пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 3-32-22;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Методичне об`єднання вчителів біології шкіл міста Ужгорода

          29 листопада 2018 року в УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 відбулося засідання вчителів біології шкіл міста Ужгорода на тему «Використання сучасних методів навчання у процесі викладання біології». Сучасне життя потребує активної багатогранної особистості. Виховати її можна лише, впроваджуючи у педагогічну практику, інноваційні методи навчання. Про що і йшлося на зустрічі, яку розпочала голова міського методичного об‘єднання Стеців Л.Є.,  ознайомивши присутніх з планом роботи, метою і завданнями. На засіданні вчителі провели декілька майстер-класів, в яких поділилися досвідом використання різних сучасних форм і методів викладання.

        Зокрема, вчитель біології Глагола Н.В. поділилася досвідом активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках біології. Розповіла про різні форми і методи. Учасники об’єдналися у групи і практично опрацювали декілька з них, зокрема, «Коло знань», вибравши тему «Форменні елементи крові», пошуково-дослідницький метод на тему «Плоди і насіння», інтерактивну гру — «Живий ланцюжок» на тему «Система органів людини». Крім того, учні можуть використовувати різні інтернет-ресурси, грати в біологічні ігри. Вчитель зауважила, що ігрова діяльність на уроках сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Також вона наголосила на важливості проведення з учнями суспільно-корисної роботи на уроках біології, наприклад,  озеленення шкільної території.

          Коцюбенко М.В., вчитель біології УСЗОШ І-ІІІ ст. №2 провела майстер-клас на тему використання активных форм і методів викладання на уроках біології з метою розвитку пізнавальної діяльності учнів. Вона продемонструвала учасникам метод складання анаграм, який можна застосовувати на етапі актуалізації знань учнів, розповіла про складання ментальних карт як зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній формі. І особливо зацікавив учасників метод «Фішбоун»,  який використовують для систематизації та узагальнення знань. Серед іншого вчитель Коцюбенко М.В. дала декілька практичних завдань учасникам, для виконання яких потрібно було використати представлені методи і прийоми.

          Вчитель Лінгвістичної гімназії Сабадош К.М. поділилася досвідом застосування технології схемних і знакових систем на уроках біології. Сучасна освіта призначена не лише надавати певний обсяг знань, а насамперед виховувати креативну особистість, здатну критично мислити, використовувати знання і вміння, постійно навчатися і розвиватися.

           Технологія схемних і знакових систем базується на вивченні великих інформаційних блоків за допомогою переведення інформації у схеми, таблиці й скорочення. Що значно полегшує сприйняття учнем навчального матеріалу. Вчитель на прикладах розповіла і показала якими основними методами представлена дана технологія, а саме:

-          метод опорних сигналів;

-          метод підсиленої лекції;

-          метод гронування;

-          метод сенканів.

Ці методи можна використовувати як окремо один від одного, так і в сукупності, називаючи їх — опорний чи структурований конспект або структурно-логічні схеми. Учасники виконали практичне завдання, застосувавши один з цих методів.

        Підсумовуючи роботу, поисутгіми було прийнято рішення опублікувати презентації доповідачів на блозі вчителів біології та хімії міста Ужгорода. Кожен із присутніх почув чимало цікавої, корисної інформації і, безумовно, поповнив свою педагогічну скриньку різними активними формами та методами викладання на уроках біології.