та світовий науковий простір. Доповідач наголосив на наявності потужного наукового кадрового потенціалу, технічного забезпечення, наукового спрямування навчального процесу. Студенти мають доступ до світових бібліотек через національну науково-освітню телекомунікаційну систему.  

        Для курсантів та студентів усіх трьох військових навчальних закладів створені всі необхідні умови для якісного навчання, комфортного проживання та відпочинку: потужна соціальна інфраструктура, гуртки художньої самодіяльності, сучасна спортивна база. Вони отримують щомісячне грошове забезпечення, навчання відбувається на держаному фінансовому забезпеченні, після закінчення навчального закладу їм гарантоване працевлаштування.

        Отож, представники усіх трьох військових навчальних закладів надали присутнім учням досить вичерпну інформацію про основні вимоги до абітурієнтів, вступні випробування, переваги навчання в кожному з них, перспективи і можливості для студентів і курсантів. Учні мали змогу задати питання, які стосувалися вступу та навчання, поспілкуватися з представниками кожного з навчальних закладів, отримати інформацію у письмовій формі у вигляді брошур. Такі профорієнтаційні зустрічі є необхідними для майбутніх абітурієнтів, оскільки допомагають їм зорієнтуватися у великій кількості навчальних закладів, з яких в майбутньому потрібно буде обирати.

 

 

Засідання методичного об’єднання практичних психологів

     12 грудня 2018 року на базі закладу дошкільної освіти загального розвитку №1 відбулося засідання методичного об’єднанняпрактичних психологів дошкільних освітніх закладів міста на тему«Забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища в освітньому закладі». У заході взяли участь  23 спеціалісти.

      Практичний психолог ЗДО №1 Ірина Бендзя ознайомила присутніх з особливостями створення безпечного середовища в освітньому закладі, розкрила поняття «психологічна безпека» та «фактори ризику безпечного освітнього середовища», визначила завдання та зміст роботи практичного психолога в  закладі дошкільної освіти щодо організації психолого-педагогічного супроводу учасників навчально-виховного процесу в контексті створення безпечного освітнього середовища, сприятливого для збереження та зміцнення психологічного здоров’я суб’єктів освітнього простору в сучасних умовах реформування освітньої галузі.

      Особливий інтерес у присутніх викликала практична частина засідання. Психологам презентували тренінг «Безпечне дитинство», який було розроблено з метою формування психологічної культури педагогів як умови, що підвищує здатність освітнього середовища бути безпечним.      

       Наступним питанням методоб’єднання було обговорення ситуацій, які виникають в процесі роботи практичних психологів.

      Під час заключного обговорення спеціалісти відмітили практичну спрямованість засідання, висловили вдячність за підвищення рівня своєї компетентності щодо організації діяльності зі створення безпечного освітнього простору в  навчальному закладі, сприятливого для гармонійного розвитку дитини.

 

Перегляд документального фільму «Дорослі» в рамках XV Мандрівного фестивалю Docudays UA

 

       11 грудня 2018 року в рамках ХV Мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA на базі УСШ І-ІІІ ст.№5 відбувся показ одного з кращих фільмів цьогорічної спецпрограми фестивалю — стрічки «Дорослі». Розпочала зустріч методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Симкович М.О., яка розповіла присутнім про головну тему цьогорічного Мандрівного фестивалю — «Рівні рівності». Вона присвячена викликам суспільства, пов’язаним з поняттям рівності. Запропонувала подискутувати про поширені стереотипи та визначити як сповідувати практики рівності в нашому повсякденні. Наголосила, що після перегляду фільму учасники матимуть змогу обговорити спільні труднощі, з якими стикаються як батьки, так і вчителі, вихователі, асистенти у процесі роботи з дітьми з особливими потребами, позитивний досвід, поговорити про те, що показано у фільмі.

      Отже, кінострічка під назвою «Дорослі», яку переглянули вчителі, вихователі, асистенти вчителів і вихователів інклюзивних класів, батьки та опікуни дітей з особливими потребами розповідає про життя групи людей з синдромом Дауна, які працюють на шкільній кухні, випікають різні тістечка, крім того, їх навчають як жити самостійно. Глядач бачить їхні взаємовідносини, почуття один до одного. Картина зосереджує увагу на сумнівності нездоланних бар’єрів між людьми із синдромом Дауна і того суспільства, що люди навколо визначають «нормальним». Режисерка Майте Альберді неймовірно влучно фіксує абсурдність і жорстокість таких меж. Адже попри те, що їх навчають як бути «відповідальними дорослими», вони залишаються залежними від інших, які приймають за них рішення, що суперечать їхнім власним. І це велике розчарування для них.

     Після перегляду фільму перед присутніми виступила Наталія Кабацій, директор благодійної організації «Комітет медичної допомоги в Закарпатті», координатор Docudays UA в Закарпатті, яка наголосила, що для дітей з інвалідністю на першому місці стоїть соціалізація і пристосування до реального життя, навчити їх самостійності на скільки це можливо, а вже потім засвоєння навчального матеріалу. Потрібно ці речі раціонально поєднувати. Так само важливий діалог з батьками.

    Ольга Принцовська, представник ГО «Надія», психолог ЗДО №21 «Ластовічка», мама дитини з інвалідністю поділилася з учасниками власним досвідом і поглядом на навчання дітей з особливими потребами.

    Перед присутніми виступила також методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Павлючок-Гогерчак О.В., яка розповіла як відбувається впровадження інклюзивної освіти в освітніх закладах міста Ужгорода, наголосила на важливості таких зустрічей, де спільно можна вирішити проблеми інклюзивної освіти.

       Присутні мали можливість поспілкуватися, поділитися досвідом, обговорити труднощі, які виникають під час роботи в інклюзивних класах та групах, шляхи їх подолання. Директор  УСШ І-ІІІ ст.№5 Кіндюх П.Я. наголосив на необхідності таких зустрічей в подальшому.

   Присутні вирішили, що в зв’язку з впровадженням інклюзивної освіти необхідно організовувати спільні зустрічі представників освіти, батьків дітей з особливими потребами, громадських організацій соціальних працівників для обговорення та спільного вирішення проблем інклюзії.

 

Панельна дискусія на тему «Булінг у педагогічному колективі»

         У рамках ХV Мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA та до Дня захисту прав людини управління освіти Ужгородської міської ради на базі УЗОШ №10 організувало панельну дискусію «Булінг у педагогічному колективі». До участі запросили керівників, заступників, педагогів закладів освіти міста та експертів — директора Центру гендерної освіти УжНУ, психолога Маріанну Колодій, заступника начальника відділу Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Закарпатській області Івана Голубку, доцента кафедри міжнародного юридичного права, координатора фестивалю Docudays UA в Закарпатті Марію Менджул, головного спеціаліста управління юстиції в області Владислава Товтина та працівників поліції. Модерувала дискусію методист управління освіти, співкоординатор фестивалю Марія Симкович.

          Учасники обговорили різні аспекти прояву булінгу та мобінгу (цькування на робочому місці) в колективах. Зокрема, Марія Симкович наголосила, що явище булінгу дуже часто притаманне всім колективам, особливо педагогічним. Багато молодих вчителів через цькування залишають роботу. Проблема не вирішується, а залишається на рівні особистих драм і не набуває широкого розголосу. Ведуча зустрічі запропонувала розібратися у проблемі і зрозуміти  — це реальна серйозна небезпека для розбудови суспільства або ж чергова «розкручена» тема, нове модне слівце чи явище, яке існує давно?

        Про булінг як окрему психологічну проблему розповіла Маріанна Колодій, яка зазначила, що сьогодні дуже популярною є тема булінгу в шкільному середовищі, однак цькуванням піддаються не тільки діти-учні, але й дорослі-педагоги. Цькування на робочому місці, на жаль, досить поширене явище у педагогічних колективах багатьох країн світу, і Україна не є винятком.

        З юридичними аспектами проблеми допоміг розібратися представник Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області Владислав Товтин, котрий ознайомив присутніх з  проектом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу». Змінами до статті 30 передбачено зобов’язання закладів освіти забезпечувати на своїх веб-сайтах відкритий доступ до правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду заяв про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків, тощо. Крім того, змінами до статті 73 Закону, Освітньому омбудсмену надається право: здійснювати перевірку заяв про випадки булінгу в закладі освіти, повноту та своєчасність заходів реагування на такі випадки з боку педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, керівництва та засновника закладу освіти тощо.

          Велике зацікавлення викликало питання відповідальності за цькування. Іван Голубка зауважив, що питання відповідальності за булінг та мобінг чи інший вид цькування на даний час є проблемним через велику латентність протиправних дій, пов'язаних з честю та гідністю. Постраждалі запізно звертаються за допомогою у відповідні інстанції, що заважає ефективно кваліфікувати такі вчинки або надати відповідну допомогу.

         Інспектор зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції в Закарпатський області Ольга Мартин розповіла присутнім про заходи, які проводяться поліцією для попередження булінгу в освітніх закладах, зокрема школах, і наголосила на важливості співпраці з даного питання між поліцією та педагогами.

          МаріяМенджул розповіла про існуючі правові механізми захисту права на честь, гідність та ділову репутацію, в тому числі порядок та підстави відшкодування моральної шкоди. Звернула увагу присутніх на судову практику за такими категоріям справ, а також на особливості та порядок доведення завданої шкоди.

Дискусія пройшла жваво та цікаво. «Дуже значимо, що освітяни спілкуються на такі, донедавна "незручні" та непомітні теми. Важливо, щоб педагоги, які зустрічаються у своїй роботі з мобінгом, знали і вміли протистояти цькуванням від керівництва, колег, учнів та їх батьків. Дуже важливо, щоб такі дискусії відбувалися, бо перший крок до подолання проблеми — це зробити її видимою», —  підсумувала роботу Маріанна Колодій.

  

Зустріч учнів випускних класів з представником Військового інституту телекомунікацій та інформатизації ім. Героїв Крут м. Київ

          7 грудня 2018 року в актовій залі УЗОШ І-ІІІ ст. №20 - ліцей «Лідер» відбувся профорієнтаційний захід щодо вступу учнів випускних класів на навчання до Військового інституту телекомунікацій та інформатизації (ВІТІ) ім. Героїв Крут м. Київ. З учнями зустрівся представник інституту начальник кафедри загальної тактики, полковник Павленко О.А., який представив даний навчальний заклад, назвав основні умови вступу, вимоги до абітурієнтів та розповів про призначення і завдання закладу, а це підготовка висококваліфікованих офіцерських кадрів у галузі інформаційних  технологій, електроніки та телекомунікацій, наукових кадрів вищої кваліфікації. Також докладно розповів про 6  спеціальностей, на які можна вступати, серед них: комп’ютерні науки, кібербезпека, військове управління тощо. Крім того, у військовому інституті комунікацій та інформатизації є можливість підвищити рівень володіння англійською мовою, для цього створений лінгафонний клас і при закінченні випускник має змогу отримати свідоцтво про особистий рівень володіння іноземною мовою стандарту НАТО. Створені також прекрасні умови для заняття спортом, участі у культурному житті. Павленко О.А. наголосив на перевагах, які чекають курсантів ВІТІ. Навчання відбувається тільки на бюджетній основі, курсант отримує щомісячне грошове забезпечення протягом всього терміну навчання також його забезпечують одягом, харчуванням та місцем проживання. У даному навчальному закладі курсанти, за результатами навчання та участі у суспільній діяльності інституту, заохочуються іменними стипендіями Президента України та Кабінету Міністрів.

           Отож, присутні отримали досить вичерпну інформацію від представника Військового інституту телекомунікацій та інформатизації про навчальний заклад, що безумовно стане випускникам у нагоді при виборі майбутньої професії та навчального закладу, в який вони захочуть вступити.

 

Мандрівна фотовиставка «Рівність та права людини»

    7 грудня 2018 року в приміщенні Закарпатського обласного художнього музею ім. Йосипа Бокшая відкрилася мандрівна фотовиставка «Рівність та права людини», присвячена суспільним викликам, пов’язаним з поняттям рівності. Також нагородили переможців однойменного конкурсу, який проводився протягом двох місяців у рамках  ХV Мандрівного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA.

  Організатором конкурсу є управління освіти Ужгородської міської ради спільно з громадською організацією «Вестед», юридичним факультетом УжНУ та відділом юстиції в Закарпатській області.

   Привітали учасників, вчителів та батьків Жанна Дудинець, начальник відділу шкіл та дошкільних закладів управління освіти Ужгородської міської ради, Євген Когутич, начальник ГТУЮ в Закарпатській області, Ярослав Мазур, декан юридичного факультету УжНУ та координатор фестивалю на Закарпатті Марія Менджул. Куратор виставки, методист управління освіти Марія Симкович зазначила, що захід проводиться вже вп’яте і третій рік учасниками є діти не лише з Ужгорода, але й з міст Словаччини та Латвії.

Відповідно до рішення журі, грамотами та цінними призами у номінації «Есе»нагороджено:

-  Борисенко Анастасію, ученицю Ужгородської загальноосвітньоїшколи І-ІІІ ст. №15 за роботу «З однієї матерії», керівник  — Якубик О. М. (І місце);

Пасьович Анастасію, ученицю багатопрофільного ліцею «Інтелект» – Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 за роботу «Рівність та права людини»,

керівник  — Гоголюк В. В. (ІІ місце);

-  Кичак Олександру, ученицю Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №6 ім. Гренджі-Донського за роботу «Рівність та права людини», керівник — Кривуца М. І. (ІІ місце);

Романюк Яну-Анастасію, ученицю навчально-виховного комплексу «Первоцвіт» Ужгородської міської ради, керівник — Головачко Т. М. (ІІІ місце).

    У номінації «Фоторобота» грамоту за І місце та цінні призи отримала Анткевич Вікторія, учениця Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №15 за роботи «З однієї матерії», «Одне ціле», керівник —  Гасяк Л. А.

        Гарайда Емілія, учениця Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №7 за роботу«… без кордонів, національностей» отримала  грамоту за ІІ місце, керівник — Пайдич-Кирилюк О.І.

   Грамотами за ІІІ місце та призами нагороджено Брензович Даніелу, ученицю Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №20 – ліцей «Лідер» за роботу «Мова — душа нації, а її майбутнє — це наші діти», керівник — Коцан А. О. та Маргіту Анастасію, ученицю класичної гімназії за роботу «Ми — різні, ми — рівні», керівник — Брецко Ф.

     Окремі нагороди від відділу юстиції отримали учениці УСЗОШ І-III ст. №2 Джанда Анастасія та Ісак Анна (керівник — Біланін Ігор) і учень УЗОШ  І-ІІІ ст. №12 Федоранич Олександр (керівник — Путрашик Г.).

         Також президент учнівського врядування міста Наталія Савко підбила підсумки інтернет-флешмобу #такі_як_ми_є_корзо і вручила подарунок учениці УЗОШ І-ІІІ ст. №6 ім. Гренджі-Донського Андріані Лазарєвій.

 

Відбулося засідання Школи професійного зростання педагогічних працівників ЗДО міста Ужгорода

        6 грудня 2018 року в НВК «Престиж» відбулося засідання Школи професійного зростання педагогічних працівників ЗДО міста Ужгорода на тему «Інноваційні технології формування логіко-математичної компетентності в дітей дошкільного віку», яке відбулося у формі педагогічного практикуму. Розпочала зустріч методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Юрик О.М., яка ознайомила учасників з метою та завданнями засідання.

           До роботи залучили практичного психолога НВК «Престиж» Горленко А.В., яка дала практичні поради як розвинути позитивне мислення та навчитися радіти життю, всупереч усьому. Як в будь-якій негативній ситуації знайти позитив, навела декілька цікавих прикладів.

            Далі до роботи приєднався музичний керівник НВК «Престиж» Острова Т.О., яка ознайомила присутніх з різними методиками педагогів-композиторів Далькроза, Шафера, Орфа, за допомогою яких можна розвинути відчуття ритму, сприйняття середовища через звуки різних музичних інструментів. Учасники під музичний супровід виконували різні ритмічні рухи, що неабияк усім підняло настрій. Також Острова Т.О. ознайомила педагогів з таким напрямком як казкоткрапія, занурення в казку через світ музики. Присутнім надзвичайно сподобалось виконувати музичне завдання, яке підготувала Острова Т.О. — розіграти казку за допомогою музичних інструментів. Учасникам роздали різні музичні інструменти, кожен з яких уособлював певного казкового героя (принц, принцеса, дракон), які видавали відповідні звуки, таким чином учасники створили цікавий музичний твір-казку і отримали чимало позитивних емоцій.

      Отож, учасники з прекрасними настроєм і позитивно налаштовані продовжили роботу в декількох локаціях.

        Вихователь дошкільних груп НВК «Престиж» Хома Л.І. розповіла про логічні блоки З. Дьенеша, історію іх створення, з чого вони  складаються, про переваги цієї методики. Використання блоків допомагає дітям знайомитись з формою, кольором і розміром об’єктів, з математичним уявленням, початковими знаннями з інформатики. Хома Л.І. дала учасникам декілька практичних завдань для молодшої, середньої і старшої груп, під час виконання яких були використані різні методи (накладання, підбери ключ до замка, придумай код). Також, використовуючи логічні блоки З. Дьенеша, зіграли в гру «Магазин», яку дуже люблять діти.

     Вихователь дошкільних груп НВК «Престиж» Дудла А.В. розповіла присутнім ще про один метод розвитку логічно-математичного мислення у процесі роботи з дітьми, про безмежний світ гри з LEGO. Вона звернула увагу на історію створення конструктора, на назви основних деталей LEGO DUPLO, який найбільше підходить для дітей молодшої групи. Учасники зіграли в гру «Таємний мішечок», яка допомагає розпізнавати форму деталей на дотик. Також присутні виконали вправу «Розклади за кольором» для середньої групи та вправу «Числовий ряд», за допомогою якої дітки вчаться співвідносити кількість предметів з певною цифрою.

      Мигалина Т.О. та Анісімова Д.В., вихователі дошкільних груп НВК «Престиж» представили методику «Кольорові палички Дж. Кюізенера». Палички для лічби є багатофункціональним посібником, який дозволяє дитині формувати поняття числової послідовності, сприяє розвитку фантазії, пізнавальної активності, уяви і дрібної моторики. Учасники виконали практичні завдання за допомогою кольорових паличок Дж.Кюізенера.

       В іншій локації вихователь дошкільних груп НВК «Престиж» Савченко М.Ю. представила методику роботи з математичним планшетом — геобордом, багатофункціональною геометричною дошкою для конструювання плоских зображень з ліній і фігур. Таким чином, дитина засвоює такі непрості геометричні поняття як форма, розмір, симетрія. Гра на геоборді розвиває когнітивні здібності дитини — просторове й асоціативне мислення, увагу та пам’ять. Присутні отримали практичні завдання і дуже творчо підійшли до іх виконання.

     Засідання було надзвичайно насиченим цікавою інформацією про різні форми і методи розвитку логічно-математичного мислення у дошкільнят, практичними вправами, під час виконання яких, учасники на практиці побачили як використовувати ті чи інші засоби. Присутні отримали корисний досвід, який використають у своїй роботі.

 

    

Засідання Школи вчителя-новатора

    5 грудня 2018 року в НВК «Первоцвіт» відбулося засідання Школи вчителя-новатора на тему «Довіра і мотивація. Педагогіка партнерства як мотиваційний інструмент». Засідання відбулося у формі тренінгу для вчителів 2-х та 4-х класів. Розпочала зустріч методист методичного кабінету управління освіти Ужгородської міської ради Юрик О.М. Вона, зокрема, наголосила, що не дивлячись на те, що вчителі, які зібралися ще не працюють у НУШ, але вже використовують у навчальному процесі нові методики викладання. Назвала основні три вимоги до сучасного уроку, а це використання методу групового навчання (робота в парах, кооперативне навчання тощо), застосування технології розвитку критичного мислення та використання активних видів роботи, тобто навчання, в процесі якого учні та вчителі взаємодіють один з одним, і учні тут не пасивні слухачі, а активні учасники (дискусія, читання з позначками тощо). Також методист наголосила, що НУШ пропагує насамперед партнерство між учнями, батьками та вчителем, які об’єднані спільними цілями і є добровільними зацікавленими рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Що в сучасній школі не можна будувати співпрацю тільки в парі учитель-учень, а повинна відбуватися і взаємодія у формі учень-учень. Залучення учнів до уроку є цікавим засобом партнерства, оскільки учні так само володіють різноманітною цікавою інформацією і можуть поділитися нею з учителем та однокласниками.

    Юрик О.М. також розповіла присутнім про мотивацію учителя, учня і батьків. Докладно пояснила три основні правила мотивації і назвала топ-6 мотиваторів, розповіла як правильно працювати над власною мотивацією, що є дуже важливо, оскільки, щоб мотивувати інших потрібно бути мотивованим самому.

      Практична частина засідання розпочалася з роботи у двох локаціях, учасники об’єдналися у групи й усі присутні мали змогу взяти участь у виконанні тренінгових вправ. У першій локації заступник директора з НВР Головачко Т.М. та психолог НВК «Первоцвіт» Куприч Л.М. підготували для учасників різноманітні завдання, які були спрямовані на формування навичок ефективної взаємодії у колективі.

      У другій локації вчитель початкових класів НВК «Первоцвіт» Лошак Ю.А. розпочала роботу з теоретичної частини, в якій розповіла про головне завдання педагогіки партнерства, яким чином воно реалізовується, а саме через спільну діяльність вчителів, учнів та батьків. Також звернула увагу на принципи партнерства у педагогіці, а це, насамперед, повага до особистості, довіра, рівність, доброзичливість, діалог. Вчителі початкових класів Коваль О.О., Меліка-Сіка Т.Й., Кравченко О.В. підготували для присутніх інтерактивну вправу «Діамант», виконуючи яку, учасники на практиці побачили, що таке партнерство, довіра, мотивація.

       Загалом засідання було дуже насиченим різними практичними завданнями і методичними цікавинками, учасники отримали багато корисної інформації, на практиці побачили як працюють різні методики взаємодії і в подальшому будуть впроваджувати їх у своїй роботі.