пл. Жупанатська, 3,
м. Ужгород,  88000
тел.: 61-30-90,  тел./факс: 3-32-22;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.



Новини управління освіти Ужгородської міської ради

Як побудувати рівноправний діалог у школі?

На Закарпатті тривають покази документальних фільмів у рамках ХІV Мандрівного міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA. І цього року фестиваль включає відкриті події для всіх мешканців і мешканок міста, а також відвідує студентські аудиторії та шкільні зали.

 Серед показів, організованих для молоді, були фільми «Процес. Російська держава проти Олега Сенцова», «Боротьба Джамали», «До скорого» та «Війна химер».

Покази супроводжувалися дискусіями, презентацією правопросвітницького проекту Міністерства юстиції України «Я МАЮ ПРАВО!», а також відомий правозахисник Олександр Войтенко навчав правам людини.

У межах семінару «Учнівське самоврядування та права дитини», що пройшов на базі учнівського Медіа-центру, два дні в одній команді працювали заступники директорів, педагоги-організатори та представники учнівського активу всіх шкіл міста Ужгорода. За два дні роботи між підлітками та дорослими було побудовано чесний і рівноправний діалог. Правозахисник, член громадської організації «МАРТ» Олександр Войтенко зумів донести до освітян важливу тему прав людини та прав дитини в сучасному світі, спільно з ужгородськими освітянами обговорити непрості та незвичні правові стосунки між учителями, батьками та учнями.

 Зокрема, під час обговорення теми «Мої права: як їх захистити» Олександр Войтенко розповів, як учням реагувати на критику вчителів, а вчителям, відповідно, на зауваження з боку батьків, що робити, аби в школі не виникали конфлікти. Коли проблему розглянули детальніше, стало очевидним, що потрібно шукати такий шлях розв’язання конфлікту, який максимально задовольнить усі сторони. Дорослим необхідно відмовлятися від зверхності в стосунках з підлітками. Застарілі методи виховної роботи вже не працюють. У сучасному суспільстві школярі не сприймають залізну дисципліну, вимагають від дорослих поваги та партнерських стосунків.

 Педагог-організатор ліцею «Лідер» Тетяна Котлан зауважила, що завдяки новим знанням у сфері прав під час подальшого планування своєї роботи буде намагатися враховувати думку дітей, тобто проводитиме опитування, що потрібно насамперед їм, а не адміністрації.

 Для учнів найцікавішими виявилися теми «Вибір, який ми робимо», «Моя участь у прийнятті рішень – можливості учнівського самоврядування». Зокрема, учениця УЗОШ №8 Вікторія Ковач зазначила: «Після роботи на семінарі я усвідомила: якщо хтось буде посягати на дитячі права, зможу певною мірою захистити себе». Наталія Савко, учениця УЗОШ №6, вважає, що завдяки участі в семінарі вона більше зрозуміла принцип дії учнівського самоврядування. «Раніше думала, що специфіка роботи базується на тому, що приходить педагог-організатор, доносить до дітей ідеї. А ми, діти, повинні це все реалізувати без права вибору та без жодних запитань. Дякую за розуміння, що ми самі можемо щось вирішувати», – зауважила школярка.

Після участі в дискусіях на теми «Самообслуговування чи Самоврядування?» та «Навіщо нам самоврядування» педагог-організатор УЗОШ №8 Вікторія Домище висловила думку, що вже однозначно зможе робити найменші кроки – давати дітям більше права вибору. Можливо, традиції зникатимуть, але нашаровуватиметься щось нове. Надзвичайно важливо до семінарів долучати також директорів та батьків.

 «Такі тренінги дуже заряджають. Ми працюємо два дні, але це не відчувається, адже настільки все доступно, зрозуміло, усі нюанси… Отримані знання є дуже корисними. Хочеться з кимось ними поділитися. Не тільки своїм одноліткам, але, можливо, прийти в школу й розповісти вчителям, заступникам… запропонувати втілити ці всі ідеї в наше життя», – підсумував учень УЗОШ №15 Грабовчак Андрій.